Asiakas on aina väärässä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- ...
- 111
- Seuraava »
[q]Juhgu, 15.11.2005 08:27:
---
Freja, 15.11.2005 08:07:
---
Mä ymmärrän, että joissain kulttuureissa lasketaan ne rahat pöydälle ja me otetaan ne siitä. Mutta sitten aina silloin tällöin tulee suomalaisia idiootteja, jotka kaivaa taskun pohjaltaan ne killingit, kirjaimellisesti heittää ne siihen tiskille mun eteen ja tokasee "laske siitä!" - -
Mä en vaan voi sietää sitä, se kyrsii ihan täydet.
---
Mahdatkohan sitten olla oikealla alalla? Eikö toi nyt kuitenkin ole suht yleinen tapa?
Varsinkin jossain kaupassa, kioskissa tms on paljon parempi että kassa laskee ne hilut kuin että ostaja, jolla menee 3 minuuttia jokaisen ajatuksen suorittamiseen, laskee niitä kolikoita 2 vuotta samalla kun sen takana jonottavista asiakkaista alkaa nousta höyryä.
[/q]
Tsekkaas mun muita postauksia, melkein jokasessa valitan et mitä mun pääs liikkui kun hain tälle alalle kouluttautumaan. Eli vastaus kysymyksees on että Ei, en ole oikealla alalla.
Ja tuossa mun vitutusta täynnä olevassa viestissä pointtina ei suinkaan ole se, että joudun itse ne kolikot laskemaan, ei. Vaan se, et on sitten niin saatanan kiva kaiken maailman pleksien ja drinkkipisteiden yli kurkottautua sille tiskille ja yrittää saada otetta jostai killingistä ees. Mun pointti oli se, että ne rahat voi antaa suoraan kouraan.
[q]Digital Beat, 1.1.2006 23:34:
Mun mielestä isolla setelillä maksaminen vain on rahvaanomaista.
[/q]
Mikäs nyt sitten sun mielestä on iso seteli, tonnin euron seteli vai (reps, vähäkö sain hyvät naurut ruokapöytään tosta et jos oisitkin ottanut sen "tonnin euron setelin" vastaan, varmaan oisit saanut hyvät palautteet et "siin ja siin liikkees hyväksytään tonnin euroseteleitä, äkkiä printtaan niit satoja!" :D)? Se 500 e on suurin euroseteli mikä löytyy, oisit ees tarkistanut ensin ennenku kirjotat jotai bullshittii.
Meidän putiikissa ei 500 seteleitä edes oteta vastaan, 200 on isoin minkä otamme. Ja siinä ei ole poikkeuksia, ei yhtään. Joskus sattunut hieman harmittaviakin tapauksia, kun muuten mukava asiakas maksaa 500lla, ja sanon että "ikävä kyllä emme ota näitä vastaan", niin hän alkaa surkuttelemaan että ei automaatti antanut pienempää. Ja tästä pääsemme toiseen pointtiini: Se, että nostat automaatista rahaa, ja kone ei anna sen pienempää, ihminen ei voi sille mitään. Ja siinä ei ole mitään rahvaanomaista!!
Itselläni visa electron-alkuaikoina oli isompi ostos, ja jouduin nostamaan 700e koska kyseisessä kaupassa ei käynyt electron. Sain rahani 50e seteleinä, mutta olisin ihan hyvin voinut saada sen kahtena isonakin setelinä ja kävellyt sitten kauppaan viissatasen ja kakssatasen kanssa. Rahvaanomaista?
Ps. Olet tainnut lukea väärin, tämä on asiakas on aina väärässä-topik.
Mulla oli tänään mielenkiintoinen aamu.
Asiakas: "Minä otan Lapin Kultaa, se on parasta!"
Annan lapin kullan. Mies maksaa. Poistuessa tiskiltä kysyy "kai tää oli sit kolmosta?"
Minä: "ei, karjala on meillä kolmosta. Tuo on nelosta."
A: "No mä mietinkin kun niin kummalle maistui!" (hän ei tosin ollut vielä maistanut oluttaan.) "oisit heti sanonut että tämä on nelosta, kun en minä ikinä juo nelosta, minä juon vain kolmosta!"
Mielessäni mietin että no voi perkele kun sekin olisi pitänyt tietää, minä kun luulin että herra halusi juuri sitä Lapparia. Pitäis varmaan ottaa lapulle ylös kaikkien asiakkaitten juomatottumukset, tai he voisivat lähettää itsestään minulle viikko etukäteen semmoisen infolistan että mistä tykkää ja mistä ei niin ehkä voisin olla sitten vastassa jo heidän lempijuomiensa kanssa.
Uusi tilanne.
Asiakas on juuri ostanut kolmostuopin, ja rupeaa kaivelemaan kolikoita. Näen että hänellä on 2e, 1e ja 50 sentin kolikot.
M: "Teillä on siinä 3,50e."
A: "No sitten joudun maksamaan setelillä. Kyllä nykyaikaan kun nämä eurot on niin ne on niin isoja ja rumia kolikoita, markka-aikana oli niin hienot kolikot."
M: "No, niinhän ne oli..."
A: "MUTTA ETHÄN SINÄ VARMAAN IKINÄ OLE MARKKOJA NÄHNYTKÄÄN."
*eikä*
M: "No, enhän minä nyt niin nuori ole.. Onhan nuo eurot olleet sen 4 vuotta vasta, että kyllä minä olen tainnut markkoja nähdä."
A: "Niin, mutta tuskin muistatkaan edes miltä ne näyttää!"
*toktok**toktok**toktok*
M: "No, eurot ovat olleet vain 1/6 elämästäni, eli se 5/6 olen elänyt markka-aikana, että kyllä minä taidan muistaa miltä ne näytti!"
Täti hymähtää ja lähtee nokka pystyssä pois.
Mitä väärää mä nyt taas sanoin?
Tilanteen mentyä en tiennyt olisko pitänyt itkeä vai nauraa. Täti tais olla jo niiin vanha, että jäänyt hiukan toi ajantaju jonnekin tosi kauas. Kuitekaa ei ite vaa muistanu miltä markat näytti, ja sitä ärsytti kun mä oon nii nuori ja freesi
Mut silti. Miks juuri tommoiset n. 50-vuotiaat naiset (ja ehkä miehetkin) ovat tommoisia ylpeitä, ärsyttäviä ja ylimielisellä "tuskin sinä mitään tiedät"-asenteella varustettuja etuilijoita? Siis voi vi-deo!
[q]miguel, 9.1.2006 03:32:
- Asiakas on odotellut jollain keskustan taksitolpalla pitkään kuten annankadun ja soittaa sitten
vitutuksissaan keskukseen ja huutaa kaikki keksimänsä kirosanat. Haukkuu keskuksen työnte
kijät pystyyn kun ei saada lisää autoja tolpalle.
[/q]
Se, että ihmisten tarvitsee haukkua aina kaikki taksit ja taksikeskusten työntekijät että autoja ei ole/jonot ovat sietämättömät, kokeilkaapas vaikka hommaa itsellenne "hovikuski".
Kun olin baarissa keskustassa töissä, joka meni kolmelta kiinni eli oltiin siinä 4 maissa aina valmiita, ei ois tullu mieleenkään mennä sinne 200 metrin taksijonoon. Halusi suoraan vain kotiin. Siksi meillä oli oma hovikuski, jolle soitettiin suoraan autoon, ja hän tuli hakemaan heti kun vain pääsi. Joskus oli tilanteita kun hän oli jossain Porvoon suunnalla, niin hän soitti kaverilleen joka meidät sitten haki. Ja tästä kaverista saatiin varakuski pyytämällä hänen numeronsa ja sopimalla että jos tarvis niin soitellaan.
Hovikuskin siirryttyä ovihommiin, soitimme duunikaverin miehen kaverille, joka oli myös taksikuski. Ja näin meillä oli uusi hovikuski. Ja sitä hovikuskia siis käytettiin työajan ulkopuolellakin, kun itse oli baarissa. Ei tarvinnut jäätyä pakkasessa tai sateessa kastua tai muuten vain väsymyksessä odottaa puolta tuntia taksia.
Kuljen muuten vieläkin saman taksin kyydissä jos olen ulkona käymässä. Miksi vaihtaa hyvää, jo tutuksi tullutta kuskia johonkin tuntemattomaan? Aina pääsee varmasti kotiovelle vaikka sammuisikin autoon, kun kuski muistaa missä asuu. Ja mikäs sen mukavampaa kuin lörpötellä päivien kuulumiset jne. Eikä tarvi odottaa sitä taksia ja kestää taksijonorähinöitä.
Nää on näitä ikuisia koomisia tilanteita.
"mitä kermalikööreitä teillä on?"
- Löytyy Baileysin normi- ja sitten mintunmakuinen vaihtoehto.
"....okei.. No onko teillä Dooleysia?"
"mitä oluita teillä on hanassa?"
- Lappari nelonen, Karjala kolmonen ja sitten löytyy myös fosters.
"mä otan karjalan nelosen."
"Anteeks onko teil ollenkaan vettä?"
- Ei meil oo
"*whaat*"
- No on meillä (ja nauru päälle)
"*whaat*"
"yks viski kiitos."
- Onko viskillä väliä?
"ei ihan normiviskiä."
- Meneekö sellasenaan vai laitetaanko jäitä?
"menee ihan sellasenaan mut laita pari jäätä siihen."
Voi sfyiusdhf aliuhf Tänää oli taas pari niiiin idioottia tapausta että meinasin jo kolauttaa toista tuoppitelineellä mutta loppujen lopuksi vain hymyilin vittuilevasti. Meen nyt päikkäreille ja kerron jälleen kerran miksi asiakas on edelleen aina väärässä.
[q]crissy, 29.5.2007 13:20:
Jos asiakas tulee baariin jossa on käynyt viimeset 100v ja tilaa sieltä drinkin omakeksimällä nimellä jonka kaikki vanhat työntekijät tietää, mutta ei sellanen joka siellä on ollu 2kk.. Nii ei tartte olettaa et jos tuut ja tilaat "linnunmaito" niin vittuako mä tiedän mitä sä sillä haluat!!!!
Sit jos kysytään että "anteeks mitähän se mahtaa sisältää" niin ei tartte alkaa alentuvasti puhumaan ja kyseenalaistamaan ammattitaitoa jos ei tiedä mikä vittu sun linnumaitos on!
sen voi ystävällisesti sanoa et KOSSU-KAAKAOLIKÖÖRI-MAITO pieneen lasiin kiitos!!
[/q]
meiän baaris linnunmaito oli licor 43+maito :D
[q]Freja, 14.11.2005 15:42:
Voi sfyiusdhf aliuhf Tänää oli taas pari niiiin idioottia tapausta että meinasin jo kolauttaa toista tuoppitelineellä mutta loppujen lopuksi vain hymyilin vittuilevasti. Meen nyt päikkäreille ja kerron jälleen kerran miksi asiakas on edelleen aina väärässä.
[/q]
Yksi asia eilen ärsyttävistä oli tämä(tosin toistuvaa tämäkin):
Mä ymmärrän, että joissain kulttuureissa lasketaan ne rahat pöydälle ja me otetaan ne siitä. Mutta sitten aina silloin tällöin tulee suomalaisia idiootteja, jotka kaivaa taskun pohjaltaan ne killingit, kirjaimellisesti heittää ne siihen tiskille mun eteen ja tokasee "laske siitä!" (ja jotkut osaa jopa sen ivallisen naurun siihen perään.) Mä en vaan voi sietää sitä, se kyrsii ihan täydet. Mä vielä joku kerta kilahdan, jos joku jorma tulee ja haluu bissee, ja heittää mynttinsä vaan tiskiin, niin mä varmaan kaadan sen bissen siihen tiskille ja sanon Juo siitä! ja nauran ihan hemmetin ivallisesti päälle!
...
[q]crissy, 19.9.2007 10:18:
asiakas tulee tiskille ja tilaa:
"anna mulle limsaa"
kysyn: "mitä sorttia"
asiakas "ihan sama" vaikka kokista
minä: "otatko ison vai pienen"
asiakas " ihan sama anna ny jompikumpi"
minä " nii et pieni vai iso"
Asiakas "anna vaikka se pieni sitten"
Noin helvetin hankalaksiko se on tehty nykyään?
asian olis voinu hoitaa yhellä lauseella ja neljällä sanalla "saisinko yhden pienen kokiksen"
mutku ei.....
[/q]
No mut jos se tarvi vaan limsaa, eli sokeria, tai jotain juotavaa? Kyl mulki joskus tuli asiakkaita johon ne sano "ihan sama", ja mä tuikkasin sitä limsaa mihin nappiin käsi ensin osui ja annoin ison.
Se oli yleensä mun "ihan sama mikä limsa ja mikä koko".
Mä en vaa jaksa joka päivä tätä: Meillä on esim. jäätelöitä tosi montaa lajia mutta kaikki ovat samanhintaisia. Joskus on sitten enemmänkin rysää tiskillä ja sitten tulee joku hemmetin aasiakas ja ostaa jotain ja sen jäätelön. Meil on aika hemmetisti niitä tuotteita ja sivuja siinä tietokoneel (ja mä en oo ollu vielä niin kauaa että löytäsin kaikki tuotteet sekunnissa siltä näytöltä), eli se tuotteen etsiminen ei tapahdu hethuijakkaa. Mutta tämä ihana assiakas sitten sanoo "se jäätelö on 2.20e." ja vielä semmosel vitun korvia riipaseval "mäkin tiedän hinnat paremmin ku sä"-äänellä, et mä varmaa viel joku päivä revin jonkun arschiakkaan sinne tiskin taakse ja sanon että VITTU BONGAA ITSE SE TUOLTA HETI KUN SE EI KÄY VAAN NIIN ETTÄ NÄPYTTELEN SEN HINNAN VAAN MINUN PITÄÄ NÄHDÄKIN VIELÄ MIKÄ TUOTE ON KYSEESSÄ ja sinä perkele pidät sen jäätelös vielä piilossa ja hemmetti GRR!
Lyhyesti sanottuna, vituttaa se kun ihmiset luulee et mä huvikseni siinä vitkuttelen niiden hintojen kanssa. Ei, en vitkuttele, vaan teen kaiken niin äkkiä kuin mahdollista. Ja se hinnan sanominen ei auta kun minun täytyy saada bongattua se koneelle, sillä jokaikiselle tavaralle mitä meillä on myynnissä, on myös oma koodinsa. Näin valvotaan menekkejä ymsymsyms. Onko se niin vaikeaa tajuta?
[pieni]anteeksi muuten capsin käyttö[/pieni]
Tänää just avauduin meiä kokkipojalle että mä en enää jaksa siivota ihmisten sotkuja ja hymyillä vaik olis kuinka huono päivä, mä en jaksa paasata ihmisiä, mä en jaksa tiskata/tyhjentää tuhkiksia joka hetki, mä en jaksa seistä koko aikaa, ja en todellakaan jaksa olla ystävällinen ihmisille jotka sanoo "nää täs" kun tervehdin niitä kun he tulevat tiskille. tai "olut." tai "cappuccino." eli en jaksa sitä enkä myöskään tajua, että mikä siinä tervehtimisessä on niin vaikeaa?
Huomasin myös että mitä hemmettiä mä ajattelin kun hain kouluttautumaan tälle alalle? Siis mitä hemmettiä mä oikeen ajattelin? Tää ala ei oo yhtään sitä mitä mä haluisin ja jaksaisin loppuelämäni tehdä.
Viimeaikoina ollut hirmu ikävä koulun penkille. Täytyy siis tehdä asialle jotain. Jos vaikka pääsis talven koulutukseen..
Kyllä sitä nuoruudessa tekee tyhmiä valintoja
[q]crissy, 19.8.2007 23:15:
tätä oon kans ystävällisesti yrittänyt asiakkaille sanoa että jos ruuassa on vikaa tai se ei ole sellainen kun tilasitte niin siitä kannattaa heti sanoa niin annos vaihdetaan hetimiten ja asiakas saa uuden tilalle.
[/q]
ei sit tarvi myöhemmin valittaa, ja jää hyvä mieli käynnistä kun saa sen uuden annoksen ja sellaisena kuin sen tilasikin.
[q]Jutu, 8.1.2006 02:41:
---
Hyzenthlay, 7.1.2006 19:29:
-Tytöttely! mä en ole kenellekään tuntemattomalle mikään tyttö.
---
Musta olisi kivaa jos porukka sanoisi mua tytöksi eikä tädiksi, niin kuin usein käy töissä
[/q]
Neiti ois kivoin Äidit sanoo lapsilleen mua tädiks ja vanhemmat miehet hermostuessaan tai pätiessään "kuules tyttö..." mutta neiti olisi silti ihan kiva. Ja totuudenmukainen.
[q]Slim_Jim, 22.5.2007 02:25:
Miten joku jaksaa nostaa älyttömän äläkän siitä onko hänelle tarjottu hammastikku oikeanlainen?
Eikö sitä tikkua voi käyttää hampaiden kaiveluun kun tietää että se on cocktailtikku?
[/q]
Tä. Siis onhan monessa ravintolassa hammastikut yksittäispakkauksissa niitä pyöreitä ja ihan saman näköisiä.
Cocktailtikut mihin mä oon törmänny, on vaa tukevampia ku hammasversio. Eli mielummin mä sillä tökin hampaidenväliäni ku hammastikuil
[q]pululu, 27.10.2009 14:12:
---
Lost-Soul, 27.10.2009 12:45:
Kyllä taas asiakasta sorretaan...
Tänää tuli lasku saunalahdelta, joka on ajalta 17.2.2006-16.11.2009. Laskun loppusumma on 9.90e, vaikka Saunalahden asiakaspalvelu on sanonut, että minimilaskutus niillä on 25e. Tästä melkein pitäis soittaa aspaan ja valittaa asiasta.
edit: laskuerittelyki oli kolmesivuu pitkä tossa.. kyl tästä nyt vähintää pitäis saada ilmaista puheaikaa!
---
... en tiennyt et Saunalahdella on minimilaskutus 25e. Joka kuukausi saan kyllä laskun, vaikka se on poikkeuksettomasti aina alle tuon euromäärän.
[/q]
Minimilaskuraja on hlöasiakkail se 25e, ellei sitten oo joku tietty palvelu jossa sitten tehty niin, ettei minimilaskurajaa ole (tai jos asiakas halunnut niin).
En nyt kyl sauniksen puolesta puhu mut yleisesti.
[q]tir, 27.10.2009 15:21:
---
Freja, 27.10.2009 14:33:
---
pululu, 27.10.2009 14:12:
---
Lost-Soul, 27.10.2009 12:45:
Kyllä taas asiakasta sorretaan...
Tänää tuli lasku saunalahdelta, joka on ajalta 17.2.2006-16.11.2009. Laskun loppusumma on 9.90e, vaikka Saunalahden asiakaspalvelu on sanonut, että minimilaskutus niillä on 25e. Tästä melkein pitäis soittaa aspaan ja valittaa asiasta.
edit: laskuerittelyki oli kolmesivuu pitkä tossa.. kyl tästä nyt vähintää pitäis saada ilmaista puheaikaa!
---
... en tiennyt et Saunalahdella on minimilaskutus 25e. Joka kuukausi saan kyllä laskun, vaikka se on poikkeuksettomasti aina alle tuon euromäärän.
---
Minimilaskuraja on hlöasiakkail se 25e, ellei sitten oo joku tietty palvelu jossa sitten tehty niin, ettei minimilaskurajaa ole (tai jos asiakas halunnut niin).
En nyt kyl sauniksen puolesta puhu mut yleisesti.
---
ja tällä on oma keskustelunsa täällä, tässä keskustellussa sai haukkua/valittaa niistä asiakkaista..*vink*
[/q]
Täh. Enhän mä mitään oo haukkunut tai valittanut?
[q]tir, 27.10.2009 15:28:
---
Freja, 27.10.2009 15:26:
Täh. Enhän mä mitään oo haukkunut tai valittanut?
---
nimenomaan, keskustelut tosiaan jaottuu asiakaspalvelijoihin ja niihin asiakkaisiin. tämä missä nyt ollaan oli asiakaspalvelijoiden ja tuo toinen minkä linkkasin ni niiden asiakkaiden. juukosta joo
[/q]
Ömmm mä vaan kerroin faktan tohon mitä pululu pohti.
[q]Käyttäytymistä toisten työpaikalla osa 2:
4. UUTISPOMMI: Baaritiskillä huutaminen, sormien napsutteleminen, rahan tai pankkikortin heiluttaminen EI nopeuta baarimikon työskentelyä. Suuremmalla todennäköisyydellä olet pidempään ilman juotavaa.[/q]
Hahah.. Ihmettelinkin yks kerta ku baarimikko nappas mua kädestä kii ja sano ettei to rahojen naputtelu auta :D Niinno mä en kyl naputtanu sen takia että saisin juomani nopeemmin, enkä edes katsonut tiskille päin, vaan naputtelin taustalla soivan musiikin tahtiin. Kyllä varmaan sillä oli palanut pinna jo kun sadoittain ihmisiä käy hakkaamassa sitä rahaa sitä pöytää vasten
Eilen aamulla oli maksupäätteissä vikaa. Näin ollen korttimankeli käytössä, eikä visa electron/maestro käynyt. Tästä olin kirjoittanut lapun.
Asiakas1 (kauhistuneen huutavalla äänellä): "Ai mitä meinaaks tää nyt sitä et pankkikortti ei toimi?"
Lapussa luki kutakuinkin "Valitettavasti emme voi tällä hetkellä ottaa vastaan Maestroa tai Visa electronia."
[color=black]------[/color]
Asiakas2 (kauhistuneen epävarmalla hämmentyneellä äänellä): "Ai mitä? Eikö Mastercard toimi?"
Minä: "Masteri kyllä toimii, mutta Maestro ja electron ei tällä hetkellä. Mulla on tää manuaalilaite käytössä nyt."
A2: "Jaa no sitten" ja ojentaa MC/PK-korttinsa.
Minä laitan kortin mankeliin ja kaivelen MCn lippulappuja
M: "Niin Masterillehan se meni?" (Vähän kuin varmistaakseni vielä.)
A2: "Eieieieiei! Ku pankille tietenkin! Enhän minä nyt noin pientä summaa masterilla maksa!"
M: "Ai anteeks ymmärsin että halusitte Masterille"
A2: "No ei kun mä vaan aattelin kun tossa luki niin"
huoh.
Päivän aikana tuli monta kyselyä että eikö heidän pankkikortti nyt käy ja miksi ei käy ja saako he nyt ilmaiseksi ostoksensa kun heillä on vain electron yms yms.
Oli myös hieman rysää, että leivät loppuivat kesken.
A3-A100: "Hei anteeks nää leivät on loppu"
[size=6]no älä[/size]
Mikä helvetti siinä myös on et pitää kysyä että "Eiks teil muka oo?"
A101: "Hei eiks teil muka oo lehtiä vielä?" (ja kello oli 5 aamulla)
M: "Olen tässä yksin, kaveri tulee vasta kuudelta joten silloin tulee lehdetkin"
A101: "Mut en mä oo sillon enää täällä! Ois kiva ollu saada jotain lukemista. Etkö sä voi antaa niitä sielt takaa?"
M: "Mulla ei ole niitä tuolla takana"
A101: "No aika valitettavaa"
joo.
A102: "Anna mulle viski."
M: "Mä en voi myydä vielä tähän aikaan alkoholia"
A102: "No mikäs paikka tää nyt sitten on? Joulu tulossa ettekä anna ees yhtä viskiä!"
M: "Alkoholilainsäädäntö kieltää mua myymästä. Halun pitää työpaikkani ja anniskeluluvat tässä paikassa."
Tämän jälkeen alkoi hirveä vänkääminen että "no anna ees yks" yms yms. Tarjottiin jopa euro tippiä jos antaisin yhen viskin. VAAUUU!!
A103: "Teillä on hirveän hidas palvelu"
M: "olen pahoillani, minua on vain yksi."
A103: "No voisitsä silti laskee vähän nopeemmin sitä olutta"
M: "Minä painan vaan nappia, olut tulee omaa vauhtiaan enkä minä voi sille mitään."
A103: "Hirveen hidasta."
NO SORI KUN SE VITUN OLUT TULEE NIIN HILJAA MUT JOS TILAAT 10 OLUTTA JA MUL ON VAA PARI HANAA NI EI SE NY IHAN SORMIA NAPSAUTTAMALLA OO SUN EDESSÄ. JA ONKO SE MUN VIKA JOS SUN EDELLÄ OLEVAT 5 MUMMOA HALUSI ANTAA VIIDEN SENTIN KOLIKKONSA MINULLE MUUTAMAN EURON OSTOSTA TEHDESSÄÄN?
Eilinen oli yhtä helvettiä. Tää päivä tulis olemaan vielä enemmän, mut mun psyyke ei kestäis sitä ja onneks ei tarvikaan kestää, kun oon jo joululomalla. Junamatka pitäs vielä kestää, sitten pääsee ihanaan rauhaan (sen jonkun järven [size=8](vai olikohan se joki?)[/size] rannalle minkä nimee en muista)
[q]Forecast, 8.9.2007 12:46:
Melekee OT, mutta oon alkanut ihmettelemään, että missä kaupoissa voi edes sanoa "muovikassi"? Kun ainakin noissa marketeissa sä ite vaan repäset ne siitä kanssa vierestä. Valaiskaa tyhmää
[/q]
Meillä pakataan asiakkaan ostokset maksun jälkeen, joten asiakas ei pääse ite ottaan muovikassia... Sinäänsä vaan hassuu et ne sitä pyytää, ku mihinkähän me ne tavarat pakattais jollei juuri sinne kassiin...
Ja se "muovikassi" tulee yleensä just kun itse oon kerennyt asiakasta ensin tervehtimään... Ehkä munkin pitäis tervehtiä jatkossa asiakkaita vastaavasti...
[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---
Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.
(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)
[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).
[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.
[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)
[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)
[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]
otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.
Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...
- « Edellinen
- 1
- ...
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- ...
- 111
- Seuraava »