puntti & sali
[q]Jussi Soro, 26.3.2010 09:53:
---
raveIt, 26.3.2010 09:33:
Kuka tuntee juoksumatot? Haluan kuunnella omaa musaa ja mietin että paljonko on bpm esim 6 nopeudella, onko matoissa eroja?
---
Eikös tuo riipu aika paljon mm. askelpituudesta ja juoksutyylistä, samoin kuin eri laitevalmistajilla (ja varmaan ihan laitekohtaisestikin) on nopeuksissa eroja. Kovaa juostessa biitti on n. 140 ja kevyemmässä hölköttelyssä n. 130, joten trancen ja housen biiteissä liikutaan.
Sitten sellanen, että joskus ainakin oli juttua siitä, että elimistöllä on tapana yrittää tasata erinäisiä ruumiintoimintoja musiikin mukaan, jolloin esimerkiksi syke yrittää hakeutua biittiin. En tiedä pitääkö tää paikkansa kuinka hyvin, mutta tällöin esim 140BPM trance olis liian hidasta korkeasykkeiseen treeniin, pitäis kuunnella junkkaa (BPM 174). Omakohtaiset kokemukset (joita tässä topikissa ei saisi kai jakaa) viittais kyllä siihen ettei musalla ainakaan itselle oo väliä sykkeen / juoksutahdin suhteen.
[/q]
Mun tarkoitus olisi tarpoa mahd paljon pitkällä askeleella ylämäkeen, ts. hyvin reipasta kävelyä. Täytyy koklata rakennella sellanen setti et se jakautuisi esim 45min ajalla säätöjen mukaan, reippaampaan tai jäähdyttelyyn. Onneks noit biisei löytyy =)
Tranceen ei kyllä pysty hyvällä tahdollakaan =D (vaikka se varmaan olis treenatessa hyvää treenausmusaa...)
Sattuisiko kukaan tietämään mistä etsiä juoksu'valmentajaa' aloittelijalle pk seudulta? ei itselle vaan mun miehelle, joka ei puhu vielä suomea, joten eng. kielen taito pitää olla. Meinasin hälle vähän 30v synde lahjaa =)
No kuka sitten tuntee sykemittarit?
Mitä ominaisuuksia kannattaa arvostaa? Mistä tiedän että mikä syke on minulle paras mm. painon pudotukseen? Onko missään hyviä arvosteluja tai muita artikkeleita aiheesta?
Miten vuorotyössä käyvät ihmiset saa mallattua puntteilun? Itellä kun ei millään meinaa voimat riittää työpäivinä käydä salilla, joten viikon saldoks jää vaa kaks käyntiä. Joskus aamuvuoron jälkeen jaksan kyllä käydä, mut iltavuoroa ennen ei oo mitään mahiksia. Ensinnäkin tykkään nukkua pitkälle iltapäivään ja toisekseen enhän mä jaksais tehdä mitään töissä, jos puntilla kävis ennen.
ite kans vuorotöis, vuoroviikoin aamu/iltavuorot. salil oon vaan päättäny käyä sen 3 kertaa viikos ellei kuume tms käy päälle. aamuviikol suoraa duunin jälkee salille, iltaviikol ennen töitä salille ja sielt suoraa hommii. ma ke ja pe reenipäivät, pakko käyä noina päivinä tai menee kierto vituiks ja sit harmittaa kun koko homma kusee. et jos perjantain ei jaksa reenaa, sit mennää lauantaina ja sehä meinaa et perjantain bileet jää välii ku lauantain pitää olla reenikunnos toiminu ainaki mul ihan hyvänä motivaattorina, oon kyl muutenki hyvin asennoitunu toho salihommaa :P
mites nyt ku oon tehny nää lihakset itelleni niiiiii...ööööö, mitä nyt siis niinkun teen näillä?
yeahhhh buddyyyy!!! mun idoli...
[q]Ozie:
Rupee kans helposti heittää päästä jos on jääny ruokailut vähiin.
[/q]
Ennen rankkaa jalkatreeniä pitää kyl tsiigaa tarkkaan toi syöminen. Multa on meinannu lähtee pari kertaa taju, ku on puskenu raivolla menee. En tiä mistä on sit johtunu, mut luultavasti liian vähän nestettä ja/tai syöty väärin ennen treeniä (syöty just ennen treeniä)
[q]William-78:
Jep, jos haluu pärjätä K1:ssä, pitää olla: palaa, munaa, nopeutta, voimaa, näköö, kokoo, taitoo ja tahtoo. *iihhih*[/q]
+ metaa ja pikatestoo ;-)
edit: ei ehkä tossa k1:ssä käytä..mut jossain turpiinjatäysii -lajissa kuitenkin :D
[muokattu 14.7.2004 22:03]
Mä käyn vesijuoksemassa, kuntosalilla ja aerobicissa 3-5 kertaa viikossa. Juoksemista en voi sietää, mutta se johtuu osittain siitä, et joka ikinen pari juoksulenkkareita, joita oon kokeillu, aiheuttaa helvetillisen poltteen jalkapohjiin parissa minuutissa (hokkareissa sama juttu). Eli pitäs varmaan teettää kengät tai pohjalliset mutta kun ei juoksu innosta niin en viitsi..
Se on vaan aina niin loistava olo kun urheilemisen jälkeen tulee kotiin ja on vieläkin energiaa tehdä mitä vaan
Onkos Klubbarilla muita CrossFittaajia ku allekirjoittanut & OlliS? Melkein ois oman topicin paikka ;)
Mulla oli kans nuorempana aivan järjetön itsekuri, toisaalta ehkä kovempi motivaatiokin laihduttaa. Olin lievästi ylipainoinen, ja laskemalla jokaisen kalorin ja urheilemalla lähes päivittäin lähti muutamassa kuukaudessa 12 kiloa. Sinänsä jännä juttu, että lähti sillä mä en niin nuorena edes tajunnut tarkkailla mistä ne mun ~1200 kaloria koostu. Eikä näköjään lyönyt säästöliekillekään, vaikka muun muassa paastosin Ramadanin ajan 4 viikkoa ja kävin silti jumpissa jne. fiksua (meinas välillä kyl taju lähteä).
Nykyään onkin jo sitten vaikeampi pudottaa painoa/tiivistyä, kun vähintään yks päivä viikosta menee juomiseen ja toinen mokoma sängyssä makoiluun (ja ruuanhimoihin *uuh*). Pitäis siis kertakaikkiaan vähentää juhlimista.
Nyt oon ruvennut käymään kuitenkin salilla muutaman vuoden tauon jälkeen ja olo on treenin jälkeen aina pirun hyvä. Olin kyllä ilmeisestikin alkuhurmioissani mennyt jonkinmoiseen ylikuntoon - olin työtön ja ei ollut muuta kuin aikaa urheilla ja näin ollen ei myös ehtinyt syödä kunnolla, joten pukkas taas hirmuisen flunssan päälle. Onneks huomenna uskaltaa jo vähän rehkiä, kun perjantain polkkasessioistakin selvittiin ilman sydänkohtausta. Vois jopa huijata kehoa ja käydä solariumissa, niin ei niin angstituttaisi ja paranis varmaan ihokin.
Hyvää treeni-intoa kaikille ja tsemppiä taistelussa talvimasennusta vastaan Ens kesästä sit paras kesä niinq eva!1
Ei varsinaisesti liity kuntosalijuttuihin mutta osaisko tällä forumilla kukaan sanoa, mitkä lihakset tarkalleen tekevät juostessa töitä? En löytäny googlella kuin jotain idioottimaisia keskusteluja, missä ei ollu mitään järkee.
On ruvennut vaan mietityttämään, sillä oon juossut/hölkkäillyt nyt aika intensiivisesti about kaks kuukautta ja mun hauikset (??) on kasvanu selvästi. Enkä ees kuvittele, vaan multa on kysytty että millä mä oon ne hankkinut. En oo tehnyt käsillä mitään treenejä, oonkin miettinyt että rasittuuko siinä juoksuasennossa jotkut syvät käsilihakset tms. ja sitten kun syö prodea (en vetämällä vedä, mutta katson että tulee edes se 1g/kg) niin ne kasvaa? Tai sitten kun olen ryypännyt aika useasti koko kesän, niin onko mun kehon testosteronimäärä järkkynyt ja täten lihakset ovat kasvaneet helpommin? En oikein digauta näitä...
8kk tauon jälkeen, sain raahattua itteni salille! Aika hype on päällä sen suhteen, ainut v*ttumainen asia on et kun reenasin kovaa 3-jakoisella, niin ajattelin maanantaina ottaa kevyesti ja palautella oikeita tekniikoita mieleen...nooo, tekniikat olikin hallussa ja päässä kilahti! Eli EN vetänyt kevyeti...nyt saatana sattuu joka paikkaan aivan helevetisti mutta, sehän kuuluu asiaan! TRAIN HARD, or don't TRAIN AT ALL!!
(nimimerkillä nyrkkeilyssä, joskus kun aitä harrastin, oksennus lensi )
---
=D
---
no vapari yleensä :)
Tjaah no, itse olen huomannut mukavemmaksi olla yli 90kioisten rumien, karvaisten ja hikisten miesten liiskattavana/heittosäkkinä, kuin olla niille nyrkkeilysäkkinä :P
YEEEEEEAH BUDDY!
kävin tänään ekaa kertaa elämässäni BodyCombat-tunnilla ja pakko sanoa että oli aika tiukkaa settiä. tunnilla ei ollut käytännössä kuin 1 pieni juomatauko, muuten oli jatkuvaa syketreeniä ja mukavaa potkimista ja lyömistä joka suuntaan. lopussa varsinkin hartiat ja olkapäät alkoivat olemaan aika jumissa, ehkä tän ottais osaks joka viikkoista rutiinia.
normi viikko näyttää yleensä tältä:
ma: sali + spinning
ti: sali
ke: lepo
to: sali+spinning/muu aerobinen 1h
pe: sali+spinning
la: spinning/muu aerobinen 1h ja välillä sali
su: lepo
koittanut jakaa noita sillei että tulis vedettyä rinta, olkapää, ojentajat yhtenä päivänä, selkä ja haukka toisena ja muina päivinä sitten saisi nauttia ihan niistä liikkeistä mistä itse tykkää ja panostaa niihin lihasryhmiin jotka on jääny vähemmälle viikon aikana. jalkoja en jaksa treenata ollenkaan, noi spinningit pitää jotenkin ne kunnossa.
tällä hetkellä melko tiukassa 88kg kunnossa (pituus 191cm), tavoite on olla tiukassa lihaksikkaassa kunnossa mutta haluan kaikin tavoin välttää portsarilookia. joku 93kg pelkkää lihasta vois olla parin vuoden tavoite.
Intistä jäi puntti päälle. Eka puol vuotta Arskan kultaisella kuusikolla, jonka jälkeen kaikennäköisiä kokeiluja eri ohjelmista. Parhaita tuloksia itselle tuotti kolmijakoinen ohjelma. Nyt on sillä menty puolitoista vuotta:
ma: työntävät: rinta, ojentaja, olkapäät
ke: jalat, alaselkä (uinti mahdollisuuksien mukaan)
pe: vetävät: yläselkä, hauis, vatsa
Nyt kuitenkin olisi pientä muutosta edessä. Opiskelujen löysyyden takia keväänä on enemmän vapaa-aikaa kuin aikaisemmin. Ajatuksena olisi vähän modata edellistä ohjelmaa ja vaihtaa se kaksijakoiseksi, joka suoritettaisiin kaksi kertaa viikossa (toinen vaihtoehto on myös, että menisin töihin :D):
ma: työntävät ja kyykky + pohkeet
ti: vetävät ja maastaveto(ei ehkä sovi vatsojen kanssa, jotka siirtyy luultavasti siirtyy työntävien liikkeiden päivään)
to: työntävät ja kyykky + pohkeet (mahd. uinti)
pe tai la: vetävät ja maastaveto
Tarkoituksena tehdä ma + ti 75% maksimeista pidempiä sarjoja ja to + pe tai la 85% maksimeista vähän lyhyempiä sarjoja.
Juokseminenkin pitäisi alottaa taas kun tulee taas vähän inhimillisemmät kelit. Siihen asti kestävyyttä harjoitetaan uinnilla.
=D
no vapari yleensä :)
Nyt on taas ollu ihan älytön draivi. Huomaa myös, että vähemmällä alkoholin käytöllä on ollu suuri vaikutus tuloksiin. Nyt niitä nimittäin on*nauru* Ekaa kertaa varmaan vuoteen oon jokaikisessä laiteessa saanut sen 5kg lisää viimesenä parina viikkona. Tosi hyvä fiilis. Nyt taas salin vuoro*jiihaa*
Onkos Klubbarilla muita CrossFittaajia ku allekirjoittanut & OlliS? Melkein ois oman topicin paikka ;)
Jep. CrossFitin ja "Spartan" vierellä perus punttia ei voi edes kutsua urheiluksi. Heti lukkopainin jälkeen ehdottomasti parasta :)
Vois melkein kyllä olla :) Lajin suosio kasvaa minkä huomaa hyvin myös meidän Helsingin salilla, alkaa olemaan joka päivä sopiva tungos!
Ai mikä CrossFit? http://www.crossfit.com ja http://crossfithelsinki.fi
[q]salama jack:
Mömmöissä on semmonen vaikutus että ne pakkaa lihakset täyteen nesteitä ja tää tekee niistä suuremman näkösiä vähäks aikaa
[/q]
No kreatiini kerää nesteitä ja sitä kautta tulee sitä voimaa lisää
[q]
Se on semmonen myyntikikka.
[/q]
Mitä helvetin kikkaa tossa nyt on. Tolla tavalla kreatiini toimii
[q]
Sit ku ei syökään enää pirtelöitä niin turvotus laskee
[/q]
Mistäköhän pirtelöistä sä nyt puhut..jostain susta-oxy-dnp-piri söösseistä vai proteiini+hiilihydraatti -palautusjuomista?
Jos kreatiinia meinaat, niin tottakai nesteitä lähtee, ku lopetat sen käytön
[q]
Mut miks kiirehtii lihaskasvun kanssa? Mutsikin aina jauhaa että hiljaa hyvä tulloo! Mä uskon tohon täysin kokemuksen pohjalta.
[/q]
Jos jotain tulosta oikeesti haluu, niin sen eteen pitää tehdä vitusti töitä. Ei ne lihat itsestään tule. Meijän salilla on paljon keski-ikäsiä äijiä, jotka treenaa samoilla painoilla sellasta hauskan näköistä egotreeniä. No ne ei oo kasvanu pariin vuoteen senttiäkään. Ne ehkä kans uskoo, et hiljaa hyvä tulee
[q]
Kun kokeilin viime vuoden puolella protskui ja parii hiilihydraatti pirtelöitä, toki tehon huomas ja lihakset turpos.
[/q]
No jos sä jotain maltoo kiskot koko ajan, nii kai sä turpoot, ku läskii ja nesteitä tulee ;-)
[q]
Sit kun alkoi tuloksii kalastaa liian voimakkaasti ja yli-innokkaasti niin loukkaantumiset lisäänty ja hyöty muuttui haitaksi.
[/q]
Ylikunto