Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

[q]Gleba, 27.6.2006 15:31:
---
Annakins, 27.6.2006 15:28:
---
Gleba, 27.6.2006 15:22:
joku tuli kysymään että onnistuuko rahan siirto thaimaaseen meidän kautta...oon siis töissä matkatoimistossa. ei jessus.

---

Joissain paikoissa saattaa onnistuakin. Pitäähän sitä kato jostain alottaa kysyminen =D

---

aattelin vaan että oisko se kysyminen kannattanu alottaa ihan pankista :)
[/q]

Sehän olis ihan liian looginen vaihtoehto, kyllähän se nyt niin menee, että ulkomaat + rahat = matkatoimisto

[q]wiwi, 3.1.2006 10:20:
Ei jumalauta, enhän mäkään mee autokauppaan ostamaan kymmenen vuotta vanhaa saabia viime vuoden mersuna. Haloo!*whaat*
[/q]
OT: no en kyllä minäkään maksais mersun hintaa 10v vanhasta saabista

[q]*Mirde*:
Tänne topiciin riittäs tarinaa toisen perään... Asiakaspalveluduunia takana reilu 5 vuotta ja tällä hetkellä vuoropäällikkönä eli siis jos siihen kassalle tulee joku jtn nurisemaan ni mut kutsutaan paikalle sitä mielistelemään.. Viimeks eilen oli taas tällanen seuraavanlainen tilanne. a= asiakas, m=minä

a: Mä ottaisin tollasen pizzan ja jääveden
m: Kiitos. Se olis sitte sen ja sen verran
a: Siis maksaaks vesi?
m: Kyllä vain
a: MITÄ VTTUU? Molen kuule vastaavassa duunissa eikä meillä vaan maksa jne jne jne... nalkutinalkuti...
m: No tää nyt on ketjun määräys, ei mun joten en siihen voi vaikuttaa.
a: (jupinaa) no kauan siinä pizzassa kestää?
m: Vajaa 10 minsaa
a: TÄH? NIIN KAUAN? (ja jälleen nalkutinalkuti)
m:No jos haluat että se pizza on kypsä niin kyllä siinä väkisin niin kauan menee.
a: (lisää jupinaa)
--------------------------------------
N. 10 min myöhemmin vien asiakkaalle pizzan pöytään

a: (mulkoilua) Siis eiks tähä saa mitn oreganoo tai muita mausteita? Entä mikset sä tuonu mulle ruokailuvälineitä?
m: Ruokailuvälineet ja mausteet löydät tuolta kassalinjalta
a: (hyvin vihainen katse) No voisitsä hakee ne mulle?!
m: Minulla on muita asiakkaita tuolla jonossa joten joudut kyllä itse nyt hakemaan.. (niinkuin muutkin...)
a: nalkutinalkuti
m: Hyvää ruokahalua (ja hymy päälle)

Ja luonnollisesti kyseinen asiakas jätti palautteen jossa haukkui minut ammatitaidottomaksi ja vttumaiseksi, ruoka oli helvetin pahaa ja törkeän hintaista ja muistipa vielä käyttää palautteessaan paria tehostesanaa kuten kiitos vtusti jne.. Juuri näin...
[/q]

Kiitos raksu!!! Sait mut hymyilemään tänään ekaa kertaa!!! Soot niin paras!! *sydän*

[q]mayah, 20.1.2006 12:09:

Maijan avautumista

[/q]

Siis mä niin haluun sun duunin..*nauru* Aivan ihania ihmisiä siellä teillä käy! Sano seuraavaksi niille, että "Niin, mähän olen vaan töissä täällä, joten mistä mä mitään tietäisinkään.."

[q]Ronie, 23.8.2006 12:47:
"Sulla on rankan ykstoikkosta tää musiikki"
Joutu kyl päästää pienen naurun
[/q]

Nii..Kuuntelisit jotain oikeeta musiikkii! Missä lauletaan ja erottaa milloin biisi vaihtuu!

[q]Kriss G, 22.11.2006 15:29:
uskomatonta kohellusta
[/q]

Kiitos, sain tästä päivän naurut!

[q]*Mirri*, 18.1.2007 22:41:
Eräiden vanhempien käytös ravintolassa...

Tapaus 1: Kaksi naista tulee ravintolaan lastenvaunuineen lounasaikaan. He istuvat pöytäänsä ja levittävät sen jälkeen huovan lattialle pöytänsä viereen jolle laittavat lapset leikkimään ja heittelemään palloa. Kun menen ystävällisesti sanomaan ettei kyseistä huopaa voi keskelle ravintolan lattiaa laittaa, saan kuulla marmatusta siitä kuinka lasten pitää saada leikkiä ja kuinka lapsiperheitä sorretaan.

Tapaus 2: Ravintola on täynnä asiakkaita ja kiire pahimmillaan. Vanhemmat antavat jälkikasvunsa juoksennella vapaasti henkilökunnan ja muiden asiakkaiden jaloissa sekä kontata pitkin ja poikin. No joku näistä parivuotiaista LiisaPettereistä päättää jäädä leikkimään suoraan keittiön ja salin välissä olevan heilurioven taakse. Seurauksenahan on se, että kun tarjoilija tulee siitä ovesta, niin LiisaPetteri muksahtaa kumoon ja huuto on valtava. Hetken kuluttua saa kyseinen tarjoilija kimppuunsa huutavan äidin joka suureen ääneen ihmettelee, että emmekö katso ollenkaan eteemme ja kuinka tällaista voi tapahtua paikassa jossa on lapsia. Ei, meille ei ole kehittynyt röntgenkatsetta jolla näkisimme mitä oven takana tapahtuu (ovessahan on siis lasi kasvojen korkeudella joten siitä näkee mikäli joku täysimittainen takana seisoo). Ja ei, tämä ei myöskään ole lasten leikkipuisto vaan ravintola!

[/q]

Ah..tuleepa yksi ihana muisto mieleen vuosien takaa Hesburgerista. Jossa erään mummon mukaan lähes pahointitelin hänen LiisaPetterinsä hengiltä. Hesburgerhan on lasten leikkipaikka ei mikään ravintola..*dissaa* Järjenkäyttö sallittua..Ravintola täynnä, kamala kiire, työntekijöillä kuumia ruokia tarjottimet täyttä.. Sellaisessa paikassa ei todellakaan ole turvallista antaa lasten juoksennelle vapaana kuin päättömät kanat..

[q]crissy, 17.8.2007 10:19:
Rasitusvitutus osa 2.

"onks tää alkukeitto tehty oikeesta tavarasta vaiko pussikeittoa"?

" Onks tää muusi tehty oikeista perunoista vai onks tää pussitavaraa"

" Onks noi lihapullat oikeita pullia vaiko einespullia"

"onks toi lohi tuoretta vai pakaste"

Joo vittu kokki aina aamusin lähtee poimimaan kanttarelleja tuolta metsästä et saadaa OIKEETA KEITTOO

Ja kyl se ne perunatki kuorii toki et saadaa OIKEETA MUUSIA

Ai nii onhan meil tuol takana kunnon sikala ja navetta ja härkiä ja kanojaki löytyy et varmasti saadaan OIKEETA TAVARAA ja kokki käy lahtaamassa aina joka aamu elukoita et saadaan varmasti oikeeta tavaraa...

Ja kalassaki kerkiää joka aamu käydä et saadaan TUORETTA SIIKAA JA LOHTA

AS IF ja HV!!

NYt on taas sellanen fiilis et vois olla jossain kopis itekseen töis.. ku noi ihmiset osaa vaa KITISTÄ!
[/q]

öö..*ding* Kai nyt ihmiset haluaa tietää mistä maksaa.. Mä ainakin kysyisin tuollaista, jos epäilisin, et saisin samaa safkaa kaupan eineshyllystä..

Ja ei kai siihen nyt sikalaa tartteta, et saa oikeita lihapullia. Tässä varmaan tarkoitetaan, et onko ne pullat tehty teille tuodusta jauhelihasta vai eineslihapullia (esim. saarioinen)..

Tai sit en vaan tajunnut sun pointtia..*ding*

[q]Juhgu, 20.7.2006 07:36:
Mutta eikös Italia voittanut? :D
[/q]

Älä hiero suolaa haavoihini. Sitä en tuolla hetkellä olisi kuvitellut edes pahimmissa painajaisissani. *släp*

[q]hallucinogen, 20.7.2006 12:58:
Oot nuori ja naiivi etkä näe totuutta ;D
[/q]

ot: Missä se vanha seivästys -hymiö on, kun sitä eniten tarvitaan?! :D

[q]niomic, 3.7.2006 18:08:
---
Ehkä tätä arkkua on jo täällä avattu, mutta olisi kiva tietää mitä asiakaspalvelijat ovat itse mieltä muiden tarjoamasta palvelutasosta Suomessa?
[/q]

Jossain "snobben" -kaupoissa nämä vanhemman puoleiset naishenkilöt voivat kyllä erittäin selvästi näyttää sitä irvinaamaa, että mä en heidän kauppaansa kuulu, ehkä mun pitäisi myös vetää naama aasinperseelle ja asettua heidän tasolleen, jotta voisin odottaa saavani asiallista palvelua. Useimmiten tunnen kuitenkin saavani erittäin ystävällistä palvelua, varsinkin nuoremmilta ihmisiltä, joiden kanssa on muutenkin helppoa olla vuorovaikutussuhteessa sen lyhyen ajan, kun kassalla olen. Ja ei mua henk. koht. haittaa sellainen "haamuasiakaspalvelu", missä vaikkapa myyjän olemassaoloa hädin tuskin huomaa, koska en mä shoppailemaan lähde ihmiskontakteja saadakseni.

Toisaalta toi Alkon käytäntö on kyllä välillä aikamoista skeidaa myös. Taisin olla 16-vuotias, kun avittelin äitiä viikonlopun ruokaostosten tekemisessä, ja kun mami osti muutaman pullon viiniä Alkosta, niin johan meni vänkäämiseksi, ettei niitä viinejä olla mun rientoihin hankkimassa. Silloin kun ei ollut tällaista Alkon kampanjaa varoittamassa siitä, että jos on alaikäinen, kannattaa aina jäädä kaupan ulkopuolelle odottamaan niitä omia juomiaan - tosin luulisi nyt kaikkien täysjärkisten sen tajuavan ilmankin. No, Alkon myyjä nyt onneksi jousti, ettei tarvinnut ajaa seuraavaan myymälään ostamaan niitä samoja pulloja pikku-Keksin istuessa autossa odottamassa. :D

Edit. Sori OT

Useammin asiakkaat pelastaa mun päivän, kuin pilaa sen, koska muutamaa vinkuvonku asiakasta kohden yks, joka on hyvällä tuulella ja jakaa sitä iloa mullekin, ni riittää.

Hauskin tapahtuma oli, kun minut kerran alottelijana laitettiin Mäkin DT:lle (autokaistalle) ja kun sanoin, etten tule siinä takuulla pärjäämään, niin mulle lupailtiin, että apua kyllä tulee, älä huoli. Jotenkin se autojono kuitenkin venyi sen 10 kappaleen mittaseksi ja kassat oli täynnä, ei niistä voinut repiä mulle apua, ja meidän vuoropäällikkö päätti pitää pienen herkän hetken puhelimessa tyttöystävänsä kanssa! Siis se oli uskomattominta ikinä, pistää alottelija DT:lle ja pitää vähän omaa vapaata työajalla koska hänhän on herra isokiho verrattuna meihin muihin.
Tää asia liittyy topicciin siten, että kun siihen sitten tuli auto n. 10 minuutin odottamisen jälkeen, niin tää herra sisällä alkoi valittamaan, että on ollut mäkissä 5 vuotta hommissa ja sanoi, että tietää, ettei meillä saisi kestää niin kauaa. Sanoin, että tiedän itsekin varsin hyvin, mutta että henkilöitä on rajallinen määrä ja ne pystyy rajallisesti tehdä vain parhaansa siellä, niin tää alkoi kitistä, että ihmisiä tarvittais enemmän sitten. Siinä sitten en pystynyt pitämään mölyjä mahassani, niin tokaisin - kohteliaaseen sävyyn tietenkin (ts. sarkastisesti) - että jos herra kerran on itse ollut meillä duunissa, niin hänen pitäisi hyvin tietää, ettei me itse siihen työntekijämäärään pystytä vaikuttamaan. Siinä meni asiakas aika hiljaiseksi ja maksoi kiltisti ja siirtyi parkkiin odottamaan tilaustaan. Kun sitten vein hänen tilauksensa, ja täytyy sanoa, että mahdottoman kauan asiakas kyllä joutui odottaa, niin hän tokaisi sovittelevaan sävyyn, että pitää sitten kai johtajiin ottaa yhteyttä, mihin vastasin, että kiitos, tekisitte meillekin palveluksen, jos asiakkaat ilmoittaisi, että työntekijöitä on vähemmän kuin ruuhkat edellyttäisivät. Ja kyllä sekin mies lähti loppujen lopuksi hymy huulillaan kun tokaisin reippaasti hyvää päivänjatkoa, ja toivotin vilpittömästi, että loput päivän toimet sujuisivat sutjakkaammin.

Siis tässä ihmettelen sitä, että jos herra kert itse on ollut mun paikallani, niin pitäisi sen kai helvetti osata eläytyä mun asemaan, vaikka onkin jo keski-ikäinen ja kai paremmassa paikassa töissä.
Itse ainakin osaan nykyään yrittää osaltani helpottaa muiden asiakaspalvelijoiden työpäivää; Tämän topicin kokonaan läpikäytyäni vielä hieman paremmin

[q]Rubicon, 6.5.2006 10:52:
[--] sille oli 15 minuutin odottelun jälkeen[--]
[/q]

Ja oi voi, jos kerrankin ne tosiaan odottais sen 15 minuuttia, eikä todellinen odotusaika olisi seitsemän, tai jopa kolme minuuttia!

[q]Nacu, 2.8.2006 13:17:
---

Itse kutsun kaikkia miespuoleisia herroiksi :D
[/q]

Mä kutsun herroiksi myös miespuolisia kavereitani. :D "Mitäs herralle kuuluu?" "Tulisko herra meille tänään etkoille?" jne. Se on hauskaa ja erilaista luultavasti samoista syistä, kuin miksi Sä puhut niin asiakkaille.

Itse tykkään kans neiti -nimikkeestä, varsinkin, kun eräs äijäkaverini käyttää sitä mun kohdalla samoin, kuin mä sanaa "herra" äijien kohdalla yleensä. "Neiti oli tosi kännissä tänään!" jne. Kuulostaa niin söpöltä.

Mut joo, tätittely on tosi RCsta varsinkin, kun mua on tituleerattu sellaiseksi jo 16 -vuotiaana. Tietty se on ymmärrettävää, että pikkukersoille mä oon vanhus siinä, missä muutkin, mutta siltikin toi nimitys särähtää mun korvaan. Ei sillä, että ottaisin sen loukkauksena.

Mut niinkuin todettu yllä, niin nämä titteliasiat on vaikeita, koska tässäkin topicissa on huomattavissa "kutsumanimien" diversiteetti ja se, kuinka kaikki haluavat itseään tituleerattavan erilailla. :)

[q]astaroth, 29.6.2006 16:47:
...
en mä vaan kehtaisi. [...] ei minua kiinnosta palvella, joten ei varmasti muitakaan työntekijöitä, jos itse olen asiakkaan roolissa
...
[/q]

Tämä on itselleni hyvin selvä käyttäytymissääntö: kohtelen asiakaspalvelijaa, niinkuin itse toivoisin asiakkaideni kohtelevan minua. On tosin itselleni selvää, etten todellakaan ennen tajunnut miettiä asioita tältä kannalta ja olinkin mitä luultavammin pari vuotta sitten vielä "asiakas helvetistä". Imo voitaisiin pistää jokaiselle ihmiselle pari kuukautta pakollista asiakaspalvelua vain, jotta kaikki voisivat asettua meidän kenkiimme. Täten yhteiskuntamme mitä luultavammin alkaisi kohdella asiakaspalvelijaa hyvin paljon inhimillisemmin. *haaveil*

Mutta on minusta asiakkaana kiva, kun myyjät muistavat mut vielä viikkojen jälkeen ja vaikka kuinka väsyneiltä olisivat näyttäneet edellisen asiakkaan kohdalla, niin hymyilevät mulle ja jaksavat muutaman sanan vaihtaa. Mulle se on palkitsevaa olla hyvä asiakas, vaikka kuinka naurettavalta ehkä kuulostaakin.

Haha, tässä muutama päivä sitten tuli kyllä niin osuva "asiakas on aina väärässä" -tilanne, kun puhuttiin tyttöjen kanssa kassalla tosta mm -fudiksesta ja lempparijengeistä. Siihen tuli sitten miesasiakas, joka yhtyi keskusteluun sanomalla, että päivän pelissä Saksa kyllä voittaa Argentiinan. Duunikaveri tähän, että ei kyllä, mihin mun oli pakko todeta (Saksaa kannattavana henkilönä), että äläs nyt, asiakas on aina oikeassa. Kun mies sitten jatkoi "..mutta Italia voittaa maailmanmestaruuden.", niin oli allekirjoittaneenkin pakko nyrpistää nenäänsä ja todeta, että "perun äskeisen." JJJEP. Asiakas on aina väärässä.

Suoraan sanottuna tuntuu, että tyhmyys on joku kansantauti nykyään. Eipä ihme, kun ikinä ei tarvitse sitä älliään käyttää, kun tällaset ko. kirjeissäkin todetut urpoudet voi kuitata toisten rahoilla. Ehkä sitä seuraavalla kerralla tajuaisi itsekin tarkistaa niiden paristojen sopivuuden ennen ostoa, jos lipoakseen nää suuryritykset ei niitä korvaisi.

Ja jos tää viesti on tosiaankin lähetetty Iltalehdelle ton jutun tiimoilta, niin toivottavasti tää idiootti ei ole henkilötietojaan ja haastattelua antanut, koska kyllä mä ainakin leimaisin sen tumpeloksi, enkä suinkaan tätä asiakaspalvelijaa "ilkeäksi". Tosin tietenkin mulla vaikuttaa oma asiakaspalvelija -statukseni, mutta toivottavasti useimmat ihmiset ovat joskus alalla olleet ja täten kykenevät asiakaspalvelijan kenkiin asettumaan. (Valitettavan harvoin näin kuitenkin on.)

"Olen idiootti, mutta se on ihan okei."

Eilen duunissa tuli repeiltyä, kun otin auki uuden kassan ja ilmoitin, että seuraava tähän ja käänsin katseeni ensimmäisenä jonottaviin. Viereisestä jonosta sitten joku perheenisä ryntää kassalle. Kohotin kulmiani ja ilmoitin, että nähdäkseni seuraavana oli kyllä viereinen nuoripari. Mies tästä sitten ilmeisesti muutenkin kyrpä otsassa hikeentyi, että "ollaanko me jotenkin eriarvoisia?" - tyhmään kysymykseen nenäkäs vastaus "No itseasiassa olette, kun asiakkaat on palveltava jonotusjärjestyksessä, ei omaan napaan tuijottamisjärjestyksessä." "Älä sinä lässytä!" sai mut hymähtämään huvittuneena, kun en asiakaspalvelijan ominaisuudessa voinut revetä. :D

No harm done, miehen poistuttua sivulle mutisemaan nuoripari oltiin jo otettu toiselle kassalle ja mä sain palveltavakseni herkun kundin, jota ilmeisesti myös nauratti edellinen episodi, kun siinä mulle hymyili kuin Naantalin aurinko.

Mä en vain voi sietää tuollaista ylimielistä "minä ennen muita - minä [size=9]minä[/size] [size=8]minä[/size] [size=7]minä[/size] [size=6]minä[/size]" asennetta.

[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---

Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.

(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)

[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).

[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.

[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)

[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)

[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]

otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.

Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...

O