Detroit
ja vielä lisää muutamia tutustumisen arvoisia detroit -henkisiä biisejä / artisteja..
- Agoria - All I Need
- Brian Kage - Laguna
- Christian Borée - Louie Louie Pt. 1 (ym. kanzleramt -lafkan tuotanto)
- Claude Young - Gates Of The Afterlife
- Claude Young - Things Look Better Now
- Deetron - Miss Suave (Original Mix)
- Dennis DeSantis - Under The Wire
- Denver McCarthy - Evergreen
- Duplex - Fading Memories
- Duplex - Spheroid (ym. kyseisen artistin tuotanto)
- Joe Lewis - Rain
- Louis Haiman - Soul Purpose
- Nico Awtsventin - Drifting Into Calm
- Nubian Minds - Future Past
- Nubian Mindz - Nubian Alliance
- Peel Seamus - First Of June
- Speedy J - Rise
- The Moderator - Sliding To Midnight
- The Moderator - Where It Begins (ym. kyseisen artistin tuotanto)
- Vince Watson - Euphorate
- Vince Watson - Rephlexions
- K-Led - Detroit City
- Taho - Digital Life Cycle
- Taho - Butterfly
- Arne Weinberg - Nothingness In Their Eyes
- Arian Cerddor - Ambidextrous
- Nigel Hayes - Back Together (Jori Hulkkonen Remix)
- Sonic Insomniac - Focus
- Shawn Rudiman - Feel Again
Detroit on vienyt sydämeni :)
näitä ei kai kukaan maininnu, lafkoja:
basic channel
maurizio
mainstreet
deepchord
rhythm & sound
chain reaction
joo noihan on berliinistä (paitsi deepchord), mut carl craigii, millssii ja uuärrää löytyy remiksaajina ;). niin ja onhan ne julkassu planet ellä ja r&slläkin. teknoo ku teknoo.
eikö kukaan tajua mitään chicagon päälle?!
tajuu tajuu! ian pooleyn celtic cross ja chord memory ovat hyvin chicago-henkisiä ja chordi-pitoisia. muita ei mulla tule mieleen...
omg purpose maker ja axis on chicagosta!!11 :happyroll:
edit: korjatkaa jos oon väärässä, mut eikös noi berliiniläiset aloittanu koko chord-saundin?
Tuskin kaikki tekijät itsekään tietävät / ovat tietäneet mitä tekevät, viittaan siis tähän Chicago vs Detroit - väittelyyn.
Omat tuotokseni olen laittanut usein tuon Detroit-genren alle koska se on tunnetumpi. Onko se sitten oikea, en tiedä, mitä väliä.
Detroit tekno(house?) Chicago house(tekno?)
Tuossa jUSSi jo viittasikin tuohon mielentilajuttuun..
Nyt soi muuten Anthony "Shake" Shakir - Detroit State Of Mind
Mitähän Downtempo soulia tämäkin on. Ihan sama.
Biisi ainakin on hyvä.
Detroit tekno(house?) Chicago house(tekno?)
noita on aika turhaa pähkäillä (friikkaaminen on kyl siistii :)) tai rajoittaa levyostoksiaan jotenki maantieteellisesti.
ontopic: tänään ambient gabberia
Varmaan kaikille tuttu mutta pistänpä silti :)
http://www.submerge.com/shoppingcart/index.php
Deep Space Radio :excellent:
Siis aivan mahtavaa musiikkia. Detroit technoa parhaimmillaan. Kiitokset aivan loistavasta linkistä.
Tässä kanssa pari linkkiä, mitkä saattaa kiinnostaa detroit friikkejä ja miksei myös muitakin.
Music Institute
classic mixtape: Deep Space Radio - Derrick May
"Robot Party" 1991 - Derrick May
Ei kenelläkään muuten olisi tietoa mistä löytäisi Jeff Millsin eli The Wizardin vanhoja radio lähetyksiä.
mulle taas on käyny niin että detroit ja sen henkinen tekno oli ennen niinku sitä must ja tip, mutta jotenki ne äijät on varmaan tullu vanhoiksi, ja vanhat ihmisethä ei oikein osaa tehä musiikkia ;)
eli junnaavat samassa kaavassa, UR:n sharpit äijät tajuski että mettään menee ja lopetti.
ja sielua löytyy varmasti aina siitä omasta lempparijutusta, väittäkääs jolleki hardcore soul miehelle että model 500:ssa on sielua.
Deep Space Radio roxoroi!
Kieltämättä suht' kovaa namustelua 8 tunnin edestä yo. osoitteesta :heart:
Ei kenelläkään muuten olisi tietoa mistä löytäisi Jeff Millsin eli The Wizardin vanhoja radio lähetyksiä.
deephousepage.com tuolla on useita ja sit soulseekissä oon joskus nähny.
..väittäkääs jolleki hardcore soul miehelle että model 500:ssa on sielua.
..niin se menee läpi siinä missä muillekin..
Juuri näin!
Juuri näin!
nimen omaan. koko konemusiikkikentästä nykyään pitkälti irtaantuneena (soul) -luopiona on sanottava, että model 500 -tuotannoissa on siuelua vaikka naapurille jakaa. sielukkuudessa mikä tahansa model 500 (tai millä nimellä herra atkins biisejään väänteleekin) -raita pesee jonkun v--n jamirocquain tai useimmat neo-soul-viritykset mennen tullen, nyky-r'n'b-stä puhumattakaan (poikkeuksena joku 'frontin', josta periaatteellisen soulpuristi-pakkovihaamiskauden :D jälkeen olen alkanut jopa pitämään). sielukkuus on mielentila, joka esiintyy musiikissa jos on esiintyäkseen, sitä ei voi 'tuoda' tai 'alleviivata'.
tuohon ei voi kuin yhtyä!
sattuneesta syystä on tässä joutunut kuulemaan tällaista määritelmällisesti 'sielukasta' uusio-jaskaa ja nuu-nuu-soulia sun muuta kikkeli-tilulii -osastoa, ja on kyllä joutunut toteamaan, ettei sitä sielua saavuteta päälleliimatuilla oikeilla soittimilla tai muilla viittauksilla eklektisyyteen.. mutta sen sijaan just vaikka joissain juanin raa'oissa, elektronisissa ja vähäeleisissä biiseissä on kyllä sellaista syvää riipaisevuutta...
..jota sielukkudeksi kutsutaan!
tässä välissä tosin pitää myöntää, että olen itsekin useampia kertoja tuohon nu jazz / nu soul -ansaan :D langennut, mutta nyttemmin olen oppinut erottamaan soulin soulina ja pilitykset pilityksinä. ehkä :D
tosin on myönnettävä, että peven everettin parisen vuotta sitten ilmestynyt (nu soul/hiphop/rnb) lp 'studio confessions' on erinomainen lätty. samoin donnien jotkut biisit, mm. 'don't you know' ovat suhteellisen korkealuokkaisia, ja sitä souliakin löytyy. jopa se angie stonen hittibiisi, jonka nimeä en just nyt muista oli omalla tavallaan ihan hyvä.
jaaha, laittakaas joku jotain detroit-asiaa, ettei mene ihan offtopiciksi.
sielukkuus on mielentila, joka esiintyy musiikissa jos on esiintyäkseen, sitä ei voi 'tuoda' tai 'alleviivata'.
Ja hyvin henkilökohtainen asia.
nimim. jaa ettei neptunesin tuotannossa olisi sielua :P
Ja hyvin henkilökohtainen asia.
se on totta.
nimim. jaa ettei neptunesin tuotannossa olisi sielua :P
tästä en lähde kinaamaan, siitä ei seuraa mitään hyvää! :D mutta justiinsahan mainitsin, että olen pikkuhiljaa alkanut lämmetä mm. 'frontin'-biisille.. juu tiedän, n 2v myöhässä tai jotain.. never mind, varsin suuri osa omistamistani levyistä on tehty ja júlkaistu ennen 80-lukua. kekkonen! kekkonen! kekkonen!
mutta justiinsahan mainitsin, että olen pikkuhiljaa alkanut lämmetä mm. 'frontin'-biisille..
Hot in HERRRREEEEE! :hearts:
mutta justiinsahan mainitsin, että olen pikkuhiljaa alkanut lämmetä mm. 'frontin'-biisille..
Hot in HERRRREEEEE! :hearts:
Alkuperäinen vai Tigan coveri?