Ketä DJ:tä/artistia toivoisit eniten Suomeen?

Back to yleinen bilehöpinä O

[q]SnoXn:
---
pHaze:
Musiikissa on haastavuus- ja ”älykkyys”tasoja, ja tuollainen turha pluristelu ei muuta mihinkään sitä että Britney on paljon helpompaa ja massalle suunnatumpaa musiikkia kuin IDM.
---

Toki näin on mutta älykäs ei ole synonyymi sanalle hyvä. Musiikin (tai minkä tahansa muun ”taiteen”) älykkyyden mittaaminen objektiivisesti on mahdotonta. Juuri tästä syystä tuo mainitsemasi IDM on minun mielestä ehkä maailman typerin genre-nimitys. Se, tekeekö älykkyys musiikista hyvää on sitten täysin subjektiivinen asia, eikä kaupallisuus tai ”helppous” itsessään tee musiikista huonoa.

---
pHaze:
Mua henkkoht ei kiinnosta vittuakaan mitä sinä tai kukaan muu mun musiikkimausta ajattelee, mutta joidenkin rajojen murtaminen ja jonkin uuden (taiteellisen) luominen on silti imho helvetin paljon arvostettavampaa kuin mahdollisimman hyvin massoja miellyttävän liukuhihnatuotannon kopioiminen.
---

Sitten kun sinä heräät todellisuuteen, huomaat että musiikki on ihmiselle pelkkä väline jonkun halutunlaisen reaktion saavuttamiseen. Jollekkin tämän reaktion aiheuttaa IDM, ja jollekkin toiselle Antti Tuisku. Uuden luominen on arvostettavaa (sinulle) silloin, jos sinä haluat musiikilta uuden luomista mutta silloinkin se on pelkästään sinun näkökulma asiaan. Uuden luominen ei ole musiikissa (tai muussakaan taiteessa) mikään itseisarvo joka tekee siitä automaattisesti hyvää tai arvostettavaa. Massat kuuntelevat massoille tuotettua musiikkia. Se on asia joka vain on olemassa. Toisaalta äärimmilleen vietynä massatuotanto ei jätä ihmisille edes mitään vaihtoehtoja joten asia ei ole ihan nuin yksinkertainen tai hyväksyttävä.
[/q]

meni aika off-toppikiksi, tällähän toivotaan artistiä suomeen!!
joten muallle väittelemään.

[q]Jusva:
poppia? ei kuule TODELLAKAAN
Tuon bändin tyyli on enimmäkseen eurotrancea.
[/q]

Väittäisin, että jos sitä kuulee enemmän räkälöissä kuin bileissä, niin se on poppia. AMEN.

[q]sapeli:
---
bansq:
-mauro picotto soittamaan tech-housea

---

Eiks Mauro Picotto oo tulossa Trancexperienceen (tai mikälie)?
[/q]

Mario Piu...Maa meni oikein :)

[q]pHaze:
Musiikissa on haastavuus- ja ”älykkyys”tasoja, ja tuollainen turha pluristelu ei muuta mihinkään sitä että Britney on paljon helpompaa ja massalle suunnatumpaa musiikkia kuin IDM.[/q]

Toki näin on mutta älykäs ei ole synonyymi sanalle hyvä. Musiikin (tai minkä tahansa muun ”taiteen”) älykkyyden mittaaminen objektiivisesti on mahdotonta. Juuri tästä syystä tuo mainitsemasi IDM on minun mielestä ehkä maailman typerin genre-nimitys. Se, tekeekö älykkyys musiikista hyvää on sitten täysin subjektiivinen asia, eikä kaupallisuus tai ”helppous” itsessään tee musiikista huonoa.

[q]pHaze:
Mua henkkoht ei kiinnosta vittuakaan mitä sinä tai kukaan muu mun musiikkimausta ajattelee, mutta joidenkin rajojen murtaminen ja jonkin uuden (taiteellisen) luominen on silti imho helvetin paljon arvostettavampaa kuin mahdollisimman hyvin massoja miellyttävän liukuhihnatuotannon kopioiminen.[/q]

Sitten kun sinä heräät todellisuuteen, huomaat että musiikki on ihmiselle pelkkä väline jonkun halutunlaisen reaktion saavuttamiseen. Jollekkin tämän reaktion aiheuttaa IDM, ja jollekkin toiselle Antti Tuisku. Uuden luominen on arvostettavaa (sinulle) silloin, jos sinä haluat musiikilta uuden luomista mutta silloinkin se on pelkästään sinun näkökulma asiaan. Uuden luominen ei ole musiikissa (tai muussakaan taiteessa) mikään itseisarvo joka tekee siitä automaattisesti hyvää tai arvostettavaa. Massat kuuntelevat massoille tuotettua musiikkia. Se on asia joka vain on olemassa. Toisaalta äärimmilleen vietynä massatuotanto ei jätä ihmisille edes mitään vaihtoehtoja joten asia ei ole ihan nuin yksinkertainen tai hyväksyttävä.

Schulzin, M.I.K.E:n ja Armin Van Buurenin lisäksi Johan Gielen, Cosmic Gate, Scott Bond, Matt Hardwick ja suurinpiirtein kaikki muut Anjunabeatsin alla olevat

noista vaihtoiehdoista tuo ”joku muu”
tarkemmin sanottuna Sash! olisi mukava nähdä täällä pohjosessakin pitkäst aikaa...

[muokattu 21.5.2004 23:29]

[q]Angelus:
Eikös tuo polli olisi jotekin kattavampi jos siinä olisi muiden, kuin yhden genren dj:tä? Itse haluaisin kyl nähdä Mo Shicin tai Dylan Drazenin
[/q]

Totta. Ainut vaan etten nyt näistä muista genreistä hirmuisesti tiedä. Esim. nuo mitä mainitsit on minulle täysin outoja nimiä *blush*. Myönnetään, että aika vahvasti tämä on trance-painotteinen.

[q]Angelus:
Itse haluaisin kyl nähdä Mo Shicin
[/q]

Vastahan se vuos sitte oli

Ferry ja AvB nyt ensimmäisinä tulee mieleen. Mieluiten vielä joku jäähallikeikka
Prodigyn kun vielä sais keikalle niin kaikki olis kunnossa

Armin van buuren tai Johan Gielen*plur*

Oliver Lieb tai Art of Trance vois olla aika kovia

[q]Arctic Mystery:
Armin van buuren tai Johan Gielen*plur*
[/q]
Samaa mieltä, Gielen ois

nu-nrg livesetti ois kova :)

Svenson & Gielen, AvB ja ens kesänä Helsinkiin saapuva Lisa Lashes, jota toivoin jo pitkään Suomeen saapuvaksi.

Markus Schulz ja Christopher Lawrence

Mulle kelpaisi housen kuningas Armand Van Helden!
Sitä ukkoa ei taida tänne kyllä saa...

[q]UnityF:
*sydän*Marco V*sydän* uudestaan suomeen ja heti,...vaikka ei nyt ihan pelkkää trance soitakkaan mut eni vei..

sit tietenkin..
Darren Tate...
Johan Gielen...
[/q]

Jotenkin arvasin, että sinä äänestäist Marco V:tä *hymy*. Mutta, kun se oli just äsken... niin, saahan noita muitakin sanoa kuin pelkän trancen taitajia. Tuo ”lähinnä trance” tarkoittaa noita minun vaihtoehtoja (vaikkei nyt trancea läheskään kaikki noista soita). Joku vaan valitti, kun vaihtoehdoissa ei ollut esim. housen tai polkan edustajia vaan hieman yksipuoleisesti noita vaihtoehtoja.

Täytyy kyl sanoo et M.I.K.E aka Push aka Plastic Boy on kyl ollu mun toivelistalla jo pitkään. On viel ihan aika guru dj:näkin :)

Armin van Buuren ehdottomasti! Sit Marco V,jne...

*sydän* *sydän* *sydän*

[muokattu 19.5.2004 17:05]

Misja Helsloot, tai no sehän on tulossakin mutta se ehdottomasti.

O