Asiakas on aina väärässä.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 103
- 104
- 105
- 106
- 107
- ...
- 111
- Seuraava »
[q]Epailija:
Enemmän ärsyttää kyllä se, kun esitetään hirveätä kovista, mutta sitten kun toinen pistääkin kovan kovaa vasten niin ollaan "vitu homox! Lyöxä muka muijii! Älä vittu sano, että lyöt muijii! Vittu!", jonka jälkeen saatetaan heittää pullolla. *justjoo*[/q]
:DD
Mä en oo nähnyt tällasii livenä sen jälkeen kun täytin 16 ja aloin pääsemään väärillä papereilla rafloihin. Missäs teidän pileet on? Espan penkeillä perjantaina/lauantaina?
[q]jUSSi:
:DD
Mä en oo nähnyt tällasii livenä sen jälkeen kun täytin 16 ja aloin pääsemään väärillä papereilla rafloihin. Missäs teidän pileet on? Espan penkeillä perjantaina/lauantaina?
[/q]
Ei tuo meidän pileistämme ollut, vaan mukailtu kertomus eräästä välikohtauksesta, jota todistin taiteiden yönä muutama vuosi sitten. Erona Todellisuuteen tuossa on se, että silloin muija löi ensin pullolla ja alkoi sitten vaahdota tytön lyömisestä. Lisäksi kyseessä ei ollut teini-ikäinen Fila-pissis, vaan parikymppinen boheemikko (tjsp). Välikohtauksen taasen miespuoliset henkilöt olivat vielä vanhempia hevareita/rokkareita ja toinen näistä oli liian kännissä seisoakseen kunnolla. Todennäköisesti kaikki kolme tunsivat toisensa ja olivat lähteneet illanviettoon yhdessä.
Maustettu tarina siis, mutta kuulostaa juuri sopivan uskottavalta myös pissis-skenaarioon siirrettynä.
mussa on varmaan jotain vikaa mut oikeestaan harmittaa et mulle ei oo koskaan ykskään puhelinhaastattelija soittanu :O
en siis kaipaa mitään "huomasitteko tänä aamuna helsingin sanomista yrityksemme "petikon mutteri ja jakoavain" mainoksen osiosta B sivulta 3? oletteko tutustuneet yrityksemme tuotteisiin?" -galluppeja.
mutta todella usein lehdissä lukee et 60 % helsinkiläisistä kannattaa kokoomusta tms. prkl, ei multa ainakaan oo kysytty!!
unohtui sanomani etten mäkään kauheen hyvällä kato tätä kuitenki suht uutta halpisketjujen tyyliä, että suunnilleen ainoa palvelu jota saat on se että voit maksaa ostoksesi. (mikä ei todellakaan johdu yksittäisen myymälän työntekijöistä). toisaalta onhan se hyväkin et tuotteet on sitten vastaavasti halvempia vaikkakin syitä on useita lähtien halvasta työvoimasta maissa joissa nää vaatteet yms valmistetaan :(
mitäköhän muuta vielä unohdin näpytellä näin hiljaisena duunipäivänä.
[q]Steven Hoaks:
Minulla on tällä hetkellä ehkä toiseksi ärsyttävin asiakkaalle oleva ammatti... Ärsyttävin on mielestäni tietysti puhelinmyyjä niinpä minä olen se puhelinhaastattelija *hih*[/q]
Ei mua oo koskaan puhelinhaastattelijat ärsyttäny Puhelinmyyjät on kyl sit taas tosi ärsyttäviä...
Miksi ihmiset ovat heti puolustuskannalla ja peloissaan sekä ihmettelevät jos heille hymyillen toivottaa huomenta ja hyvää joulua?
Ja miksi ne rahat pitää viskata siihen tiskille vaikka minulla on käsi vastaanottamassa rahoja? Kuitenkin annan vaihtorahat sinun käteesi niin olisi kohteliasta antaa ne nätisti siihen minun käteeni tai laittaa ne tiskille nätisti.
Kun näettä että palvelen jotain muuta asiakasta, älkää tulko siihen väliin huutamaan omaa tilaustanne, kukin saa oman vuoronsa.
EI. Minun ikäni, asuinpaikkani, kotipaikkakuntani tai sukunimeni ei kuulu asiakkaalle.
Uskokaa tai älkää, jos olette liian humalassa tai käyttädyt kuin aasi, voin lopetttaa anniskelun sinulle. Siihen ei auta vaikka ketä tuntisit. Ja yleensä siitä ensimmäisellä kerralla nätisti sanotaan, niin se ei auta asemaasi että alat aukomaan päätäsi kuinka huono asiakaspalvelija olen ja kuinka sinä olet maksava asiakas joka saa tehdä mitä tahansa.
Ymmärrän että sinua ärsyttää kun olen plokkaamassa ja tiskillä ei ole ketään ja joudut odottamaan, mutta toivoisin että pystyisit ymmärtämään myös minua sillä se plokkaaminen kuuluu aika isona asiana tähän ammattiin.
Enkä usko että se maailmaa kaataisi jos hymyilisit takaisin ja olisit kohtelias, yleensä parannat kyseisen työntekijän päivää huomattavasti.
Jos jonkin paikan hinnat tuntuvat liian isoilta kukkarollesi, turha siitä on syyttää tiskin takana seisovaa ja valittaa kuinka lähiökuppilassa itä-helsingissä on paljon halvempaa keskustaan verrattuna.
Sanoakseni mielipiteeni siihen että saako asiakaspelvelija näyttää oman huonotuulisuutensa töissä on tuonne ein suuntaan. Yritän itse niellä oman huonotuulisuuteni ja hymyillä koska yleensä asiakkaat eivät ole aiheuttaneet vitutusta (riippuen tietysti tilanteesta, jos joku käy päälleni niin voin olla varma etten kyseiselle henkilölle ole iloinen ja hymyilevä asiakaspalvelija vaan hyvin vittumainen ja kusipää...).
Mutta kiitokset niille asiakkaille jotka hymyilevät ja olevat kohteliaita ja antavat arvostusta tekemälleni ammatille. Olette vaan niin mukavia.
Jaksetaanhan hymyillä ja olla kohteliaita.
->Verano
Sorry, jos jotain väärinymmärryksiä tullut. Tarkoituksena oli vaan tosiaan sanoa, että Unicafe:n sinun maksava hinta ja naapurin pitseriassa maksamasi hinta ei ole vertailtavissa suoraan.
Asiakas aina väärässä?....Kyllä varsinkin asiakas joka tulee VÄÄRÄLLÄ asenteella asiakaspalvelu tilanteeseen*igor* Kaupan kassat,tarjoilijat,myyjät jne. eivät ole pahan olon ja vitutuksen purku kohteita!!!!!
jos ottaa päähän siirry ylemälle tasolle valittaan...kenttä tasolla työskentelevä henkilöllä on pieni vaikutus epäkohtiin jos viitsii pikkusielusesti valittaa pikku asioista...tehkää se edes oikealle henkilölle!!!!!!*piis*
Kaupassa asioivat: älkää jemmatko niitä suolakurkkujanne, liha/kalatiskiltä ostettuja tuotteita, maitotuotteita, hedelmiä yms. sinne kuivatavarahyllyjen väleihin, kun kesken kauppareissun päätitte, että ette haluakaan kyseisiä tuotteita.Se on kiva henkilökunnan löytää ne sieltä päivien päästä-> ei ole kaunista siivottavaa. Sitä ei pidä hävetä jos palauttaa lihatiskille jotakin-ei ainakaan itseä ole häirinnyt purkaa pakettia ja laittaa myyntiin takaisin, mieluummin niin kuin heittää se kolmen kilon sisäfile roskiin viikon päästä.
Hampurilaispaikkojen työntekijät: Häiritseekö teitä se, että ostaessani yhden tuotteen ja kassa laittaa sen tarjottimelle niin maksan jonka jälkeen otan ainokaisen tuotteeni suoraan käteen ja jätän tarjottimen näin ollen suht. koskemattomana kassalle??
Yep, onhan noita!
Kaikkitietävä asiakas on *..jostain..* Valivali. Ja kun tahtoaan ei saa läpi, haastetaa oikeutee.
Pomon pakottamana jokaisen citymarketin (ja varmaan myös muiden keskon kauppojen) kassan on kysyttävä asiakkaalta plussakorttia, jotta virhekuittien määrä ei olisi niin suuri (jälkikäteen ojennetusta plussakortista aiheutuu siis virhekuitti, jonka tekemiseen menee kallisarvoisia minuutteja). Parasta työpäivässä on se, kun kysyessäni "onko teillä plussakorttia?" saan vastaukseksi "kuule, multa löytyy vaan tää miinuskortti, hehehe"
tiedoksi: vitsi on huono ja vanhentunut ja sen kuulee ainakin kerran päivässä, joten olethan varuillasi esittäessäsi edellä mainitun kommentin. voi olla ettei mielenterveys kestä enää, ja uskon, että monet muut plussa-kassat ovet täysin samaa mieltä!
uuden mikro-kokoisen lompakon myötä lopetin käytännössä käteisen käytön; maksan pankkikortilla aina kun voin, etten saisi turhaan kolikoita taskun pohjalle kilisemään. Mitään valituksia en ole tästä saanut, mut kysytäänpä vielä,
Miten kortilla maksajiin suhtaudutaan tiskin toisella puolella nykyään?
[q]kilobitti:
Miten kortilla maksajiin suhtaudutaan tiskin toisella puolella nykyään?[/q]
Ööö, miten niihin pitäis suhtautuu? Mun mielestä ainakin kaikista näppärin tapa hoitaa ostokset, niin 50c suklaapatukan ku 100 vaateostoksetkin.
[q]kilobitti:
Miten kortilla maksajiin suhtaudutaan tiskin toisella puolella nykyään?
[/q]
Mä tykkään kaikista muista korteista, paitsi electronista. Se on tuskastuttavan hidas ja se aiheuttaa eniten ongelmia kortilla ostettaessa mm. :
- asiakas maksaa electronilla, saa drinkin ja varmennuksen aikana unohtaa korttinsa ja lähtee tiskiltä ilman korttia ja allekirjoitusta.
- linjassa on häiriö, kortti ei mene läpi, juoma menee hävikkiin.
- asiakkaan tilillä ei ole rahaa, juoma menee hävikkiin.
- monta electronilla/muulla kortilla maksavaa asiakasta peräkkäin, kaikki joutuu odottamaan, myös pankkikortilla maksava, kun edellisen asiakkaan electron edelleen hakee varmennusta.
Kaupassahan noi koneet varmentaa aika nopeesti, mutta esim. just ravintoloissa laitteet on hitaampia. Olis mukavaa, jos electronin omistajat kävis ennen ravintolaan tulemista hakemassa vaikka sen 40, jos tietää juovansa koko illan niitä 5,60 drinkkejä ja maksavansa jokaisen drinkin erikseen electronilla.
[q][Nuclear]:
Ööö, miten niihin pitäis suhtautuu? Mun mielestä ainakin kaikista näppärin tapa hoitaa ostokset, niin 50c suklaapatukan ku 100 vaateostoksetkin.[/q]
Vielä muutama vuosi sitten pieniä summia kortilla maksavaa katottiin lähes poikkeuksetta kieroon. Kait se oli silloin "jotenkin vaikempaa" tms.
[q]kilobitti:
Vielä muutama vuosi sitten pieniä summia kortilla maksavaa katottiin lähes poikkeuksetta kieroon. Kait se oli silloin "jotenkin vaikempaa" tms.
[/q]
Johtu varmaan siitä, et oli se pankkikorttiostoksen alaraja ja sillon piti antaa käteistä (=vaihtorahaa pohjakassasta) takaisin asiakkaalle. Nythän moista rajaa ei enää ole kuin muutamissa yksittäisissä paikoissa!
Ai joo, tulikin mieleen yks ärsyttävä juttu noista pankkikortti-jutuista. Meillä on se käytäntö, et me ei höylätä yli ostoksen muulloin, kuin jos asiakas tarvitsee rahaa esim. narikkaan tai ostaakseen jotain erikoistuotetta promopisteestä, jossa pankkikortti ei käy maksuvälineenä.
Illasta toiseen saa selittää ihmisille itsestäänselvää asiaa: miksi? Kaksi suurinta syytä ainakin minulle:
- Mä periaatteessa olen vastuussa siitä, että asiakas maksaa omalla pankkikortillaan, eikä esim. varastetulla. Tää pitäis tarkistaa allekirjoituksen täsmäämisestä kortissa ja slipissä. Pohjien, kahdeksan oluen ja seitsemän kossubatteryn jälkeen niin käy harvoin. Mikäli kortti on varastettu, enkä tätä huomaa, en todellakaan aio edesauttaa varasta höyläämällä jokaisesta ostoksesta ylimääräistä 40 euroa.
- Mun pohjakassani on rajallinen. Jos illan ensimmäiset 30 asiakasta pyytää höyläämään sen 20-40 euroa ylimääräistä, milläs mä sitte loppuillan annan käteisostajille vaihtorahaa?
Keskustassa kun ollaan, pankkiautomaatti on siinä viereisen rakennuksen kulmassa, eli sitä käteistä voi nostaa sieltä ja myös sillä pankkikortilla voi maksaa koko illan.
joskus oon varmaan ollu kyllä aika nihkeä asiakas ainakin baaritiskillä hirveessä humalassa, mutta niitä kertoja onkin sitten aika harvoin ja en kyllä tästä voi olla niin varma koska en muista juuri mitään kyseisistä illoista.
yhden asian kuitenkin olen huomannut, kun mulla on tapana aina käydä viemässä itse omatoimisesti niitä tyhjiä tuoppeja siitä pöydästä sinne tiskille, niin sen jälkeen työntekijät on paljon mukavampia mulle.
Tänä aamuna Tiksin rautatieasemalla pääsin todistamaan taas tilannetta jossa joku ämmä jonkun hysteriakohtauksen kourissa kiljui VR:n asiakaspalvelijalle naama punaisena. En tiedä mikä tilanne oli alunperin, mutta ilmeisesti jotain malliin sarjastamme "Joo olin menossa Rovanniemelle junalla ja se oli 30sek etuajassa ja myöhästyin sen takia ja se on sun vikas vitun huora siellä tiskin takana", asiakaspalvelija sanoi about 10 kertaa, että valitettavasti hän ei asialle mahda mitään vaikka nainen kiljuisi siinä vielä ensi vuonnakin. Jossain vaiheessa sitten alkoi muillakin asiakkailla palaa käämi ja kohta ainakin puolenkymmentä tyyppiä oli häätämässä sitä hysteeristä ämmää pihalle sieltä ja huutamassa sille; "täällä on muitakin," "painu nyt helvettiin", "eihän tota jaksa kuunnella kukaan" etc. Oli kyl päivän -
[q]innae:
Miksi ihmiset ovat heti puolustuskannalla ja peloissaan sekä ihmettelevät jos heille hymyillen toivottaa huomenta ja hyvää joulua?
Ja miksi ne rahat pitää viskata siihen tiskille vaikka minulla on käsi vastaanottamassa rahoja? Kuitenkin annan vaihtorahat sinun käteesi niin olisi kohteliasta antaa ne nätisti siihen minun käteeni tai laittaa ne tiskille nätisti.
Kun näettä että palvelen jotain muuta asiakasta, älkää tulko siihen väliin huutamaan omaa tilaustanne, kukin saa oman vuoronsa.
EI. Minun ikäni, asuinpaikkani, kotipaikkakuntani tai sukunimeni ei kuulu asiakkaalle.
Uskokaa tai älkää, jos olette liian humalassa tai käyttädyt kuin aasi, voin lopetttaa anniskelun sinulle. Siihen ei auta vaikka ketä tuntisit. Ja yleensä siitä ensimmäisellä kerralla nätisti sanotaan, niin se ei auta asemaasi että alat aukomaan päätäsi kuinka huono asiakaspalvelija olen ja kuinka sinä olet maksava asiakas joka saa tehdä mitä tahansa.
Ymmärrän että sinua ärsyttää kun olen plokkaamassa ja tiskillä ei ole ketään ja joudut odottamaan, mutta toivoisin että pystyisit ymmärtämään myös minua sillä se plokkaaminen kuuluu aika isona asiana tähän ammattiin.
Enkä usko että se maailmaa kaataisi jos hymyilisit takaisin ja olisit kohtelias, yleensä parannat kyseisen työntekijän päivää huomattavasti.
Jos jonkin paikan hinnat tuntuvat liian isoilta kukkarollesi, turha siitä on syyttää tiskin takana seisovaa ja valittaa kuinka lähiökuppilassa itä-helsingissä on paljon halvempaa keskustaan verrattuna.
Sanoakseni mielipiteeni siihen että saako asiakaspelvelija näyttää oman huonotuulisuutensa töissä on tuonne ein suuntaan. Yritän itse niellä oman huonotuulisuuteni ja hymyillä koska yleensä asiakkaat eivät ole aiheuttaneet vitutusta (riippuen tietysti tilanteesta, jos joku käy päälleni niin voin olla varma etten kyseiselle henkilölle ole iloinen ja hymyilevä asiakaspalvelija vaan hyvin vittumainen ja kusipää...).
Mutta kiitokset niille asiakkaille jotka hymyilevät ja olevat kohteliaita ja antavat arvostusta tekemälleni ammatille. Olette vaan niin mukavia.
Jaksetaanhan hymyillä ja olla kohteliaita.
[/q]
Ootko ikinä tullu aatelleeks notta josko olisit valinnu väärän alan...noi sun vinetykset tänne antas ymmärtää et oot
- « Edellinen
- 1
- ...
- 103
- 104
- 105
- 106
- 107
- ...
- 111
- Seuraava »