Päivän uutinen
- « Edellinen
- 1
- ...
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- ...
- 150
- Seuraava »
[q]Anselmi, 8.5.2007 11:29:
---
KooKie, 8.5.2007 11:25:
(Esimerkiksi islamilaisten lakien mukaanhan nälkäänsä varastaminen on hyväksyttävämpää...)
---
Onko? Tai siis kun itse oon aina saanut kuvan et siellä (siis Islamilaisissa maissa) katkotaan käsiä varastamisesta ja nälkä ei ole mikään puolustus. Mut voi olla et mulle on puhuttu palturia*ding*
[/q]
Hudud
aria jaottelee rikoslaissa myös ihmisen ja Jumalan oikeuden. Jumalan oikeutena pidetään niitä rikoksia, jotka erityisesti mainitaan Koraanissa ja niistä mahdollisesti määrättyjä rangaistuksia. Näitä rikoksia pidetään Jumalan asettamina rajoina (hudud) ja niiden rikkominen on Jumalan oikeuden loukkaamista. Islamilaisella tuomarilla ei ole oikeutta olla tuomitsematta hudud-rikokseen syyllistynyttä henkilöä vaikka muissa rikosasioissa tuomarilla tai rikoksen uhreilla on oikeus antaa syylliselle anteeksi. Hudud-rikoksia ovat aviorikos ja väärä syyte aviorikoksesta, varkaus, maantierosvous, viinin juominen ja islamista luopuminen. Eri lakikoulukuntien tulkinnat eroavat tässä asiassa hieman ja kaikki eivät esimerkiksi laske islamista luopumista tai alkoholin juomista hudud-rikoksina. Hudud-rikosten rangaistukset ovat ruumiillisia ja vaihtelevat raipaniskuista kuolemantuomioon. Koska rangaistukset ovat ankaria on hudud-rikosten määrittely ja todistustaakka myös tiukkoja. Tuomitseminen vaatii joko syyllisen tunnustuksen tai selkeää silminnäköijden todistusta. Rangaistusta ei myöskään langeteta, jos syyllinen oli pakotettu tekemään rikoksen: esimerkiksi ruuan varastaminen nälkäisenä ei täytä hudud-rikoksen tunnusmerkkejä.
Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/%C5%A0ari'a
[q]Anselmi, 8.5.2007 12:22:
---
KooKie, 8.5.2007 12:12:
Tietenkin on mielestäni jossain määrin ymmärrettävää, ettei korkeakoulutettu henkilö halua vessoja puunaamaan.
---
[--] Ei ole oikein ja hyvä asia että jonkun tietyn (muun kuin siivous) alan koulutuksen saanut siivoaa vessoja, mutta vielä enemmän on väärin että elää muiden kustannuksella. [--]
[/q]
Oikein.
[q]josbe, 8.5.2007 13:01:
Huoh. Koen vaikeaksi keskustelun kanssasi, kun teet koko ajan olettamuksia. Vastaat tavallaan kysymyksiin, joita en ole kysynyt ja kysyt taas viittaamalla johonkin, mitä en ole sanonut :D
Kiinnostava aihe, mutta aika moniulotteinen. Joten nyt täytyy sanoa, että mun on parasta jatkaa vasta työajan ulkopuolella
[/q]
Mjoo, vetelyä aiheen ohi puolin jos toisin, kuten edellisessä viestissäni mainitsin. Mä taidan olla tahattomasti mestari siinä. :D Lisäksi tämä menee hiljalleen, mutta varmasti OT:n puolelle...
[q]hallucinogen, 8.5.2007 13:09:
---
KooKie, 8.5.2007 13:08:
Kertoisiko joku fiksumpi, että mitä termi "eteisessä" tässä yhteydessä tarkoittaa?
---
Odotellaan, että isäntä pyytää peremmälle? :D
[/q]
Joo no toivoa sopii. (...siis, ettei olla "eteisessä".)
[q]hallucinogen, 8.5.2007 13:16:
Ei nato-jäsenyyttä mun mielestä kannata kokonaan sulkea pois. Ainoa uhka oikeastaan johon mun mielestä nato-jäsenyys sopii on Venäjän luoma uhka. Tällä hetkellä ei siihen mun mielestä oo tarvetta mutta olis hyvä, että asiaa pohdittaisiin tarkoin ja katsottaisiin mitä jäsenyys maksaa ja mitkä hyödyt ja haitat siitä olisi. Tosin viimeaikainen meininki Venäjällä tukee sitä, että kova linja haluaa lisää valtaa ja sen mukana voi aina tulla suurVenäjä mielikuvia. Ovi on hyvä pitää avoinna ja lähellä jos jäsenyydelle tulee oikea tarve.
[/q]
No, mun mietteitä aihetta sivuten löytyy tosta pari sivua edeltä.
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=34437;pid=955357#955357
Mutta totta, tuntemattomia ovat suurvaltojen poliittisten intressien tiet ja tän tiedostaen on hyvä elää varpaillaan.
[q]Nettikeskusteluille ehdotetaan pakollisia valvojia
[/q]
Massiiviset ryhmäviestiketjut, anyone? ;)
[q]Riku, 25.5.2007 06:51:
[--] typerää pistää vanhemmat säästämään lapsilleen omaisuutta suuria määriä rahaa sen sijaan että ne käytettäisiin koko yhteiskunnan hyväksi.
[/q]
Ehm... Kyllä mun mielestä on ihan järkeenkäypää, että vanhemmat haluavat ensi kädessä auttaa omia jälkeläisiään ja sitten vasta (jos ollenkaan, "säädystä" riippuen) yhteiskuntaa. Toki yhteiskunnan auttaminen tukisi välikädessä jonkun verran lapsiakin, sitä en kiellä, mutta kyllä mä olen sen verran itse- ja perhekeskeinen, että nään vain oikeudellisena sen, että "vanhemmat saavat panostaa lapsiinsa vielä haudantakaa".
Mä näen suuren perintöveron jonkinlaisena kommunismin minihaarana - erona se, ettei omaisuuden haltijoilta pistetä päätä poikki, vaan heidän odotetaan kuolevan. "Kun toinen heittää veivinsä, niin jaetaan jäämistö kaikkien kesken tasan" - Kyllä mä olen sen verran porvari, että näkisin ensikädessä oikeuden jäämistöön olevan juuri kuolleen jälkeläisillä.
[q]Amma, 8.7.2007 18:19:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200707076327699_uu.shtml *pökr*
[/q]
"Vanhempien pussailu lastensa nähden halutaan kieltää."
[q]Annakins, 7.6.2007 09:11:
---
KooKie, 7.6.2007 03:39:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200706046191673_uu.shtml
[--] Lentoyhtiön ollessa kyseessä, mun mielestä on kuitenkin olosuhteiden valossa vain rationaalista pitää töissä hoikkia työntekijöitä, koska käytävät ovat ahtaita ja tilat muutenkin pieniä, ainakin kaikilla yhtiöillä, joilla olen itse lentänyt.
---
No ne vähimmäispituusrajoitukset johtuu ihan siitä, et esim. meitsin 157cm:llä ei paljoa kurkotella matkatavarahyllyjen perukoille.
[/q]
Niin, eli kyse on olosuhteiden tarpeista ja mielestäni juuri lentokoneiden käytävät ja työtilat muodostavat tähän hyllyillekurkotteluun verrattavan tekijän lentoemännän työssä.
[q]
Mutta mitä tulee lihavuuteen, niin mun mielestä se ei ole oikea peruste irtisanomiselle (edes) lentoemäntien kohdalla. Saa olla aika paljon ylipainoa ettei pysty työtään tekemään. Sitä paitsi noi emännäthän on voitu erottaa vaikka vaan 10kg:n ylipainon takia, uutisessa kun ei mainittu tästä mitään.
[/q]
Uutinenhan oli muutenkin suhteellisen vajaa informatiiviselta arvoltaan, jotta asiasta voisi lähemmin tämän esimerkin valossa keskustella. Mä näen kuitenkin runsaan ylipainon ja myös "vanhuuden" mahdolliseksi haitaksi lentoemännän työssä, kun puhutaan kuitenkin ko. olosuhteista.* Vaan mähän en lentoemäntä tai lentomatkustusasiantuntija ole - turistin näkökulmasta ja mutu-tuntumalla tässä vain jorisen.
*Paine-erot, erilainen ilmankoostumus, nopeaa reagoimista tarvitsevat hätätilanteet jne.
[q]Annakins, 7.6.2007 10:17:
---
KooKie, 7.6.2007 09:28:
Mä näen kuitenkin runsaan ylipainon ja myös "vanhuuden" mahdolliseksi haitaksi lentoemännän työssä, kun puhutaan kuitenkin ko. olosuhteista
---
Juuri hankalien työolosuhteiden takia matkustamohenkilökunnalla, ihan kuten liikennelentäjilläkin, on vuosittain pakollista turvallisuuskoulutusta ja terveystarkastus. Jos niissä tulee esiin työhönvaikuttavia tekijöitä, niin siihen puututaan. Sen takia musta ylipaino ei ole pätevä syy irtisanomiselle.
[size=8]Oli pakko jatkaa vääntämistä ku kaikki duunit on vidikierroksella :D[/size]
[/q]
No mähän tässä lähinnä vetosin miepiteessäni ylipainon ja vanhuuden tuomiin fyysisiin ja yleiskunnollisiin puutteisiin. Jos esteettömyytensä todistaa testeissä, niin ongelmaa ei munkaan mielestäni pitäisi olla.
[size=8]Oli pakko lopettaa vääntäminen, kun väsyttää ja pitäisi mennä nukkumaan. :D[/size]
[q]mku, 19.6.2007 12:22:
[asiaa EU:n perustuslain läpirunnomisesta väkisin]
[/q]
Luin Daily Mirroria tuossa reilu kuukausi takaperin ja siinä kolumnisti Fiona Phillips kirjoitti varsin osuvasti ja kärkkäästi siitä, kuinka alkuperäisen sopimuksen kaatuessa Ranskan Sarkozy ja Brittien oma, menneen talven loskaa edustava Tony Blair juonittelivat keskenään lähes identtisen sopimuksen esittämistä ja runnomista läpi jäsenmaissa. Tiedä validiteettia, varsinkin kun ilmeisesti luonnos on puheenjohtajamaa Saksan toimesta "luonnosteltu" ja lähetetty jäsenmaille.
Kyllä tämä Suomen "neuvoa-antava" äänestysmalli pistää suoraansanottuna vituttamaan. Ja vielä enemmän kansalaista loukkaa se, ettei ko. äänestystä edes näinkin tärkeässä asiassa läpi käydä. No, pitää toivoa, että ko. asiassa demokraattisemmissa maissa äänestetään taas ei:tä. Puolahan saattaa ilman kansanäänestystäkin käyttää vetoaan syystä, mitä Suomenkin pitäisi tarkastella eri kannalta, eli maamme ja kansalaistemme mahdollisuudesta (tai mahdottomuudesta) vaikuttaa tulevaisuudessa asioihimme.
[q]Amma, 8.7.2007 22:57:
KooKie, 8.7.2007 22:35:
Milloin mä lakkaan lukemasta uutisia, ettei aina tarvitsisi vittuuntua?
---
Olen huomannut, että kun on riittävän paljon reissussa ja sen takia enemmän ja vähemmän uutispimennossa, niin elämä on silloin oikeestaan aika mukavaa. Toki saman uutispimennon saanee aikaiseksi esim. kun ei katso tv:tä, kuuntele radiota tai lue lehtiä.
[/q]
No tossa kuukauden reissulla Jenkkilässä olisi ollut vähän pakolla uutispimennossa, jos ei nettiä olisi seuraillut. Lehtiä lukiessa uutiset koskivat jotain hiton naapurin kissakokousta tai Schwarzeneggergeggerin uutta pukua, television tuhannelta ja yhdeltä kanavalta tuli reality-paskaa höystettynä ö-luokan näyttelijöillä ja radiosta puski mtv-hittejä niin, että multa tuhoutui aivosoluja varmaan saman verran, kuin 3 vuoden putkeendokaamisella. Ja niin paljon kuin hävettääkin - "Ehkä se oli vaan se seura."
[q]satumetsä, 26.9.2007 18:33:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200709266640341_uu.shtml
Vittu just joo.
[/q]
http://www.flurl.com/item/Hatchet_vs_Genitals_u_199612
Jos se ei suostu itselleen tota tekemään, niin kirveellä veks.
[q]crissy, 7.9.2007 11:33:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200709076558596_uu.shtml
Kadonneen Madeleinen mutsista pääepäilty..
[/q]
Tostahan oli jo aikaa sitten jossain Iltalööpissä, että Portugalin poliisiviranomaiset pistäisivät ton jutun äidin niskoille. Olivat tehneet samanmoisessa tapauksessa juuri niin toiselle syyttömyyttään toistelleelle äidille. Totuutta en tiedä, mutta edelleen mä en voi käsittää, miten äiti voisi tehdä lapselleen pahaa. Kuinka sekaisin pään on oltava siinä vaiheessa?! [/end emotional flame]
[q]Yediah, 6.10.2007 16:59:
---
KooKie, 2.10.2007 18:22:
---
Mellu-, 2.10.2007 18:19:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200710016663244_uu.shtml
---
VITUN KYTÄT, MITÄ MÄ NYT TEEN ENS VIIKONLOPPUNA!?? :,(
---
:D :D :D vedät kokaiinia
[/q]
Ne lastit jäi kiinni pari viikkoa sitten. :,(
[q]kilobitti, 15.11.2007 18:07:
Helsingin kaupunginjohtaja Jussi Pajunen haluaa lisää autoja Helsingin keskustaan; http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Pajunen+haluaa+lis%C3%A4%C3%A4+autoja+Helsingin+keskustaan/1135231853260
Veti mut vähän sanattomaksi, en oikein tiedä miten tätä edes kommentoisi*justjoo*
[/q]
Mä tiedän: HURRAA, NYT ME SAADAAN HELSINKIINKIN MUODIKASTA "SMOGIA"!
Kyllä imo julkista liikennettä pitää huomattavasti parantaa, että se kykenis kilpailemaan edes nousevien hintojen kanssa. Poikittaislinjat olisi aika pop ja tulleetkin hyvään käyttöön. On myös aivan helvetin naurettavaa, että aina samoissa ruuhkajunissa saa seisoskella, koska vr laittaa 2 vaunua liikenteeseen, kun matkustajamäärä täyttäisi tuplat. Ei siinä, kyllä mäkin olen yksityisautoilua vastaan ja olisi vain loistavaa, että julkinen liikenne ihan oikeasti toimisi vaihtoehtona.
[q]hallucinogen, 7.1.2008 11:48:
pääkaupunkiseudun [--]joukkoliikenne toimii loistavasti.
[/q]
Verrattaen ehkä.
Riippuen ihan mistä minne on menossa. Itse jouduin esim. kulkemaan 20minuutin ajomatkan pääasiassa julkisilla, joilla matka kesti 1½h ja silloinkin satunnaisesti myöhästyin, koska bussi, jota käytin, odotteli Turun bussia vaihtelevat ajat Turun väylällä. Kyllä siinä aina ruinasi vanhemmilta autoa käyttöönsä.
[q]Zeratul, 15.1.2008 16:22:
Mä niin toivon kyseisten henkilöiden henkisen terveyden puolesta et ollaan pidättäydytty seksistä ennen avioliittoa. Tai no, ainahan sit on hää-yö joka pelastaa.
[/q]
En mä ainakaan näe minään "sars"-asiana sitä, että panee sisaruksensa kanssa, jos ei ole tätä ikinä tuntenut. Puitiin tätä aiemmin jo ässässä, mutta kyllä mun mielestä sen sukurutsan tunteen tekevät yhteiset lapsuudenmuistot ja sukulaissuhteet, ei mitkään geenit yksinään. En mä tietty tiedä ko. henkilöiden omia fiiliksiä, mutta jos nyt yhtäkkiä sattuis ilmenemään, että mä ja mieheke ollaankin long-lost-sisaruksia, niin ei mulle tulisi fiilistä, että mä olen jotenkin sairas. Tuskin edes erottaisiin mun puolesta siitä syystä. Lapsien tekeminen tietenkin jäisi sikseen ihan lasten terveydellisistä syistä.
[size=25]S U O M I[/size]
- « Edellinen
- 1
- ...
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- ...
- 150
- Seuraava »