Kulttuurien väliset erot - mikä on sairasta ja mikä ei.
[q]kuilun partaalla, 21.8.2009 09:00:
-------------------
[/q]
Mielestäni tämä olisi sopinut paremmin lainaukseksi:
[q]
Terveydenhoito on
ennen kaikkea bisnestä
Terveydenhoidossa pyörii 1,2 biljoonaa dollaria rahaa, jonka jakavat keskenään sairaaloita pyörittävät pörssiyhtiöt, vakuutusyhtiöt, lakiasiaintoimistot ja kiinteistöfirmat ja kymmenet muut "terveysbisneksessä" mukana olevat tahot. Yhdysvalloissa terveydenhoito on ennen kaikkea liiketoimi. Sen päätarkoitus on tehdä rahaa eikä niinkään parantaa ihmisiä.
Kuulostaako yhtään tutulta? Minusta näyttää siltä, että Suomi on menossa siihen suuntaan, josta Yhdysvallat nyt pyrkii pois. Suomessa yksityinen terveydenhoito, sairausvakuutukset ja sairaalat vahvistavat asemiaan ja nakertavat maata julkisen terveydenhoiton alta. Kun kerroin tämän amerikkalaiselle tuttavalleni, hän kysyi:
Oletteko te hulluja?
Voisi päätellä, että lääkärit ryöstävät potilaitaan, mutta siitä ei ole useinkaan kysymys. Princetownin yliopiston terveyspolitiikan ja talouden professori Uwe E. Rheinhardt laskee, että lääkärit saavat palkkoina ja palkkioina 10 prosenttia kaikesta siitä rahasta, joka terveydenhoitoon annetaan.
http://www.taloussanomat.fi/ajatukset/2009/08/12/kolme-tikkia-alahuuleen-maksaa-6000-dollaria/200918035/145
[/q]
[q]Vihreä humanisti, 12.1.2010 22:48:
Pitäisikö homman sitten olla (poikkeuksena netin jokaisesta muusta keskustelupalstasta) täysin moderoimaton, jotta sinä ja muut voisitte ilkamoida asiattomilla viesteillä ja osoitella sormella että katsokaa, Homma on kuin onkin rasistien keskustelufoorumi jossa haukutaan neekereitä!
[/q]
Kerrassaan absurdia Watson :D
[q]Mikko Ellilä on Mikko Ellilä, ei mikään tyypillinen foorumipostaaja ja Ellilää moderoidaan ihan samoilla säännöillä kuin muitakin.[/q]
..Yksittäistapaus..
[q]kuilun partaalla, 13.1.2010 00:06:
Ootsä ....... yhtä kuin Reivaaja?
[/q]
Ei mulla ole identiteettiä, joten mä en ole ketään tai kukaan, eikä mua voi siten profilida.
Mä oon tyhjä kuori jota voit kutsua miksi haluat, se ei merkitystäni vähennä.
Se mix mä oon, on relevantimpi kysymys johon on yksinkertainen vastaus. Olen funkio. Lapsellisen järkeilyn tulos, joka ei pitemmällä tähtäimellä ajanut tarkoitusta, jota minulla ei ollut syntymäni jälkeen. Sekuntti sekuntilta elämästäni on olemassa-oloni merkitys on vain laskenut.
Olen tehty ajamaan tarkoitusta ja tarkoitukseni on olla hiljaa. Kysymykseni vain vähentää tarkoitustani. Olen tarkoitettu olemaan. Siksi olen.
Se on hinta jonka mä olen elämästäni joutunut maksamaan, vaan en usko kuoleman olevan yhtään sen parempi.
Miksi sä oot?
E: voin mä heittää linkkari-analogiankin, mutta 'inhorealismia' taitaa olla jo liikaakin. Vaan sitä mä olen. Individuaali oksettavan kollektiivin keskeltä. Suomalaisiksikin heitä on kuultu kutsuttavan.
Ja näille monomulkuille.
Miettikää sanaa globalisaatio. Tehkää siitä itseänne varten essee ja kattokaa mihin suuntaan pitäis oikeesti kattoa. On ihan käsittämättömän urpoa kuvitella että globalisaatiosta saadaan puhtaasti positiivinen asia kieltämällä lailla sen negatiivisetkin puolet.
Saatte syyttää eskaloituvasta mamu-ongelmasta ihan itteänne ja kehtaatte inistä ku jotkut yrittää tehä sille ihan oikeasti jotain.
Pallomeressä on kyllä tilaa jos possut antais muidenki leikkii.
[q]Valtakunnanperkele, 30.3.2009 19:10:
---
nuance, 30.3.2009 19:01:
---
Damien, 30.3.2009 18:30:
http://www.rsf.org/article.php3?id_article=30694
YK:n ihmisoikeusneuvosto teki uskontojen kritisoimisesta ihmisoikeusrikkomuksen!
Tästä se helvetti alkaa - siis niille ketkä siihen uskovat ;)
---
Jep. Seuraavaksi YK:n ihmisoikeusneuvosto todennäköisesti tekee ihmisoikeusrikkomusten kritisoimisesta ihmisoikeusrikkomuksen.
---
No joo. Toi ihmisoikeusneuvosto ei kyllä vaikuta kovinkaan vakuuttavalta elimeltä, kun samaan pöytään päästetään pakistan sun muita legendaarisen paskoja paikkoja olla ja elää.
Tuota asetusta vastustivat mm. kaikki EU-maat, joten tuskin tuon kautta mitään konkretiaa tulee ikinä tapahtumaan.
Kyseessä oli taas vaan varsin konkreettinen esimerkki siitä, miten muslimimaailman maailmankatsomus eroaa länsimaisesta maailmankatsomuksesta.
[/q]
w o r d !
[q]Valtakunnanperkele, 6.4.2009 01:06:
Ihmetteletkö, kun sun keskustelukumppanit yksi toisensa jälkeen turhautuu ja poistuu takavasemmalle, vai koetko, että olet silloin "voittanut" väittelyn?
[/q]
Ihmetteletkö, kun sun keskustelukumppanit yksi toisensa jälkeen turhautuu ja poistuu takavasemmalle, vai koetko, että olet silloin "voittanut" väittelyn?
[q]Epailija, 2.3.2009 08:48:
Ymmärrän kyllä ongelman, enkä minä nyt yrittänyt tuossa mitenkään sinua syyllistää. Asia vain tuli mieleeni sinun kommentistasi ja se liittyi ehkä enemmänkin siihen miten Anaakin on täällä syytetty rasistiksi mm. sen takia että hän harjoittaa samanlaista logiikkaa kuin vakuutusyhtiöt.
[/q]
Jos joku sanoo että neekeri-kiintiö on täynnä, totean hänen olevan rasisti. En syytä.
[q]No, minusta se antaisi totuuudenmukaisen kuvan siitä, millaiset ihmiset tekevät mitäkin asioita. Mikäli totuudessa ei ole mitään salattavaa, ei sitä ole syytä sensuroida. Kannatan mallia, jossa johdonmukaisesti rikosuutisissa mainitaan aina tekijän etnisyys. Silloin ehkä minunkin "taisivat olla ulkkareita"-ajatukset jäävät vähemmälle.
[/q]
Niin siis eli jos musta mies tekee rikoksen, niin lehdissä pitäisi antaa ihmisille sellainen "tällaisia nää mustat miehet ovat"-kuva?? Vittu sä oot tyhmä jätkä. Vitun pelle. Se on ihan vitun sama mitä sä täs vaihees enään sanot tai yrität leikkii jotain fiksuu. Oot kunnon rasisti ja mä toivon sulle pelkästään huonoa onnea elämälles.
[q]WiljamiDzay, 6.4.2009 07:50:Ihmetteletkö, kun sun keskustelukumppanit yksi toisensa jälkeen turhautuu ja poistuu takavasemmalle, vai koetko, että olet silloin "voittanut" väittelyn?
(Vai oliko sulla niitä keskustelukumppaneita?)
[/q]
No voi jepulis, kyllä on. Arvasin että tää tulee vielä kolmannen kerran. Sulta vaan puuttuu varsinaisnen pointti, etkä sisäistänyt sitä tostakaan.
[q]...................., 2.3.2009 12:28:
---
No, minusta se antaisi totuuudenmukaisen kuvan siitä, millaiset ihmiset tekevät mitäkin asioita. Mikäli totuudessa ei ole mitään salattavaa, ei sitä ole syytä sensuroida. Kannatan mallia, jossa johdonmukaisesti rikosuutisissa mainitaan aina tekijän etnisyys. Silloin ehkä minunkin "taisivat olla ulkkareita"-ajatukset jäävät vähemmälle.
---
Niin siis eli jos musta mies tekee rikoksen, niin lehdissä pitäisi antaa ihmisille sellainen "tällaisia nää mustat miehet ovat"-kuva?? Vittu sä oot tyhmä jätkä. Vitun pelle. Se on ihan vitun sama mitä sä täs vaihees enään sanot tai yrität leikkii jotain fiksuu. Oot kunnon rasisti ja mä toivon sulle pelkästään huonoa onnea elämälles.
[/q]
Itse en nyt huonoa onnea kellekkään toivo. Silti olen hyvin pitkälti samoilla linjoilla kommenttiesi suhteen suhteen. Moni kaverini kuitenkin jakaa Anan kaltaisia pseudotieteellisiä mielipiteitä, ja osa heistä ei ole typeriä. Suurin osa kuitenkin itsekeskeisiä ''realisteja'' joiden kollektiivinen tajunta onm hyvin rajoittunut kieltoihin ja sääntöihin joilla ei ratkaista ongelmaa, eikä paranneta maailmaa kuin vain ''lottovoittajien'' osalta. He eivät mielestäni tarvitse murusia lisää ja raivostuttaa kun he eivät ymmärrä oman onnensa määrää. Infaatiota pienen pään sisällä...
Intiassa olisi paljon paremmin asiat jos he kykenisivät intellektuaaliin solidaarisuuteen, mutta maassa jossa kellään ei ole mitään - tai liikaa ilman ansioita - selviytymisvaisto ymmärrettävästi ottaa vallan. Ihmettelen suuresti tämän maan samankaltaisesti ajattelevia neurootikkoja, jotka ihan oikeasti pelkäävät elämää ja sen kummallisuuksia.
[q]SamHard, 28.11.2009 17:09:
Kysymys kuuluu: KUKA SUOJELEE LAPSIAMME? Moni varmasti sanoo, ettei lapsen pidä antaa mennä po. tilaisuuksiin, mutta jos estät lastasi, tämä menee seuraavana päivänä sosiaalivirastoon sekä poliisin puheille tekemään (kyseessähän on "limudisko") rikosilmoituksen vapaudenriistosta, josta on aina vankeusseuraamus. -Näin hyvin lapsemme on valmennettu vanhempiaan vastaan "kasvatusrikoksien" varalle.
[/q]
No vooooooiiiii vittu et pentus on hyvin kasvatettu :D
lol. ''En ole rasisti, mutten halua enempää ulkomaalaisia kavereita''
Kun ei tauja, ei tajua. Ei Ana voi aivosoluiksi muuttua...
[q]REivaaja, 18.4.2009 10:05:
-
[/q]
Ihan mielenkiinnosta, miks sä edes vaivaudut kirjottamaan
kun tiedät, että ei Ana sulle vastaa kun oot selkeesti hänen
ignorelistalla? Miks sä tuhlaat aikaas?
[q]shapeshifter, 13.5.2009 16:22:
Tota mä nauroin jonkun aikaa, iso älämölö siitä kun joku on sanonut muksulle pahasti ja jopa tönäissyt. Mitään parempaa uutisoitavaa ei varmaankaan ole, onhan tuo varsin makoista rassismi. Ahkera -musta- töissäkäyvä isä, pikkutyttö ja oletettavasti kantasuomalainen iso paha rasisti. Vai meinaatteko, että tuo olisi uutisoitu, jos kyseessä olisi valkoinen muksu?
[/q]
Ei vittu. Onx sul joku kristallipallo? Vai oletatko vaan? Eiku ethän sä oo rasisti...
kuvareplyjä jee. ei muuten ollut vielä fasisteja keksittykkään :) Kutsutaan sitä sitten vaikka typeryydeksi.
http://tuxick.net/pics/ceasar.gif
[q]Samu*, 7.10.2009 10:46:
Näimpä. Maahanmuutto on kuin hitaasti etenevä syöpä. Naapurista tuttu tulevaisuuden ongelma, jota kukaan ei uskalla nostaa pöydälle, koska tämä automaattisesti leimataan saattana rasissstiksi ja teko on käytännössä poliittinen itsemurha. Viimeksi pari-kolme päivää takaperin joku professori sanaili suht suoraan faktoihin pohjautuvia mielipiteitään sekä näkemyksiään maahanmuutosta. Pahus etten löydä kyseistä artikkelia IS:n sivuilta.
[/q]
Samaa mantraa. Kuultu jo. Ei ne ollut faktoja. Ne oli näkemyksiä. Se että et edes muutaman päivän vanhasta uutisesta löydä enää jälkiä, osoittaa selvästi kuinka tarkoitushakuista tiedonetsintäsi on.
Olet siis oikeassa, tarvitset enää vain argumentit.
Mutta, tossa sulle ne argumentit.
http://tinyurl.com/yafolpg
http://tinyurl.com/ycm4otk
http://tinyurl.com/y9essez
http://tinyurl.com/y9ne8be
Pick one!
[q]Tyranoid, 1.12.2009 13:29:
Mitäs nauramista tuossa on? Tunnetustihan vankilamme ovat täynnä isiä ja äitejä, jotka ovat kieltäneet lapsiltaan pääsyn limudiskoon.
[/q]
On se niin väärin.
[q]SamHard, 1.12.2009 11:13:
Tuo ei siis ollut minun käsialaa tuo teksti*nauru*
[/q]
Mä jo kelasin :D
[q]Ana-5000, 2.3.2009 12:17:
Minä taas pelkään, että euroopan mantereella kehittyy tässä seuraavien kymmenien vuosien aikana ihan täysi sisällissota ainakin jossain, jos ei valtiotasolla niin ehkä lähiö- tai kaupunginosatasolla. Pariisissa on jo viitteitä tästä, kun poliisi ottaa viikkoja yhteen aseistettujen maahanmuuttajajengien kanssa.
[/q]
Sivuhuomautus: mun on jo pitkään pitänyt tarkentaa tuota sun toistuvasti esittämääsi oletusta, että Pariisin lähiömellakoissa vastakkain olisivat poliisi ja maahanmuuttajat, kuten Malmössakin. Tosiasiassa Pariisissa vastakkain ovat maahanmuuttajien lapset eli ns. toisen sukupolven maahanmuuttajat, jotka puhuvat täyttä ranskaa mutta ovat silti syrjäytyneitä. Näkisinkin, että tilanteella on islamistimeininkiä enemmän yhtäläisyyksiä pertti perussyrjäytyneen elämään jossain Helsingin lähiössä tai jenkkighettojen näköalattomaan meininkiin - höystettynä ihan perusranskalaistenkin hallitsemalla ja suorastaan keksimällä vallankumous- ja mellakka-aatteella.
Osaan siis ranskaa ja olen nähnyt Ranskan lähiöistä tv-dokumentteja. Ranskaa ne siellä puhuu, toisin kuin Malmön "jaak intte snakka svenska"-maahanmuuttajat. Enemmän mua vituttaa Ranskan kuin Ruotsin lähiöihmisten syrjäytyminen.
Myös UK:ssa on miljoonia toisen sukupolven maahanmuuttajia. Heidän mellakointinsa on maan tavan mukaisesti vähäisempää, he eivät aina osaa puhua tai kuullunymmärtää UK:ssa saarnaavien imaamien kieltä (siis omien vanhempiensa äidinkieltä). Tää kiinnostava artikkeli kertoo, minkälaista islamin suuntausta UK:ssa saarnataan englanniksi eli 2. polven kielellä:
http://www.thisislondon.co.uk/standard/article-23654441-details/I+won%E2%80%99t+let+the+death+threats+silence+me/article.do