Asiakas on aina väärässä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 105
- 106
- 107
- 108
- 109
- ...
- 111
- Seuraava »
[q]Individual:
---
innae:
-klip-
---
Mielenkiintoista miten monet ihmiset alkavat oman työnsä tai asemansa kautta avaamaan erinäisiä pattitilanteita, kuten em.
"Ei enää saa juotavaa, koska on jo niin hiton kännissä"-osioo.
Mitenhän se liittyy mihinkään, kuinka suuren yhtiön pomo on jos on niin känässä, ettei tolpillaan pysy. Esimerkkitapauksen herran yritys tuskin on ainakaan pörssiin listautunut, koska käsittääkseni vähänkin isompien yritysten johtohenkilöt kyllä tietävät asemansa ja rajansa ja tällä tarkoitan sitä, että pyrkivät välttämään täydellistä koomailua yleisillä paikoilla.
Voin toki olla väärässäkin...
Mutta yksi kysymys.
Miten tämä määritellään?
"Yritän siinä selvittää sitä tosiasiaa, että jos hänelle käy jotain humalassa kotimatkallaan se on ravintolan syy"
Eli mikä juttu tämä on? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun en ole tästä koskaan kuullut.
[/q]
Minulle on koulussa opetettu, että ravintola on vastuussa asiakkaasta jos hänelle käy jotain kotimatkaallaan/matkalla toiseen ravintolaan. Tiedä häntä, onko tämä enään voimassa mutta kyllä se hieman tuolla takaraivossa muistuttaa, ettei anna sen asiakkaan juoda mitään persekuntoa ja jäädä auton alle.
Ja olkoon asiakas vaikka presidentti, kun hän on baarimestarin mielestä liian humalassa nauttiakseen lisää alkoholituotteita niin ei siihen mikään auta. Voi tosin olla, että jotkut anniskelevat lisää jos syydät 100e käteen, mutta se ei minun mielestä fiksua ole.
Jos haluaa vetää sellaisen perseapinakaato-kunnon, ettet tolpillasi pysy niin sen voit tehdö myös himassa.
[q]poho:
Ei sun tarvitse olla tunteeton robotti[/q]
101011100100011100110?
[q]Epailija:
Duunikaveriakin jaksoivat vielä haukkua ämmäksi kovaan ääneen siinä vaiheessa kun stevarit olivat saapuneet paikalle.
[/q]
Kyl ne sit yleensä alkaa tihertämään itkua ku konstaapelit saapuu paikalle, vaik tossa vaiheessa ollaan viel niin kovaa tyttöä/poikaa. Teinitytöt muuten pöllii enempi ku pojat, fyi.
[q]mayah:
Rautalankaa, anyone?
[/q]
mä en tajunnu
Ei jaksa lukea koko topikkia.
Valitettavan usein asiakkaat ovat täysiä kyrpiä, oli palveleva paikka sitten vaatekauppa, ravintola, tai vaikka autokorjaamo.
Suomalaisilla on kumma käsitys, että maksettuaan (esimerkkinä nyt se legendaarinen ravintola), muutaman euron palvelumaksun, he saavat käyttäytyä ihan miten huvittaa.. Sama meininki jatkuu sitten esm ravintoloissa.. Ruuat tilattuaan, he saavat olla kuin mitäkin juntteja.. Vielä pahempi, jos ovat maksaneet ruuan etukäteen, silloinhan he saavat sotkea miten huvittaa, pudotella sapuskoja pitkin penkkejä.. puhumattakaan grillikioskien ikkunoista..
Lainatakseni erästä palveluammatissa toimivaa ystävääni: "Jos asiakas ei osaa käyttäytyä, se lähtee ihan siltä seisomalta pihalle. Aina löytyy joku räkälä joka haluaa senkin idiootin pennit!"..
Asiakkaita palvelevilla yrityksillä on todellakin varaa valita asiakkaansa. Sitä kutsutaan asiakaspalveluksi (niiden muiden asiakkaiden palveluksi)..
juuri tässä nauretaaan vatsa kippuralla kun duunikaverilla on joku iiiihanan typerä asiakas linjoilla. oikeesti niiiin hauskaa kun jengi ei tajua yksinkertasia asioita. parempi niille on nauraa kuin vittuuntua. (toki päin naamaa/ korvaa ei ehkä kannata...)
erilaisia asiakaspalveluduuneja on tullut opiskelujen ohella tehtyä seitsemän vuotta. suurin osa mainitsemistanne tilanteista on tuttuja. mutta täytyy ihmeekseni myöntää että näköjään aika kultaa muistot tässäkin tapauksessa. toki muistan miljoona tapausta, jotka ovat saaneet mut raivon partaalle tai sitten vain ihmettelemään kuinka tyhmiä ihmiset voivatkaan olla. mutta loppujen lopuksi en ole useinkaan antanut asiakkaiden pilata päivääni. usein parhaiten ne saa hiljaisiksi olemalla korostetun ystävällinen ja asiallinen. toki joskus tekisi mieli sanoa suoraan päin naamaa mitä kyseisestä asiakkaasta ajattelee. ja pari kertaa on joutunut lähtemään takahuoneeseen tms itkemään.
kyllähän joka duunissa on ollut työkavereiden kesken yksi yleisimmistä keskustelunaiheista asiakkaiden typeryys ja vittumaisuus.
nykyään on paljon helpompaa suhtautua huutaviin asiakkaisiin yms koska en näe heitä kasvotusten. puhelimessa on helppo vaikkapa samalla chattailla kun asiakas huutaa luureihin jotka on siirretty hiukan kauemmas korvasta ja aina väliin todeta "aivan, ymmärrän, niin" etc.
parasta on kun vihainen asiakas jolle on ystävällinen tästä huolimatta, pyytää puhelun päätteeksi anteeksi omaa käytöstään =)
ja onpahan oppinut itse olemaan "hyvä asiakas" ainakin pääpiirteissään.
niin ja kassoille, baarimikoille yms tiedoksi et kyllä mä ainakin tiedän et moni asia ei todellakaan ole sen tiskin toisella puolella olevan vika vaan johtuu esimiehistä, omistajista, muista asiakkaista etc etc.
eilen olin bileissä joissa oli todella paljon todella vihaisia asiakkaita johtuen tapahtumanjärjestäjien suoranaisesta asiakkaiden kusettamisesta. eräskin "herrasmies" sitten huusi ja räyhäsi narikalle, jolla nyt ei ollut mitään osaa eikä arpaa illan järjestelyihin. kävi niin sääliksi tyttöparkaa. tilanne oli jo ohi kun tuli mun vuoroni, pitihän tytöllle sanoa muutama lohduttava sana.
onpa tänne kertynyt postauksia.
ensin sellainen mukava asia näin asiakaspalvelutyötä tekevänä. tänään niiiin moni soittaja toivottelee oikein mukavaa/ hyvää/ lämpöistä/ rauhallista etc joulua =)
ja kyllä ne monesti toivottelee viikonloppuja/ päivänjatkoja, kysyy miten on päivä mennyt normaalien repliikkien "hyvää päivää" ja "kiitos" lisäksi.
syy miksi juSSille vastailin alunperin oli tämä:
[q]juSSi
Minä en muuten ymmärrä kahviloita/lounaspaikkoja/ravintoloita joissa odotetaan asiakkaan palauttavan tarjottimensa/asitansa.
Minä maksan myös palvelusta ja siitä, että minun ei tarvitse siivota kuin kotona. Suomalaiset on aivopesty itsepalvuluun vaikka maksamme tavaroiden hinnassa myös siitä palvelusta. Kohtelias pitää olla, mutta ei sentään idiootti, ei muiden töitä tarvitse tehdä. [/q]
minä ymmärrän :O toki käyn syömässä "kalliimmissakin" paikoissa, mutta mua ei häiritse tippaakaan että palauttelen astiani ynnä muuta ja sitä vastaan saan safkatkin sitten halvemmalla. enkä tunne itseäni idiootiksi. kun ei halua siivota -kuten ilmeisesti juSSi ei halua- niin sitten niihin tyyrimpiin paikkoihin joissa ei tarvitse ite tehdä muuta kuin istua alas, syödä ja maksaa lasku.
[q]Keba:
---
Verano:
kyllä mä ainakin oikein mielelläni kerään ite tarjottimen, ruokailuvälineet, juomat, salaatit, leivät, riisit/ perunat ja haen safkat tiskiltä, meen kassalle maksamaan, palautan astiat ja lajittelen bio- ja sekajätteet ja laitan kaikki likaiset ruokailuvälineet omille paikoilleen. tuon kun teen niin hyvä lounas yliopistolla maksaa 2,10.
---
Väärin, ruoka maksaa _sinulle_ 2,10, joka on hinta, josta on vähennetty Kelan myöntämä tuki opiskelijalle. Tämän lisäksi vielä kyseessä on juuri nämä voittoa tavoittelemattomat ruokalat. Oman koulun ruokalassa on hinnat myös muille, kuin opiskelijoille, näihin hintoihin tulee 2.10 päälle vielä 1,80 (Muistaakseni se Kelan tuen määrä ateriassa) ja palvelu, jonka määrää en muista.
[/q]
väärin???
kas kummaa ymmärrän että suurin syy miksi saan unicafesta safkat halvemmalla on se että olen opiskelija, enkä tämän vuoksi maksa itse kokonaan annostani. mutta eiköhän liene itsestään selvää että jos unicafeen olisi palkattu henkilöstöä kiikuttamaan mulle safkat pöytään niin ruokakin olisi kalliimpaa....
yritin etsiä ylioppilaslehden artikkelia jonkun ajan takaa, jossa kerrottiin HYY:n "emmetavoittelevoittoa" -mentaliteetista, eli HYY:llä ei asian suhteen olekaan ihan puhtaita jauhoja pussissaan koskien mm unicafea. pahoittelen etten artikkelia löytänyt :(
ja onhan noita monia muita lounaspaikkoja ja -aikoja jolloin safkat esim haetaan seisovasta pöydästä tms muuta "joutuu" itse tekemään jolloin hintakin on sitten huokeampi.
ja kyllä. varmasti monessa paikassa lounas on halvempi vaikkei itse tarvitsekaan laittaa tikkua ristiin.
*itsestäänselvyyksiäitsestäänselvyyksiä*
ed. vähänkö oon ymmärtäväinen tänään
[q]mayah:
---
Verano:
ja sitten tulee vielä sovituskopin oven taakse kysymään sopiiko se mekko,
---
Syvällä sisimmässäni mä toivon, et jUSSi ei tietäis tästä mitään..
[/q]
mut jos se on käyny ostaa sellasen pitkän hameen bileisiin
[q]jUSSi:
Minä maksan myös palvelusta ja siitä, että minun ei tarvitse siivota kuin kotona. Suomalaiset on aivopesty itsepalvuluun vaikka maksamme tavaroiden hinnassa myös siitä palvelusta.
[/q]
eiköhän hampurilaispaikoissa, bensa-asemien kahviloissa, opiskelijaruokaloissa ja henkkamaukassa ole pikkasen halvemmat hinnat kuin chez dominiquessa tai pertti palmrothilla?
toki ruoka/ vaatteetkin ovat sitten "hiukan" laadukkaampia, mutta eiköhän noissa joudu siitä paremmasta palvelusta ja henkilökunnan juuri sinuun kohdistamasta ajasta maksamaan myös.
eikä tarvitse edes noin ääriesimerkkeihin mennä, "itsepalvelumestat" lienevät pääsääntöisesti halvempia kuin ne joissa todella saa ammattitaitoista ja henkilökohtaista palvelua.
vai mitä.
silti on lupa odottaa hyvää ja ystävällistä palvelua.
btw, pohdin tässä pitäisikö aloittaa topikki työnantaja on aina väärässä
[q]Neiti Etsivä:
---
Verano:
taitaa olla joku isompi vaateputiikki kyseessä.
---
Tässä tapauksessa ei ole kyseessä vaateputiikki vaan ihan tietopuolinen myymälä.
[/q]
no katos =)
vaateputiikin taisit mainita ihan vaan vertailun vuoksi. ei oo toi sisälukutaito kovin kehittynyt mulla...
no kuule ihan varmasti tulee. ja monta kertaa. nää tyypit jotka valittaa siitä että pitsan paistuminen uunissa kestää yllättäen kauemmin kuin kaksi minuuttia tms, ovat juuri niitä jotka kuitenkin tulevat sitä pitsaa syömään uudestaan ja uudestaan. ja toki muistavat hymyillä ja muutenkin olla ystävällishenkisiä joka kerta.
tuossa ylläquotatussa tilanteessa olisin itse kyllä vienyt ne ruokailuvälineet ja mausteet sille tyypille, oli sit mikä jono tahansa. ei tollanen kestä ku pari sekuntia.
[q]jUSSi:
---
Verano:
---
jUSSi:
Minä maksan myös palvelusta ja siitä, että minun ei tarvitse siivota kuin kotona. Suomalaiset on aivopesty itsepalvuluun vaikka maksamme tavaroiden hinnassa myös siitä palvelusta.
---
eiköhän hampurilaispaikoissa, bensa-asemien kahviloissa, opiskelijaruokaloissa ja henkkamaukassa ole pikkasen halvemmat hinnat kuin chez dominiquessa tai pertti palmrothilla?
toki ruoka/ vaatteetkin ovat sitten "hiukan" laadukkaampia, mutta eiköhän noissa joudu siitä paremmasta palvelusta ja henkilökunnan juuri sinuun kohdistamasta ajasta maksamaan myös.
---
Paskankukkulat :D
Koska olet viimeksi käynyt huoltoaseman kahviossa? Hyvä esimerkki viimeiseltä Kuopion reissulta. Kahvi, pieni limu (0,3l) ja täytetty reissumies 7,40 isolta huoltamoketjulta. Samalla hinnalla saa Helsingin keskustasta laadukkaan lounaan joka sisältää alkusalaatin, pääruoan sekä kahvin että limun (0,5l) palveluineen ravintolasta joka vielä maksaa veronsa. Että kyllä minä tuollaisilla hinnoilla odotan myös palvelua. Minä en kuluttajana suostu tekemään tiettyjä asioita palveluntarjoajan puolesta.
[/q]
paskankukkulat tosiaan
et kai sä nyt ihan tosissas väitä että mestoissa, joissa joku tulee heti oven suussa kyselemään kuinka voin palvella ja sitten tulee vielä sovituskopin oven taakse kysymään sopiiko se mekko, ei tää palvelualttius ynnä suuri henkilökunnan määrä per asiakas näkyis mitenkään tuotteiden hinnoissa?
kyllä mä ainakin oikein mielelläni kerään ite tarjottimen, ruokailuvälineet, juomat, salaatit, leivät, riisit/ perunat ja haen safkat tiskiltä, meen kassalle maksamaan, palautan astiat ja lajittelen bio- ja sekajätteet ja laitan kaikki likaiset ruokailuvälineet omille paikoilleen. tuon kun teen niin hyvä lounas yliopistolla maksaa 2,10.
ja vanha totuushan on se et jokainen voi ite valita missä asioi omien mieltymyksiensä ja varojensa mukaan.
[q]kilobitti:
Pointti; ongelmat vähenee heti jos sekä asiakas että asiakaspalvelija
yrittää olla vähän kärsivällisempiä. Tyypillisesti ongelma lähtee siitä että
jompi kumpi urputtaa, toinen lähtee mukaan, tilanne provosoituu ja
loppujen lopuksi kaikki on vaan perusvittumaisia toisilleen koska
'kusipäitähän noi on joka tapauksessa'.
[/q]
mä en rehellisesti sanottuna muista ainuttakaan kertaa kahdeksalta vuodelta että olisin provosoitunut asiakkaan huonosta käytöksestä niin että oisin lähtenyt vittuiluun mukaan. toki joskus on asiakkaan käytös vituttanut, mut sen voi sit purkaa vaikka kertomalla sen duunikavereille, (joku vaikka tänne!) tms, yleensä sen kyllä unohtaa melkeinpä samantien.
kuten tuol aikasemmin sanoin niin paras tapa käsitellä vihaisia asiakkaita on olla korostetun ystävällinen ja asiallinen ja eläytyä asiakkaan tilanteeseen, tai tää on ainaki mulla toiminu. ja tosiaan tuolla tavalla toimimalla on monikin asiakas lepyttyään pyytänyt anteeksi käytöstään =)
[q]
omien asiakaspalvelukokemusten helmiä;
-15-vuotiaana kuuntelin asiakkaan n. vartin pituisen raivokkaan
saarnan siitä kuinka nykyajan nuoriso (=minä) on perseestä. Syy;
kerroin kuinka paljon lastenpyörän sisäkumin vaihto maksaa.
-seuraavassa duunissa oli yksi puhelinasiakas, josta selvisi vaan jos
tiesi että vihainen epämääräinen örinä puhelun alussa tarkoittaa
erästä maanrakennusfirmaa pääkaupunkiseudulta. Muistan kyseisen
firman nimen, osoitteen ja asiakasnron edelleenkin ulkoa niin monen
"asiakaspalvelu-katastrofin" seurauksena.
-sympaattisempana tapauksena ruotsinkielinen rouvashenkilö, jota oli
palloteltu yrityksen puhelinverkossa jo kolmasti ruotsinkielentaitoista
hakiessa; olin siis neljäs henkilö jonka kanssa hän puhui. Kun vihdoin
puhuttiin samaa kieltä, selvitimme että puhelinliittymää koskevissa
asioissa kannattaa ottaa yhteyttä puhelinoperaattoriin, eikä
öljyyhtiöön, ja surffasin hänelle Soneran vaihteen numeron.
[/q]
no nyt ainakin ymmärsit threadin pointin ;)
ja vielä tuosta et ajatellaan asiaa vain omasta = asiakaspalvelijan näkökulmasta, niin kyllä mua ainakin harmittaa kun näen jossain huonoa asiaskaspalvelua ja työhönsä täysin kyrpiintyneen myyjän tms. toki kaikilla on huonoja päiviä, mut jos joka päivä vituttaa eikä asiakaspalvelu luonnistu niin ehkä se kuuluisa alanvaihto kannattaa..
itse kun olin kouluttamassa jengiä plus vuoropäällikkönä niin kyllä sitä törmäsi ihmisiin jotka vaan eivät soveltuneet alalle vaikka niitä kuinka olisi kouluttanut. ne oli esim niin arkoja että hyvä kun uskalsivat asiakkaalle hei sanoa, osa ei vaan saanut sitä hymyä kasvoilleen ja kaikkein pahin jos sosiaaliset taidot puuttuvat kokonaan niin niitä taitojahan ei sitten oikein voi opettaa ihan tuosta vaan.
[q]niomic:
---
Verano:
niin ja kassoille, baarimikoille yms tiedoksi et kyllä mä ainakin tiedän et moni asia ei todellakaan ole sen tiskin toisella puolella olevan vika vaan johtuu esimiehistä, omistajista, muista asiakkaista etc etc.
---
Tästä tuli mieleen kysyä ko. ammateissa olleilta: Kuinka hyvät mahdollisuudet teillä on a) kokemuksen b) perstuntuman perusteella vaikuttaa asioihin.
[/q]
mä olen ainakin todella monta kertaa mennyt sanomaan "ruohonjuuritason"-kokemuksella kuinka homma saataisiin toimimaan paremmin. joskus asioihin onkin saatu muutosta aikaiseksi, mutta kun tosiasia on se, että raha ratkaisee, niin eipä niistä parannusideoista aina läheskään kaikki läpi mene. ja pitäähän sitä ymmärtää myös niitä jotka sitä firmaa pyörittävät, eiväthän hekään voi ihan hyväntekeväisyyttä harjoittaa.
mua kyllä vituttaa monesti asiakkaan puolesta (meillä on asiakkaina useiden eri firmojen asiakkaita, joten vaikutusmahdollisuudet näin vielä pienemmät) ja välillä tekisi mieli sanoa että vaihda toisen firman asiakkaaksi, mutta enhän mä voi.
[q]mayah:
Mun periaatteeni tehdä mun työtäni on se, et jokainen asiakas tulee tiskille iloisena ja lähtee vielä iloisempana. Mä heitän asiakkaitten kanssa läppää, hymyilen koko illan ja pyrin aina hoitamaan tilanteet niin, että asiakas on tyytyväinen. Siihenhän se asiakaspalvelun taito perustuu, et pystyy peittämään ne omat tunteet, asiakkaan idiotismin ja luo sille ihmiselle sen olon, et tähän tullaan uudestaan, täähän oli kivaa.
Tää threadi on just sitä varten, et pääsee purkamaan sen ärsyyntymisen, ettei sitä tarvitse sitte niihin asiakkaisiin purkaa. Ja musta ainakin on ihan kiva lukea millaisiin hölmöyksiin mä itse syyllistyn toisten työpaikoilla!
Edit: ja BTW mä pidän mun työstäni todella paljon, vaikka sinne lähteminen joskus viikonloppuisin onkin haasteellista.
[/q]
komp komp komp =)
[q]typo:
---
Urjala:ja kaikista ihmeellisintä koko hommassa oli se kun jotkut kansakunnankynttilät oikein kovaan ääneen rupeavat mesoamaan että "onpas se nyt aika ihmeellistä kuitenkin kun siellä ja siellä on nämä ja nämä paljon halvempia että minkä kumman takia minä nyt tänne tulisin ostoksille että mitäs siihen sanotte jne jne jne"...mitäpä siihen vastaamaan?
---
Minä vastaisin, että "niin, no itsepä tulit, joten kysy tuota peilin edessä." tai ehkä jopa tylymmin, että "tyhmä olet jos tota vasta nyt mietit" ja sen työvuoron jälkeen poistuisin todennäköisesti kassan takaa viimeistä kertaa.
.pi.
[/q]
olis aika lyhyt työsuhde sulla sitten. käytöstapoja tarvitsee varmaan muutenkin kuin asiakaspalveluhommissa =)
[q]Cloud:
Niin ja siitä centeillä ostamisesta. Centti ei ole suomessa "käypä" valuutta siis niitä ei lain mukaan tarvitse ottaa ollenkaan. Meillähän pyöristetään kaikki 5centiin. Eli suomessa ei käytetä 1 ja 2 centtin kolikkoa maksuvälineenä ollenkaan ja 99pros firmoista ei niitä ota vastaan. Eli ei kande edes yrittää lähteä niillä ostamaan.
[/q]
yhden sentin ja kahden sentin kolikot ovat todellakin lain mukaan käypää rahaa suomessa. niillä voi siis maksaa vaikka niitä ei meillä jaossa olekaan. tossa quottaus suomen pankin sivuilta jos et muuten usko.
"Lähimmän 5 sentin pyöristyssäännön takia 1 ja 2 sentin kolikot eivät ole laajassa käytössä Suomessa. Nämä pikkusentit ovat Suomessakin virallisia maksuvälineitä, mutta kaupan ei tarvitse ottaa niitä vastaan, jos tästä ilmoitetaan erikseen"
harvemmassapa paikassa on lappua et nää pikkukolikot ei käy, toki jossain muistan nähneeni.
[q]kilobitti:
---
mayah:
Sitte kassantäti ottaa totuttuun tapaan tavaraa siitä liukuhihnalta ja sit se idioottikundi kiljasee, et "ei ku mulla on vaan tää!!!" "No pistä se v*tun seuraava asiakas-kyltti siihen, heitä se sun röökiaskis siihen liukuhihnalle ja pistä seuraava asiakas-kyltti perään" *släp*
---
Jopas jengi hajoilee pienistä asioista.
[/q]
mayahilta taitaa pian loppua rautalankavarastot..... mä yritän sun puolesta vielä kerran.
kilobitti, tuskinpa kukaan hajoilee jos tuo tapahtuu pari kertaa, mut ku tää tapahtuu vaikkapa parin vuoden aikana noin kymmenen kertaa päivässä (ellei useammin plus vielä muut asiakkaiden neronleimaukset) niin ehkäpä säkin voisit olla hieman ei-niin-iloinen, eikös?
eli tää threadi nyt oli mm sitä varten et jengi voi kertoo asiakkaiden käytöstavoista, tyhmyydestä etc, purkaa näitä tuntoja, ja samalla "oppia" miten ite asiakkaana voisi mahdollisesti käyttäytyä.
suurin osa meistä asiakaspalveluduunia tekevistä nauttii työstään yksittäisiä insidenttejä lukuunottamatta. eikös tää jo nyt ole tullut selväksi?
[q]Steven Hoaks:
---
Verano:
mutta todella usein lehdissä lukee et 60 % helsinkiläisistä kannattaa kokoomusta tms. prkl, ei multa ainakaan oo kysytty!!
---
On olemassa erikseen haastatteluja jotka käsittelee ns. "ajankohtaisia asioita", joissa on sitten tosi monesta aiheesta kysymyksiä... Niistä 50kysymyksestä yksi saattaa olla "Mitä puoluetta äänestitte viime vuonna" ja siitä sitten vissiin kerätään tämä tilasto artikkeli... Ei ole edes olemassa alle 4min haastatteluja... joten jos haluat vastata johonkin puolue kysymykseen niin joudut kyllä siinä välissä vastaamaan kaikenlaisiin mainos kyselyihinkin...
[/q]
eikös monessa gallupissa jossa luodaan käyttäjä/kohderyhmälle profiilia vai mites tuo sanottaisiin niin niitten kulutusmieltymysten yms lisäks saatetaan kysellä puoluekantaa ihan noin ns sivujuonena?
mut kaipa jotain seuraavien vaalien tulosennakointi -kyselyjä tehdään ilman luetteko aku ankkaa -kysymyksiä
kö?
ehkä mun pitää olla vaan tyytyväinen et mulle ei haastattelijat soittele.
ja noihin iltapäivälehtien lööppiotsikoiden kansa uskoo mattiin / kansa tuomitsee rosan / kansa ei enää luota tapani kansaan -läppiin ei varmaan kauheesti oo kansan jäsenten mielipiteitä kyselty.
mutta palataksemme ehkä hiukkasen aiheeseen tai no ehkä viereenkin niin multa alkaa jo nyt tulla nää jouluherkut korvista, kun koko viikko on duunissa ollu tarjolla glögiä, joulutorttua, -pullaa ja -piparia, suklaasta nyt puhumattakaan. koko ajan pukkaa asiakasyrityksiltä uutta jättimäistä suklaakonvehtirasiaa joulutervehdysten kera meille ruohonjuuritason asiakaspalvelijoille.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 105
- 106
- 107
- 108
- 109
- ...
- 111
- Seuraava »