Detroit
Detroitista on tosiaan tullut ja tulee nykyäänkin jatkuvalla syötöllä ihan tajuttoman laadukasta soundia. Eli jos vaan ylimääräistä aikaa löytyy, niin kannattaa tutustua myös muihin chaptereihin ihan 1900-luvun alun bluesista moderniin hip hoppiin. Menee helposti koko elinikä pelkästään Detroit-soundin läpikäymisessä, eikä riitäkään. Teknommalta puolelta imo kannattaa alottaa Atkinsin, Mayn, Larkinin, Craigin ja Hoodin tuotoksiin tutustumalla. Miesten fanilauma ei ole turhasta nyhjästy, monipuolista ja äärimmäisen laadukasta kamaa kautta linjan. Jo yksin näiden herrojen back cataloguessa on riittävästi metsästämistä yhdelle normaaleissa oloissa elävälle harrastelija-DJ:lle.
Basics & more. Click.
Miksauksia, arvosteluja, foorumi, jne. Click.
Ei nyt pelkästään juuri teknoa, mutta Alan Oldhamin kotisivuilla kannattaa tutustua myös Radio-otsakkeen alle. Click.
Äärimmäisen laadukas esimerkki uudemmasta dancefloor Detroit-soundista: Click.
Bileiden osalta missasit liian monet FBI:t. Ja omasta puolesta voin sanoa, että esim. pidempien HF kemujen lomassa Detroitille omistettu ~20h Xtravaganza ei olisi mitenkään yllättävää.
EDIT: typot + laitoinkin väärän miksauksen kehiin (poistettu)..noh, noitahan löytyy. samoin poistin linkin kirjaan, koska Kair tuolla ylhäällä olikin hoitanut saman asian.
Detroit on mun mielestä ennenkaikkea sielukasta teknoa. Elektronisen musiikin soulia, funkkia ja jazzia yhdistelevä sulatusuuni, tietynlainen mielentila.
Samus tuossa jo tuon Little Detroit -foorumin esittelikin, mutta 313-meililista on kyl kans aika pakkaus ;)
Huh, eiköhän tässä riitä tsekattavaa, sanotaan vaikka seuraavaksi neljäksi vuodeksi tjtn... :scared:
jUSSi:n miksaukset ovat olleet jo tehokuuntelussa, ja kyllä levyhyllystä alkaa pilkottelee noita UR:iä ja Transmatteja. Lisäksi esim. Tintontonin sekä CC2:sen tuotanto on ollut suurennuslasin alla jo pidempään.
Tuli kyl vähän nöyrä olo, mutta kiitos avusta. :D
Kyllä detroit on ollut mulle aina se the isoin juttu, vaikka nykyään tuleekin kuunneltua enimmäkseen ihan kaikkea muuta. Siinä on vain se jokin haikeus/melankolia joka teki räntäsateessa mopoilevaan maalais-teiniin aikoinaan lähtemättömän vaikutuksen.
Minusta detroit ei pääse oikeuksiinsa yksittäisinä biiseinä muun musiikin (tm) seassa (no joo.. poikkeuksia on kyllä paljonkin). Se on jotenkin oma maailmansa.
Joitakin henkkoht suosikkeja:
Rhythm Is Rhythm - Icon
Rhythm Is Rhythm - Drama
Octave One - I Believe
Cosmic Messenger - 8'th Wonder
Jeff Mills - Gamma Player
Paperclip People - 4 My Peepz
Kreem - Triangle Of Love (jep. myös eurodance syntyi detroitissa :D)
Theo Parrish - Moonlight
Black Oddyssey - Sweat
The Martian - Stardancer
Plastikman - Rekall
Random Noise Generation - Instrument Of Change
Aril Brikha - On & On
Clark - Christo
Joo, nuo ei kaikki ole detroitista mutta minusta detroit on enemmän tyylisuunta/fiilis kuin mikään maantieteellinen juttu.
eikö kukaan tajua mitään chicagon päälle?!
eikö kukaan tajua mitään chicagon päälle?!
Tämä on detroit-ketju.
Chicagolle voi perustaa oman :)
Ainii tosiaan, kuuluttelin tässä threadissa nimenomaan detroit -henkistä menoa, joten kaikki puristit gps-karttoineen voivat olla ihan hiljaa :D
sielua kun sattuu olemaan kaikessa musiikissa,
pitää osata vain kuunnella.
detroit on vain sieltä helpoimmasta päästä :P
sielua kun sattuu olemaan kaikessa musiikissa,
pitää osata vain kuunnella.
detroit on vain sieltä helpoimmasta päästä :P
älä tuu mulle väittää, et sun random kili-kili-pom-pom-nitkutuksessa on mitään sieluun viittaavaakaan :king:
ja onks kaikess sit myös sitä funkkia ja jaskaa kans?
Siinä on vain se jokin haikeus/melankolia joka teki räntäsateessa mopoilevaan maalais-teiniin aikoinaan lähtemättömän vaikutuksen
Heh. Erittäin hyvin sanottu. Mulla vanha trance ja detroit tuo just tollaset jutut mieleen teini-iästä, paitsi ettei mulla ollut mopoa :)
Xypo ja sonni on niiin erilaisii (siis niinku coolilla tavalla).
Kannattaa muuten sekata Russ Gabrielin Ferox labelin vanhempia julkaisuja joista moni on hyvin Detroit hengistä melodista technoa, kuten
russ gabrielia kannattaa seurata vieläkin, sen uudet tesnojulkaisut potkii aivan yhtä lujaa kuin vanhatkin klik!
muutenkin headspace/emoticon lafka tuottaa paljon hyvää, detroit-saundiin liittyen
uusista tuulista kannattaa listata myös domun sivuprojekti yotoko.
älä tuu mulle väittää, et sun random kili-kili-pom-pom-nitkutuksessa on mitään sieluun viittaavaakaan :king:
en väitäkään, koska niissä random kilikilipompom-
nitkuissa ei yritetäkään sellaista saavuttaa.
eikä mun sielua osteta millään viiden markan
stringeillä ja yksinkertaisen helpoilla keychangeilla.
ja onks kaikess sit myös sitä funkkia ja jaskaa kans?
no paree olis olla. that's where it all began, mf!
AKABU "The way" (NRK) ja mun sankarin Hullu Hulkkosen tuotannosta niin paljon, siinä se :)..haikeus, melankolia, tyyli, karisma..ja puhtaus. Leenan Klubissa tulee kanssa hyvää ja tiukkaa äänimaisemaa, kannattaa pysyä kuulolla!
hieno ja sivistävä aihe!
eikä mun sielua osteta millään viiden markan
stringeillä ja yksinkertaisen helpoilla keychangeilla.
ai, mut euron randomkilkatuksilla kauppa kyllä syntyy ;)
ai, mut euron randomkilkatuksilla kauppa kyllä syntyy ;)
tämähän oli detroit-ketju? kysehän oli sielusta?
eikö sun pakista sitten löydy mitään muuta kun
sielua?) ja sielulla tarkoitan from know on detroittia.
voihan lollapalooza!
"TW - if I may I 've got a little bit of exciting news. After 10 yrs or so ART is again about to release a compilation - this time in conjunction with New Religion. Should see the light of day in early 05 and the line-up is insane... Ian O'Brien, NewWorldAquarium, Mark Pritchard (yes, doing techno), Balil (yes, NEW Balil material), Carl Craig, and I'm trying to get Derrick to dig out an old 16 trk of an unreleased masterpiece he did way back when, Juan Atkins and I've even asked some of the bruk beat guys to submit some techno - more news when its all confirmed - hopefully we'll organise a clubnight to launch it all, etc. Anyway - enough of the techno-spam...
Kirk Degiorgio"
src: http://www.littledetroit.net/forums/viewtopic.php?p=80327#80327
:eek: :eek: :eek:
vittu mikä kokkari!
Toinen hämmentävä juttu on tää Schranz/Mayhem or whateva, vastaavaa tyyliä on väännetty jo ziljoona vuotta ja ne viisut on mennyt ihan omien jakojensa alle.. Tietty en sit tiedä oonko kuullut 'tyylipuhdasta' skräntsii ;) Mut tosiaan, tuntuu vain siltä et nyt sitä sitten yhtäkkiä aletaan kutsua noin, where is teh magic point? :)
Taas yksi tietämätön proge or whatever jätkä tulee väittämään että schranz olisi sama juttu kun Ruotsi techno tai perus keski-Eurooppalainen hard techno. Schranz on kyllä ihan selvästi oma genrensä jo pelkästää sillä perusteella että siinä on muuta techno nopeampi tempo ja paljon elementtejä jotka ovat tuttuja hardcoresta.
Mutta tää menee ihan offtopic touhuiluksi ja tosta schranzista on jo oma topicinsa, joten mä lopetan tältä erää.
Mikä vitun progejätkä :D
Ja missä vitun välissä mä vedin ruotsiteknon tai keskieurooppalaisen 'hard technon' mukaan? Pliis KERRO! :D
BTW Nopeamman temmon sai myös aikoinaan pitchaamalla vitusti...
Nii voisitsä ny vttu palata asiaan :D Olis vaan hauska kuulla mitä mieltä.
point
Taas yksi tietämätön proge or whatever jätkä tulee väittämään että schranz olisi sama juttu kun Ruotsi techno tai perus keski-Eurooppalainen hard techno. Schranz on kyllä ihan selvästi oma genrensä jo pelkästää sillä perusteella että siinä on muuta techno nopeampi tempo ja paljon elementtejä jotka ovat tuttuja hardcoresta.
Mutta tää menee ihan offtopic touhuiluksi ja tosta schranzista on jo oma topicinsa, joten mä lopetan tältä erää.
Mikä vitun progejätkä :D
Ja missä vitun välissä mä vedin ruotsiteknon tai keskieurooppalaisen 'hard technon' mukaan? Pliis KERRO! :D
BTW Nopeamman temmon sai myös aikoinaan pitchaamalla vitusti...
Nii voisitsä ny vttu palata asiaan :D Olis vaan hauska kuulla mitä mieltä.
Ai sori! Pitäs varmaa lukee muiden postaukset josku loppuun. Eikä pitäs lähtee kirjotteleen tänne kaikkee paskaa aina kun on kännissä.
Mulle vaan techno ja eritoten schranz on pyhäasia, joten puolustan kyseistä "genreä" aika kärkkäästi (ainakin joka vitun kerta kun olen kännissä). Noi mun kommentit on mun omia mielipiteitä, eikä niistä kannata alkaa vetää nyt niin hirveetä hernettä nenään. Mun mielestä schranz nyt vaan oma ihan selvästi oma juttunsa technossa ja eikä se ole niin vanha juttu, mutta toi on tota hiustenhalkomista ihan turhasta asiasta (siis mun kohdalla). Ainahan se on niin, että kun joku tekee jotain omaa ja "uutta" niin sille on keksittävä joku typerä genre mihin sen voi tunkea.
Mutta sori vaan sulle Coma, jos nyt pilasin sun päivän haukkumalla sua ihan ilman syytä. Pyydän nöyrästi anteeksi ja lähden tästä nurkkaan häpeämään. PLUR.
Täytyy tästä lähtien laittaa tietokone kiinni kun dokaa, ettei tarvitse sitten selitellä omaa idioottimaista käytöstään täällä.
EDIT: Kai sitä uskaltaa vielä tulla katsomaan sun ja Enderin back2back keikkaa Pimppa klubille?
Mulle vaan techno ja eritoten schranz on pyhäasia, joten puolustan kyseistä "genreä" aika kärkkäästi (ainakin joka vitun kerta kun olen kännissä). Noi mun kommentit on mun omia mielipiteitä, eikä niistä kannata alkaa vetää nyt niin hirveetä hernettä nenään. Mun mielestä schranz nyt vaan oma ihan selvästi oma juttunsa technossa ja eikä se ole niin vanha juttu, mutta toi on tota hiustenhalkomista ihan turhasta asiasta (siis mun kohdalla). Ainahan se on niin, että kun joku tekee jotain omaa ja "uutta" niin sille on keksittävä joku typerä genre mihin sen voi tunkea.
Mutta sori vaan sulle Coma, jos nyt pilasin sun päivän haukkumalla sua ihan ilman syytä. Pyydän nöyrästi anteeksi ja lähden tästä nurkkaan häpeämään. PLUR.
Täytyy tästä lähtien laittaa tietokone kiinni kun dokaa, ettei tarvitse sitten selitellä omaa idioottimaista käytöstään täällä.
EDIT: Kai sitä uskaltaa vielä tulla katsomaan sun ja Enderin back2back keikkaa Pimppa klubille?
No ei tod olla hernettä otettu nenään mistään :) Kyl tässä elämässä on jo opittu et mielipiteitä on monia.. Pisti vaan silmään ehkä just aika kärkkäästi kirjotettu reply. Ja pakko myöntää, et toi ns. 'Progejätkä' otti kans ehkä nenuun koska aina oon pyrkiny soittaan tietynlaista musaa, enkä genree ^__^ Noh, tietty siitäkin voi vääntää et onko proge tyylisuunta vai tapa tehdä musaa.. :] Nuff said, anyway tilaa on kaikille, mut silti ei voinut ekassa postauksessa olla hieman ihmettelemättä kuinka noita genrejä tuntuu tulevan kun sieniä sateella :D
Pimppiin vaan tsekkaan miten saundi kulkee, tervetuloa isosti :)