Asiakas on aina väärässä.

Back to yleinen keskustelu O

[q]mayah, 9.10.2007 12:09:
MIKÄ IHMISTÄ VAIVAA, KUN SE KIRJOITTAA TYÖHAKEMUKSEN KÄPSIT PÄÄLLÄ? SE OIS IHAN OK, JOS SE HAKIS VAIKKAPA VARASTOHOMMIIN, MUT KUN MEILLÄ TÄÄLLÄ TOIMISTOPUOLELLA PITÄIS KYLLÄ OSATA PAIKALLISTAA SE KÄPSLOKKI SIELTÄ NÄPPÄIMISTÖN VASEMMASTA REUNASTA.
[/q]

NO NEHÄN ON SILLON NIIKU LUOTUJA TÄHÄN MUN HOMMAAN KU KIRJOTETAAN KAIKKI KÄPSEIL

[q]PieceOfMind, 16.11.2006 11:52:

K-Citymarket Vaasa Keskusta
Vapaa-aika

PS. Soitin jo Anttilalle sekä Prismalle. Hekään eivät halua teitä.
[/q]

*sydän* Sain päivän parhaat naurut heti aamusta. Ihanaa!

[q]MiSSy*, 29.11.2006 14:21:
tietääkseni kaikissa kaupoissa liukuhihnan perässä kun on se pakkaustaso niin siinä on joko pieni tai iso roskis....)
[/q]

Mä tiedän varmuudella että vaan yhdessä paikkaa ei näin ole, ja se on stocka. Ihan muissa paikoissa kyllä munkin mielestä on

En osaa quottaa.

Ei, emme ota kännyköitä ladattavaksi. Jos sinulla ei ole omaa laturia jonka tuikkaisit johonkin pistorasiaan, niin voivoi. Me emme ota niitä meille ladattavaksi. Se on turvallisuuskysymys, -määräys, miten päin sen sanookaan, niin mitä vaikeaa siinä on ymmärrettävänä? Kyllä, sinä saat muissakin ravintoloissa jättää kännykkäsi lataukseen, mutta et meillä. No onko pakko nyt jäädä siihen vääntämään, kun mun on muutenkin väsy. Hyvä on, joudun vääntämään rautalangasta. Ai et siltikään ymmärrä tai hyväksy asiaa. Fine, laita palautetta, go on, saat sieltä vastauksen että olet väärässä.

Jos kerrotaan asian olevan näin ja näin, niin miksi jotkut alkavat silti vänkäämään asiasta kun se ei siitä muuksi muutu vaikka millä uhkailisi (ja se vasta olisikin virhe)?

Onneksi ihmiset olivat eniten hyvällä tuulella tänään

[q]Sir Dominique Trévisan, 1.1.2006 16:38:
Tää ilmiö on hyvin havaittavissa tuolla Vaasan rannikkoseudulla. Esim. Raippaluodossa kesällä oli liike, jossa sällit ihan selkeesti osas suomee, muttakun tällanen umpipohjalainen, millä oli ruotsi vitonen yläasteella, menee ostamaan sitä keskikaljaa, niin alkaa tulla vastauksia tyyliin et "tio euros tack ska du ha"...seuraavat tuotteet toin kyllä ihan kotoa
[/q]

Ah, Vaasan bättrefolkit <3 Mut kaikist pahimpia on Närpiöläiset, tuskin ne ite ees tajuu mitä puhuu ku se o sellast siansaksaa se niiden "ruotsi" eikä osaa sanaakaan suomea, yritä siinä ny si keskustella niiden kans järkevästi.

[q]Digital Beat, 1.1.2006 19:05:
-Hassu juttu kun mummu oli käynyt ostamassa kuvat. 50 Euron seteli tippui. Löytäjä pitää. Pienempää käteistä ja tavaraa tippuu asiakkailta koko ajan. Turha pomolle mainita kun palkka muutenkin huono. Toivottavasti joku eläkeläinen lukee tämän ja ottaa opikseen. Turha sitä on satoja Euroa kanniskella lompakossa/kukkarossa.
[/q]

Auts, tää nyt menee jo vähän yli. Jos se mummo ois tiputtanut koko lompakkonsa siihen maahan ni oisitko pitänyt senkin?

[q]raveIt, 13.6.2007 11:13:
toinen asia toisten matkustajien kunnioittaminen jättämällä matkatavarat vaunuihin ja niille varattuihin tiloihin. etenkin ruuhkajunissa.
[/q]

Ite matkustanu pariin otteeseen kunnon ruuhkajunal pohjoiseen, lähtee neljän mais perjantaisin. Kun ostin liput, ei paikkalippua enää saanut. Oli muuten junassa muutama muukin joka ei sitä paikkalippua saanut, ja siinä on vaikea sitten jättää tavaroitaan mihinkään kun
a) ei ole omaa paikkaa, ja
b)niille varatut tilat pursusivat jo joidenkin muiden tavaroista.
Siinä ei voinu muuta kuin mennä täpötäyteen ravintolavaunuun tavaroiden kanssa. En halunnut jättää vartioimatta niihin mihkään käytävällekään :/ Varsinkin jos oisin vaa jättäny sen johki random paikkaan. Ties mitä joku ois luullu ku nähny yksinäisen laukun junassa.

[size=6](voi olla että siinä ~12-vaunusessa junassa olis jossain vaunus ollu tilaa tavaroille, mut ei nyt ihan ekana tullu mielee jumpata niitä päästä päähän, varsinkin kun en oo mikään niiden vaunujen välikköjen ystävä.)[/size]

Ymmärrän kyllä sen, että ahtaaks tulee kun matkustajilla on ne omat laukut ja säkit ja ties mitkä, ja että se ärsyttää (muakin, koska niistä saa aika pahoja mustelmia kun sopivasti osuu), mut mitä tällaselle asialle vois si tehä?

[q]H3li, 4.3.2008 18:43:

"mä kyllä tarkistin ne hiilihapot eikä niis mitään vikaa ollu, ihan samanlaista limsaa tulee vaikka mä vaihdoin >>sen_jonkun_jutun(?)>> sinne!! Et en tiä mistä johtu, juotteko muuten yleensä pullotavaraa?!"
me: " O____o no ei, kyl me ihan laseis tilataan. mut kato ny, ihan eri lailla poreilee ku se edellinen!"
se: "nii, en tiä mistä johtuu, mä kyl katoin sitä mittarii ni ei siin mitää vikaa pitäis olla!"
[/q]

Vähä ku mä kerran olin yhes raflas missä sain limun pullosta, mut siitä oli silti hapot poissa. Kävin sanoos siitä tiskil et "sori täs ei oo hiilareit" ja viel jotain toistin et "täs ei oo kuplii!" ni kundi tiskin takaa nappas sen mun limulasin, kaatoi hanast soodaa, kopsautti lasin tiskiin ja sanoi "Nyt siinä on kuplia!"

*whaat**

kaikkee kans. :D Sen jonku jutun :D

Toisina päivinä asiakas saa minut iloiseksi, toisina surulliseksi, masentuneeksi, raivostuneeksi, vaikka mitä.

Eilen myin ihanalle brittiseurueelle bissee. Yksi heistä aina tarjosi ja tuli ostamaan koko seurueelle. Kun taas sitten yksi heistä tuli ostamaan 9 olutta, hänen jälkeen tuli eräs herraherra joka sanoi minulle "et sais myydä pojalle tarjottimellista olutta." olin et "anteeks?" jonka jälkeen hän sanoi vielä että "ei saa myydä noin paljoa olutta, yksi annos alkoholia per asiakas. Minä tiedän katsos nämä asiat, olen ammattilainen."

*dissaa**dissaa**senkin**Senkin**eiei**eiei*

Jos minä tiedän että tuo walesilainen tarjoaa alkoholiannokset seurueelleen eikä itselleen osta niitä kaikkia, ni kyllä mä saan myydä sille ne 9 olutta.

Mua rupes ihan yltiöpäisesti vituttamaan tuo pieni kohtaus. Kyllä mä kaiken maailman paskaa siedän ja kestän, mutta se, että mulle vihjataan etten olisi ammattitaitoinen, on liikaa. Fine, en oo hienos ruokaravintolas/pubis/yökerhossa töissä, mutta se ei tarkoita sitä, ettenkö osaisi hommaani ja tuntisin sääntöjä, että mitä saan tehdä ja mitä en. Jos ei ois ollu jonoa kassalle ni oisin lähteny plokkaamaan ja vahingossa kaatanut oluet äijän syliin ja pahoitellut tapahtumaa "mutta kun en ole ammattitaitoinen niin en osaa plokatakaan"-lauseella. Harmi vaa ku se imbesilli urpo ehti lähtee ennen sitä.

Älkää vittu ikinä vihjatko mitenkään asiakaspalvelijalle etteikö hän olisi ammattilainen.

[q]Fiilis, 3.11.2007 19:08:
2. Hakekii helvettiin se Helsingin Sanomat aamulla laatikosta, erinomaisen ärsyttävää sovitella isoa kasaa postianne sinne laatikkoon joka toisen henkilön postiluukulla.
[/q]

Entä, jos ihmiset menee aamuneljään töihin, ja tulevat töistä vasta, kun päiväpostikin on jaettu?

Pieni lisäys, en oo hetkee avautunutkaan:

[size=29]HELEVETIN URPOT![/size]

[size=1]<3[/size]

Eihän ne nyt mitenkään ärsyttävästi väärässä, vaan minusta britit on semmosia herttasia kun niille antaa suomalaista olutta hanasta, joka tietenkin tulee meillä nappia painamalla, ne tulee aina pyytämään seuraavan tuopin sellaisen kysymyksen kera kuin "voisitko täyttää sen tuopin kokonaan?" Sitten niille aina yrittää selittää että kun meillä ei ole pintteja vaan automaattiannostelija joka antaa sen 0.4 litraa jne.. Si joka kerta ne kattoo yhtä oudosti En tiedä sitten eikö ne tajua Suomen yleisimpiä oluthanoja vai minua

[q]Hyzenthlay, 17.4.2007 11:38:
Hölmöä kassahenkilölle valittaminen on myös siksi, että kassoilla on erittäin usein vuokratyöntekijöitä, joilla ei ole osaa eikä arpaa siihen miten myymälässä toimitaan.[/q]

Tää nyt on sellanen asia, mitä kukaan asiakas ei voi nähdä ulospäin.
Ja vaikka olisi vuokratyöntekijöitä, pitäisi heidän suunnilleen kuitenkin tietää miten myymälässä toimitaan, jos he siellä ovat töissä. Esim tieto siitä, mihin asiakas ohjataan jos itse ei osaa johonkin kysymykseen/reklamaatioon vastata, olisi kyllä pakollista.

[q]Hyzenthlay, 20.11.2006 19:22:
Kai ne on niitä elämässään epäonnistuneita ihmisiä, joilla on tarve päteä edes jollekin :/
[/q]

Niin, että muillakin olisi sitten epäonnistunut olo :/ Mutta onneks vastapainoks on myös niitä ihmisiä, jotka kiittelee osaamista jne :)

Mä luulin et joulunaika pitäs olla jotain iloa tms, mut viimeset 3 päivää töissä oli kaukana siitä. Onneks nyt joululoma ja vasta keskiviikkona takas töihin, kun kaikki on palanneet koteihinsa eikä lähde pitkään aikaan mihinkään kun tuhlasivat kaikki rahansa jouluna. Ihanaa

Miksi joillekin ei mene päähän se, että vaikka asiakaspalvelijalla on kiire ja hän on kaatanut sinulle esim siiderin ja se on vielä siinä tuoppitelineessä, antaisi sen siiderin olla siinä telineessä ja odottaa että baarimikko/-misu sen sinulle siitä antaa. ei niin hätä ja kiire sen juoman saamiseen voi olla. pidetään ne kädet sillä tiskin toisella puolella ja antaa meidän tehdä työmme. Emmehän mekään tule kaivelemaan teidän lompakkojanne että saisimme sitä rahaa nopeammin.

[q]Lost-Soul, 7.9.2007 10:06:
Tosin itse baarissa käydessä harvoin edes kuulen, mitä se baarimikko/maija sieltä tiskin takaa huutelee.
[/q]

Villi veikkaus; "Hei"?

UU! http://www.iltalehti.fi/2005/09/27/kyselyt/200509220111417_ky.shtml

Hyvät kanssakärsijät, nyt saamme avautua myös muualla! Jeah!

AIVAN SAMA VAIKKA OLET POLIITIKKO, SINÄ SAAT IHAN SAMANLAISTA PALVELUA KUIN MUUTKIN. Saatanan runkkari! Jos mä sanon että shekit ei käy, ni NE EI VITTU KÄY. URPO!!!! Turhaan rupeet kattoon tollasella naamalla mua, aivan ku mä oisin tehnyt jotain väärin. Nuo "oletkomukavarma"-katseet, nuo "katotaanko!"-katseet ei hetkauta mua vittujakaan.

-----

JA MÄ TIEDÄN ETTÄ MEILLÄ ON LEIVÄT LOPPU JA MÄ EN VITTU VOI MUUTTUA SAATANA SÄMPYLÄKS SULLE

-----

MÄ EN VOI SILLE MITÄÄN ETTÄ MEILLÄ ON HYLA-MAITO LOPPU

-----

VITTUUKS VALITAT KALJAN HINNASTA JOS KERRAN MAKSAT FIRMAN KORTILLA, HÄ, HÄ!!

-----

JA MÄ EN MYY VITTU NIITÄ TUPLIA, MÄ EN ANNA NIITÄ KAHTEEN LASIIN VAAN MÄ ANNAN NE VITTU ANNOS KERRALLAAN, MITÄ VITTUA ET YMMÄRTÄNYT SIITÄ?

-----

JA VAIKKA ÄRRÄLLÄ OLISIKIN JO LEHDET TULLEET, NIIN EI, MÄ EN VOI SILLE MITÄÄN ETTÄ OLEN YKSIN ENKÄ VOI SILLOIN JÄTTÄÄ BAARIA JA LÄHTEÄ HAKEMAAN LEHTEÄ SULLE ETTÄ SÄ SAISIT SAATANA LUKEMISTA KAHVIS KAA

-----

idarilauantai.

[q][Nuclear], 2.7.2005 00:18:
---
Lost-Soul,
No mitä se sitten sille alkaa urputtaa jos se saa paikanpäällä huonoo palautetta. Tyhmähän siitä menee esimiehelleen kertomaan.
---

Eli jos asiakas vaikkapa valittaa, että palvelupisteessä on hirveä jono, vesi loppu ja kuuma ilmakin niin se on tyhmä työntekijä joka siitä ylemmille tahoille kertoo? Huh..
[/q]
Varmaan jo ymmärrät tahallasi väärin, mutta tuollaisiin pystyn antamaan suoraan vastauksen. Ja on se kumma kun et pysty ymmärtämään suhteellisen selkeää kirjoitusta ja väännät vielä minun kirjoituksiani juuri väärin.

(Ja todennäkösesti vastaisin noihin valituksiin "yksi ihminen ennen sinua ja alat itkemään?? voi pikkusta; Me emme myy mitään virvokkeita täällä, mutta niitä löydät varmasti kaupasta; En mahda ulkona olevalle lämpötilalle juuri mitään, mutta kerron toki isolle A:lle että on vähän liian läämin)

[q]
Asiakaspalvelu duuni nyt vaan on asiakaspalvelu duunia ja ne vttumaiset asiakkaat kuuluu työnkuvaan myös. Edelleen en oo sanonu, että sellasta mulkkua joka tulee huutamaan päin naamaa pitäis rekisteröidä mitenkään, sen sijaan sellaset asiakkaat jotka asiallisesti ilmoittaa epäkohdista niin heitä voisi joskus kuunnellakin ja viedä asiaa eteenpäin.
[/q]
Ja itse olen juuri puhunut näistä mulkuista, joita tuolla riittää (ainakin eilen). Ja tähän topiciin juuri niistä ihanista mulkuista kait pitikin kirjotella (eli niistä "ihanista" hetkistä asiakaspalvelussa).

[q]
Eli teillä kaikki asiakkaiden mielipiteet mitataan vain sillä mitä on paperilla? Typerää IMO, suurin osa mielipiteistä kun tulee sillä hetkellä eikä siitä mitä paperille rustataan.
[/q]
Melkein koko sen ajan kun juttelen asiakkaan kanssa, saan jotain palautetta palvelusta, tuotteesta, ympäristöstä yms. Tietenkin jos juttelen 10min asiakkaan kanssa, niin kirjotan dokumenttia 20min siitä keskustelusta.. Tämähän on juuri liikkeessä olevien asiakaspalvelioiden työ ja näin varmasti tehostetaan kaikkien asiakkaiden palvelemista. Typerää IMO.

[q]
Onks se numero ilmainen?
[/q]
Muistaakseni on, mutta en ole täysin varma tähän aikaan yöstä. Jos se numero ei ole maksuton, niin siitä voi suoraan valittaa nokialle ;)
(Kohta varmaan jutellaa miten tuotteiden ja palveluiden hintoihin pystyy yksi pieni asiakaspalvelija vaikuttamaan siten, että se ei maksaisi mitään asiakkaalle. Sehän on tyhmää maksaa tuotteista ja palveluista ;)

[q]
Edelleen puhe on paikanpäällä kokemasta epäkohdasta eikä mistään kun puhelin nyt ei toiminu ja siinä on tyhmän värinen näyttökin ja sit juostaan kauppaan tuulispäänä, haukutaan asiakaspalvelijat alimpaan helvettiin ja vielä tuhahdetaan kun joudutaan tekemään kaikki kirjallisena.
[/q]
Ja edelleen puhe on siitä kitinästä mitä jokin asiakas tulee myymälään huutamaan ja josta saisi paljon paremman tuloksen (ja vielä helpommin) jos jaksaisi kirjoittaa sen paperille tai lähettää sen maililla esim myymälään. (Näin ainakin itse olen tämän kirjoituksen alunperin aloittanut)

[Yleensä paikanpäällä koketut epäkohdat tullaan itkemään seuraavana päivänä tai jopa 3kk kuluttua (tietenkin jonon pituus saatetaan huutaa heti, mutta niihin ei ainakaan meidän myymälässä pysty tekemään mitään, jos halutaan asiakkaitakin mahtuvan sinne sisään.)]

otetaan tuolta aijempaa vähän
[q]
Lähinnä viittasin johonkin pienempään epäkohtaan... vaan se, että jos kokee saaneensa paskaa palvelua niin siitä ihan asiallisesti ilmoittaa ja duunari vie viestiä eteenpäin.
[/q]
Paska palvelu on asiakaspalvelijan antamaa palvelua, suuri jono ei mielestäni ole paskaa palvelu vaan huonosti organisoitu liike. Juuri siitä paskasta palvelusta mielestäni pitää ilmoittaa vähän suoraan tämän asiakaspalvelijan esimiehelle, jotta asialle voisi tehdä jotain. Ja jos asiakaspalvelija antaa kokoajan paskaa palvelua, niin silloin potkut ovat paikoillaan.

Jatketaan tätä saman asian kirjottamista vielä paljolti, joohan...

O