Vartijat/järjestyksenvalvojat
- « Edellinen
- 1
- ...
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- ...
- 27
- Seuraava »
[q]niomic, 25.3.2009 18:50:
---
Uskoisin, ettei kukaan tässä keskustelussa ole kategorisesti kussut _jokaisen_ steven niskaan ja haukkunut hyödyttömiksi aiheetta potkijoiksi. Vartijoihin on kohtuu helppo kohdistaa juuri ylilyöntejä koskevaa kritiikkiä, koska vartijoita alkaa olemaan aika paljon ja he ovat järjestyksen valvonnan kannalta mandaatiltaan väliinputoajia, verrattuna esim. poliisiin tai kohteen työntekijöihin.
Se nyt on vaan ihan tilastollinen totuus, että osa vartijoista tekee ylilyöntejä. Ylilyönnit ovat toki hyvin subjektiivisesti arvioitava alue niin kauan kuin liikutaan lain määrittelemien rajojen sisäpuolella. Näistä ylilyönneistä, tilanteista ja asenteista on hyvä keskustella. Ei vaan jaksais enää tuota 100% yleistämistä ku jossain tarhassa konsanaan ja jos ette meinaa asiaa noin yleistettynä, ni asiat voi ilmaista siten ettei kenellekään jää turhaan sellaista kuvaa.
[/q]
Tähän väliin ois varsin kiva, että joku määrittelis tuon "ylilyönnin", joiden valtaisasta aallosta jokainen on niin huolissaan.
Puhutaanko nyt siis ihan pahoinpitelyistä, vai asiattomasta käytöksestä, vai mistä?
[q]Valtakunnanperkele, 25.3.2009 18:53:
---
niomic, 25.3.2009 18:50:
---
Uskoisin, ettei kukaan tässä keskustelussa ole kategorisesti kussut _jokaisen_ steven niskaan ja haukkunut hyödyttömiksi aiheetta potkijoiksi. Vartijoihin on kohtuu helppo kohdistaa juuri ylilyöntejä koskevaa kritiikkiä, koska vartijoita alkaa olemaan aika paljon ja he ovat järjestyksen valvonnan kannalta mandaatiltaan väliinputoajia, verrattuna esim. poliisiin tai kohteen työntekijöihin.
Se nyt on vaan ihan tilastollinen totuus, että osa vartijoista tekee ylilyöntejä. Ylilyönnit ovat toki hyvin subjektiivisesti arvioitava alue niin kauan kuin liikutaan lain määrittelemien rajojen sisäpuolella. Näistä ylilyönneistä, tilanteista ja asenteista on hyvä keskustella. Ei vaan jaksais enää tuota 100% yleistämistä ku jossain tarhassa konsanaan ja jos ette meinaa asiaa noin yleistettynä, ni asiat voi ilmaista siten ettei kenellekään jää turhaan sellaista kuvaa.
---
Tähän väliin ois varsin kiva, että joku määrittelis tuon "ylilyönnin", joiden valtaisasta aallosta jokainen on niin huolissaan.
Puhutaanko nyt siis ihan pahoinpitelyistä, vai asiattomasta käytöksestä, vai mistä?
[/q]
Enpä tiedä mistään aalloista, eikä tässä käsittääkseni mitään todellisia tai orastavia aaltoja tarvita keskustelun pohjaksi. Eikä tarvita edes ylilyöntejä spesifisti. Niitä kun kun kuitenkin tapahtuu ja ne herättävät keskustelua ni mikäs siinä, kuhan keskustellaan Jonen määrittämien speksien rajoissa.
[q]niomic, 25.3.2009 19:02:
---
Enpä tiedä mistään aalloista, eikä tässä käsittääkseni mitään todellisia tai orastavia aaltoja tarvita keskustelun pohjaksi. Eikä tarvita edes ylilyöntejä spesifisti. Niitä kun kun kuitenkin tapahtuu ja ne herättävät keskustelua ni mikäs siinä, kuhan keskustellaan Jonen määrittämien speksien rajoissa.
[/q]
Eli emme tiedä mitä ne on, missä niitä tapahtuu ja kuinka paljon, mutta selvää on että A) niitä tapahtuu B) niistä pitää olla huolissaan ja C) niistä on aiheellista puhua klubbarissa?
Ok, hyvät lähtökohdat :)
[q]Valtakunnanperkele, 25.3.2009 19:04:
---
niomic, 25.3.2009 19:02:
---
---
Eli emme tiedä mitä ne on, missä niitä tapahtuu ja kuinka paljon, mutta selvää on että A) niitä tapahtuu B) niistä pitää olla huolissaan ja C) niistä on aiheellista puhua klubbarissa?
Ok, hyvät lähtökohdat :)
[/q]Aivan näin.
Caro², 25.3.2009 18:37:
[q]Olen syvästi pahoillani, mutta en kyllä näe tuossa oikeutusta.[/q]
Et silloinkaan, kun todellinen ylilyönti on tapahtunut?
[q]
Nti Mustavalko on nyt ehkä ymmärtänyt hiukan väärin.[/q]
Sanoo hra, jonka mukaan 50 %:lla klubbarilaisista on rikosrekisteri?
[q]Pystytkö omin sanoin kertomaan, miksi osallistut nimenomaan keskusteluun vartijoiden ylilyönneistä, etkä esm ole keskustelemassa opettajien, virkamiesten tai sosiaaliviranomaisten ylilyönneistä - miksi juuri vartijat nostavat sinun karvasi pystyyn?[/q]
Keskustelen tietenkin sellaisesta aiheesta, josta on topikkinsa olemassa. Voisin yhtä hyvin osallistua keskusteluun opettajien ylilyönneistä, jos niitä tulisi julkisuuteen siinä määrin, että joku näkisi asiakseen perustaa aiheelle oman topikkinsa.
Enkä ole itse asiassa edes keskustellut itse aiheesta, todennut vain, että mielestäni asiasta saa keskustella, jos ylilyöntejä tapahtuu. Tiedoksesi, että vartijat eivät nosta karvojani pystyyn. Minulla ei ole mitään heitä vastaan. Fantasioit sen ihan omassa pikku päässäsi.
[q]
:D Voi kilin vittu mitä jätettä Voisitko "pliide" kaivaa miulle omasta tekstistäni kommentin, missä kerron olevani kaikkien yläpuolella :D[/q]
No sellaisen kuvan sai, kun viittasit suureen osaan klubbarilaisiin rikollisina ja monien ammattikuntien tehtailemiin väärinkäytöksiin.
[q]Se on niin helvetin helppo huudella kukkahattutornista ja pilvilinnoista, että joku vartija on ilkeä pikku paskiainen - mutta siinä vaiheessa kun se ilkeä pikku paskiainen pistää tauluun jotakuta puukkorunkkaria joka on just yrittäny ryöstää sut metroasemalla, saattaa se mieli muuttua :)
[/q]
Sellaiset terveiset kukkahattutornista, että yhä edelleenkään en pidä vartijoita paskiaisena, ja olisin todella kiitollinen ja tyytyväinen, jos joku heistä estäisi minuun kohdistuvan ryöstön. Mutta en siltikään näe syytä olla kritisoimatta niitä muutamia vartijoita, jotka käyttävät valta-asemaansa väärin, eivätkä siten juurikaan eroa rikollisesta.
[q]josbe, 25.3.2009 22:01:
Caro², 25.3.2009 18:37:
Olen syvästi pahoillani, mutta en kyllä näe tuossa oikeutusta.
---
Et silloinkaan, kun todellinen ylilyönti on tapahtunut?
[/q]
En vissiin missään kohtaa kieltänyt sitä, etteikö esm pikkurikollisen pään jumittaminen liikkuvan metron oven väliin olisi tuomittavaa. Tämmösen vartija-keskustelun pääpiirre vaan tuntuu olevan yleensä siinä, että jos jotakuta muille vaaraa aiheuttanutta pikkunilkkiä käsitellään kovakouraisesti, niin se koetaan heti suurena vääryytenä - itse en todellakaan pidä.
Sen verran olen seurannut sivusta esm ravintolassa riehujia ja miten ko. tapauksia poistetaan, niin ei siinä mitenkään puhumalla asiaa selvitetä. Meno on hurjan näköstä ja tuntuu riehujasta varmasti vittumaiselta. Sivusta seuraajat hyvin äkkiä kertoo kuinka portsarilla tapahtui "ylilyönti" kun riehuja ei yhtäkkiä saanutkaan happea keuhkoihin.
[q]
Nti Mustavalko on nyt ehkä ymmärtänyt hiukan väärin.
---
Sanoo hra, jonka mukaan 50 %:lla klubbarilaisista on rikosrekisteri?
[/q]
Sinä et sitten kyllä erota sarkasmia asiatekstistä vaikka annettaisiin lukuohjeet :D
Varmaan parempi jättää tää keskustelu tähän, kun molemmat on niin eri aaltopituuksilla.
[q]
Fantasioit sen ihan omassa pikku päässäsi.
[/q]
Tuntuu olevan yhteinen ongelma nuo omat pikku fantasiat :)
[q]
:D Voi kilin vittu mitä jätettä Voisitko "pliide" kaivaa miulle omasta tekstistäni kommentin, missä kerron olevani kaikkien yläpuolella :D
---
No sellaisen kuvan sai, kun viittasit suureen osaan klubbarilaisiin rikollisina ja monien ammattikuntien tehtailemiin väärinkäytöksiin.
[/q]
Eli fantasioit sen itse ihan omissa ajatuksissasi, noin suomeksi sanottuna :)
Nyt provosoin kaikkia jotka ei o turvallisuusalalla töissä, mut sanotaan ihan vituuttaan parin kaljan voimin:
------Mä väitän, että koko turvallisuusala ei voisi toimia ilman lain rajojen "harmaata aluetta" ja sen hyväksikäyttöä------
nyt saa hypätä voltin.
[q]shapeshifter, 26.3.2009 00:00:
nyt saa hypätä voltin.
[/q]
Ja Shield on hyvä sarja?
[q]REivaaja, 26.3.2009 00:39:
---
shapeshifter, 26.3.2009 00:00:
nyt saa hypätä voltin.
---
Ja Shield on hyvä sarja?
[/q]
En tiä ku en käytä töllöä.
[q]shapeshifter, 26.3.2009 00:56:
[/q]
Ei oo mun tappio.*iloinen*
[q]Valtakunnanperkele, 24.3.2009 21:22:
Ja olet sinäkin täällä kovalla ammattitaidolla kertonut vartijan koulutuksen heikoista kohdista, antanut eväitä "ylilyöntien torjumiseen" ja kertonut minulle jopa siitä, miten vartijoiden tulisi ammattiinsa suhtautua. Minusta se on hieman huvittavaa, kun tiedän, ettet ole tuntiakaan näitä töitä tehnyt.
[/q]
En mä ole ajatellut omaavani kovaa ammattitaitoa vartijan työstä. Mielestäni jokainen voi tämänkaltaisessa ympäristössä keskustella vapaasti mistä aiheesta tahansa. Varmasti sullakin saattaisi olla mielipiteitä mun alasta / duunista. Ja... ihan oikeesti... ei sullakaan ole ammatillista tietotaitoa kaikista niistä aiheista, joista tällä boardilla keskustelet.
Tota koulutusasiaa ajattelin siltä kantilta, että YLEENSÄ jos jollekin alalle halutaan todella pätevää porukkaa, noita ihmisiä koulutetaan monipuolisesti ja pidemmän aikaa. Jos mun alalle pääsis yhtä lyhyen kurssin kautta kuin vartijaksi, niin mä veikkaan, että työntekijöiden ammattitaidon taso KESKIMÄÄRIN olis heikompi kuin se on nyt. Tietysti voi varmaan luontaisesti 'lahjakkaita' olla alalla kuin alalla. (Joku vois ehkä ajatella, että mun alalle tarviis koulutusta vielä vähemmän kuin vartijaksi: emme nimittäin joudu ihmisten turvallisuudesta ja terveydestä vastuuseen, ainakaan suoranaisesti.)
Onks kukaan ollu linnassa pamppuna? Millaista työ on?
[q]anis, 26.3.2009 09:31:
[/q]
Tarkoitatko nyt kenties vanginvartijaa?
[q]Syder, 26.3.2009 09:52:
---
anis, 26.3.2009 09:31:
---
Tarkoitatko nyt kenties vanginvartijaa?
[/q]
Joo sori kyl mä tarkoitan Pitäis vähän asiallisemmin yrittää ilmaista itseään nyt, mut ei oo niin helppoo väsyneenä =)
[q]Caro², 25.3.2009 22:21:[/q]
Nyt ku oot oppinu uuden verbin, ni koitahan vastata sulle esitettyihin kysymyksiin?
http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=41903;hae=;pid=1231185#1231185
"Normaaleissa ympäristöissä"? Tarkoitat kai, että "sinulle ominaisissa ympäristöissä"?
Keihinhän nyt viittaat? [caro: bilenarkkaajien tai muuten epämääräistä elämää viettävien kommuuniin]
Kuka näin on argumentoinut? [caro: Laitointa toimintaa harrastavat ovat sitten niitä hyviä kavereita jotka haluavat vaan pitää viatonta hauskaa.]
Jälleen, kukas näin on selittänyt? [caro: Sitten jos ravintolassa pidetään "pikkasen enemmän kivaa" ja joudutaan poistetuksi, niin järjestyksen valvoja on taas se paska jätkä joka poistaa viattoman bilettäjän pois bileistä parhaaseen biletysaikaan - ja oivoi kun siitä bilettäjästä tulee silloin syytön uhri.]
Aika moni noista sun esittämistä väitteistä oli sun omaa keksintöä, tai sitten laita ihmeessä niitä quoteja kehiin?
[q]Nyt ku oot oppinu uuden verbin, ni koitahan vastata sulle esitettyihin kysymyksiin?[/q]
Tässä sinulle suora kysymys johon haluan vastauksen: Mikä on se uusi verbi jonka olen juuri oppinut?
btw. tuon tasoinen argumentointi kuuluu ehkä just ja just ala-asteelle
BTW. En huomannut laisinkaan siun aikasempaa selvityspyyntöviestiä, joten tässä nyt listattuna kaikki.
[q]kuilun partaalla, 25.3.2009 13:14:
Mutta auta armias kun siirrytään johonkin bilenarkkaajien tai muuten epämääräistä elämää viettävien kommuuniin,
---
Keihinhän nyt viittaat?
[/q]
Tähänkö pitäisi nyt nimiä luetella. Epämääräistä elämää viettävillä tarkoitan niitä ihmisiä, joilla ei ole ihan puhtaita jauhoja pussissa (tää ei ollu nyt mikään sanaleikki huumeisiin). Lähinnä porukkaa joka tekee rötöksiä ja viittaa kintaalla yhteiskuunnan säännöille jotka on luotu yhteisen hyvän perustaksi.
Mun vaaleensiniset lasit on sellaset, että näen tämmösen "älykkään kritisointi- ja palautteenantokeskustelun" pohjaavan JOILLAKIN ihmisillä vääristyneeseen ajatusmalliin vartijoiden tai järkkäreiden yleisestä toiminnasta joka pitää sisällään enemmän ylilyöntejä kuin laillista toimintaa - sellainen ajatusmalli ärsyttää ihan helvetisti. Sellaista ajatusmallia olen valitettavasti joutunut todistamaan kuullessa ihmisten negatiivisia kommentteja em. alojen edustajista.
[q]kuilun partaalla, 26.3.2009 09:53:
"Normaaleissa ympäristöissä"? Tarkoitat kai, että "sinulle ominaisissa ympäristöissä"?
[/q]Miun ympäristö on kuule kaukana normaalista
Jos haluat toimia peräti neutraalina keskustelun herättäjänä (jota hyvin vahvasti epäilen, että sulta onnistuu - minulta ei ainakaan), niin kaivappa vaikka tuolta miun aikasemmista teksteistä pari mainintaa suurinpiirtein normaaleista elinympäristöistä, ellei siun kiukkulasit estä niitä näkemästä :) (vinkki: hesburger, kauppakeskus).
Kyllä, opettajat, joista aikaisemmin oli puhetta, kuuluu kyllä tuohon about normaaliin ympäristöön (mikäli lössiä "opettajat" tarkastellaan homogeenisenä porukkana). Mutta sen pointti (kuten aikasemmin mainitsinkin) oli tuoda esiin se, että ylilyöntejä tapahtuu joka saralla mutta eniten paskaa niskaan tulee juuri paskasimman duunin tekijöille.
[q]
Jälleen, kukas näin on selittänyt? [caro: Sitten jos ravintolassa pidetään "pikkasen enemmän kivaa" ja joudutaan poistetuksi, niin järjestyksen valvoja on taas se paska jätkä joka poistaa viattoman bilettäjän pois bileistä parhaaseen biletysaikaan - ja oivoi kun siitä bilettäjästä tulee silloin syytön uhri.
[/q]
Tää ei millään muotoa viittaa laittomaan toimintaan, vaan toimintaan joka ei ole hyväksyttävää. Tohon kategoriaan menee kaikki "yli menevä" käyttäytyminen jota ei ravintolassa suvaita.
Teksti on sarkastista joka pohjaa ihan realielämään. Joku aloittaa "ei hyväksyttävän" käyttäytymisen ravintolassa, joutuu poistetuksi, ja sen jälkeen vaatii saada ravintolapäällikköä ja omistajaa myöten kaikki keskustelemaan miksi hänet poistettiin ravintolasta.
Näitä on mm. vehkeen heiluttelu pöydällä tanssien, lasien viskominen paskaksi lattialle, jengin töniminen, yleisesti agressiivinen käytös - näitä riittää mielin määrin.
[q]
caro wrote: Laitointa toimintaa harrastavat ovat sitten niitä hyviä kavereita jotka haluavat vaan pitää viatonta hauskaa.
kuilu wrote:
Kuka näin on argumentoinut?
[/q]
Ei kukaan, tuo on puolsarkastinen kommentti joka aukeaa paremmin kun sitä ei irrota tekstistä erilliseksi lauseeksi :)
Ja tässä sitten se koko quottaus:
[q]Minuu ihmetyttää valtavasti se, että minkäänlaisissa normaaleissa ympäristöissä ei arvostella järjestyksenvalvojien, vartijoiden tai poliisin toimintaa. Mutta auta armias kun siirrytään johonkin bilenarkkaajien tai muuten epämääräistä elämää viettävien kommuuniin, niin kaikki em. työtehtäviä tekevät ovat pahoja poikia. Laitointa toimintaa harrastavat ovat sitten niitä hyviä kavereita jotka haluavat vaan pitää viatonta hauskaa.[/q]
Kuten huomaat, lause onkin yhtäkkiä paljon järkevämpi kun se esitetään kokonaisuudessaan :)
Teksti on hyvin karrikoitua tavaraa ja sellaisena se on luettavaksi tarkoitettukkin :)
[q]kuilu wrote:
Aika moni noista sun esittämistä väitteistä oli sun omaa keksintöä, tai sitten laita ihmeessä niitä quoteja kehiin?
---
Näin ne asiat kääntyy päälaelleen.
---
No tolleen ku fantasioi itselleen vasta-argumentteja ni joo. Aika moni noista sun esittämistä väitteistä oli sun omaa keksintöä, tai sitten laita ihmeessä niitä quoteja kehiin?
[/q]
Kyllähän asiat saa aina käännettyä päälaelleen, kun irrottaa ne yksittäisiksi lauseiksi, eikä halua ymmärtää kokonaisuutta. Myöskin jos tekstissä on huumorilla väritettyä juttua (minun tapauksessa sarkasmia), niin sen mustavalkoinen tulkitseminen on helpoin reitti kääntää se päälaelleen :)
---
Huomasimpa yhden unohduksen kun tsekkasin vanhoja raapustuksiani:
[q]
No älä nyt puhu potaskaa, se luku on varmasti yli 50% joilla ei ole mitään asiaa harmaisiin, paitsi pampun väärälle puolelle.[/q]
Tosta kommentistani jäi itseasiassa sana "korkeintaan" pois. Lisäsin sen sinne nyt :) Ja jälkimainintana, tuo on sarkasmia, harmi jos ei joku sitä ymmärtänyt.
[q]Caro², 26.3.2009 10:57: Tässä sinulle suora kysymys johon haluan vastauksen: Mikä on se uusi verbi jonka olen juuri oppinut?[/q]
"Fantasioida". Sarkasmia.
[q]btw. tuon tasoinen argumentointi kuuluu ehkä just ja just ala-asteelle *lmao*[/q]
Sä et kykene edes vastaamaan selkeisiin kysymyksiin???
[q]mä: Jälleen, kukas näin on selittänyt?
caro: Tää ei millään muotoa viittaa laittomaan toimintaan, vaan toimintaan joka ei ole hyväksyttävää. Tohon kategoriaan menee kaikki "yli menevä" käyttäytyminen jota ei ravintolassa suvaita.
Näitä on mm. vehkeen heiluttelu pöydällä tanssien, lasien viskominen paskaksi lattialle, jengin töniminen, yleisesti agressiivinen käytös - näitä riittää mielin määrin.[/q]
Hieno "vastaus". Kysymys kuului "kuka on tuollaista selittänyt"???
[q]Minuu ihmetyttää valtavasti se, että minkäänlaisissa normaaleissa ympäristöissä ei arvostella järjestyksenvalvojien, vartijoiden tai poliisin toimintaa. Mutta auta armias kun siirrytään johonkin bilenarkkaajien tai muuten epämääräistä elämää viettävien kommuuniin, niin kaikki em. työtehtäviä tekevät ovat pahoja poikia. Laitointa toimintaa harrastavat ovat sitten niitä hyviä kavereita jotka haluavat vaan pitää viatonta hauskaa.[/q]
Toistan kysymyksen, kuka täällä klubbarissa on sanonut, että "kaikki em. työtehtäviä tekevät ovat pahoja poikia"?
Toistan kysymyksen, kuka on argumentoinut: "Laitointa toimintaa harrastavat ovat sitten niitä hyviä kavereita jotka haluavat vaan pitää viatonta hauskaa."
Siis muut kuin sinä? Tajuatsä, et on ihan tun damia keksiä karikatyyrisiä argumentteja, ja sitten yrittää väittää, että joku tosiaan on sellaista sanonut, ja ihmetellä sitä ja väittää sille kuvitteelliselle argumentille vastaan! "Minnuu ihmetyttää se-ja-se miun karikatyyri." No ehkä ei tarttis ihmetellä, jos et karrikois ja mustamaalais niin paljon. Ymmärrätsä kuinka paljon tollanen haittaa dialogia?
Just muistin miks aikoinaan pidin sua noressa. Olet ärsyttävä ja tärkeilevä räpätäti, joka jos ei muuta ole, niin keksii ja karrikoi niin paljon, että saa taas itselleen ihmeteltävää.
[q]kuilun partaalla, 26.3.2009 11:13:
---
Caro², 26.3.2009 10:57: Tässä sinulle suora kysymys johon haluan vastauksen: Mikä on se uusi verbi jonka olen juuri oppinut?
---
---
btw. tuon tasoinen argumentointi kuuluu ehkä just ja just ala-asteelle
---
Sä et kykene edes vastaamaan selkeisiin kysymyksiin???
---
mä: Jälleen, kukas näin on selittänyt?
caro: Tää ei millään muotoa viittaa laittomaan toimintaan, vaan toimintaan joka ei ole hyväksyttävää. Tohon kategoriaan menee kaikki "yli menevä" käyttäytyminen jota ei ravintolassa suvaita.
Näitä on mm. vehkeen heiluttelu pöydällä tanssien, lasien viskominen paskaksi lattialle, jengin töniminen, yleisesti agressiivinen käytös - näitä riittää mielin määrin.
---
---
Minuu ihmetyttää valtavasti se, että minkäänlaisissa normaaleissa ympäristöissä ei arvostella järjestyksenvalvojien, vartijoiden tai poliisin toimintaa. Mutta auta armias kun siirrytään johonkin bilenarkkaajien tai muuten epämääräistä elämää viettävien kommuuniin, niin kaikki em. työtehtäviä tekevät ovat pahoja poikia. Laitointa toimintaa harrastavat ovat sitten niitä hyviä kavereita jotka haluavat vaan pitää viatonta hauskaa.
---
Toistan kysymyksen, kuka täällä klubbarissa on sanonut, että "kaikki em. työtehtäviä tekevät ovat pahoja poikia"?
Toistan kysymyksen, kuka on argumentoinut: "Laitointa toimintaa harrastavat ovat sitten niitä hyviä kavereita jotka haluavat vaan pitää viatonta hauskaa."
Siis muut kuin sinä? Tajuatsä, et on ihan tun damia keksiä karikatyyrisiä argumentteja, ja sitten yrittää väittää, että joku tosiaan on sellaista sanonut, ja ihmetellä sitä ja väittää sille kuvitteelliselle argumentille vastaan! "Minnuu ihmetyttää se-ja-se miun karikatyyri." No ehkä ei tarttis ihmetellä, jos et karrikois ja mustamaalais niin paljon. Ymmärrätsä kuinka paljon tollanen haittaa dialogia?
Just muistin miks aikoinaan pidin sua noressa. Olet ärsyttävä ja tärkeilevä räpätäti, joka jos ei muuta ole, niin keksii ja karrikoi niin paljon, että saa taas itselleen ihmeteltävää.
[/q]
Kuilulla kiehuu taas, ihme ettei o vielä nitroja kaivanut
*senkin**sars**nuha**igor**täh*
[q]kuilun partaalla, 26.3.2009 11:13:
[/q]
Pikemminkin yritys saada vastapuoli näyttämään vähemmän uskottavalta keskustelukumppanilta :)
[q]
Caro:
Sitten jos ravintolassa pidetään "pikkasen enemmän kivaa" ja joudutaan poistetuksi, niin järjestyksen valvoja on taas se paska jätkä joka poistaa viattoman bilettäjän pois bileistä parhaaseen biletysaikaan - ja oivoi kun siitä bilettäjästä tulee silloin syytön uhri.
kuilu:
mä: Jälleen, kukas näin on selittänyt?
caro:
Tää ei millään muotoa viittaa laittomaan toimintaan, vaan toimintaan joka ei ole hyväksyttävää. Tohon kategoriaan menee kaikki "yli menevä" käyttäytyminen jota ei ravintolassa suvaita.
---
[/q]
Ymmärsin "hiukan" tarkoituksesi väärin ja sekotin toiseen asiaan :)
Tässä pätkä tekstistä jonka editoin aikaisempaan viestiin sillä aikaa kun lähetit omasi:
[q]caro wrote:
Teksti on sarkastista joka pohjaa ihan realielämään.
Joku aloittaa "ei hyväksyttävän" käyttäytymisen ravintolassa, joutuu poistetuksi, ja sen jälkeen vaatii saada ravintolapäällikköä ja omistajaa myöten kaikki keskustelemaan miksi hänet poistettiin ravintolasta.[/q]
Siinä on sellainen henkilötyyppi, joka on tätä mieltä asiasta - kukaan ei siis ole sellaista suoranaisesti selittänyt (ei ainakaan klubbarissa). Nimiä en yleensä ole lähtenyt moisissa tilanteissa kysymään, joten valitettavasti en voi vastata antamaasi kysymykseen (edellinen tuollainen tilanne sattui kotkassa vajaa kuukausi sitten).
[q]
[/q]
Et muuten toistanut. Et maininnut missään kohtaa aikaisempaa kysymystäsi, että puhuttiin nimenomaan klubbarilaisista. Minä olen puhunut kokoajan ottaen huomioon myös oikean elämän, realimaailman, ravintolat ja "mestat" (kauppakeskukset jne) joissa itse käyn tai olen käynyt ihan oikeasti :)
Toiseksekin koko kirjoitukseni tästä aiheesta on sarkastista tekstiä, joka peilaa enemmänkin näiden häiriköiden ajatusmaailmaa. Selvensikö tämä nyt enemmän?
[q]
[/q]
Klubbarissa? Ei varmaan kukaan?
Tässä koko kappale, ilman että siitä on irroitettu yhtä lausetta:
[q]
Minuu ihmetyttää valtavasti se, että minkäänlaisissa normaaleissa ympäristöissä ei arvostella järjestyksenvalvojien, vartijoiden tai poliisin toimintaa. Mutta auta armias kun siirrytään johonkin bilenarkkaajien tai muuten epämääräistä elämää viettävien kommuuniin, niin kaikki em. työtehtäviä tekevät ovat pahoja poikia. Laitointa toimintaa harrastavat ovat sitten niitä hyviä kavereita jotka haluavat vaan pitää viatonta hauskaa.[/q]
Kuten huomaat, lause onkin yhtäkkiä paljon järkevämpi kun se esitetään kokonaisuudessaan, laita sarkasmilasit päähän ja koita ymmärtää :)
Teksti on hyvin karrikoitua tavaraa ja sellaisena se on luettavaksi tarkoitettukkin.
[q]
[/q]
Ihan samankaltaisesta syystä sinä olet ollu mun noressa. Olet ärsyttävä ja tärkeilevä "epäkohtien ropaaja" joka ei kuitenkaan omaa minkäänlaista kykyä tehdä oikeasti asialle yhtään sen enempää kuin lässyttää siitä nettifoorumissa :)
--
Tiivistämpä omat ajatukseni selkokielellä tähän, kun sarkastinen teksti ei selvästi ole auennut:
Arvostan vartijoiden ja järjestyksenvalvojien toimintaa ja ymmärrän kohtuullisesti minkälaisessa persenaamaisessa ympäristössä he joutuvat töitään tekemään. Ymmärrän erittäin hyvin sen, että heillä on oikeasti kädet hyvin sidottuna työtehtävän suorittamiseen - heitä sitoo säännöt kun taas vastapuolta ei sido mikään. Tässä pitäisi sitten pysty tekemään työtä turvallisesti niin, että se työ tulee myös tehtyä.
Henkilökohtaisesti vituttaa ajatus, että tämä ketjussa kritiikkiä osakseen saava ammattikunta saa niskaansa yleistystä ja paskaa vaikka tekevät sellaista hommaa mihin hyvin harva oikeasti soveltuu ja missä toimiminen on erittäin vaikeaa.
Toki joukossa on mätämunia, mutta niin niitä on myös kaikissa muissakin ammattikunnissa. Näiden muiden ammattikuntien edustajien tekemisiä (esm lääkärit, opettajat, lakimiehet, sosiaaliviranomaiset, jne) ei vaan ronkita ja tongita läheskään samalla tarmolla kuin vartijoita / järjestyksenvalvojia vaikka aihetta olisi siihenkin. Jos lähdetään jälleen yleistämään sitä syytä, minkä takia vartijoiden toimintaa ronkitaan niinkin paljon enemmän kuin em. ammattikuntia, se lienee jotakin seuraavaa: [sarkasmia]Opettajat, lääkärit, sosiaaliviranomaiset, jne ovat kunnon ihmisiä joilla on hyvä koulutus ja oikea työ, eivätkä hylkiöitä jotka eivät ole mitään muuta työtä kuin vartijan hommia itselleen saaneet.[/sarkasmia]
[q]Caro², 26.3.2009 11:50:
Tiivistämpä omat ajatukseni selkokielellä tähän, kun sarkastinen teksti ei selvästi ole auennut:
-klip-
[/q]
Nyt jos joku ei _vieläkään_ tajua Caron pointtia ni ihmettelen suuresti :D Mut eiköhän tosta vielä kuilu-tyyliin saada joku viiden sivun runkkaus aikaseks, jossa väännetään ihan selvistä asioista niin kauan et kukaan ei ees muista mis oli kyse :D
- « Edellinen
- 1
- ...
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- ...
- 27
- Seuraava »