D-vitamiini ja terveys
- « Edellinen
- 1
- 2
- 3
- Seuraava »
Hesari juttu
Uusi suositus: D-vitamiinia purkista ympäri vuoden 18-vuotiaaksi asti
Uuden suosituksen mukaan lapset ja nuoret tarvitsevat D-vitamiinivalmisteita ympäri vuoden aina 18-vuotiaaksi asti. Suosituksessa vuorokausiannos pysyy entisellään eli alle kaksivuotiaille 10 ja vanhemmille 7,5 mikrogrammaa.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Uusi+suositus+D-vitamiinia+purkista+ymp%C3%A4ri+vuoden+18-vuotiaaksi+asti/1135262942844/?cmp=tm_etu_luetuimmat_uutiset
THL lyhenne voisi tarkoittaa Terveyden heikentämisen laitosta. Jokainen ajatelkoon itse.
Lyhyesti meikäläisen vitamiinien käytöstä. Olen ostanut ihan Life- liikkeistä ja viimeksi tuolta iHerbistä.
(Koodilla ATI357 saat minultakin käyttöösi ekalla kerralla 5 dollarin alen.) Viimeksi tilasin D-vitamiinia, jonka pitoisuus on 600% päivittäisestä tarpeesta(2400 IU)... Mahtaako olla jo liikaakin, en usko näillä "keleillä", eli siis pimeänä aikana.
Itselläni olen huomannut D-vitamiinin ja kirkasvalon yhteisvaikutuksen hyvinkin selkeästi. Eli mieliala on korkealla, mitään kaamosmasennuksia ei tänäkään talvena ole ollut. Kun säännöllisesti käyttää noita, niin makeanhimonkin saa talttumaan. Osa meikäläisen kokemuksesta on varmaan se, että uskon tuotteen tehoon, mutta kuten tutkimuksetkin kertovat, iso osa vaikutusta on todistetusti tutkittua.
- « Edellinen
- 1
- 2
- 3
- Seuraava »