puntti & sali

Back to yleinen keskustelu O

[q]lohikarme, 25.5.2009 18:04:
---
Android, 25.5.2009 17:49:
---
lohikarme, 25.5.2009 17:37:
http://www.kuntoplus.fi/Crosslink.jsp?d=1270&a=4869#result

Ihan hyödyllinen laskuri jolla saa jotain osviittaa omasta proteiinin päivittäisestä tarpeesta :)

Mulle tuo laski 110g/päivä (voima ja kestävyysharjoittelua 4-5kertaa viikossa)

---

Aika ihmeelliset lukemat. Itse olen massakaudella ja proteiinia menee noin 200g/pvä. En edes dieetillä syö niin vähän kuin 110g/pvä.

Ja mulla on sentään hyvin kevyt bulkki menossa, kaloreita tulen nostmaan vielä reilusti.

Millä ihmeen makrojakaumalla ja kokonaiskaloreilla oikein menet?

---

Menee vai menee hukkaan? ;) Sehän riippuu ihan sun omasta painostas (onks tää se kohta ku sanot 70kg) ja treenin määrästä paljonko tarttet. Ei toi mitään rakettitiedettä oo vaan matematiikka. Ja et sä massakaudella protskulla pelaa vaan hiilareilla.

Ja kuten sanoin että "antaa osviittaa". Ihminen on aina yksilö. Itse syön noin 150-160g päivässä ja se että paljonko sieltä tulee paskan mukana imeytymättömänä on mysteeri.
[/q]

Jep, kyllä mäkin mimminä syön sen 110-150 g protskua päivässä. Eli about 2-2,5 g painokiloa kohden, joskus enemmänkin!

[q]josbe, 19.12.2008 11:49:
Kiitos uuden saliohjelman (special thanks to AdonisHercules *iloinen*), jota oon tehnyt nyt pari kuukautta, tuntuu, että pitkästä aikaa kehittyy. Vanhalla omatekoisella "ohjelmalla" punnersin vuosia samoilla painoilla. Eilenkin meni jalkaprässissä 160 kilolla ihan kevyesti 3x12. Ei mee saleen kauaakaan, kun voi pistää parisataa kiloo.
[/q]

Mimmihän on tulessa!

Eilen sitouduin vuoden jäsenyyteen Matinkylän Forever-Clubille. Se ois sit seitsemän hynää sen siliän tie, mutta näillä ehdoilla vois kuvitella motivaation pitävän summan arvosta: Mami lupasi maksaa 2/3 jos käyn koko vuoden aktiivisesti, muuten menee kaikki omasta pussista.

Maanantaina soittais omaohjaaja tosta ohjelman tekemisestä. Oon aika innoissaan, kun vihdoinkin saan itseni liikenteeseen pitkän ajan jälkeen... Ja ai hitto, että rakastan sitä fiiwistä salin jälkeen, taas tänään sai maistella sitä *sydän*

[q]Waldo, 27.1.2006 09:03:
---
huh huh.. 700.- no eihän se tietenkään ole kuin 84 ekee kuussa.. mutta silti kallista.. no ainakin luulis motivoivan.
[/q]

Kumman laskupää meillä flippaa, kun ainakin ilmoitettu kk -maksu on sen 50-60ököä? Ja joo onhan se silti suht kallista, mutta mä oonkin välineurheilija ...ja onneks tää on vielä tätä pappa betala meininkiä, niin ei omassa selkänahassa tunnu niin pahasti. Hävettääkin vähän.

sääliks käy kumppaneita :D

[q]Remotion, 20.2.2006 15:53:
kaveri on kehunut töölögymiä ihan taivaisiin. minkälaiset parkkimahdollisuudet siellä on autolle...? onko täällä töölöläisiä?
[/q]

huonot. Ainakin 4 vuotta sitten.

[q]Käenpoika, 23.10.2006 22:43:
150kg joka päivä penkist.
[/q]

eli 10 toistoa 15 kilolla aika hyvin :)

meitsi painaa viel 10 toista 8 kilolla ja paikat ihan romuna...

[q]mehukatti, 13.12.2006 17:11:
---
Kalle, 10.12.2006 12:44:
---
Itsellä on kumpikin olkapää mennyt useampaan kertaan paikoiltaan (oikea yhteensä kuusi kertaa, vasen kaksi kertaa) ja ne on kummatkin tähystysleikkauksella korjattu, eli nivelsiteet ankkuroidaan takaisin paikoilleen. Tähystysleikkaus kannatti todellakin, sillä kumpikaan olkapää ei ole enää leikkauksen jälkeen mennyt paikoiltaan. Oikeassa olkapäässä paljastui leikkauksessa myös sijoiltaanmenojen yhteydessä irronneita pieniä luukappaleita, jotka olivat "piilossa" nivelen sisällä niin ettei niitä röntgenillä nähnyt - nuokin ongittiin sitten sieltä pois samalla kertaa.

---

Samanlaisia kokemuksia itelläkin, olkapään tähystyksen jälkeen ei oo ollu mitään ongelmia, vaikka siitä on jo useempi vuos. Tosin teen edelleen niitä olkapään lihaksia vahvistavia liikkeitä kuminauhalla normaalin salitreenin lisäksi. Mulle laitettiin leikkauksessa kaks tällasta:
http://www.ridefree.fi/mehukatti/biofastak.jpg
[/q]Jos nivelsiteet repeää irti, ei mielestäni niitä tehdä enää tähystyksellä. Jos ne venyy, niin silloin niitä voi tähystyksellä polttaa, jolloin ne pienenee. Olkapäästä ei ole kokemusta, mut tänään ainakin ykstyinen käsikirurgi sanoi mun ranteista, että se on revenneitä nivelsiteitä mahdoton tähystämällä korjata, koska uudet nivelsiteet pitää tehdä käsien muista jänteistä. Ilmeisesti noi olkapään nivelsiteet ei oo kertakäyttötavaraa, niin kuin ranteiden???

Onko toi joku ruuvi millä se nivelside on kiinnitetty vai mikä toi on?

[q]remotion, 25.12.2006 15:56:
---
OlliS, 19.12.2006 23:00:
Mä en ole ikinä ymmärtänyt minkä takia just noin pitää jakaa. Toihan on funkitionaalisesti ja fysiologisesti ajateltuna jotenkin järjetöntä. Vastalihaksia (esim. rinta ja selkä) jotka siis toimivat funktionaalisesti toistensa antagonisteina, tulisi harjoittaa samassa treenissä ja mielellään vuorotellen. Parhaampana esimerkkinä tästä hauiskääntö ja ojentajaliike taljassa. Vastaavia esimerkkejä hieman suuremmille lihasryhmille ovat vinopenkkipunneerus - leveä ylätalja sekä kapea penkkipunnerrus - soututalja.

Vuorottelemalla sarjoja lisäksi vastalihasten palautuminen edellisestä sarjasta nopeutuu ja näin tehostaa harjoitusta.

Yleisiä periaatteita ja tutkimustietoon pohjautuvia seikkoja kannattaa tiivistettynä tsekata esim. täältä: http://ufsweb.myvisio.com/showpage.asp?id=4951

---

hassua, että mä kanssa treenaan just näin. ja tää on eka kerta kun kuulen että siinä ois jotain järkeä. mutta hyvä siis että on tehnyt nämä vuodet oikein.

kaikki muut kaverini tekevät ihan eritavalla treenin.
[/q]No yksi syy miksi teen eritavalla, on se, että tossa varaa itselleen laitteita aika reilusti, esim ylätaljan ja vinopenkin samaan aikaan. Voihan siinä joku tehdä välissä, mutta ei siihen montaa mahdu. parempi tehdä yksi juttu kerrallaan loppuun ja sitten siirtyä toiseen laitteeseen. Jos oli henk. koht. sali , niin tuon voisi toteuttaa, mut meidän salilla lähes mahdotonta. Sit mietin myös sitä, et nytkin mulla menee salilla aikaa vain 30min-45min. En juuri taukoja pidä välissä ja oma lihaksistoni kasvaa niin kaikista parhaiten. Ennen viihdyin salilla 1,5h-3h , mutta en saanut läheskään yhtä paljon lihasmassaa itselleni. En myöskään lihas erottuvuutta... Tossa taitaa mennä enemmän aikaa jos rupee tekee aina vastakohtia välissä...
Treenaa aina täysillä ja mahdollisimman kovaa ja täysillä pystyn tekemään vaan tuon 30-45min... en enempää...

En dissaa kyl tota systeemiä yhtään, se voisi olla hyvä jos on vaan mahdollista toteuttaa.. On esim maastavedon jälkeen, todella mukavaa käydä tekee vatsaa yms

Reilun kuukauden tauko oli, ja nyt taas sali maistuu. Pari viikkoa käynyt taas, ja vaikka takapakkia onkin tullut, niin uuteen nousuun kiitos. Tänään kävin ulvomassa hierojalla aamusta, kiitos kuukauden tauon jälkeisen äkillisen aloituksen ja huonon venyttelyn. Mutta oppiipahan taas venyttelee. Mut kyl se maistuu, ja tekee hyvää, ainut vaa ku saleil on tähän aikaan vuodesta aina niin kuumah.

serkun saksan paimenkoira nostaa 250kg penkistä ja douppaaminenkin rajoittuu maksan mutusteluun.
(..sorry ot, oli ihan pakko)

[q][Nuclear]:
---
GoA:
agressiivisilta? *Nauru* ihmisiltä menee pinna milloin mistäkin. se johtuu kyllä ihmisestä itsestään eikä punttisalista.
---

Eli onks mun ajatukset väärin jos sanon, että kehonrakentaja on keskimäärin agressiivisempi kuin ”normaali” ihminen?
[/q]

No itse en kyllä sanoisi kehoilijoita agressiivisiksi. Ei tuosta taida mitään tutkimusta olla mutta minusta tuntuu että tuo olisi vähän samanlainen luulo kuin että kaikki bilettäjät käyttää ekstaasia. Samoin kaikki kehoilijat vetää hormooneja.

[q]W78:
---
Lene:
Ja mun peppu ei enää hölsky.

---

Laita kuva niin uskotaan....*slurps*
[/q]

kysy messangerin kautta niin eiköhän tule! on se nimittäin ainakin yhden kuvan perusteella aika namu peppu

[q][Nuclear]:

Ehkä omat negatiiviset mielipiteet kehonrakentajista johtuvat siitä, että suht agressiivisilta ihmisiltä vaikuttavat ”normaaliin” verrattuna. Esim. juurikin tuo kun heitä alkaa stressaamaan kun ei saa päivittäistä treeniannosta niin alkaa pinna olee kireellä.

[muokattu 26.5.2004 15:21]
[/q]

agressiivisilta? *Nauru* ihmisiltä menee pinna milloin mistäkin. se johtuu kyllä ihmisestä itsestään eikä punttisalista.

[q]aerasi:
Mä tykkään käydä töölön meikun ”välissä” olevassa töölön urheilu hallin salilla.. siellä sitte juostaan sellaset 45-55min ekaks.. mutta jotenkin en tykkää juosta ulkona.. miksiköhän? mutta nyt en ole pariin viikkoon käynyt kun pitää rahaa säästää lävistyksee^^
[/q]

tuolla käy muuten aika paljon alkoholisteja. ainakin hajun mukaan, mitä haistoin usein pukuhuoneissa. ja isossa suihkuhuoneessa miehet katsovat varpaista silmiin ja pysähtyy aina munien kohdalla. ei kovin kivaa. salina aika pieni, mutta riittävä ainakin mun treeniin ja super plussa tulee kyllä uimahallista ;)

Jatketaan sitten keskustelua täällä' kun pari wannbe modea itkivät väärästä alueesta.

jee,tutustumiskäynti uudelle salille 28pvä

sain joululahjaks 10 kerran salikortin.. millonkahan sen neitsyyden viittis viedä :D tarkotus olis alkaa pari kertaa viikos käydä siel pumppailemas.. ja lenkil joka toinen päivä

[q]Epailija, 6.2.2006 01:06:
---
Ann!s, 6.2.2006 00:35:
tääl ei kyl näytä kukaan tietävän kuntosalihommista hevonvittuakaan ni kannataaks näist edes alottaa nimim.12 vuotta salilla nysvännyt

---

No olipa hyvä, että meitä asioiden todellisesta tolasta valistit. ;)
[/q]

hei ootko epälijä käyttäny anapolisia, ku oot noin vitun iso?

[q]salama jack:
Mömmöissä on semmonen vaikutus että ne pakkaa lihakset täyteen nesteitä ja tää tekee niistä suuremman näkösiä vähäks aikaa
[/q]

No kreatiini kerää nesteitä ja sitä kautta tulee sitä voimaa lisää

[q]
Se on semmonen myyntikikka.
[/q]

Mitä helvetin kikkaa tossa nyt on. Tolla tavalla kreatiini toimii

[q]
Sit ku ei syökään enää pirtelöitä niin turvotus laskee
[/q]

Mistäköhän pirtelöistä sä nyt puhut..jostain susta-oxy-dnp-piri söösseistä vai proteiini+hiilihydraatti -palautusjuomista?

Jos kreatiinia meinaat, niin tottakai nesteitä lähtee, ku lopetat sen käytön

[q]
Mut miks kiirehtii lihaskasvun kanssa? Mutsikin aina jauhaa että ”hiljaa hyvä tulloo”! Mä uskon tohon täysin kokemuksen pohjalta.
[/q]

Jos jotain tulosta oikeesti haluu, niin sen eteen pitää tehdä vitusti töitä. Ei ne lihat itsestään tule. Meijän salilla on paljon keski-ikäsiä äijiä, jotka treenaa samoilla painoilla sellasta hauskan näköistä egotreeniä. No ne ei oo kasvanu pariin vuoteen senttiäkään. Ne ehkä kans uskoo, et hiljaa hyvä tulee

[q]
Kun kokeilin viime vuoden puolella protskui ja parii hiilihydraatti pirtelöitä, toki tehon huomas ja lihakset turpos.
[/q]

No jos sä jotain maltoo kiskot koko ajan, nii kai sä turpoot, ku läskii ja nesteitä tulee ;-)

[q]
Sit kun alkoi tuloksii kalastaa liian voimakkaasti ja yli-innokkaasti niin loukkaantumiset lisäänty ja hyöty muuttui haitaksi.
[/q]

Ylikunto

O