Päivän uutinen
- « Edellinen
- 1
- ...
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- ...
- 150
- Seuraava »
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801120212716_uu.shtml#
-Joukkomurha -niminen hyönteismyrkky. Skidi läppä :D :D
[q]AnderS, 30.6.2009 15:10:
---
wiwi, 30.6.2009 14:55:
---
josbe, 30.6.2009 13:37:
Itä-Suomen hovioikeus alensi alaikäisen raiskanneen tuomion ehdolliseksi. Taas. Väkivalta ei kuulemma ollut rankkaa.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Raiskaustuomio+lieveni+tuntuvasti+It%C3%A4-Suomen+hovioikeudessa/1135247311828
---
Voi nyt vittu oikeesti. Raiskaus on rikoksena _aina_ vakava, yksi pahimmista mitä ihmiselle voi tehdä. Ehdollinen vankeustuomio on pilkantekoa uhrille. "Älä ny itke, ei se sulle mitään tehny."
Ei todellakaan uutta, mutta aivan perkeleen huolestuttavaa.
---
Huolestuttavan laiskasti kyllä suhtaudutaan raiskaajiin oikeusvälineissä. Vielä kun näillä apinoilla on aika usein tapana uusia rikoksensa... Kun tämä olis vaan yksittäistapaus mutta näitä päähäntaputtelu tuomioita putkahtelee tuon tuosta.
Kun ei vaan ihmiset alkais ottaa oikeutta omiin käsiinsä kun tuntuu että käräjiltä näissä tapauksissa sitä harvoin saa.
[/q]
Ja Itä-Suomen hovioikeudessa tapahtuu taas..*igor*
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1705970
Siellä taitaa oikeuslaitos olla täynnä pedofiilejä..*uuh*
[q]Anselmi, 23.4.2008 08:23:
Päivän Taloussanomat:
"Bush huolissaan kalliista öljystä
Yhdysvaltojen presidentti George W. Bush ehdotti öljynporausta luonnonsuojelualueelta hintojen laskemiseksi. Hän myös sanoi, ettei Yhdysvallat ole taantumassa..."
[/q]
Aina, kun luulen, ettei se äijä voi enää tyhmempiä juttuja keksiä ja laukoa suustaan, niin aina saan huomata olevani väärässä! Mistä tollasia ääliöitä sikiää?
[q]UnityF, 19.2.2009 08:54:
Puolet maailman ruoasta heitetään roskapönttöön! *whaat**pökr*
http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2009/02/puolet_maailman_ruoasta_heitetaan_roskaponttoon_556101.html
[/q]
Tosi surullista. Me täällä hyvinvointivaltioissa ollaan totuttu, että ruokaa on yllinkyllin. Vielä, kun jaksettais muistaa, että kaikilla ei ole niin hyvin asiat. Itsekin syyllistyn tähän ruuan poisheittämiseen. Ruokaa tulee vain ostettua liikaa, varsinkin hedelmiä ja kasviksia tulee viskattua pois, kun en ehdi kaikkea syödä, mitä ostan.. Hyi hyi!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200809238313028_uu.shtml
Jollekin taas alkoi koulu riittämään..*uuh*
EI HELVETTI OLE TODELLISTA!?!?
Mikä v!**u "ihmisiä" oikein riivaa???
Olis taas sinappikaasulla ylitöitä. 8=
---
---
---
joka kuudes on vailla peruskoulun jälkeistä tutkintoa.
---
Miten tuo on mahdollista eikö 90 luvulla ollut koulunkäynti pakkoa?
---
Ainoastaan peruskoulu on pakollinen.
---
Ei oo pakollista koulua vaan oppivelvollisuus.
Eikä pakkoruotsia vaan hyötyruotsi
Eiks hyötyvenäjä olis parempi esim. Itä-Suomessa ja tääl Etelässä ton vois vaikka olla valinnanvapaus?
EI HELVETTI OLE TODELLISTA!?!?
Mikä v!**u "ihmisiä" oikein riivaa???
Olis taas sinappikaasulla ylitöitä. 8=
Veikkaisin mielisairautta.
[q]hemuz, 7.11.2008 11:52:
...Se taitais olla kyl rahan haaskausta, kun Vantaalla asuessani joku naapuri oli dumpannut maitotölkit asiallisesti taiteltuna, mutta muovipussissa sinne säiliöön
[/q]
:DD 45 minuuttisessa oli tässä taannoin asiaa siitä, kuinka hyvääkin ruokaa heitetään kasoittain hukkaan. Ne kuvasi biojätemateriaalia, jossa lähes jokaisen leivän ympärillä oli vielä muovipussi.
[q]josbe, 8.5.2007 12:35:
Ymmärsit väärin, mitä ajoin takaa. Tarkoitukseni ei ollut oikeuttaa rikollisten tekosia vaan kiinnittää huomiota siihen, miten rikoksia voitaisiin ehkäistä paremmin kuin vankeusrangausten avulla, jotka yleensä vain edistävät rikosten uusintaa.[/q]
Niin, miten? Varmasti, kun pätevä keino keksitään, niin onhan se kiva elää maailmassa, missä lampaat leikkivät susien kanssa jne. Mä en missään nimessä vähättele sitä, että rikoksia yritetään ehkäistä, mutta kyllä niille hieman paremmat keinot pitäisi keksiä, ennen kuin tuloksia nähdään.
[q]KooKie
Mä en tiedä ranskalaisesta koulutussysteemistä, mutta esim. Suomessa mun mielestä ei ole järkeä paapoa köyhiä ja varsinkaan ajatuksella "köyhyys aiheuttaa köyhyyttä" (siis vanhemmalta lapselle), koska jokaisella on mahdollisuus koulutukseen ja sitä kautta ainakin nimellisesti työhön. [--]
---
[--]se, että jokaisella on oikeus koulutukseen ei vielä tarkoita, että jokaisella on todelliset mahdollisuudet. Kuulostaa erittäin naiivilta sanoa niin.
[/q]
Siksipä määritin kursivoidussa kohdassa, että ainakin nimellisesti olisi työkin (ja täten köyhyydestä "nouseminen") käden ulottuvilla. Mutta ihan oikeasti, kuinka suuren osan sä näistä nuorisorikollisistakin oletat keskittyvät opiskelemaan? Ja samat ihmiset elävät sitten vanhemmiten muiden rahoilla (joko työttömyyskassasta tai vaikkapa vankilassa). Ja kyllä, tajuan veteleväni tätä keskustelua vähän suuntaan jos toiseen, mutta faktat on kohdattava, että noidanpyörässähän tässä ollaan asiassa jos toisessa.
[q]Pointtini oli vain se, että köyhyys, huono kohtelu ja epäoikeudenmukaisuuden kokemukset aiheuttavat rikollisuutta, enkä voi ymmärtää, miten Sarkozy voi väittää toisin. Ottamatta edes eettistä kantaa asiaan, niin eikö sinustakin olisi järkevämpää ehkäistä rikollisuutta kuin lisätä sitä?[/q]
Edelleen odotellen sitä url:ia, missä Sarkozy väittää "toisin", itsehän kyllä olen samaa mieltä, että tämä varmasti pitää suurimmissa osin paikkaansa. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ko. tilanne toimisi mielestäni syynä teolle (vaikkapa ryöstölle) siten, ettei siitä rankaistaisi siinä, missä "parempiosaistakin" kansalaista.
[q]Ehdottaisin, että aletaan hakea muitakin vaihtoehtoja kuin vankilarangaistuksia yhä nuoremmille. Tutkitaan vaikkapa Jenkkien tilastoja rikosten uusijoista ja vankeusrangaistuksien määrästä! Otetaan oppia siitä mitä on tehty onnistuneesti tai vähemmän onnistuneesti, eikä kuljeta laput silmillä.
[/q]
Tässä mä olen samaa mieltä. Ei vankeusrangaistukset asiaan välttämättä auta, mutta niin kauan, kuin ei auta mikään muukaan pätevästi, niin on imo hyvä pitää nää mustat lampaat poissa valkoisten joukosta.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/07/542369
Mä en vaan voi käsittää. Lainrikkojia ei voi karkottaa maahan (omaan kotimaahansa), jossa ei ole tarpeeksi turvallista? Entäs Suomen ja suomalaisten turvallisuus, kun täällä joudutaan ko. "väkivaltaisten ryöstöjen" kohteeksi.
Milloin mä lakkaan lukemasta uutisia, ettei aina tarvitsisi vittuuntua?
[q]Riku, 25.5.2007 12:19:
Kyllä minä ymmärrän tuon tunnetasolla, minä en vain jaa mielipidettäsi siitä että niin kuuluisi tehdä järkipohjalta ajateltuna. [/q]
Totta, mielipiteistähän tässä vain puhutaan. Mä järkeilen yksilön oikeuksien kannalta, sä hyvinvointiyhteiskunnan.
[q]
[--] tuskin kukaan haluaa tänne jenkkijärjestelmää joissa köyhimmillä ei ole varaa [--]
[/q]
Edelleen mun mielestä on eri asia verrata jenkkilää ja Suomea. Suomessa koulutus on lähes ilmaista ja nimellisesti kaikkien saavutettavissa, näin myös parempi elintaso, joten mä näen useissa tapauksissa yksilön omana mokana sen saavuttamattomuuden.
Edit. Ymmärretävää kyllä, että Suomen "sosialismi" on tae tälle koulutuksen saatavuudelle.
[q]Android, 25.5.2007 12:30:
Etkö sinä ollut nationalisti?
[/q]
Mä olen yhteiskunta ja valtiopoliittiselta mielipiteeltäni pienvaltionationalisti. Mä en kuitenkaan ole mikään kiihkoidealisti. Mikään muu arvo ei mene mun läheisrakkauden yli.
[q]Anselmi, 8.5.2007 11:46:
Mutta eiks tuo oo vähän kuin vertais siihen et saahan meilläkin lapsiinsekaantumisesta kovemman tuomion kuin leivän varastamisesta nälkään, mut ei meillä siltikään suosita leivän varastajia. [-]
[/q]
[q]Annakins, 8.5.2007 11:48:
Keksi, hududin kohdalla avainasia on Jumalan loukkaaminen ja mun mielestä sitä ei voi mitenkään verrata "tavalliseen" rikollisuuteen.
[/q]
Joo saatatte olla oikeassa. Meidän historian oppikirjassa (Aikakirja - Kulttuurit kohtaavat) toi vain mielestäni esitettiin juuri siten, että koska varastaa nimenomaan nälkäänsä, niin se ei ole jumalaa (eli ennemminkin kai Koraanin määräyksiä) loukkaavaa siinä, missä varastaminen muuten.
Mutta mun sisälukutaito on ennenkin pettänyt. :)
[q]Epailija, 3.5.2007 13:45:
Ruotsissa ryhdyttiin yllättäen jo toimiin:
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Viron+l%C3%A4hetyst%C3%B6%C3%A4+kivitettiin+Moskovassa+Ven%C3%A4j%C3%A4n+Tukholmassa/1135226974011
[/q]
Mun mielestä olisi ollut vähintäänkin oikeellista, että Ruotsin poliisi olisi vähän kädetönnä ajellut paikalle ja vaikka jaellut niitä kiviä heittelijöille.
On naurettavaa, että yleensä Venäjällä miliisi kohtelee mellakoijia todella kovin ottein, mutta nyt... Sitä diplomaattisopimusten noudattamistahan Venäjältä on jouduttu vaatimaan monikansallisten liittojen taholta. Huh huh.
[q]Karski, 17.4.2007 14:19:
No ei se kulttuuriministeri niitä rahoja mihinkään
kansantanssiin voi muutenkaan laittaa :D
Ja kulttuuriin investoimisella on kyl todettu olevan
aivan suoria vaikutuksia talouteen. Ts. ne alueet
joissa on satsattu myös kulttuuriin ja toisaalta
liikuntamahdollisuuksiin menestyvät myös taloudellisesti -
ja siis niinpäin että kun kulttuuritarjonta (joka on muutakin
kuin korkeakulttuuria, esim. nuorten harrastumahdollisuuksia)
on kohentunut myös taloudellinen tilanne kohenee.
[/q]
Huh! Niin kuin totesin yllä, odotinkin reaktioni olevan liioiteltu.
Mitä taas toiseen kappaleeseesi tulee, niin tietenkin kulttuuria pitää mielestäni tietyissä määrin tukea (verraten edelleen muihin osa-alueisiin). Kommenttini nyt pikemminkin koski sitä, että kulttuurin tukemisen ohella tuettaisiin sellaista kulttuurimuotoa (tai pikemminkin sen kielistä kulttuuria), jota itsessään vastustan. :)
[q]mariq, 6.3.2007 13:17:
http://www.turunsanomat.fi/ajassa/?ts=1,3:1007:0:0,4:7:0:1:2007-02-28,104:7:441835,1:0:0:0:0:0:
[/q]
Hassu uutinen joo, mutta kyllä ircquotesit aina yhdestä läpästä tekee vielä hulvattomamman:
http://www.ircquotes.net/list.php?sort=new&chan=%23k%26auml%3Bss%26auml%3Bl%26auml%3B
[size=25]S U O M I[/size]
- « Edellinen
- 1
- ...
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- ...
- 150
- Seuraava »