Kohti unelmakämppää, eli näin ostan / remontoin / sisustan asuntoa
- « Edellinen
- 1
- ...
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- ...
- 98
- Seuraava »
[q]Verano, 5.10.2005 10:41:
About 60-/ 70-luvulta olevaa, värillistä, materiaali muovia tai esim. maalattua peltiä/ metallia jne. Ei mikään überkallis designlamppu, mutta "designmainen" kuitenkin.
Tulisi keittiöön, eli ei mikään överi iso, muttei mikään huomaamaton myöskään. Haussa on kyllä myös lamppu kylppäriin peilikaapin päälle, mutta niitä noista kaupoista lienee hankalampi löytää.
[/q]
Mulla on tollasia peltilamppuja autotallissa pari kappaletta. Ei oo enää käyttöä, kun ovat mallia "roikko" ja nykykämpässä on niin matalat huoneet, että pää kolisisi niihin. Sitten on niitä pallon muotoisia spotteja pari, niihin taas kyllästyin.
Voin luopua noista erittäin halvalla.
Omasta remontista sen verran, etten ole jaksanut sisällä tehdä oikeestaan mitään taas vähään aikaan. Pihahommia on tullut tehtyä, sekä pilkottua puita ja tehtyä omenamehua.
[q]Verano, 5.10.2005 10:24:
Tuliskos jollekin mieleen kauppaa, jossa myytäs vanhoja lamppuja? Ite tiiän lähinnä Wanhan Kaarlen ja sit Vironkadulla on yks ja oisko Kalevankadulla.
Tai jos tiiätte jotain mestaa jossa myydään ihan uusiakin makeita lamppuja, hinnat noin max 100 euroa.
Kiitos!
[/q]
Hesarin ja Harjukadun kulmassa on vanhan tavaran kauppa, jossa myydään eri-ikäistä vanhaa tavaraa ja vanhoista kankaista ommeltuja uusiotuotteita. Lamppuja löytyy myös. Paikka on auki vain lauantaisin, muistaakseni.
[q]Dj Jaques, 5.10.2005 10:49:
---
Verano, 5.10.2005 10:41:
---
Dj Jaques, 5.10.2005 10:26:
Minkä tyylistä lamppua etit??
---
About 60-/ 70-luvulta olevaa, värillistä, materiaali muovia tai esim. maalattua peltiä/ metallia jne. Ei mikään überkallis designlamppu, mutta "designmainen" kuitenkin.
Tulisi keittiöön, eli ei mikään överi iso, muttei mikään huomaamaton myöskään. Haussa on kyllä myös lamppu kylppäriin peilikaapin päälle, mutta niitä noista kaupoista lienee hankalampi löytää.
---
Tuol mun vieres Krunassa, Mariankadulla olisko se jotain 21 niin on yks retro-design kauppa josta vois irrota joku kiva lamppu!! Mä voin tarkistaa mikä kauppa se on.
[/q]
Kaunis arki on kaupan nimi.Kaikkea liian ihanaa... Toinen on Nasta Liisankadulla.
[q]bates, 5.10.2005 10:09:
Me laitettiin keittiöön Oraksen Ventura, voin suositella kyllä kaikille tuota.
[/q]
Ton toiminnallisuus on kyllä loisto tai lähinnä toi käsien pesu. Se miksi tuollaista en hankkisi on muotoilu .... alessi voisi suunnitella tosta kivan version, mutta sitten olisi hintaa liikaa :(
[q]Annakins, 5.10.2005 15:29:
Mist noit saa? Tosi hieno :D
[/q]
http://www.laattapiste.fi/kalusteet/kalustesarja?sarja=CANYON
[q]ville, 5.10.2005 13:27:
Ton toiminnallisuus on kyllä loisto tai lähinnä toi käsien pesu. Se miksi tuollaista en hankkisi on muotoilu .... alessi voisi suunnitella tosta kivan version, mutta sitten olisi hintaa liikaa :(
[/q]
Niinno, itse diggaillaan tuosta muotoilustakin kyllä, mutta nämähän ovat aina makuasioita :)
Ja lisäksi meillä valintaan vaikutti myös se, että samasta sarjasta on saatavilla myös varsin kiva suihku- / kylpyhuoneversiokin.
[q]bates, 5.10.2005 15:09:
Niinno, itse diggaillaan tuosta muotoilustakin kyllä, mutta nämähän ovat aina makuasioita :)
Ja lisäksi meillä valintaan vaikutti myös se, että samasta sarjasta on saatavilla myös varsin kiva suihku- / kylpyhuoneversiokin.
[/q]
Joo, no niinhän se tietysti on.
btw tässä on tyylikkäin hana mitä oon koskaan nähnyt:
http://www.laattapiste.fi/files/lp/kalusteet/canyon_1.jpg
hintaa 2500e, joten taitaa jäädä väliin omassa vessaremontissa :(
[q]ville, 5.10.2005 08:53:
Pakko kirjottaa tännekin hieman palautetta Ikean hanoista. Meillä on mallina bågvik, joka on suora kopio Moran yhdestä mallista.
Ensimmäinen hana oli muuten hyvä, mutta se tiputti. Kävin vaihtamassa sen ja sain tilalle hanan jossa astianpesukoneen liitäntä oli rikki. Nyt vihdoin kolmas hana toimii eli ei vuoda ja ei ole mitään ongelmia.
[/q]
Mulla myös toi sama Ikean hana. Ei mitään valittamista. Tuli heti ekalla kerralla ihan toimiva kappale :)
Hanoja kylppäriin ja keittiöön kyllä metsästin toista kuukautta ennen kun sopivat löysin. Ei millään löytynyt tyylikkäitä ja sopivan hintaisia.. Onneksi keittöön löytyi tuo Båkvik-hana Ikeasta ja kylppäriin Hafa Salt.
Nyt satsattiin vähän makuuhuoneeseen. Ostettiin uusi sängyn runko, vartalon mukaan teetetyt patjat, uudet verhot ja mennään ostamaan ensi viikolla sängyn yläpuolelle pari sataa vuotta vanha kiinalainen puukoriste :)
Kohta alkaa sekin huone näyttää siltä kun sen olisi tarkoitus
[q]vaavu, 23.1.2005 15:59
-clip-[/q]
[q]ville, 31.10.2005 09:19:
-clip-[/q]
Remppaan on mennyt kohta vuosi...huolellista touhua. Teillä on vissiin suunnitelmissa asua aika pitkä tovi tossa kämpässä? Itse asun vuokralla, ja ei oikeastaan sisutaminen vähempää kiinnostanu just sen vuoksi - ei o sellanen olo että tää ois mun, tai että asuisin täällä enää pitkään.
Remontti on nyt loppusuoralla, ja viihdyn uudessa kämpässä paremmin kuin hyvin
Jos joku muuten tarvii non woven-tapettiliimaa, multa löytyis useampi litra!
Täytyy kyllä kehua Ikeaa, ennen mulla on ollut jotenkin nihkeä suhtautuminen siihen kauppaan, mutta nyt olen saanut sieltä kyllä vain hyvää palvelua eikä ostoksissakaan ole valittamista. Hankin pax malm-liukuovikaapin (joka ei ollut muuten mitenkään mahdoton koota), toisessa 100 cm ovista se pyörä jonka päällä ovi rullaa, on jotenkin viallinen, ja ovi lonksuu. Kysyin ensin varaosana, mutta kun pelkkää pyörää ei saa, koko ovi joudutaan vaihtamaan. Ikea lupasi toimittaa uuden oven kotiin saakka ja ottaa samalla vanhan mukaansa. Kaikki tämä ilman kitinää ja valitusta ++
Onko kenelläkään heittää mitään sivua, mistä löytyisi (tyylikkäitä) valokatkaisijoita?
[q]cheat, 14.10.2005 15:54:
Nam.
[/q]
Onnea.
Kirenalta hommattiin eteiseen ja makuuhuoneeseen liukuovikaapistot. Kasattiin itse nuo ja homma hoituikin ihan ok ja joutuisasti.
Kuljetuksessa oli kuitenkin yksi oven yläpyörästö hiukan päässyt vääntymään ja kanitti hiukan ovea vedettäessä. No soitto sitten Kirenalle, josta lupasivat asentajan tulevan vaihtamaan pyörästön. Aikataulusta ei ollut kuitenkaan sen kummemmin puhetta kun ovi kuitenkin toimi tuolla rikkinäiselläkin pyörällä.
No iloinen ylläri olikin kun asentaja soitti vielä saman päivän iltana, että on juuri ajelemassa Helsingistä Lahteen vaihtamaan meidän kaappeihimme yläpyörästöä. Homma hoituikin sitten noin viidessä minuutissa ja kaikki ovet pelittävät moitteetta.
Hyvää palvelua ja suosittelen tuota Kirenaa kyllä jos kaapistoja olette vailla.
Toimitukset pelasivat sovitusti, tavarat täsmäsivät ja palvelu tosiaan muutenkin erittäin ystävällistä.
[q]Annakins, 13.10.2005 17:51:
Kävipäs näin:
Itse en kuitenkaan todellakaan osaa asentaa keittiökaappia paikalleen, enkä todellakaan aio siihen ryhtyä, ja mietinkin, että onko tosiaan niin, että vaikka tuote on selkeästi ollut virheellinen, niin joutuisin itse maksamaan asennuskulut?
[/q]
En oo ihan varma, mutta itse en ole koskaan joutunut maksamaan virheellisen tuotteen uudelleen asennusta.
Reklamoi vaan kunnolla, eiköhän hoidu sillä.
[q]bates, 14.10.2005 11:17:
Hyvää palvelua ja suosittelen tuota Kirenaa kyllä jos kaapistoja olette vailla.
Toimitukset pelasivat sovitusti, tavarat täsmäsivät ja palvelu tosiaan muutenkin erittäin ystävällistä.
[/q]
On syytäkin olla ystävällistä kun kaapit maksaa aika paljon moniin muihin verrattuna (vaikka kyseessä saman tasoinen materiaali) :)
Mutta noiden todellinen etu on, että ovat täysin kustomoitavissa. Jos haluaa pikkuisenkin erikoisempaa väriä/kokoa niin tollaset on about ainoa vaihtoehto. Jos taas on hankkimassa standardikokoa & näköä kannattaa imo suunnistaa huonekalukauppaan.
Pelimiehen liike on muuten teettää kaapin rungot niin, että niihin menee sisälle ikean lokerikot/housutangot/sun muut. Ikeassa ne maksaa alle puolet siitä mitä merkkikaapeilla, mutta kiskot on samalla tavalla metallia ja takuut yhtä pitkiä :)
[q]bates, 14.10.2005 14:41:
Nojaa. Itse kun pyysin tarjoukset mm Kirenalta, Inarialta, Elfalta ja muutamalta muulta, niin ainakin näistä kaikista kysytyistä paikoista tuo Kirena oli kyllä ehdottomasti kaikkein edullisin.
Meille tuli makuuhuoneeseen ja eteiseen yhteensä about 6 ja puoli metriä liukuovikaappia ja saatiin ne mielestäni kyllä suht edullisesti kun tosiaan täysin mittojen yms toiveiden mukaan tekevät ne.[/q]
Joo, mittojen mukaan jos tekee niin ei toi oo mitenkään älyttömän kallis valmistaja, varmaan edullisemmasta päästä. Lähinnä vaan sitä ajoin takaa et jos on mahdollisuus käyttää normimittaisia kaappeja, kannattaa ottaa tarjoukset myös niistä.
[q]
Ja isona plussana myös se, että Kirenalla kuului tuohon diiliin myös kanto kotiin asti.
8 kpl 250cm liukuovia, rungot, listat yms sälä mikä ei hissiin mahtunut, olisi ollut suht hikinen homma kantaa kierreportaita pitkin yhdeksänteen kerrokseen... ;)
[/q]
Kotiinkuljetuksen saa kyllä kaikista liikkeistä ja usein vielä kaupan päälle kun tinkaa. ja vaikka ei saisi niin kuljetus saattaa maksaa esim 50e, joka on kokonaissummasta aika vähän.
btw ikean kotiinkuljetus maksaa 39e. On aika edullinen palvelua kun ne vielä pakkaa tavarat kuljetuskuntoon :)
[q]Mutta toisaalta mun mielestä on taas sitten helpompi yhdestä paikasta tilata kerralla kaikki sälä mittojen mukaan ja lyödä ne läjään :)
[/q]
Totta. Toi nyt oli lähinnä esimerkki miten voi säätää ilman et laatu kärsii jos raha uhkaa loppua ... mutta onhan se paljon helpompaa ottaa kerralla kaikki samasta paikasta. Säästää helposti monen tunnin työn.
Me maalaiset hankittiin vajaa kuukausi sitten oma omakotitalo, asuinnelioitä on siinä sata, ja kun molemmat kyllästyttiin totaalisesti kaupunkiin, on tämä sijainniltaan ja monilta muilta ominaisuuksiltaan meidän unelmakämppä.
Vanha talo joka on remontoitu täysin kaksi vuotta sitten, muuten aika meidän makuun (vanhaa kunnioittaen, mm. kattohirret ja lankkulattiat jätetty paikoilleen kunnostuksen jälkeen), paitsi talon emännällä on ollut fiksaationa vaaleansininen, jota olen nyt raivolla poistanut meidän kotimme värimaailmasta...
Sikäli halpaa ja suht simppeliä puuhaa, varsinkin kun olen maalien kanssa aina tykännyt läträillä, rempannut siltä osin lähes joka vuokra-asunnonkin.
Suureksi avuksi on olleet sisustusvärikartat, joiden avulla on sitten helppo valita esim. tekstiilit, kun on valinnut ensin sen dominoivan värin.
Ja aina kannattaa säilyttää pieni tilkku esim. verhokankaita, kannan pientä pussukkaa aina käsilaukussa, tällöin voin heti tarkistaa sopiiko jotkut hyvältä näyttävät tyynyt tms. todella meidän sisustukseen vai ei.
Isolle tyhjälle seinälle maalattu tehostekuvio on helvetin hyvän näköinen, eikä maksa kuin yhden päivän vaivan ja hermojen kiristyksen.
Yläkerrassa on käytetty seinissä lasitiiltä, jonka johdosta olen lähes orgastisessa tilassa edelleen.
Nam.
[q]ville, 14.10.2005 13:57:
---
Annakins, 13.10.2005 17:51:
Kävipäs näin:
Itse en kuitenkaan todellakaan osaa asentaa keittiökaappia paikalleen, enkä todellakaan aio siihen ryhtyä, ja mietinkin, että onko tosiaan niin, että vaikka tuote on selkeästi ollut virheellinen, niin joutuisin itse maksamaan asennuskulut?
---
En oo ihan varma, mutta itse en ole koskaan joutunut maksamaan virheellisen tuotteen uudelleen asennusta.
Reklamoi vaan kunnolla, eiköhän hoidu sillä.
[/q]
Joo, niin aionkin.
[q]Heavyweight JamMasta, 12.5.2006 14:39:
Putkiremontti on sitä kun uusitaan tarvittavat putket. Viemäri on osa
putkiremonttia vaan. Jos on käytetty muoviviemäriä aikonaan, niin
sitä ei uusita kun harvoin. Käyttövesiputket on yleensä ne mitkä
uusitaan.
[/q]
Aika rankka yleistys.
Vanhemmissa asuinnoissa on yleensä sekä viemärit että käyttövesiputket surkeassa kunnossa ja siten molemmat uusitaan kerralla. Uudemmissa asia saattaa olla toisin ja tällöin voidaan tehdä esim pelkkä käyttövesiputkien kunnostus.
[q]
Mä en tiedä miten sielläpäin noi tehdään, mut täällä tehdään aika hyvin
kyllä rempat ilman et tarvii uusia keittiön tai kylppärin. Enkä näe
edes välitöntä tarvetta uusimiselle, jos on uusi keittiö ja tarpeeksi
hyvässä kunnossa oleva kylppäri.
[/q]
Olisitkohan sotkenut tässä putkien pinnoituksen ja vaihdon?
Nykyisin on vaikka mitä menetelmiä, joilla pyritään tarjoamaan vaihtoehtoa perinteiselle linjasaneerauksella, jossa duunataan kaikki uusiksi metodilla: pommi sisällä ja tee uusiksi. Uusia menetelmiä on monia ja riippuen kohteesta putkia esim sukitetaan tai dakitetaan. Yksinkertaisesti voisi kuitenkin sanoa, että kyseessä on aina putkien pinnoittaminen.
IMO tuollaista pinnoitusta on turha lähteä vertaamaan perinteiseen linjasaneeraukseen, koska niissä haetaan aika eri asioita. Esim meillä alkaa perinteinen saneeraus ja syitä tähän on, että vessat on 50-luvun lopulta eli pieniä ja surkeasti suunniteltuja. Perinteisessä remontissa vessa räjäytetään kokonaan ja esim meillä vessaa laajennetaan ja sisus suunnitellaan paljon järkevämmin. Lisäksi tollaisessa remontissa saadaan kaikki taloyhtiön vesieristeet kerralla kuntoon. Usein tehdään myös selkeää varustetason nousua ja uusitaan myös sähköjä ja tehdään esim tietoliikennekaapelointia. Meillä samaan laitetaan vielä porraskäytävien täydellinen kunnostus ja mahdollisesti ikkunoiden korjaus.
Yksinkertaisesti voisi sanoa, että perinteinen remontti on kiinteistön pitkän linjan hoitoa, jossa laitetaan kerralla paljon kuntoon. Pinnoitus on siirtokorjausta, jolla ratkaistaan yksi kiinteistön ongelmakohta.
Erilaisista lähestymistavoista ja metodeista johtuen kustannukset on ihan erilaisia. Perinteinen remppa sen 500e/neliö ja pinnoitus ehkä 1/5 tästä. Toisaalta tulokset on myös täysin erilaisia: toisessa mitään ei näy päällepäin, toisessa kaikki saniteettitilat on uusittu.
Riippuu täysin kiinteistön iästä, vessojen kunnosta, kiinteistön maksukyvystä ja haluukkudesta sekä tavoitetasosta millainen putkiremontti kannattaa tehdä. Esim meidän taloyhtiössä yli 60% halusi tehdä vessaremontin, vessat olivat oikeasti ihan päin persettä suunniteltu ja sähköissä olisi uusimista. Tällaisessa tilanteessa pelkkä pinnoitus olisi ollut täysin väärä ratkaisu, joten remontti tehdään perinteisellä tavalla. Jos taas kiinteistö olisi ollut uusi ja tarpeena uusia vain putkia, olisi perinteinen remontti täysin väärä ratkaisu.
Keittiöllä ei ole käytännössä mitään tekemistä putkiremontin kanssa. Keittiöön tulee uusi hana ja putket, mutta putket vedetään vanhalle paikalle. Monessa yhtiössä homma selviää sillä, että muutama alakaappi pitää ottaa pois paikoiltaan ja laittaa takaisin kun homma on ohi.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 35
- 36
- 37
- 38
- 39
- ...
- 98
- Seuraava »