SINKKULUUKKU

Back to häröily O

[q]N@su:
.. Olen kauhukseni huomannut ettei tää sinkkuilu nyt niin pahaa ookkaan. (Se villi sinkkuelämä tosin on aika legendaa, mitä sitten villinä pitää.) Nää hyvät puolet onkin siinä että on vapaa tulemaan ja menemään milloin huvittaa eikä ole epäselvyyttä imurointi ja tiskivuoroista..
[/q]
Samat sanat, sinkkuilu onkin ihan kivaa =)
Olen valitettavasti oppinut liiankin itsenäiseksi ja itsekeskeiseksi enkä enää ehkä osaisikaan ottaa toista huomioon tekemisieni suhteen.
Mutta kai siihenkin taas harjoittelun myötä oppisi.
[q]
Mitä kauemmin yksin elää, sitä kriittisemmäksi tulee mahdollisen tulevan kumppaninsa toivotuista ominaisuuksista.
[/q]
On helpompaa olla kriittinen ja pysyä erossa kaikista vähänkään vakavammista suhteista kuin yrittää työstää suhdetta jonkun kanssa. Kukaan ei ole täydellinen ja kaikista paljastuu ennemmin tai myöhemmin jotain vähemmän ihastuttavia piirteitä.
Ehkä kauemmin sinkkuillut on niin tottunut sinkkuiluun että helpommin toteaa, että oma elämä on oikeastaan ihan tyydyttävää ilman tuota tyyppiäkin. Jos vaikka kulman takana lymyilisi joku vielä parempi Kun on kerran näinkin kauan odottanut, niin kyllä sitä vielä muutaman viikon / kuukauden / vuoden jaksaa odottaa ...

[q]niomic, 26.1.2009 01:48:

Mitä tulee tuohon mielikuvitukseen, ni ei ainakaan mulla vaikuttanut pätkääkään se et joku Joulupukki ei ollutkaan for real (en tosin muista uskoinko koskaan siihen, meillä kun kävi fyysinen Joulupukki hyvin harvoin). Mielikuvitus kukki siitä kun sai legot, piirtokamat tai transformerit käteen ja sai olla yksin :P (lälläslää, tätä on ihan tutkittukin ja todettu, että passiiviset paskat kuten TV ja muut "lasten kasvattajat" ovat ennemminkin niitä mielikuvituksen tappajia. Mielikuvitus kun kehittyy juuri osittain kyllästymisestä ja kyllä lapsi yleensä löytää keinot sen lopettamiseksi, vaikka ei ois ku keppi leluna jos sitäkään :)

Lapsille on toki hyvä pyrkiä puhumaan heidän ymmärtämällään kielellä ja myös osittain heidän tasollaan asioista, en advokoi tässä mitenkään full-on faktat tiskiin kaikessa raakuudessaan meininkiä. Totuudestakin voi saada hyvin erilaisen kokemuksen lapselle yksinkertaisesti esitystavan muutoksella. Näin voit myös rakentaa lapsellesi alusta lähtien positiivisemman mielleyhtymän totuuteen. Whiii!
[/q]

Niin, siis tiedän itse kyllä nämä asiat. Olisi aika huolestuttavaa, jos en tietäisi. :P Jenkeissähän on kehitelty vauvoillekin videopelejä, jotka mukamas kehittävät lasta. Bullshit. Kaikenmoinen ruudun toljottaminen passivoi ja syö mielikuvitusta lapsuudessa. Läheisyys, hyvä vuorovaikutus ja perustarpeiden tyydyttäminen on se, mitä vauva tarvitsee. Mitä vähemmän ruudun tuijottamista lapsuudessa ylipäänsä, sen parempi.

Itse törmäsin n. 5 vuotta sitten eka- ja tokaluokkalaisten kerhoa vetäessäni konkreettisesti siihen, että lapsilla ei enää ole samanlaista mielikuvitusta kuin omana lapsuusaikanani. Itse sain upean lahjan, pitkän lapsuuden täynnä mielikuvitusta. Lapsuuden, jossa kivistä ja kävyistä keksi vaikka mitä. Oli huolestuttavaa, kun ohjaamani kerhon lapsista useampi kyseli, miksei kerhossa ole pleikkaria tai tietsikkaa, vaikka tarjolla oli ties mitä muita mahdollisuuksia toiminnalle ja leikille. ''Tääl ei oo mitään tekemistä ku ei oo pleikkarii.'' Onneksi sain kaivettua esiin luovuutta ja mielikuvitusta kovimmistakin pleikkarifanikundeista oman mielikuvitukseni avulla - hyödyn siis itse suunnattomasti lapsuudestani myös valitsemallani alalla. :)

Mulle on suotu mahdollisuus nauttia joulusta maagisena aikana. Uskoin tonttuihin, uskoin joulupukkiin - kyllä, minulle valehdeltiin niistä, kuten useimmille lapsille. Tämä teki joulusta jotakin todella jännittävää ja odottamisen arvoista. Jokainen lapsi joutuu kuitenkin jossakin vaiheessa luopumaan tietystä fantasiamaailmasta. Tämä tulee luonnollisesti kasvun myötä (tosin ympäristöhän siihen kasvuun vaikuttaa, kouluineen päivineen). Lapsi oppii kyseenalaistamaan asioita enemmän. Tieto lisää tuskaa. ;) En ole itse kokenut mitään suurta romahdusta joulupukin suhteen, vaikka pienenä lapsena uskoinkin sen olemassaoloon. En myöskään esimerkissäni viitannut seuraavalla lauseella nimenomaan joulupukista valehtelemiseen: Lapselle ei voi kertoa sellaisia asioita, joita hänen toistaiseksi kehittymätön mielensä ei pysty käsittelemään. Ihan näin selvennökseksi. Tällä lauseella tarkoitin ylipäänsä sitä, että lapselle ei voi kertoa kaikkia asioita juuri niin kuin aikuiset tietävät niiden olevan, vaan asioista on puhuttava lapsen tasolla. Tämä tarkoittaa sitä, että joitakin asioita jää kertomatta. (Miettikää vaikkapa sellaista aihetta kuin ihmisen lisääntyminen :P.)

Joulupukista vielä: Mä koen, että mun vanhemmat ovat halunneet suoda mulle ja systerille ikimuistoisia jouluja täynnä tunnelmaa ruokkimalla meidän mielikuvitusta näillä joulupukki- ja tonttuteemoilla. (Toki nämä olivat myös hyvä konsti ULK-menetelmän, eli Uhkailu Lahjonta Kiristys -kolmikon käytössä. :D) Mä en koe mun vanhempia ilkeiksi, tekopyhiksi valehtelijoiksi, vaikka he ovat ruokkineet mun mielikuvitustani joulupukilla ja samalla kasvattaneet mua rehelliseksi. Mun mielestä sä teet tässä kohtaa kärpäsestä härkäsen. :) Mun joulut tuskin olisivat olleet yhtä ikimuistoisia ja maagisia, jos mun vanhemmat olisivat alusta alkaen tyrmänneet mun mielikuvitusleikkini kertomalla, että joulupukkia ei ole, iskä ja äiti ostaa lahjat ja piilottelee niitä kaapin päällä. Mieleeni tulee tähän liittyen heti yksi pieni lapsi, joka istahti viime jouluna pukin polvelle ja sanoi: ''Mun äiti sanoo, ettei joulupukkia ole olemassa, mutta mä tiedän että sä olet olemassa, koska tässä mä istun sun polvella.'' Lapsi oli onnesta soikeena. Onneksi aina rehellisyydelläkään ei siis pystytä viemään lapsen halua uskoa johonkin ja iloita siitä. :) Lapset tarvitsevat mielikuvitusmaailmansa, kunnes ovat valmiita kohtaamaan todellisen maailman.

Kirjoitit näin: Imo toi on kyllä hyvinkin tuplastandardi. Eihän moni aikuinenkaan ole kovin hyvä käsittelemään sitä että kaikki tulee rehdisti päin näköä, koska yhteiskuntamme ja toimintatapamme perustuvat monessa mielessä kertomatta jättämiseen, valkeisiin valheisiin, uskotteluihin, uskoon ja suoranaiseen valehtelemiseen. Tähän haluan sanoa, että mielestäni lapsen ja aikuisen mieltä ei voi verrata näin suoraan toisiinsa. Lapsi on aikuisen vastuulla. Lapsen kohdalla kyseessä olisi usein lapsen kasvun ja kehityksen mukaisen toiminnan laiminlyöminen, mikäli lapselle kerrottaisiin / näytettäisiin jotakin sellaista, jota hän ei vielä pysty käsittelemään. Aikuinen ihminen puolestaan on vastuussa itsestään, ajatuksistaan ja omasta toiminnastaan - tämä pätee myös siihen ihmiseen, joka läväyttelee asioita rehdisti. Senkin kun voi tosiaan tehdä niin monella eri tavalla. Voidaan myös pohtia, että kuinka me aikuiset ihmiset sitten ikinä oppisimmekaan ottamaan vastaan rehellistä tietoa, ellemme joskus joutuisi kamppailemaan ja kipuilemaan itsemme kanssa saadessamme sitä? Itse olen ainakin kiitollinen siitä, että myös minulle on läväytelty päin näköä, koska tätä kautta olen oppinut paremmin antamaan ja ottamaan vastaan palautetta sekä hallitsemaan tunteitani tarvittaessa ja silloin kun sen tarpeelliseksi näen.

En nyt myöskään ole tässä poissulkemassa sitä, etteikö lapselle voisi olla rehellinen. Pitää vain osata olla rehellinen lapsen tasolla ja miettiä, mitä milloinkin on tarpeellista kertoa lapsen kehitysvaihetta ajatellen. Joulupukki on sellainen asia, josta vanhemmat valehtelevat rakkaudesta lapseensa; eivät vähentääkseen omantunnon taakkaansa, eivät vähätelläkseen lapsen laiminlyömistä tai varmistaakseen, ettei lapsi ala vihaamaan heitä. Ei mitään tällaista, mitä myöskin tapahtuu, ja minkä lapset kyllä tajuavat valheiden läpi. ''Miksi äiti / isä sanoo, että sillä oli taas hammaslääkäri, eikä se siksi tullut hakemaan. Ei sillä voi olla kokoajan hammaslääkäri.'' Tällaisessa tilanteessa lapsi oikeasti tarvitsee rehellisyyttä, lapsen tasolla. Tyyliin: ''Äiti / isä rakastaa sinua, mutta äidin / isän tilanne on nyt sellainen, ettei pysty sinusta tarpeeksi hyvin huolehtimaan.''

Että semmottii. Vatun äijät, hitto mihin OT suohon te mua vedätte - ja mähän seuraan ilman talutushihnaakin. :D

[q]Amma:
---
-xx-:
Tällä on kivaa, en halua ikinä pois
---
Mistäs nyt tuulee*täh*
(Paitsi että toihan on oikeestaan aika totta. *joo*)
[/q]
En oikein tiedä... en vain halua luopua itsenäisyydestäni ja vapaudestani. Säilyyhän ne seurustellessakin, mutta eri tavalla. Ja miehistä on melkein pelkästään harmia (kuten varmaan naisistakin).

Pelottaa kyllä, että muutun koko ajan itsekkäämmäksi enkä kohta enää osaa seurustella vaikka haluaisinkin :o

pöh! mä en mitään painoa kaipaa jalkaani!
sinkkuna oon ja PYSYN toistaiseksi!!!! "in lööv" my ass!

[q]typ0:
---
DominikH:
---
typ0:
paskat sanon mina...
joskus hulluudessani kavin sanomassa etta sinkkuilu on iha jees... thoh... haluun naiseeeen!!!!!! sellasen sulosen kivan mukavan pehmeen tyttosen tuohon kainaloon... onko liikaa vaadittu!!!

---

Tuo sieltä itelles, ja samalla mullekkin ........*blush*

Alkaa vituttaa tää sinkkuilu*nyyh*

---

nii kai sita pitas rekkalastillinen halukkaita aasialaisia tuua... mut hemmetti ku ei naakaa tajua elamasta sitte yhtaa mitaa... opiskeluopiskeluopiskeluopiskeluopiskeluopiskeluopiskeluopiskeluopiskeluopiskeluopiskeluopiskeluopiskeluopiskeluopiskeluopiskeluopiskeluopiskeluopiskeluopiskeluopiskelu sit ku on valmistuttu mennaan kiirella tyo elamaan etta voidaan elattaa vanhemmat.. aika loistavaa

mut todella... tuntuu se olevan liikaa vaadittu.. mites ois alkoholisoitunu juoppo teinipissis jostain aseman nurkalta?
[/q]

Niitä on täällä liikaakin :)

[q]typ0:
paskat sanon mina...
joskus hulluudessani kavin sanomassa etta sinkkuilu on iha jees... thoh... haluun naiseeeen!!!!!! sellasen sulosen kivan mukavan pehmeen tyttosen tuohon kainaloon... onko liikaa vaadittu!!!
[/q]
Tuo sieltä itelles, ja samalla mullekkin ........*blush*

Alkaa vituttaa tää sinkkuilu*nyyh*

[q]alek száhala:
Toi on mun mielestä vitun vammasta ”jee tyttöpowerii!! miehet on perse, ollaan feministei joo ja vuokrataan makuunista 5 tuntia tamppoonimainoksii VHSsällä” -touhua. Tota voi verrata siihen, että jos egyptiläinen varastaa sun pyörän ni kaikki tummaihoset on kyrpäpersemulkkuja jotka pitäs laittaa pizzauuniin ja jauhaa pulveriks tuulimyllyssä

Ainakaan mun mielestä naisista ei tee paskoja huoria se, että mun exät on käyny imemässä jonkun portsarin munaa tai antamassa persettä tatuoijalle. Ne paskat huorat on nimen omaan ne mun exät - eivät kaikki maailman naiset.
[/q]

Ootpas sä nokkela*nauru* Mä käyn ainaki suhteen loppumisen jälkeen aikas laajan tunneskaalan läpi, esim. ekaks saatan olla surullinen, sen jälkeen vihanen.. sit ehkä syytän itteäni, exää tai jopa kaikkia miehiä? Ja ton kaiken jälkeen saan itteni taas kasaan, enkä syytä ketään mistään. Tietämäni mukaan aika moni kokee samat fiilikset. Tuskin Riksulla luottamus on kaikkiin miehiin menny, kunhan nyt kirjotti pettyneenä mitä kirjotti. Eiks tänne klubbariin sit saa avautuu noinakin hetkinä??? Vähän ymmärrystä, jooko? Mä luulen(saatan tietty olla väärässäkin), että jopa sinä tajusit ton kaiken edellämainitun, mutta saitpahan purkaa sun angsteja noita ”paskoja huoria” kohtaan*täh* Mun mielestä tosi huono vertaus, sori.

[q]ruoho akaa. Grass:
fallen angel, eiköhän mielummin kaikkiin ihmisiin sitten? turhaa alkaa sukupuolista luottamusta kyseenalaistaa. *grr**eiei*
[/q]

No jaa, eiköhän oo ihan normaalia, että jos hetero-nainen kokee pettymyksen suhteessa, ni ne paskat fiilikset kohdistuu juuri nimenomaan miehiin?

[q]JustinSane:

Juurikin näin
Nytkin tästä jos ryntäis seukkaamaan ja sit menis vituiks ni sais taas hyvän tovin totutella sinkkuiluun ja kelailla kaikkee sitä post-suhde paskaa, elämä on loppujen lopuksi aika helppoa jos päättää ottaa sen iisisti

[muokattu 17.8.2004 14:05]
[/q]

Tuo on todella hyvin sanottu, tottakin...vaikka itsekin täältä jo pois haluaisi...

Kyl tää sit taas menee, ku tähän tottuu..*joo* tai sit oon ku kala vedessä..*nauru*

poistun täältä...

[q]Rocca:

-clip

[/q]

Ei se quoteminen oikeasti ole niin hankala oppia

Meikä on sinkku muuten myös......taas.....kerran.....aina? aika muuten korni tämä sinkkuluukku.....suljetaan omituiset yksinhöpöttäjät omaan foorumiin jotteivat häiritse varattuja.....damn.

Tää topicci on: So emo it hurts.

[q]sapeli:
---
cheat:
---
sapeli:
Mitenköhän se toimii jos löytää jonkun jonka kanssa vois sinkkuilla vakituisesti...
---
Hyvin jos molemmat tietää pelisäännöt.
---

Nii-in... Mut ihmiset muuttuu, tilanteet muuttuu... Kyl siitä soppa loppujen lopuks taitais tulla...
[/q]

Herran jestas sapeli! Mitäs sä nyt viellä täällä luukussa teet? hyvän näköinen mies olet...mene nyt samperi ja OTA joku!
(Siis vaikka hetero olenkin, kyllä sitä voi muita miehiä aina vähän kehua/potkia persuksille! *nauru*)

[q]JustinSane:
Hassua miten asioihin tottuu, sitä tuppaa suurimman osan ajasta unohtamaan ihan täysin olevansa vapailla markkinoilla. Osaiskohan sitä enää seurustellakkaan?
Tarttis varmaan tehrä jotakin Nääh, vitut, girls are fucking evil
[/q]

Ei ne kaikki...näyttäis vähän siltä ;)

Itsekkin olen sinkku jälleen, ja täytyy kyllä sanoa että huokaus sentään kuinka helpottunut voi olla....elämä on reilusti helpompaa kun voi keskittyä omaan napaansa, ei niin ettei läheisyys kelpaisi, mutta sen kanssa tulee aina niin saakelisti kylkiäisiä!!!
*aplodit**jiihaa**iloinen*

ps. Nyt ei kyllä uskalla juopotella....silloin kyllä sinkkuus ei maistu yhtään kun täytyy yksin lähteä kotiapäin tallustamaan....*uuh*

[muokattu 6.4.2004 20:58]

Meikä on palannut sinkkuluukkuun.....naiset on niin perseestä, että täällä varmaan vähän aikaa pysynkin ihan mielelläni.
no ei, tytöt on kivoja, mutten vaan keksi niille oikein mitään pitkäaikaista käyttöä....*nauru* törkeetä! siis.....en viellä ole keksinyt....kun naiset aina vaan haluavat sekstailla kanssani kymmenenkertaa päivässä eikä kukaan ole kiinnostunut kuuntelemaan mun ”hyviä” juttuja.....mulle tulee ihan halpa olo....*nauru* little bitch

[muokattu 19.8.2004 00:31]

Jessus, helsinki on pullollaam, ihania, mahtavia, kauniita, supereita, mielenkiintoisia, erikoisia, fiksuja, filmaattisia urhoja ja naaraita.....eikait tyttelit oo liian ujoja ja juokse onnensa ohi ;) Tietysti jos nenä notkahtaa niskaan, mut ei kai sentään.....Hallmarkeissa ainakin mielestäni riitti todella silmänruokaa!! ;) =) :)

[q]Astaroth:
---
W:
kun naiset aina vaan haluavat sekstailla kanssani kymmenenkertaa päivässä eikä kukaan ole kiinnostunut kuuntelemaan mun ”hyviä” juttuja

---

Onkos tässä nyt sitten jotain pahaa? :)
[/q]

ei....varsinkaan kun kyseessä oli vitsi...*nauru*

O