Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

[q]BSE, 9.1.2006 11:22:

Ei siin paljoo lörpöttele jos sammuu autoon ;)
[/q]

ei ni mut jos ei sammu nii lörpöttelee. Mun pointtina oli palvelun laatu, että ei joka kerta tarvi kuskille selittää et asun siel ja siel mut sinne ajetaa tuolt ja si koukataa tost jne. Eli pääsee takuuvarmasti kotiin :P

[q]Jusna666, 25.1.2007 17:18:
Mä luulin et mun päivä o_O on yks toinen juttu mut se onki tää.
[/q]

Ai et mä en oo kuullu sanaa kylmäasema? No, se on sit mun päivän O_o, et sun päivän O_o on se, et joku ei oo ikinä kuullu moista käsitettä

Huoh. Sillä varmaankin saa tahtonsa läpi kun haukkuu asiakaspalvelijaa gestapolaiseksi kolmannesta valtakunnasta (*nauru*).

Ei näin.

[q]Mervi, 4.6.2005 15:19:
"Kuinka monta huonoa vitsiä oot kuullut tästä kahvikoneesta?"
[/q]
eikä toi ole muka kulunu

[q]Takyon, 25.2.2008 22:57:
Ainiin, yks ehkä typerimpiä lauseita joita voi taksiin noustessa sanoa: "Saanks mä juoda tän loppuun? Mä lupaan etten mä läikytä" Huoh..

Joka ikinen läikyttäjä on sanonu tuon saman lauseen. Ai mitennii? No eihän kukaan tahallaan niitä juomia kaatele, jolloin ainoa mahdollinen keino estää se kaataminen on kieltää juominen autossa.
[/q]
Toinen kiva vaihtoehto on just se et sit kiskastaa se hirveel kiireel naamaa ennen taksiin istumista ja puolet matkasta menee sylkee nieleskellessä =P

[q]sare, 4.5.2007 14:01:
---
laite, 4.5.2007 13:48:
---
sare, 4.5.2007 13:43:

---

Avainsana "meillä näyttää"...

Onneks en oo asiakaspalvelutehtävissä.

---

joo siihen se kai sit takertu*nauru* vielä kun noi asiakkaat ymmärtäis että jos me saadaan yhteys siihen sun modeemiin niin sillon ei kyllä oo yhteydes vika vaan sielä koneen ja modeemin välillä, mut hei, samalla lailla mä siitä valituksen kuuntelusta saan palkkaa:D
[/q]

Mä sain Saunalahden vikapalvelusta loistavaa palvelua kun yhteys katkes. Heillä tosiaan näkyi siellä, että yhteys toimii ja aloin jo epäilemään, että mun modeemi on prakannu, mutta sen kyseisen asiakaspalvelijan (kärsivällisellä) avulla käytiin kaikki asetukset läpi jne. ja lopulta asia korjaantui nettipiuhan vaihtamalla

[q]Jutu, 11.6.2007 21:10:
Ja sitten myöhemmin tuli muutama teinityttö. Meillä on se emv-laite niin siihen tarvii sitten sen tunnusluvun. Yks niistä tytöistä sitten "LUULEKSÄ ETTÄ MÄ MUISTAN MUN TUNNUSLUVUN?!?!?" ja jotain muutakin se siinä meuhkas melkein hysteerisena. Ja sitten lopuksi; "mun täytyy soittaa äidille". Jaahas, aiotko soitella äitilles vielä 30-vuotiaana kun et muista korttis numeroa. Ei oo mun vika jos meille on tullut noi vempaimet.
[/q]

Eiks niissä pitäis olla myös allekirjoitusmahdollisuus? varsinkin kun kaikki kortit ei niis viel toimi.

[q]Jutu, 12.6.2007 23:26:
---
Annakins, 12.6.2007 23:09:
Eiks niissä pitäis olla myös allekirjoitusmahdollisuus? varsinkin kun kaikki kortit ei niis viel toimi.

---

Juu, onhan niissä. Mutta mikäs idea siinä sitten olis, että aina vaan sanotaan "joo, venaile vähän aikaa niin voit sitten allekirjottaa. Eihän nyt teidän pidä muistaa tunnuslukua vaikka muiden täytyy". Ja noi laitteethan on sitä varten, että se vähentää meiltä varastetun kortin käyttömahista, joten tollasissa tilanteissa se kumoais ton laitteen idean. Ja sitten kun pyytää henkkareita nähtäväksi niin siitä taas nousee kauhee haloo
[/q]

Niin no, noi laitteethan on Suomessa vielä suhteellisen tuoreita, joten sinällään en ihmettele että on ihmisiä, jotka ei oo vielä(kään) tajunnu sitä tunnuslukuansa muistaa. Plus et sellasia tilanteita, et tunnusluku ei oo vielä tullut (mulle esim. käyny niin). Typeräähän se on nostaa siitä äläkkä, mutta ei se musta ole mitenkään ennenkuulumatonta, että joku ei muista korttinsa tunnuslukua (mun mutsilla esim. on pankki/visa ja automaattikortti erikseen eikä se sen pankki/visan tunnusta muistanu kun ei oo ikuisuuksiin käyttäny automaatilla)

[q]Lost-Soul, 13.6.2007 00:03:
Noi laitteet on kyllä hervottoman kokosia. Itsekkin olen nähnyt jo useamman henkilön kortin tunnusluvun (vaikka en ole edes yrittänyt katsoa), kun ovat käyttäneet kyseistä laitetta. Jos olisin rikollinen ja onnistuisin vielä varastamaan kortin, niin voisin kaikessa rauhassa käyttää sitä ja saisin vieläkin suuremman vanhingon aikaseksi.
En todellakaan tykkää noista uusista laitteista.
[/q]

Joo mua kanssa vituttaa sitä tunnuslukua näpytellä siinä kassalla ilman minkäänlaista näkösuojaa, myyjä ja muut asiakkaat takana voi tsiigailla ihan rauhassa mikä mun tunnusluku on. Ihan hyvä idea, mut olis ehkä vielä vähän kehitettävissä...

[q]opmdevil, 15.6.2007 15:16:
Ärsyttää kun kassaneiti alkaa kyselemään tyhmiä. Yksi kyseli, että "Soitanko mä rumpuja kun pyörittelet kynää noin". HALOO! Mä olen asiakas enkä mikään ihminen jonka kanssa voi jutella.

Toinen tapaus oli, että joku muija tuli baarissa aukomaan, että "sä taidat olla se pyöräilijä"! HALOO HEI! Sitten se alko jotain urputtamaan, että "Sun pitäisi olla vähän enemmän ystävällisempi kun sä ostat sitä makaroonias..." HALOO! Oli asiakas millainen tahansa, niin ei sille baarissa tulla vittuilemaan.

Optikolla sai myyjä tietää, että olen it-alalla ja heti alkaa kyselemään, kuinka hänen tietokoneensa saataisiin kuntoon! Ihme tapauksia!

Itse ainakin suhtaudun kassaneiteihin ja vastaaviin vähän samalla tavalla kuin ihmisiin ircissä. Eivät ne oikeasti ole oikeita ihmisiä. Sellaisia botteja vain.
[/q]

Mee sinne asiakas on aina oikeassa topikkiin urputtaa.

ps. en ihmettele hetkeäkään saamaasi palvelua.

[q]Kultakisu, 27.2.2007 19:00:

kyllä, näytän 18-vuotiaalle pikkublondille, mutta se ei tarkota että olen täällä kesätöissä. nimikyltissäni lukee "leipä-osasto" ja silloin minulta saa kysyä. minähän ne leivät sinne sinulle tilaan... ja tiedän aivan varmasti että se *tun leivän valmistus on lopetettu syksyllä. ei, en minä sinua huijaa, saisit sen kuitenkin selville ja silloin tulisi lisää paskaa niskaan. *tana *ttu

jäinpä tänään viikon saikulle.
[/q]

Hermolomalle? :D

Mulla oli äsken jo niin hirvee asiakas et mua rupes jo naurattaan!
Loppuajan vaan myönsin kaiken mitä hän mua haukkui. 25 minuuttia sitä kestikin :D

Tästä tuli päivän vitsi. :D

[q]Takyon, 27.10.2009 11:59:
On muuten todella rasittavaa kun asiakas haukottelee ja huokailee koko matkan.
[/q]

Sillon kannattais varmaan kysyä hyvänä asiakaspalvelijana jos asiakkaalla on kaikki hyvin?
Tuskimpa se kuiteskaan sulle haukotteli.

Joskus tarjoilian hommii ku tein, ja oli muita asiakkait jotka piti ottaa vastaa, nii oli aina tää yks vakkari ketä heilutti sen kultast visaa et koko sali näki sen ja tyylii näpytteli sormii "tänne" :D tahaltee joutu aina kattoo muualle ja kävellä hitaasti eteenpäin

[q]Fea:
Ehkä hölmöin valitus minkä olen saanut kuului "ruoka oli kuumaa"... - pahoittelen, ravintola tarjoaa saman annoksen teille kylmänä*piis*
[/q]

Tyhmin minkä mä oon saanu keittiöön oli et "liian iso ateria" syökööt sen verran ku jaksaa prkl.

sit eniten ärsyttää ku tulee näit tosi tosi tosi welldone +++ pihvitilauksii

[q]helinä:
"kuule, multa löytyy vaan tää miinuskortti, hehehe"
[/q]

hehehehhe :DDD toihan on hyvä läppä

[q]kilobitti:
Miten kortilla maksajiin suhtaudutaan tiskin toisella puolella nykyään?
[/q]

Omast mielest se on iha näppärä tapa maksaa, viilaa kortin läpi ja kuitti ulos, nimmarit päälle ja kiitos, ei tarvii miettii sitä enempää..

[q]Takyon, 7.1.2009 10:29:
Mulla on tapana varsinkin iäkkäämpien asiakkaiden kohdalla tarjota turvavyötä jo siinä vaiheessa kun autan heitä autoon sisään, koska aika usein heillä on vaikeuksia saada sitä vyötä poimittua sieltä sivusta omin avuin. Tänään sitten eräs rouva sanoi kiukkuisesti että ei hän käytä kun se kiristää. Hyppäsin itse kuskin paikalle ja lähdin ajamaan, hetken päästä rouva sitten itse kaivoi sen vyön ja veti sen itsensä yli mutta ei kiinnittänyt. Kehtasi vielä sanoa että huijataan vähän poliisia ettei näe. Vituttaa tuollainen.. Noin muutenkin tuntuu että monilla asiakkailla on aika iso aukko sivistyksessä kun usein kuulee kysymyksen "Eihän se ole pakollinen? Vai onko?"
[/q]

Se siis viitsi pitää toisella kädellä siitä vyöstä, jotta huijaisi poliisia mutta ei viitsinyt laittaa sitä kokonaan päälle? o_O

[q]tir, 27.10.2009 15:48:
---
Freja, 27.10.2009 15:32:
---
tir, 27.10.2009 15:28:
---
Freja, 27.10.2009 15:26:

Täh. Enhän mä mitään oo haukkunut tai valittanut?

---

nimenomaan, keskustelut tosiaan jaottuu asiakaspalvelijoihin ja niihin asiakkaisiin. tämä missä nyt ollaan oli asiakaspalvelijoiden ja tuo toinen minkä linkkasin ni niiden asiakkaiden. juukosta joo

---

Ömmm mä vaan kerroin faktan tohon mitä pululu pohti.

---

juu en mie millään pahalla. tuli vaan lainattua viimesimmästä viestistä. ei vedellä palkokasveja nenuun juuhan.
ihan vaan yleisluontoisesti mainitsin asiasta.
[/q]

En tässä mitään herneitä vedellytkään, en vaan ymmärtänyt mitä ajoit takaa mun osalta. Jos quottaat mua, quotet ei mene muille ketä mä oon esim lainannut.

[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---

Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.

(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)

[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).

[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.

[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)

[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)

[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]

otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.

Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...

O