World of Warcraft

Back to tv, radio, leffat, web O

jeje :p myin sitte sielun saatanalle ja aloin pelaamaan..

se siitä lifettämisestä

siis täh? 400e virtuaalitiikeristä, te wow-tyypit ootte niin v sekasi...

http://blizzperv.ytmnd.com/

firts!!!"2 omg lame nref my asshat^^

http://www.unknown-insanity.com/uploader/files/30/Bigasssword.gif

[q]Syder, 2.3.2006 11:20:
Ensimmäinen kysymys mitä killan class officer eilen esitti mulle ku pienimuotoisen lagspiken tahdittamana pullasin lootlordin bwlssä hieman ennen aikojaa oli: Ooksä nyt sitten kännissä?
Kun tossa menneinä päivinä se kyseli mun mielipiteitä yhest hyväst warrust jonka tiedetään poltelleen savuja urakal kiltaraidien aikana ja sit ollu pää vähä jääs, ku ite sanoin siin sit suoraa et jos raidi on viikonloppuna ja jos mul o ollu paska viikko ni mä kännään todellaki samal ku pelaan wowii :D
[/q]

*NAURU* joo, warrun elämä on ankaraa.. Mut sitäkin makeempaa :)

http://www.warriors.justgotowned.com/

[q]kuilu saa ehdot, 3.3.2006 12:48:

Joo, mä oon kuullu tästä! Käsittämätöntä. Odotan vaa et jossai pelissä on toinen peli, konsoli vaik, siis sisällä pelissä, jota voi sit pelata, ku oottaa et varsinainen peli etenee... XD Tai et habbo hotellii asennettais kaikkii huoneisii irc? XDDD siel on jo respa yms palvelut, eiköstä oo, en kyl tiedä?

Mä en siis mitenkään tähtää ihmetystäni pelkästään WoWiin eskapismin muotona, mut uutena ja outona se antaa taas mahdollisuuden tarkastella jotain suljetumpaa systeemiä/kieltä vailla kiinnekohtia, ikään kuin tuoreena. Ja koukut tietty kiinnostaa aina. =)

- wauhymiö -

[/q]

Joo tosiaan peli pelin sisällähän ei ole mitenkään ei nähty juttu. Esim Day of the Tentaclessa pääsi pelaamaan tietokoneella Aikaisempaa Peliä kyseisestä setistä.

Esim GameCuben usea peli "seikkailuRoolipelit" useati perustuvat. Siihen, että pelaat gc:llä ropea ja sitten gameboy kytkettynä pääset ns" Gameboy lisäjuttuhin" Joita sitten pelataan pelissä pelin sisällä. Ihan omaa seikkailua. Esim finalfantasyissä Chocobolla pääsi hakemaan epixii jota ei muuten olis saanut ihan omassa ropessaan pelin sisällä =P

Sitten on tietysti ne minipelit minipelit tai kortinlätkimiset jotka on asennettu muodoksi peliin. Nämä korttipelithän ovat jo vanha klishee finalfantasyissä tm Joissa on ns Collectible card game härdelli pelin sisällä jota voi sitten pelailla mielinmäärin sielä jatkamatta itse peliä mitenkään.

Tosiaan wow on jo vanha peli ja blizardi ei oikein hyväksy tota markkina-arvoa ja myymistä tms muttei se nyt sitä suoranaisena punaisena vaatteena pidä.

Ehkäpä legendaarisin ja varsinaisesti ensimmäinen graaffisesti ollut mmrpg joka myös edelleen porskuttaa on Ultima Online. Ja Uossa Origin Oikein rohkaisi ihmisiä kaupankäymiseen keskenään. Tosin siinä vaiheessa vasta kun oli tullut ns. uudensukupolven mmrpg:t everquest etc.

Ultimassa tosiaan on pitkä historia ihmisten rahalla pelissä hankittavaa asiaa toimitettu. Niin Kultaa kuin taloja kuin tavaroita ja jopa ns"seuralaispalveluita" =P Häitähän ultimassa on juhlittu jo vuosiasitten myös.

Tämä osta virtuaalista omaisuutta juttu ei minua ihmetytä oikein mitenkään ja nykyäänhän sitä voi ostaa virtuaali kortteja keräilykorttipeleihin tai virtuaali sotilaita warhammerin onlineen etc.

Mutta miksi sitten ostaa jotain rahalla jonka voi itsekin tehdä pelissä? Minusta selitys on hyvinkin helppo. Tietysti mielipiteet eriävät varmasti, mutta tämä on aika universaali syy makuasiat sivuuttaen.

Esimerkki alla. Lukemat ovat keksittyjä, mutta suuntaa antavia. Huomioitava on myös, että tässä tapauksessa henkilö ei välitä farmauksesta vaan haluaa saada tuotteen ja nauttia pelaamisesta sen kanssa, mutta ei nauti siis tuotteen itsensä tekemisestä.

Jos henkilö x haluaa vaikka 1000g maksavan Quel-Serrar kirjan. Tämä herra x pystyy farmaamaan tunnissa rahaa 30g joten kirjan farmaamiseen pelissä kestää aikaa 33.3 tuntia.
Mutta koska henkilö x:llä on työ josta hänelle jää verojen jälkeen 10e käteen ja herra x ostaa pelirahaa hintaan 15euroa 100g pelin kultaa. Jolloin hänellä kestää duuninsa avulla kerätä sama raha kirjaan 15tunnissa.

Nyt kun verrataan farmaten kulunutta aikaa 33.3 tuntia ja real life incomella hankittu 15tuntia kirja huomataan, että real lifellä herralle jäi yli 15tuntia enemmän aikaa tehdä mitä haluaa. Lisää real life duunia tai pelata ja saada aikaan muita hyödykkeitä..

Tietysti tekevätkö nämä ihmiset lisää duunia sen 15 tuntia saadakseen sen rahan? Ottavatko he suoraan sen palkastaan? Pitävätkö he enemmän farmauksesta jolloin se 15tunnin lisä kuluminen ei haittaa? Tilanteet vaihtelevat.

Itse koen. Että jos wowissa on tavara jota halajan, mutta sen farmimiseen menee sanotaan 100tuntia ilman muita hyödykkeitä "paitsi vitustus kun itemi ei tipu" Tai vaihtoehtoisesti menen ylimääräiseen duuniin 30tunniks saan itemin ja pääsen nauttimaan sen hyödyistä lopuiksi 70tunniksi Jolloin voin tehdä pelissä jotain nautinnolisempaa ja mukavempaa kuin se farmaus. Olen hyötynyt kaupasta ja se kannatti niin ajallisesti kuin rahallisestikin.

Elämä jää noitten kaikkien jalkoihin jos sitä ei harjota. Paras ois jos noi jäis elämän jalkoihin.

[q]ALIEN, 3.3.2006 16:14:
---
hardikaveri, 3.3.2006 15:56:
katotaan..

inaf tis shit! perusta Oblivion-topic!!!! ;D
[/q]

ah.. tulix takas :X

vai pitäiskö sanoa..

miltäs nyt tuntuu!!

Mut onkos tää wow ny selvinny enimmiltä ksiittareilta, kun en ainakaan ite oo törmännyt et joku ois semmosia käyttänyt.

14 TUNTIA!!!!! *APLODIT*

Patch 1.10 on kohta täällä!!!! Can you feel the NREF :p (wtb av exalted kaikille charoille enne pätsii)

[q]ezzy, 6.3.2006 21:24:
Itsellä pöytäkone nyt kondiksessa ja vois wowin asennella ja testata, vaikka kiinnihän siihen tulee jäätyä. Avokki on pelannut nyt 4vkoa pretty much non-stop ja on lvl47 tjsp.

Alotetaan puhtaalta pöydältä kimpassa. ja Hordena kait.
[/q]

mikä servu?

[q]Syder, 7.3.2006 08:08:
Muutama sananen endgamesta (pve);
---- 8< ----
[/q]

aika mainio tiivistelmä :) itellä kokemusta vaan 3 luokan hahmoista ni tätä taidan käyttää vähä pohjana kun alotan BC:n tultua 'pää-altin' jos uus allujen rotu on riittävän ihku.

[q]anqqa, 7.3.2006 09:47:
aika mainio tiivistelmä :)[/q]
tänks :)

Sapphiron 25% :/

Tänään se mosa saa kuonoon.

!! joo mä oon messissä mihi tuun tekee ukon?? musta tulee teh tuaren maaagi

Pelaako kukaan Defias Brotherhood servulla?

http://www.break.com/index/wowjerkoff.html

Siinä pojat ja miksei tytöt ;)

O