Tuotantoeläinten kohtelu Suomessa - A-studio 28.11.
Jos tehotuotannon kauhuista kertova materiaali onkin propagandaa, tekeekö se siitä jotenkin vähemmän luotettavaa? Fiinfood on saanut EU:lta sievoisen summan kasvojensa pesuun ja kuluttajille valehtelemiseen, ettäkö suomalainen lihantuotanto olis "puhdasta".
[q]Markku-Pirjo, 4.12.2007 18:36:
Mulla on ehdotus kaikille piiperöille, lopettakaa syöminen ja juominen kokonaan. Maailma ainakin pelastuu ja jos ei pelastu niin ainakin paranee (2-3päivää yleensä riittää)
[/q]
Näytä esimerkkiä?
[q]Markku-Pirjo, 4.12.2007 18:36:
Mulla on ehdotus kaikille piiperöille, lopettakaa syöminen ja juominen kokonaan. Maailma ainakin pelastuu ja jos ei pelastu niin ainakin paranee (2-3päivää yleensä riittää)
[/q]
Yep. On tässä sekin aspekti että lihan tuotanto luo moninkertaisesti ilmastonmuutosta edistäviä kaasuja verrattuna kasvissyöjien tarpeeseen. (Ei, en ole itse vege..vielä..)
[q]dj upi
(Ei, en ole itse vege..vielä..)
[/q]
Koskaan ei ole liian myöhäistä ryhtyä! :)
Jaa-a..
"Keskimääräinen suomalainen syö vuodessa 72 kiloa lihaa"
(eli n. 200 grammaa per päivä)
Lähde:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Keskim%C3%A4%C3%A4r%C3%A4inen+suomalainen+sy%C3%B6+vuodessa+72+kiloa+lihaa/1135232342056
Kohta Ajankohtaisessa kakkosessa TV2 klo. 21 "Julma totuus: aktivistin mukana broileritilalla"
[q]nammo, 4.12.2007 20:05:
---
dj upi
---
[/q]
Olen yrittänyt ja kasvispainotteisuuteen on suunta. Ihan noin niinkuin tulevia matkailukokemuksia ajatellen en vielä täysin ole valmis lihasta luopumaan. Yksi iso askel on kuitenkin ylitetty, nimittäin leikkeidenkäytön olen jättänyt pois leivän päältä ja kyllähän noita "korvikkeita" tuntuu hienosti löytyvän!
[q]dj upi, 4.12.2007 20:59:
Yksi iso askel on kuitenkin ylitetty, nimittäin leikkeidenkäytön olen jättänyt pois leivän päältä ja kyllähän noita "korvikkeita" tuntuu hienosti löytyvän!
[/q]
Tämä on itsellenikin tullut mukaan kuvioihin. Suolakurkku, salaatinlehden pala leivän päällä. Ei mulla siinä sen kummenpaa ideologiaa ole taustalla, maku alkaa vaan pikkuhiljaa tökkimään. Juustoo nyt menee viel ja siitä luovun tuskin koskaan.
[q]pupuankka, 4.12.2007 20:40:
Kohta Ajankohtaisessa kakkosessa TV2 klo. 21 "Julma totuus: aktivistin mukana broileritilalla"
[/q]
jostain kumman syystä ei ollut löytynyt sellaista tilaa kuvattavaksi, jossa olisi ollut myös eläimiä. Kuin sattumalta oli juuri siivouskausi menossa
[q]Tontsis, 4.12.2007 21:38:
Ai niin ja sori, en tainnut jättää yhtään lohdutuskohtaa sulle :(
[/q]
Jokainen vetäkööt omat johtopäätöksensä
EDIT:
[q]
Ja wtf, en ole sanonut mitään sellaista, että syöt burgereita paljon ja usein, lol.[/q]
->
[q]ITUHIPPIEN? Huh, ei se ihme, että sä haluat mässäillä burgereita mieluummin[/q]
PS. Tarkistappas mitä tarkoittaa sana "mässäillä".
"lol"
EDIT2: korjasin typot
Tontsis, ei millään pahalla, mutta jos aletaan laittamaan vieri viereen toisen vittuilut ja sitten omat, niin luulisi sen verran olevan munaa, ettei editoisi noita omia tekstejään pois. Se sun vastine, jonka olit postannut 3.12.2007 21:48 (jota olit myöhemmin 5 kertaa edioinut) oli ehkä ilkein koskaan täällä lukemani postaus. Oli pikkupossu sitä ja tätä ja Karo saa syödäkseen tämän possun, eikun hampurilaisbaariin ja voi hakea joulukinkunkin samalla jne ja jne. Hankalahan sitä on todistaa, ku on editti viuhunut.
[q]dj upi, 4.12.2007 20:59:
---
nammo, 4.12.2007 20:05:
---
dj upi
---
---
Olen yrittänyt ja kasvispainotteisuuteen on suunta. Ihan noin niinkuin tulevia matkailukokemuksia ajatellen en vielä täysin ole valmis lihasta luopumaan. Yksi iso askel on kuitenkin ylitetty, nimittäin leikkeidenkäytön olen jättänyt pois leivän päältä ja kyllähän noita "korvikkeita" tuntuu hienosti löytyvän!
[/q]
Kotikokkailuissa voi alkaa kokeileen esim. soijarouhetta jauhelihan sijasta. Sen valmistaminen jauhelihan kaltaiseksi ei oo hankalaa. Rouheeseen lisätään kaksinkertaisesti tilavuusmäärän verran vettä ja sitten paistetaan ja maustetaan pannulla jauhelihan tapaan. Lasagnessa, jauhelihakastikkeessa, pitsan päällä jne toimii.
[q]Tontsis, 4.12.2007 23:03:
Editoin viestiä about 2h myöhemmin kirjoittamisen jälkeen, koska itselleni tuli paha mieli ihan vain siitä, että Caro _saattaisi_ siitä loukkaantua.
[/q]
On siellä sentäs jotain rispektiä muita kohtaan. Olin näemmä väärässä sen asian suhteen. En ollut ehtinyt lukea kyseistä viestiä, joten kiitos editoinnista.
[disclaimer]
Ja tämä ei ollut saivartelua tai vittuilua
[/disclaimer]
http://www.evira.fi/portal/fi/elaimet_ja_terveys/ajankohtaista/?id=820
Eläinsuojeluviranomaiset ovat tehneet Oikeutta Eläimelle –yhdistykseltä saadun aineiston perusteella tarkastuksen yhteensä 42 tilalle 67 tilasta, joilla on eläimiä. Tarkastuksissa ei havaittu välittömiä toimenpiteitä aiheuttavaa eläinsuojelulainsäädännön vastaista toimintaa. Rikkeitä todettiin 17 prosentista tiloista.
YLE uutisoi näin
[size=15]Tiloista joka viides kohdellut tuotantoeläimiä kaltoin[/size]
Eläinsuojeluviranomaiset ovat tarkastaneet tiloja eläinrääkkäysepäilyjen perusteella ja havainneet, että miltei 20 prosenttia tiloista on syyllistynyt rikkeisiin.
Tarkastuskäynnit tehtiin Oikeutta eläimille -yhdistykseltä saadun aineiston perusteella 42 tilalle.
Tarkastuksissa ei havaittu sellaista eläinsuojelulain vastaista toimintaa, johon olisi tarpeen puuttua heti. Ongelmia kuitenkin oli vajaalla neljänneksellä sikatiloista ja 14 prosentilla kanatiloista. Puutteita oli muun muassa kanojen häkkien varustuksessa.
Tarkastuksen tulokset noudattavat samaa linjaa kuin viime vuosina tehtyjen EU:n eläinsuojelutarkastusten kirjaamat havainnot.
YLEn A-studio näytti viikko sitten keskiviikkona Oikeutta eläimille -yhdistyksen taltioimaa materiaalia, jossa näkyi muun muassa kituvia ja vammautuneita eläimiä. Järjestön mukaan materiaali oli peräisin 101 suomalaistilalta.
Ei noissa varmaan oikeasti mitään vikaa ole, tarkastus on tehty kuitenkin silleen niinku tarkoituksenhakuisesti, niin kyllähän se sitten näyttää siltä että rikkeitä on.
[q]Neko, 5.12.2007 12:35:
Ei noissa varmaan oikeasti mitään vikaa ole, tarkastus on tehty kuitenkin silleen niinku tarkoituksenhakuisesti, niin kyllähän se sitten näyttää siltä että rikkeitä on.
[/q]
Nii, voidaan taas nukkua yöt rauhassa kun ongelmat oli kuitenki kettutytöjen ite keksimiä ja kun se possukin on kerta nii hyvää ja eihän niillä rehuilla selviä kuin kanit ja on se itujen syönti muutenkin homojen hommaa.
jos joka 5. auto olis tehtaalta tullessaan siinä kuosissa et "huomautettavaa olis" niin voi jeesusmaaria sitä älämölön määrää ja kaaosta mitä maailmaan syntyis, mut ei kai sil sit nii välii kun ne on vaan eläimii jotka on sentään paljon halvempii ku jotku autot ja kestää esim. kolhujakin paremmin, siallekkin tulee vaan mustelma siinä kun auto menee ihan paskaks ja vaatii kallista maalausta.
[q]tbo, 5.12.2007 14:54:
jos joka 5. auto olis tehtaalta tullessaan siinä kuosissa et "huomautettavaa olis" niin voi jeesusmaaria sitä älämölön määrää ja kaaosta mitä maailmaan syntyis, mut ei kai sil sit nii välii kun ne on vaan eläimii jotka on sentään paljon halvempii ku jotku autot ja kestää esim. kolhujakin paremmin, siallekkin tulee vaan mustelma siinä kun auto menee ihan paskaks ja vaatii kallista maalausta.
[/q]
Aamen!
Pistää vähän miettimään ihmisten moraalia kun jengi tuhahtelee noille tuloksille; Vain 17% löytyi jotain huomautettavaa - eli eihän se haittaa . . .[size=15] ??!![/size]
Eikö teitä haittaa, että jokin elävä otus - joilla kyky tuntea kipua - kärsii?? (Ja siis tämä kysymys ei edes ole sidonnainen siihen että syötkö lihaa vai et..)
[q]Dana, 5.12.2007 15:48:
Eikö teitä haittaa, että jokin elävä otus - joilla kyky tuntea kipua - kärsii?? (Ja siis tämä kysymys ei edes ole sidonnainen siihen että syötkö lihaa vai et..)
[/q]
tos mun viestin yläpuolella on siinä kirjotusvaiheessa vaikka mitä tägejä kaikenmaailman boldauksiin, fontin kokoon, lainauksiin, kursiiviin ja tiesmihin, mut sieltä uupuu se mikä merkkais sitä jutskaa mikä normaalissa viestinnässä välittyy äänenpainolla ja ruumiinkielellä ja muistuttaa vieraankielen sanaa "rauta", tai sit sitä toista mikä alkaa ässällä ja päättyy iihin ja on vähänniinku sellanen tietyntyyppinen kangas.
tämäkin viesti sisältää niitä molempia paljon.