Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

[q]niomic, 23.2.2007 21:26:
Se, että olet oikeassa ei kuitenkaan mielestäni oikeuta suoraa vittuilua asiakkaalle :/
[/q]

Ei tietenkään, tosin mä en näe vastaustani vittumaisena, hienoinen nokkavuus on eri asia imho. :)

Olishan se hienoa, että me ihmiset toimittaisiin kuin ideaalit koneet, oltaisiin oikeudenmukaisia ja ystävällisiä ja tehokkaita ja ja... Vaan näillä eväillä täällä pelataan.

[q]Kriss G, 17.4.2007 10:24:
Rakkaat asiakkaat puhukaa [size=20]ÄÄNEEN[/size]!! Ja voisittekste pliis olla välillä vähän vähemmän typeriä idiootteja?
[/q]

Me varmasti puhuttiin tarpeeksi [size=21]kovaan[/size] ääneen. Mut tosta vähemmän typerästä idioottimaisuudesta en sit tiedä...

Mun korteni tähän nuivan asiakaspalautteen vastaanottamiseen on mallia se, että kun entisessä työpaikassani tarpeeksi monta kertaa sanoin räyhääville asiakkaille, etteivät he saa ylimääräisiä hyvityksiä ja he kutsuivat vastaavan paikalle, joka sitten jyräsi mun (sääntöjen mukaisen) vastaukseni vain, koska asiakas oli äkäinen, niin mä aloitin antamaan hyvityksiä myös kohteliaille ja asiallisesti käyttäytyville asiakkaille ja räyhäävien kohdalla en korvaani letkauttanut, vaan pyysin vastaavan aina paikalle.

Nykyisessä työpaikassa ilokseni vastaava ilmaisi heti koulutuksessa, että sääntöjen rajoissa hän seisoo aina meidän puolella. :) Nyt reklamaatioita sun muita on paljon mukavampi ottaa vastaan, kun tietää, että sillä, mitä teet ja sanot on oikeasti painoarvoa, eikä joku tule nussimaan sitä paskaksi heti, kun asiakas ei (yllätyksellisesti) pidä säännöistä.

[q]ezzy, 10.10.2007 17:02:
---
Jone, 10.10.2007 16:14:
---
ezzy, 10.10.2007 13:36:
Mitä crissen olis pitäny tehdä? En oikeen hiffaa.

---

Olla tekemättä numeroa naurettavasti pikkujutusta.

---
ezzy, 10.10.2007 13:36:
Jos asiakas tietää kuluttaneensa rahansa, niin mitä myyjä sille voi enää tehdä?

---

Ei mitään.

---

oh that. ja kyllä sitä avautua saa, varsinkin täällä ^_____^
[/q]

Word.

[q]ezzy, 26.2.2008 19:26:
---
Kon-tiki, 26.2.2008 11:49:
---
ezzy, 25.2.2008 14:06:
voi hyvä luoja sentään... "pitääkö meidän maksaa ADSL-liittymästä siltä ajalta ku oltii hiihtolomalla?"

---

"Siltä ajalta ku oltii" Me saatiin olla maksamatta meidän kaapelilaajakaistaa 2kk:n ajalta [--]

---

etukäteen joo ja 2kk joo, mut ei viikosta :D come on
[/q]

"En ehtinyt eilen käyttää konetta ollenkaan, pitääkö mun maksaa ADSL:stä siltä ajalta?"

[q]ALIEN:
:) <---- no toi on ainakin väärin!
[/q]
Oli sit ihan pakko?

[q]Keeerin:
Ja nyt avautuu pieni heseorja, jolla ei siis ole aivoja ja jolle voi aina purkaa pahan mielensä!!!! Eli tässä olis vähän pikaruokalassa vieraileville ohjeitä. Näin säästetään pienen hampurilaisorjan hermoja ja tehdään hänen työpäåivästään edes hivenen siedettävämpi!
[/q]
Juma! En ole ainoa!

Kaikki omat kohtasit allekirjoitan myös omalta osaltani, sanoivat muut mitä tahansa.

1. Ei kai sua nyt oikeasti herra jestas kiinnosta, paljonko ranskalaisissa on hiilihydraatteja (ja kysyjä on 150cm ja 180kg tantta, joka otti Mega-aterian isoilla ranskalaisilla ja juomalla - juomaksi kevyt-kokista). No, jostakinhan se on tingittävä... :D

2. Minuakin ottaa pannuun se, että porukka rupeaa mördäämään jo tiskillä, jonkunlaisia tapoja sentään. Et nyt varmaan ravintolassakaan mene keittiöön syömään juuri valmistuvaa annostasi. Varsinkin mustalaiset vetävät burgerin tiskillä ja jättävät hampparin pannan ja paperit siihen eteen mun korjattavaksi.

3. "Anteeksi, mutta voisiko joku tulla pyyhkimään tuon pöydän?!" No voe helvetti soikoon, salissa on 150 muuta paikkaa, jotka ovat siistejä, ja sun pitää saada läski persees saada painettua just siihen tuoliin!?

4. "Voisko tähän ateriaan saada noiden ranskalaisten tilalle juoman?" No prkl ei, ei ja vielä kerran EI! Äläkä mulle vaahtoo siitä, ettei voi. En tiedä, onko mäkkärillä joku tuollainen systeemi tms., mutta jos minä voisin niin tehdä, tekisin sen, koska se on työni. Mutta kun en voi lyödä sitä kassaan, ja mulle on sanottu, ettei niin tehdä, niin silloin ei tehdä. Mulla ei ole vapautta soveltaa omia menetelmiäni!

Tässä pari, lisää tulee kun saan mieleen.

Edit: Sitten kun kaupoilla on tuo "se on varmaan ilmainen"-läppä, niin meistä on todella mukavaa kuunneella tätä ties monetta tuhannetta kertaa: "Meneekö juoma kädessä?" - "Eiku laita mukiin se! Eh eh...!"

Siis tuolla läpällä on ikää jurakaudelle asti. Et ole ensimmäinen, joka sen sanoo!

[q]Ana-5000, 9.10.2007 12:32:
---
crissy, 4.10.2007 09:13:
mikä tätä nykynuorisoa oikei vaivaa??
---
Laissa kiellettiin fyysinen kuritus.
[/q]
russell peters sanoo totuuden

[q]ALIEN:
sain eilen tietää, että Kannelmäen kunnallisessa neuvolassa on Somali lääkäri kuka ei osaa Suomea ja silti hoitaa suomalaisten resepetejä yms lekuri hommia, mut hei onneks sillä on tulkki siinä vieressä (kuka ei myöskään ymmärrä mitään kielistä)! - eli asiakkaana olen aika hyvissä käsissä uskoisin?
[/q]

Itse olin inttiä varten tarkistuksissa Serbialueilta (?)
kotoisin olevan lääkärin tarkastuksessa, hieman
hidastempoistahan se oli kun joutui artikuloimaan selvästi
ja hitaasti, mutta tuntui osaavan hommansa vaikka kyseessä
olikin rutiinitarkastus. Kovasti mies pahoitteli puutteellista
suomenkielentaitoaan ja perusteli rutiinihommisaan olemista
juuri sillä, että opiskelee kieltämme. Ja terveydenhoitaja toimi
vieressä tulkkina jos tuli vaikeita tilanteita.

Edit: sori OT.

[q]Annakins:
Aijoo, mitäs ne mun kielioppivirheet oli? :o
[/q]

ne kolme pistettä peräkkäin. ainakin mitä mulle opetettiin lukios............. ja voit sit varmaan pitää sen pääs alhaal ellei toi "aijoo" kuulu sanastoomme :D

[q]Astaroth::)[/q]
:) <---- no toi on ainakin väärin!

[q]Annakins:
viddu.
[/q]

niin mut mehän ei ollakaan lääkäreit eikä tää forum ole mikään resepti... :D

[q]Annakins:
mutta silti mua ahdistaa, että internet ja keskusteluforumit käytännössä raiskaa kieltä kun kaikki yritetään lyhentää eikä kielioppiin kiinnitetä mitään huomiota.
[/q]

LOL

(repeilee ihan sikana) Elämä on!

[q]IInesAnkka, 20.11.2006 16:59:

"Kymmenen vodkabatterya."

Teen drinkit..
[/q]

Johan sä teit virheen siinä, kun suostuit myymään 10 kpl drinksuja..

24 § (460/1995) Alkoholijuomaa saadaan anniskella kerrallaan vain yksi annos (perusannos).
Lähde :http://www.sttv.fi/alkoholi_saadokset.htm

Kyllä oli muuten tossa viimeviikolla erittäin vaikea asiakas kyl tuol mestas mis oon työharjottelus. Ku siinä asiakas pyysi että paketoin hänen samalla ostamansa lahjan joka tuli miehelle. Eikä sille tietenkään sitten kelvannut _mikään_ lahjapaperi mitä siellä koko hyllyssä oli, sanoi että ne on kuulemma kaikki naisille tarkotettuja värejä ja kuvoita. Siinä sitten jouduin juosta ja metsästää pitkin taloa juuri sitä yksiväristä paperia mitä asiakas halusi, mitä kuulemma jostain toisesta liikkeestä oli kyllä saanu! Noh siinä kun vihdoin löysin asiakasta tyydyttävän paperin niin aloin siinä paketoida sitä ja tämä sitten tunkee siihen väliin että "älä sitä nyt noin laita!" "laita kato näin!" Kyllä mä luulen että mä osaan ihan itsekin yhden laatikon pakettiin laittaa. Mut siinä se tilanne meni vaan niin sietämättömäksi et jouduin hakemaan toisen ihmisen paketoimaan kun asiakasta ei tyydyttänyt mun paketointi tyyli, en tiedä mitä se sitten ois halunnut. Kaiken lisäksi tämä asiakas puhui ainoastaan englantia joka lisäs tilanteen epämukavuutta ihan kiitettävästi. Työtäni mä vaan yritin tehdä mut ei näköjään riittänyt tälle.
Rentoutukaa ihmiset oikeesti, ei tommosta jaksa.

[q]Juhgu:
---
phanatic:
---
Kolme pistettä peräkkäin on täysin oikein "kieliopillisesti" paikka paikoin.
---

Ei muuten ole *pilknus*
[/q]

ettäs niin ja se on mulle yks hailee vaikka siinä olisikin viisitoista pistettä.

[q]Princess, 5.6.2005 14:46:
Mut ihan tosi,kassatkin on ihmisiä.Tuntuu aika monelta puuttuvan toi tieto.*ding*

---

Ittekki ollu liian monta vuotta kassal...toi s-kortti vitsi on niiiin kulunu,et jos sen vielä kerran kuulen,ni kuristan jonku...
Asiakkaat on välillä niin raivostuttavia...Välillä tuntuu et ne luulee,et kassoil ei oo avoi...mul on aivot,mä en oo sokee enkä kuuro(vaikka joskus niin toivoisinkin) ja mä osaan lukee ja laskea...ja jos joku sitä epäilee kyllä siitä kohteliaasti mainitsenkin... Kassal kyl jotuu kestää ihmisten paskimman puolen.
[/q]

Joo heti kun itellä on kokemusta siitä kassalla asiaakkaan palvelusta ni ite yrittää useimmiten olla mahdollisimman ystävällinen kassantädeille ja muillekkin myyjille

Muistan sen hyvin kun asiakas saattoi saada päivän tuntumaan niin hyvältä vain olemalla ystävällinen ja toisaalta inhottava asiakas sai päivän menemään lähes pilalle

Mutta itse nykyisin asiakkaana pyrin olemaan se ystävällinen ja mukava asiakas

ASIAKAS, jonka aikomuksena on selvästi viettää mukavaa lauantai-iltaa yökerhossa muutaman oluen virvoittamana, tulee ravintolaan sisään. Ensin HÄN avautuu lipunmyyjälle kalliista sisäänpääsylipusta. "Mihin tämäkin raha muka menee?" Seuraavana narikka: "Jaa kaks euroo!? Ai ei käy kortti?" ASIAKAS peruuttaa pari metriä lipunmyyjän luokse: "Hei teiän pitäis kertoo et narikka ei sisälly hintaan. Höylääkkö tolla kortilla vähän rahaa?" Lipunmyyjä höylää sen pari euroa. ASIAKAS: "Ai annoit vaan kaks euroo? Voisikko höylää mulle enemmän?" Tyytymätön ASIAKAS palaa narikkaan. Hän saa takkinsa pois harteiltaan ja pyyhältää kohti lähintä baaritiskiä. "Kossubatteri!" Baarimikko valmistaa ASIAKKAALLE kossun batteryllä. ASIAKAS ei kuitenkaan ole tyytyväinen: "Miks tässon näin paljon jäitä? Otaks niitä vähän pois." Baarimikko tekee tyyötä käskettyä... hän ilmoittaa ASIAKKAALLE paukun hinnan. ASIAKKAALLE on jälleen tyytymätön: "Jaa niin paljo!?" ASIAKAS kuitenkin maksaa kiltisti ja pyyhältää baaritiskiltä kohti yökerhon sydäntä.

Illan aikana ravintola täyttyy lauantai-illan kunniaksi jälleen sillipurkiksi. Myös baaritiskit täyttyvät juomaa janoavista juhlijoista. ASIAKAS haluaa jälleen jotain suun kostuketta. ASIAKAS menee muiden asiakkaiden tavoin baaritiskin viereen jonottamaan. Vihdoin kun koittaa HÄNEN vuoronsa, HÄN ei tiedä mitä tilaisi. Muutaman hetken pohdittuaan tilauksiian, kiireinen baarimikko siirtyy seuraavaan asiakkaaseen. Noin kymmenen minuutin kuluttua, kun baarimikko taas tulee tämän päättämättömän ASIAKKAAN kohdalle, on ASIAKAS miettinyt valmiiksi haluamansa paukun. ASIAKAS: "Mun pitäis saada alennusta ku täällon niin huanoo palveluu!" Baarimikko tekee ASIAKKAAN tilaaman drinkin ilman mitään alennuksia, yrittäen niellä vitutuksensa parhaansa mukaan. ASIAKAS saa juomansa maksettua ja liikkuu jälleen kohti yökerhon sydäntä.

Valomerkin jälkeen narikkajonossa ASIAKKAAN on kuultu myös sanovan: "Miks helvetissä täällon näin paljon ihmisiä jonossa!"

Niin.

Hmmm.

Miks helvetissä sitä on pakko lähtee lauantai-iltana baariin, jos haluaisi viettää lauantainsa edullisesti humaltuen, jonottamatta, sekä ilman kuumuutta, savua ja hukkunuttu narikkalappua?

JÄÄKÄÄ IHMISET KOTIIN MAKAAN VIIKONLOPPUISIN! PRKL. ARKISIN BAARISSA ON TILAA JA HINNATKIN MATALAMMAT.

Toi e.m. tilanne on kyllä harvinaisen perseestä. Tuosta kun sana leviää kokoajan että jollekin esimiehelle whineämällä saa tahtonsa läpi, niin a) myyjiltä häviää kaikki uskottavuus ja b) ne päälliköt saa kokoajan ravata tuota tekemässä. Ei vaan voi ymmärtää kädettömyyttä itse määrittelemiensä sääntöjen noudattamisen suhteen, syö pohjan kaikelta takuutoiminnalta kun joku toimii mielivaltaisesti.

[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---

Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.

(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)

[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).

[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.

[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)

[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)

[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]

otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.

Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...

O