Asiakas on aina väärässä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- ...
- 111
- Seuraava »
Kamala tragedia ja ilman replykuvaa
Mitä eroa on baarimikolla ja vessanpytyllä?
Vessanpytty palvelee vaan yhtä persreikää kerrallaan
:'D
[q]Jocular, 1.3.2006 07:06:
---
Aina ku ne alkaa myymään ni toteen et multa on kielletty suoramarkkinointi ni ne pahottelee ja lopettaa kauppaamisen siihen. Ei tarvi ees olla kovin tyly ;D[/q]
Ei tarvi, mutta voi olla. Ainakin voi huomauttaa ko. myyjälle että eikö teidän firmassa robinson-rekisteriä (vai mikä se nyt on) kunnioiteta, ehkä se ottaa asian puheeksi.
[q]-K-, 1.7.2005 01:28:
"nuorisohuligaani" ja "asennevammainen". Oikea terroristi taisi olla se 12wee pikku ilkimys.
"En voi edes sanoin kuvailla sitä raivon määrää mikä siinä vaiheessa kilahti päähän".*ding* tyypillistä
T. papan puolella.*muhaha**piis*
[/q]
Tuus kuule saatanan kaikkitietävä nuorisopsykologi joskus tonne asemalle kattomaan sitä touhua mitä ne kakarat siellä pitää yllä. Voit tulla sinne sit vähän ymmärtämään ja dissaamaan vartijoita kun ne [kakarat] heiluttelee veitsiä ja ryöstelee eläkeläisiä siellä, ja pistää kaiken lisäks kännissä ikkunoita paskaks eikä kuuntele puhetta ollenkaan.
Sit sen jälkeen ku oot siellä vaik pari sateista viikonloppua viettäny ni [voit] tulla tänne aukoo päätäs siitä miten väärässä ihmiset jotka ammatikseen on noitten kanssa tekemisissä on.
edit: oho, traaginen typo korjattu..
Totta joka sana! aika usein saa kummastella ihmisten vittumaista käytöstä ja viellä enemmän saa ihmetellä miten esim kauppatätien hermot kestää sitä. Pakko nostaa hattua teille
[q]Gnomex, 30.6.2005 16:06:
12-vuotias nuorisohuligaani oli rikkonut kauppakeskuksesta erään ikkunan (ja aiemmin tehnyt vaikka mitä kiusaa, kyseessä siis todella asennevammainen nuori), vein häntä olkapäästä kiinni pitäen valvomoon odottamaan poliiseja. Matkan varrella tämä nuorisohuligaani alkaa rimpuilemaan, tiukennan otettani ja talutan häntä eteenpäin. Sitten, saapuu oikein paskantärkeän näköinen herra tärkeistä tärkein 60-vuotias pappa joka alkaa neuvomaan minua työssäni:
"Ei lapsia saa tuolla lailla retuuttaa, eihän se ole tehnyt mitään pahaa, päästä heti irti!"
En voi edes sanoin kuvailla sitä raivon määrää mikä siinä vaiheessa kilahti päähän... Sain juuri ja juuri pidettyä suuni kiinni, en tiedä mitä kauheuksia olisin päästänyt ilmoille. Meni toista tuntia ennenkuin v*tutus laski.
Kaikista eniten vihaan näitä jotka tulevat neuvomaan ihmisiä vaikka eivät itse tiedä asian taustoista yhtään mitään.
edit: typoja pois
[/q]
I hear you, man. Noi saatanan varavartijat on täysin sietämättömiä; ne luulee et ne saa arvioitua tilanteen muutamassa sekunnissa ilman mitään ennakkotietoja ja sit tulee sumeilematta kertomaan, miten sun kuuluis työs tehdä. Meilläkin tollasista tilanteista johtuneet purkaukset on johtanu yksikönvaihdoksiin, kun joillain keittää kiinni ne saatanan talipäät jotka änkee vaaralliseen tilanteeseen neuvomaan ja huutamaan.
Ja just noista replyistä huomaa, ettei ihmisillä ole mitään käsitystä siitä, millasta toi duuni on. Ei tästä oo kauaa kun kolleega, yli satakiloinen kaveri, paini 20 minuuttia sällin kanssa yrittäen saada sille rautoja, otti itte jonkinverran turpaan siinä ja kauhee vääntö päällä, ja myöhemmin vasta toisen kolleegan saavuttua paikalle ne sai sen nippuun kahen miehen voimin. Tässäkin oli kyseessä tällanen 12-vuotias sälli, jolla on rikoshistoriaa niin paljon kun vaan tohon ikään mennessä ehtii käärimään.
Mun on nyt ihan pakko pasteta tänne tuolta aasiakas.netistä tää pätkä, kun oli niin hervoton
Työskentelen päivittäistavarakaupassa yleensä HeVi- ja maito-osastoilla sekä huollossa, mutta teen myös joskus kassavuoroja. Eräänä talvisena päivänä eräs noin 50+ vuotias mies tulee kassalleni 12 kondomipakkausta mukanaan. Maksutilanteessa käytiin seuraavanlainen keskustelutilanne ilmoitettuani hinnan:
A: Niin, olemme vihdoin saaneet vaimon kanssa asiat kuntoon!
M: *kysyvä ilme*
A: Sovimme vuosikausia jatkuneet riitamme!
M: Onneksi olkoon siitä.
A: Siksi ajattelimme juhlia sitä tänä yönä oikein kunnolla näillä kondomeilla!
M:
.
A: Huomenna saattaa olla pomo ihmeissään, kun meikä tulee töihin hymy pyllyssä! Tosin asialla saattaa olla sekin, että vaimolla on ollut jotain pyllyssä!
Tämän jälkeen mies lähtee nopeasti kassalta maksettuaan. Onneksi kassallani ei ollut mitään jonoa, niin sai hetken kerätä itseään tällaisen tapahtuman jälkeen. Onneksi olkoon vaan tälle miehelle, mutta eipä nämä asiat pahemmin minulle kuulu, enkä kylläkään olisi halunnut tietääkään. Ehkäpä jotkut asiat olisi syytä jättää kertomatta?
T:WM
[q]mrx, 17.9.2005 20:21:
Niinpä. Ja videossa tuskin näkyy et mikä tän tilanteen katalyytti oli ollut..
---
Itseasiassa haastateltava kyllä videossa sen kertoo..*vink*
[/q]
Joo, vähän niinku tää "KAHEKSAN STEVARII HAKKAS"-jätkäki kerto tarkasti totuudenmukasen kuvauksen tapahtumista.
[q]bad loop:
jollain on pipo kireellä ... ana relaa ny vähäsen ..
[/q]
Nojoo, ei rasismi kyl oikeestaan oo mikään iso juttu. Oot ihan oikeessa. Mäpä relaan pikkasen, annetaan maailman mennä menojaan
Kaveri kertoi, kun oli ollut vartiovuorossa kampin asemalla, joku tuli kysymään onko Isossa Omenassa sejase liike. Kaveri sanoi, ettei hän tiedä, johon asiakas äimistyneenä totesi että "onhan sielläkin Securitas", mihin sanavalmis kaveri vastasi että "Niin on lentokentälläkin mutta en mä tiedä millon seuraava Frankfurtin kone lähtee".
[q]mekaanikko, 10.6.2005 16:19:
Väittäisin, että vaikka en itse varsinaisessa perinteisessä asiakaspalvelussa työskentelekään, että tulen erinomaisen hyvin toimeen hankalienkin asiakkaiden kanssa.
[/q]
No, se millanen on "hankala asiakas" riippuu varmaan aika paljon alasta. Musta tuntuu et esim. sun ja mun hankalat asiakkaat on vähän erilaisia :)
[q]ville, 1.7.2005 13:21:
kyllähän noita ylilyöntejä tapahtuu.
pikkuveli teki kans vartijan hommia opiskelun oheessa ja sillä oli vähän virkaintoinen työtoveri. Ei ollut vain kerta kun se kävi käsiksi ja pari kertaa piti ambulanssia kutsua paikalle. Pahin oli se, kun vartijat ei olleet ihan varmoja, onnistuiko tää yli-innokas tyyppi tappamaan spurgun vai ei :/
mulkkuja on joka ammatissa, ilkeä vaan kun ne sattuu tollasiin ammatteihin
[/q]
Joo, en mäkään sano sitä etteikö tälle alalle eksy välillä täysin väärillä urilla hiihtäviä idiootteja, sanon vaan että niitä on niin saatanan harvassa et noi puheet on täysin ylilyötyjä. Jos sadan hengen yksikössä on yksikin tollanen jurpo, joka ehtii säätää kentällä ennenkuin työnjohto huomaa tilanteen ja antaa kaverille tossua, on turha urputtaa miten on "todella yleistä" että vartijat "hakkaavat ilman syytä viattomia".
edit: Et SÄ niin sanonut, mutta sellanen tuntus olevan henki. Ja se sit johtaa siihen et ängetään väliin tilanteisiin, kun niputetaan jotain vaarallista riehujaa, ja siin voi itse kukin saada sit vammoja, eikä vähiten se vartija. Se on oikeasti helvetin iso työturvallisuusriski, kun urpot änkee väliin sotkemaan hommia. Sen voin sanoa että jos joskus näätte mut painimassa jonkun kanssa tuolla, niin älkää helvetissä tulko väliin. Oon tähän mennessä nyt kaks vuotta selvinny jo ilman yhtäkään painia, et jos siihen asti joskus joutuu, niin asiakas on kyl sen tilanteen ihan itse siihen vienyt.
[q]kindertin, 17.9.2009 13:00:
Tuttua puuhaa...
[/q]
Joo, I feel you(vaikken Alkossa olekaan töissä). On se kumma, kun jotkut vanhemmat haluavat väen vängällä johtaa lapsensa alkoholismiin, eikä heille tule edes mieleen, että mokoma touhu laitonta sen lisäksi että se on idioottimaista ja typerää.
[q]Jone, 20.12.2006 17:34:
---
Jocular, 20.12.2006 17:28:
Ymmärskö joku ? ;)
---
Ei, koska vakuutusyhtiöt on uskomattomia paskalaitoksia, joiden mielestä on ihan helvetin ok nylkeä asiakkaitaan vuosikausia ja sitten kun asiakkaalle jopa joskus tapahtuu joku vahinko, niin yhtiö katsoo oikeudekseen koittaa luikerrella irti sen korvaamisesta kaikin mahdollisin tavoin. Näin toimimalla vakuutusyhtiöt takaavat sen, että asiakkaat heittäytyvät vähintään yhtä hankaliksi heitä kohtaan, koska ei sieltä perkele vieköön muuten mitään korvauksia heru.
Kummassakin niistä caseista, joissa olen joutunut vahinkoilmoituksen tekemään on vakuutusyhtiö ensin kieltäytynyt korvaamasta sitä. Järjettömän vänkäämisen ja täydellisen peräänantamattomuuden lopputuloksena korvauspäätös oli kuitenkin molemmissa tapauksissa lopulta myöntävä.
Luoja sinisilmäisiä tai taivuteltavia ihmisiä vakuutusyhtiöiltä suojelkoon.
[/q]
Syynä tähän on se, että vakuutuspetos on yleisin suomalaisten tekemä rikos.
[q]Fyraett, 12.11.2004 14:03:
---
Fea:
Ehkä hölmöin valitus minkä olen saanut kuului "ruoka oli kuumaa"... - pahoittelen, ravintola tarjoaa saman annoksen teille kylmänä*piis*
---
Tyhmin minkä mä oon saanu keittiöön oli et "liian iso ateria" syökööt sen verran ku jaksaa prkl.
sit eniten ärsyttää ku tulee näit tosi tosi tosi welldone +++ pihvitilauksii
Meillä oli tähän ratkaisu yhdessä nimeltä mainitsemattomassa ravintolassa... Pihvi mikroon muutamaksi minuutiksi ja sit viel tulikuumalle pannulle... Asiakas sai todellakin pihvinsä "kypsänä"
[/q]
[q]akir0, 22.12.2004 13:21:
Ongelmahan toki kärjistyy näissä halpis-ketjuissa. Vähän kalliimmissa ja laadukkaampia tuotteita myyvissä ketjuissa on myyjiä yleensä enemmän kuin riittävästi ja tuotteet ovat "aina" oikeilla paikoillaan.
Rahalla saa sekä palvelua, että laatua.
[/q]
Paskapuhetta!! Olen saanut elämäni huonointa asiakaspalvelua Stockmann nimisessä tavaratalossa tuossa helsingin keskustassa kun menin palauttamaan yli 600 mk:n hintaisia farkkuja joissa oli reikä saumassa. Ihanan pirteä myyjätar otti ensin housut käteensä ja sanoi et ei näissä ole mitään vikaa. No siinä sitten asiantuntevana näytin et tässä ja tässä on ihan selkee reikä ja nää housut kuitenkin maksaa aika paljon.. No sit seuraavaksi tää ihanainen asiakaspalvelija kattoo mua vittuuntuneen näkösenä ja sanoo mulle et hei, sä oot tehny nää reijät tähän itte.. Mä siinä hoo moilasena et anteeksi, jos mä olisin tehny nää reijät itse ni miksi mä tulisin hakee samanlaisia housuja takaisin.. No sit tää ihanainen asiakaspalvelija alkaa vaan jankkaamaan mulle, et hei, nää on kuule ihan ehjät housut et ei todellakaan vaihdeta. Edelleenkin näytin niitä reikiä joita 600 markan housuissa ei pitäisi olla (siihen aikaan kulutukset farkuissa oli vielä tulevaisuutta.) Tämä ihanainen asiakaspalvelija neitokainen sanoo mulle suoraan et sä valehtelet, ei vaihdeta.. Tästä sisuuntuneena menin paikan palvelupäällikön puheille ja tein neidistä valituksen. Housut vaihdettiin samoin tein ja tämä armon neiti asiakaspalvelija sai potkut työstään
Tähän vaan loppu kaneetiksi et asiakaspalvelija osaa myös vaatia asiakaspalvelua.
[q]mayah, 26.12.2004 14:35:
---
kilobitti:
Miten kortilla maksajiin suhtaudutaan tiskin toisella puolella nykyään?
---
Mä tykkään kaikista muista korteista, paitsi electronista. Se on tuskastuttavan hidas ja se aiheuttaa eniten ongelmia kortilla ostettaessa mm. :
- asiakas maksaa electronilla, saa drinkin ja varmennuksen aikana unohtaa korttinsa ja lähtee tiskiltä ilman korttia ja allekirjoitusta.
- linjassa on häiriö, kortti ei mene läpi, juoma menee hävikkiin.
- asiakkaan tilillä ei ole rahaa, juoma menee hävikkiin.
- monta electronilla/muulla kortilla maksavaa asiakasta peräkkäin, kaikki joutuu odottamaan, myös pankkikortilla maksava, kun edellisen asiakkaan electron edelleen hakee varmennusta.
Kaupassahan noi koneet varmentaa aika nopeesti, mutta esim. just ravintoloissa laitteet on hitaampia. Olis mukavaa, jos electronin omistajat kävis ennen ravintolaan tulemista hakemassa vaikka sen 40, jos tietää juovansa koko illan niitä 5,60 drinkkejä ja maksavansa jokaisen drinkin erikseen electronilla.
Tää menee jo vähän turhan pitkälle... minulla on electron ja haluan seurata ostoksiani kuukausitasolla.. ei vois vähempää kiinnostaa jos tarjoilija ei tajua, että saa itsekkin siinä samalla lepohetken ku odottelee sitä varmennusta... Daah :d ps: 3 vuotta tarjoilijana...
[/q]
[q]hallucinogen, 28.8.2006 16:05:
---
Kaynessi, 25.8.2006 14:45:
farkkujuttua
---
Pistää vaan ihmettelemään, että miksi tällä (entisellä) asiakaspalvelijalla oli niin suuri hinku väittää vastaan tuollaisessa asiassa? O_o Sehän on selvää, että vähän tiukka pitää olla välillä ettei sentään mitään puoliksi syötyjä elintarvikkeita tms vaihdeta uusiin mutta jos niissä on ollut selvä reikä niin aika turhaa kyllä aukoa päätään asiakkaalle. Varsinkin kun moisesta voi näköjään saada kenkää ja tuskin joku tuotteen hyvitys nyt sentään omasta tilipussista on pois =D
Mahdatko tietää miten tämä myyjätär oli mahtanut puolustaa käytöstään palvelupäällikölle?
Joskohan tää nyt onnistus.. En tiedä miten hän puolustautui, mut tuskasen näkösenä se seiso siellä ku se nainen ilmeisesti selvitti sille et kuinka asiakkaita palvellaan.. En ole sataprosenttisen varma et saiko se kenkää. Ei sitä kyl sen jälkeen näkyny enää one wayssä :) Kerpeles... mullehan ei vdduilla...
[/q]
[q]mrx, 1.7.2005 12:59:
Ps. kaveri sai seitsemältä metrovartijalta pamppua, ei kävellyt pariin viikkoon - syy: ei noudattanut pysähtymiskäskyä.. Ylilyöntiä..?*ding*
[/q]
Justjoo. Sä puhut nyt mun työkavereistani, ja voin sanoa että toi juttu on varmasti pelkkää paskapuhetta. Ensinnäkään, ei ole olemassa edes sellaista teoreettista tilannetta (jotkin joukkotappelutilanteet poislukien) missä seitsemän metrovartijaa on samaan aikaa yhdessä paikassa. Jos paikalla on työnjohto ja asemamies ja junapartio, niin silloinkin saadaan maksimiksi neljä. Jos sattuu niin, että paikalla on jostain syystä toinenkin junapartio, niin silloin kuusi. Eli mahtaa olla paskapuhetta. Ja meistä liikkuu saatanasti enemmän "arvaamitämäkuulin"-juttuja kuin tosijuttuja, eli en usko hetkeäkään että viaton kaveri olisi saanut pamppua turhaan. Meillä ei sellaista tapahdu, ainakaan tällä porukalla. En sitten tiedä, jos tosta on vuosia aikaa ja toimeksiantoa suoritti joku toinen liike, mutta meillä porukka on ainakin helvetin ammattitaitosta, pätevää, ystävällistä ja palvelualtista väkeä.
[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---
Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.
(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)
[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).
[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.
[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)
[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)
[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]
otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.
Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...
- « Edellinen
- 1
- ...
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- ...
- 111
- Seuraava »