käytätkö huumeita galluppi
[q]lostgone:
---
---
Jostain syystä jokainen vastaavanlainen luennoitsija, joka mulla o ollu nimeltään tyyliin reiska, rape, jamppa jne. no se ei ole se häiritsevin tekijä, mut joka ikinen kerta, tulee se vaihe q ne alkaa kertoa kuinka jumala o ne pelastanut ja jumala sitä ja tätä.. Ja jos haluatte tietää enemmän ostakaa tämä omaelämänkerta..
[/q]
Juu, tosta oon samaa mieltä! Eli jos se jamppa, reiska tai muu vastaava paljastuu siinä jossai välis hihhulix, jeesustelijax tai muux vastaavax, niin kyl mul ainaki putoo pohja pois siitä esitelmästä. ja sitte jos tää viel alkaa huutaa jotai tyyliin: kiitos herra, kiitos, rakas jeesus!, niin mul levii pälli sillo.
[q]Progress:
---
lostgone:
---
---
Jostain syystä jokainen vastaavanlainen luennoitsija, joka mulla o ollu nimeltään tyyliin reiska, rape, jamppa jne. no se ei ole se häiritsevin tekijä, mut joka ikinen kerta, tulee se vaihe q ne alkaa kertoa kuinka jumala o ne pelastanut ja jumala sitä ja tätä.. Ja jos haluatte tietää enemmän ostakaa tämä omaelämänkerta..
---
Juu, tosta oon samaa mieltä! Eli jos se jamppa, reiska tai muu vastaava paljastuu siinä jossai välis hihhulix, jeesustelijax tai muux vastaavax, niin kyl mul ainaki putoo pohja pois siitä esitelmästä. ja sitte jos tää viel alkaa huutaa jotai tyyliin: kiitos herra, kiitos, rakas jeesus!, niin mul levii pälli sillo.
[/q]
Toi on kyllä tosi iso miinus just noissa valistajissa. Ne on useimmiten just sitten menneet ääripäästä toiseen. Vaihtaneet riippuvuuden toiseen riippuvuuteen (mun mielestä kyse on siitä, en tiedä onko niin). Eli ne on sitten riippuvaisia jumalasta.
Ja luulisin että just se saa monelle nuorelle/lapselle varmasti sen ajatuksen päähän että ei mulle tule koskaan käymään noin niinku tolle v***n luuserille.
Ainakin itse muistan ajatelleeni ylä-aste ikäisenä tuolla tavalla noista valistajista.
(en osaa enää kirjoittaa näköjään)
[muokattu 15.1.2004 12:10]
[muokattu 15.1.2004 12:14]
[muokattu 15.1.2004 12:15]
[q]Progress:
Ite olin tosin jo sillo jonki verra tietoinen asioista. Oon ollu pennusta lähtien vapaaehtoistöissä, mm. tukipisteellä ja huumepäivystyksessä. Tukihenkilönä oon myöski joskus ollu, mut en oo tehny sitä enää vuosiin.
Käytännön kokemuxia mulla on muitten kautta, mutta omat kokemukset on aika vähissä.
[/q]
Varmasti avartavaa sinänsä, mutta oletko
miettinyt asiaa siltä kannalta, että näet
ehkä yhden promillen kaikista päihteidenkäyttäjistä
tukipisteessä, ja juuri sen joka kokee oman
käyttönsä ongelmalliseksi tai jolle se on muodostunut
ongelmaksi. Koko käyttäjäkuntaa on tällaisen
otannan perusteella hankala arvioida.
Ylipäätään tällaiset 'olen nähnyt mihin huumeet
johtavat' -kannanotot eivät johda juuri mihinkään.
Vaikka itsekin olen ollut pariin kertaan
saattelemassa varomattomia ystäviä viimeiselle
matkalle, viimeksi joulukuussa, olen yhtä monta
kertaa nähnyt senkin, miten huumeet EIVÄT
johda siihen huumedystopiaan jota
Irti Huumeista Ry ja muut huuhaaorganisaatiot
yrittävät lanseerata. Hysterian lietsominen
on päihdevalistuksen helmasyntejä.
[muokattu 15.1.2004 12:25]
[q]Progress:
[/q]
Huolimatta siitä, että vanhojen nistien
ja alkoholistien raahaaminen koulukierroksille
on mielestäni kyseenalaista, niin ko. yksilön
kannalta on nähdäkseni kuitenkin usein
hyväkin asia, että hän on saanut elämäänsä
muutakin sisältöä kuin päihteet.
Ja miksi muuten luulet, että noita päihdeongelmaisia
ylipäätään saadaan kiertämään kouluja? Suurin
osa on juuri uskoon tulleita ja lähetyskäskyn kuulleita,
muilla tavoilla päihdeongelmasta selvinneitä ei
välttämättä kiinnosta lähteä kiertämään peruskouluja
huumevalistuksen mannekiinina ja varoittavana
esimerkkinä.
mä en kyllä kannata mitään selibaattia tosin en myöskään tajua noita nyt on kiire nussimaan juttuja
Meikäläisen koulussa ei yläasteellakaan ollut sen kummempaa valistusta. Auditoriossa oli joku seurakunnan tyyppi näyttämässä kalvoja missä oli kannabista ja heroiinia. Lopuksi vielä muistutettiin pois lähtiessä että jos joku koulun porteilla myy mukavan näköisiä lappuja, niin älkää ostako! Ei näkyny porteilla ikinä lappusetää, joten jäi tuntuma valistuksesta ettei oo tän paikkakunnan ongelma.
piripiripirpirpirrpiripiripiripirpirpirrriiipprrririrrrrrrrrriiiiiiiiipriripirirpiripirpäriseepiririrpiriripiripirPIRI!!!!!!!!!!!!!!!!*iloinen*
[q]ella_:
mä en kyllä kannata mitään selibaattia tosin en myöskään tajua noita nyt on kiire nussimaan juttuja
[/q]
En mäkää...Seksi on kivaa, mut siitä ei saa tulla mikää pakkomielle. Ja selibaattiki on vaan jonku ihme hihhulin keksintö, eli täysin turha juttu!
Niitä tulee kyl kaikille joskus, ihan itsestää.
Toisaalta, jos sellasen sopii(esim. vetona) kaverin kaa, nii ok. Mut ite ku oon joskus tollasen vedon ottanu, se ei TASAN TARKKAAN oo sillo onnistunu...*vink*
no mun mielipiteillä tai kommenteilla ei ole sinäänsä minkäänlaista todellista pohjaa, kun en oikeestaan mitään aiheesta tiedä...sen ainakin sanon suoraan...
itse käytän alkoholia, mutta osaan ilmankin pitää hauskaa...
muita aineita kun en ole edes kokeillut, niin kommenttini pohjautuu oikeastaan vain siihen, mitä len vierestä nähnyt/kokenut.. ja toisten ihmisten minulle aiheuttamaan mielipiteeseen...
Tupakkaa poltan ja nuuskaa tulee käytettyä sillon tällön mutta en ikinä koske mihinkään muuhun! Se on aika naurettavaa että hetken ololla pilaa koko elämänsä. Sekin on tyhmää käyttää jo nikotiiniä, mutta siitä on tullut tapa. Niin on varmaan huumeiden käyttäjille. Sehän on vain omasta tahdosta kiinni pystyykö lopettamaan kummatkin.
Jostain on kuullut jotain juttua että jos aloittaa tupakoinnin, siitä siirtyy koko ajan vahvempiin aineisiin. Tota en kyllä usko ollenkaan.
Onhan mulle tultu tarjoamaan kannabistä mutta en todellakaan ole ottanut. Kaikki sanoo että se on vaaratonta, mutta silti. En koske sellaiseen kamaan.
[q]Rocka:
itse käytän alkoholia, mutta osaan ilmankin pitää hauskaa...
[/q]
Hauskanpito ilman alkoholia on teeskentelyä
[q]jaykay:
Meikäläisen koulussa ei yläasteellakaan ollut sen kummempaa valistusta. Auditoriossa oli joku seurakunnan tyyppi näyttämässä kalvoja missä oli kannabista ja heroiinia. Lopuksi vielä muistutettiin pois lähtiessä että jos joku koulun porteilla myy mukavan näköisiä lappuja, niin älkää ostako! Ei näkyny porteilla ikinä lappusetää, joten jäi tuntuma valistuksesta ettei oo tän paikkakunnan ongelma.
[/q]
7. luokalla oli täällä Raisiossa kirjaston auditoriossa huumevalistusta. Hannu Jore niminen, oisko ollu entinen huumepoliisi... eniweis. Kuitenkin se oli valistamassa meille huumeista. Se näytti itekin jo niin narkkarilta kuin voi olla, varmaankin tahalleen. Se kertos meille kaikkea noita kuolevaisuus prosentteja, ja miten aineet vaikuttavat elimistöön, ja miten siitä jää riippu vaiseks.
Koko show kesti n.90min.
Lopussa sitten seisoi huipennus.
Kameraryhmä oli menny Venäjälle jonnekin viemäreihin missä asui näitä nistejä.
Nistipariskunnan nais osapuoli joutui myymään itseään joka päivä saadakseen rahaa aineisiin. Ne \asus\ jossain pienessä sängyssä siellä viemärissä.
Siinä vieressä oli kaveri makamassa maassa ihan pöllyissä. Se jotain selitti siinä että hän maksaa ihan mitä vain saadakseen pienenkin piikin. siinä sitten kuvausryhmä jotain selitti sille, en muista.
Parin minutin päästä Hannu pysäytti nauhan ja sanoi että heikkohermoisimmat voi sulkea silmänsä. Tottakai uteliaisuudesta halusin kattoa ja Hannu pani nauhan takas pyörimään.
Se maassa makava mies sai sitten pienen piikin jostain. muutenkin kaverin naama oli jo ihan veressä ja koko paikka siinä vieressä. Se ei pystyny edes istumaan. Siinä se vain makasi. Kaikki tarpeet tehtiin siinä paikassa. Voi vain kuvitella millanen haju siinä oli sitten.
Kuvausryhmä sitten halusi tietää että millasessa kunnossa hän on ja kui kauan hän on käyttäny huumeita. Koko ikänsä hän oli käyttäny huumeita ja sitten hän pyysi kaveriaan vetämään hänen lahkeitaan ylöspäin. Siinä sitten näkyi koko ihanuus. Housut oli jääny ihoon kiinni ja nahka vain lähti irti. luuta ja lihaa näkys siinä kohtaa.
Mulla meni ensimmäisen kerran silmät kiinni jo siinä vaiheessa kun se laitto sitä piikkiä. Toisen kerran meni sitten silmät kiinni siinä vaiheessa kun näin sen nilkan. Hyi helvetti. Se oli oikeen kunnon valistus video. Juur sellanen että älkää koskeko aineisiin.
Tossa marras-joulukuussa mulla oli jalkapaketissa ja joutusin itse ottamaan piikkejä joka päivä veritulppariskin takia, joku uus käytäntö. Se ei tehny yhtään pahaa. En sitten tiedä oliko se aihe vaan niin arkaluontoinen, vai onko mieleni vahvistunu kahdessa vuodessa.*piis*
Olen kokeillut hasista ja kukkaa, mutta sekin jäi silloin siihen että ei tuntunut missään(muutakuin iho tuli erittäin kosketus herkäksi) ja että järki tuli päähän.. sisko käytti huumeita ja faijaki on istunu aikaa niistä. suurin osa mun koulukavereista käyttää ja heistä välitän. ei se minua haittaa muutenkuin että välillä mietityttää että mitenköhän noille oikeesti käy mutta kyllä suurin osa osaa hallita käyttöään. mutta jos osaa hallita käyttöä esim. että polttelee joskus pari kertaa kuussa frendien kesken niin joillekkin se saattaa olla vastine ryyppäämiselle. nyt olen hiljaa ennen kuin puhun jotain täyttä paskaa^^
mutta en sano että huumeita käyttävät olisi jotenkin kauheen erillaisia kuin muut, en vaan itse sitä tue. garre..
Mutta Marihuona(?) tuoksuu ihanalta, I love my Cannabis suitsukkeet! *sydän**sydän*
Joo käytän maalman parasta dousii, musiikkia monta tuntia päivittäin....
siitä saa parhaimmat kiksit :)
[q]Flamie:
---
Koko ikänsä hän oli käyttäny huumeita ja sitten hän pyysi kaveriaan vetämään hänen lahkeitaan ylöspäin. Siinä sitten näkyi koko ihanuus. Housut oli jääny ihoon kiinni ja nahka vain lähti irti. luuta ja lihaa näkys siinä kohtaa.
Mulla meni ensimmäisen kerran silmät kiinni jo siinä vaiheessa kun se laitto sitä piikkiä. Toisen kerran meni sitten silmät kiinni siinä vaiheessa kun näin sen nilkan. Hyi helvetti. Se oli oikeen kunnon valistus video.
[/q]
HOhoh... Yleensä se menee niinpäin että ongelmat ei johdu huumeista, vaan huumeet ongelmista. Venäjä nyt on Venäjä, mitään siihen liittyvää ei voi tod. yhdistää esim. Suomeen. Ehkäpä noilla ihmisraunioilla ei ole ikinä ollutkaan elämässä mitään muuta toivonlähdettä kuin huumeet... mene sä sinne sitten sanomaan että hommatkaa töitä pummit älkääkä koskeko huumeisiin, jos töitä ei ole ja jos on niin huippukorkea palkka tuolla on luokkaa 200e /kk.
[muokattu 26.3.2004 13:38]
[q]alien:
---
Ja huumeet ovat oikea lääke ongelmiin?
[/q]
Ei tietenkään ole, mutta ei pidä aina uskoa noihin valistajiin ketkä näyttää jonkun ääriryhmän hirvittäviä ongelmia ja sitten sanoo että kaikki johtuu huumeista.
[muokattu 26.3.2004 12:52]
..e..
huhahahah..olipas lyhyt juttu*iloinen*..
voi ei mä oon taas väsyny!!!*blush*
mä käytän elämän huumetta!..ja sillee tietste?*plur*
[q]alien:
---
tweeek:
HOhoh... Yleensä se menee niinpäin että ongelmat ei johdu huumeista, vaan huumeet ongelmista.
---
Ja huumeet ovat oikea lääke ongelmiin?
[/q]
hehehe......muistan ton team possun siitä että ku käveli hyteille päin ni
oma ovi oli kolmas possusta
mitä mitä jos vastaa että käytän niin käyttääkö silloin joka päivä jos vastaa että ei käytä niin ei käytä ja jos vastaa että on kokeillu niin onko kokeillu vain yhden kerran vai luetaanko mukaan satunnainen nauttiminen hähä.. minul on taas vaikeeta! täytyy jättää väliin