Huumeista
- « Edellinen
- 1
- ...
- 173
- 174
- 175
- 176
- 177
- ...
- 180
- Seuraava »
[q]MURAC, 6.7.2007 10:59:
Niin, taisin saada bannittänne. ilmeisesti jotkut tahot eivät halua rakentavaakeskustelua teitäniin vituttavasta aiheesta vaan annetaan bannit ja kusetetaan itseään että ei kukaan oikeasti käytä bileissä huumeita tai jos käyttää seon joku sekopää. ahdasmielistä ja itsekeskeistä (minun tapani juhlia on ainut oikea, minun, minun, minun)sanoisin
[/q]
Mä en edes tiennyt että tänne voi saada bännejä.
Mutta niin, suurin syy taitaa olla se, että huumeidenkäyttö on rikollista. Yleinen keskustelu on eri asia kuin se, että tulee tänne avoimesti kertomaan, mitä bileissä aikoo vetää ja miten paljon.
[q]mayah, 6.7.2007 11:07:
Me emme tällä julkisella forumilla spekuloi kenenkään yksityishenkilön kuolinsyytä,
[/q]
En ole spekuloinut kenenkään kuolinsyytä. Ainoastaan todennut sen, että henkilö oli päihteiden vaikutusten alaisena.
[q]MURAC, 6.7.2007 11:11:
Kuten mainitsin, tulin vähän katumapäälletuon arsenaalini kanssa, olisi ikävä jos menisi bileet bilalle. Moni muukin typerä asia on/on ollut rikollista, kieltolki anyone? Sitä paitsi yksilönvapauteen pitäisi ehdottomasti kuulua oikeus ottaa mitä ainetta haluaa eikä mitään valtion valitsemia, näin siisjos asuu vapaassa maassa...
[/q]
Tarkoitin, että moderaattorit eivät välttämättä kaipaa sellaista keskustelua, jossa mainitaan että aiotaan tehdä lainvastaisia/rikollisia tekoja. Pahimmassa tapauksessa foorumin takana olevat henkilöt voivat joutua ongelmiin sen takia.
Se, mitä yksilönvapauteen pitäisi kuulua, on sitten eri asia ja siitä voi toki keskustella. Itse en sitä laillistamiskeskustelua (taas) jaksaisi. Sen suhteen olen sanottavani sanonut.
[q]mayah, 6.7.2007 11:56:
Kyse on edelleen yksityishenkilöstä, ei julkisessa virassa / julkisessa työssä olevasta henkilöstä.
[/q]
Tämä menee nyt aikamoiseksi saivarteluksi, myönnettökään. Haluaisin vain tietää että mikä policy täällä on. Otetaanpa esimerkkinä paidaton poika. Eihän hänkään ole julkisessa virassa/työssä, mutta hänestä sai keskustella silti. Tai, ainakin keskusteltiin. Että miten tämä nyt toimii, saako yksityishenkilöistä puhua vai ei? Tässähän ei ole kenenkään henkilöllisyyttä tai muita tietoja mainittu missään vaiheessa. Ei siis ole rikottu mitään yksityisyyttä suojaavaa lakia. Ei ole aikomusta jatkaa keskustelua tästä yhdestä tapauksesta, vaan en oikein ymmärrä miten tämä nyt täällä ihan menee.
[q]Yallu, 6.7.2007 12:03:
Jotain yksityisyyden suojaa pitää olla..
[/q]
Kyllä, ehdottomasti. Mutta mikä se suoja on? Minusta se on henkilön henkilötietojen vuotaminen, ts. hankilöllisyyden paljastaminen. Sitähän tässä ei ole missään vaiheessa paljastettu.
[q]sapeli, 11.7.2007 20:49:
Indian Bazaarissa myydään Oopiumi-suitsuketta ja Oopiumi-öljyä (eteerinen öljy / uute) - voiko olla mahdollista että siinä on oikeaa oopiumia? Ja voiko sillä olla päihdyttäviä vaikutuksia?
[/q]
Ei ole, eli vastaus on ei.
[q]Riku, 17.7.2007 20:36:
Entäs jos huumeet ovat kotimaista tuotantoa eivätkä rikollisliigojen tekemiä? :) Niin kemikaalit kuin luonnontuotteetkin?
[/q]
Vastasin omasta mielestäni jo tuohon kysymykseen.
[q]
Tämä ei toki päde esim. kotikasvatukseen...
[/q]
[q]
Toki laillistaminen voisi auttaa tähän...
[/q]
Laillistamisesta ollaankin jo väitelty ihan riittävästi, ainakin omasta puolestani =)
[q]Damien, 18.7.2007 15:11:
Mutta olet stoppina sille mitä me halutaan luoda, eli uutta.
[/q]
Olenko? Varmasti? =) Luepa laillistamisesta käyty keskustelu jonka olen käynyt Rikun kanssa.
En missään vaiheessa ole sanonut, että nykyjärjestelmä on hyvä. Itse asiassa suurin syy siihen, etten pidä nykyjärjestelmää hyvänä, ei ole yksittäisten ihmisten valitus siitä että he eivät saa tehdä keholleen mitä haluavat, vaan se, millaisia maailmanlaajuisia seurauksia kansainvälisestä huumerikollisuudesta on. Pidän tästä aiheutuvia ongelmia huomattavasti pahempina kuin se, että joku pössyttelijä sattuu samaan sakot.
[q]Riku, 18.7.2007 15:15:
---
Yallu, 18.7.2007 11:30:
Eli jos joku "menettää kehonsa hallinnan", niin sun mielestä sillä ei saa vahinkoa aikaan? Tarkoitin että ihmiskeho on vaarallinen ase, joka väärinkäytettynä saa aikaan paljon tuhoa.
---
Mä oon aika montaa kymmentä tuhatta annosta ollu seuraamassa, ja enpä kyllä muista yhtään tapausta joissa käyttäjä olisi ollut vaaraksi muille, tai juuri edes itselleen. Sä olet propagandan uhri.
[/q]
Ihan vain tuodakseni balanssia tähän, on pakko todeta, että olen itsekin seurannut suuren määrän annoksia, ja nähnyt tapauksia joissa käyttäjä on ollut vaaraksi niin muille kuin itselleen. En tarvinnut propagandaa tajutakseni, että pitää soittaa ambulanssi, kun ihmisen sydän on pysähtynyt. En tarvinnut progandaa tajutakseni, että koksu tekee joistakin ihmisistä pelottavan aggressiivisia. Olen nähnyt käyttöä niin bile- kuin ongelmakäyttäjien keskuudessa, kaikkea viattomasta pilvenpoltosta pirin rännittämiseen, ja nähnyt huumeiden varjopuolia molemmissa ryhmissä. Asiat eivät ole mustavalkoisia. Huumeissa on riskejä niin kuin monessa muussakin asiassa elämässä, ja näiden ongelmien lakaiseminen maton alle ei ole kenenkään eduksi.
Ts. minusta ei ole propagandan uhri, jos toteaa, että menettämällä kehonsa hallinnan voi saada vahinkoa aikaan. Minusta se on realismia.
[q]Damien, 18.7.2007 15:29:
Mitä tekemistä huumerikollisuudella on sen kanssa että minä veronmaksajana, en voi kasvattaa kotonaa sieniÄÄ ja kukkAA, koska se tuhoaa mun vitun elämän veronmaksajana, siinä tapauksessa että narahdan siitä?
[/q]
Tuskinpa mitään. En tiedä miten helvetin monta kertaa minun pitää sanoa sen, jonka jo olen todennut, ja jonka sinäkin olet lukenut (jos olet lukenut viestejäni).
Quotaan itseäni.
[q]
Tämä ei toki päde esim. kotikasvatukseen,
[/q]
[q]
[/q]
[q]
[/q]
Eli kirjoitukseni huumerikollisuudesta ei siis liity sinuun, jos harrastat kotikasvatusta.
[q]Damien, 18.7.2007 15:56:
Eli sun puolesta se ois ihan ok, jos suomessa sais kasvattaa ituja ja sieniä ja lähteä niiden voimalla jopa ulkosalle, muiden ituhippien kanssa sinne tavallisten ihmisten joukkoon tavallisena ihmisenä eikä minään HUUMEHÖRHÖNÄ?
[/q]
Ehkä. Periaatteessa sitä voisi ainakin kokeilla, suhtaudun skeptisesti lähinnä kaikkeen aluksi, ja jos se olisi toimiva ratkaisu, niin mikä ettei. Kuten olen jo todennut tässä topicissa aikaisemmin, minulla ei ole hirveän voimakas mielipide kumpaankaan suuntaan. Olen aika epävarma siitä mikä olisi optimaalisin ratkaisu (ei ainakaan nykytilanne), ja sen takia vältän sanomasta suoraan joko selvästi kyllä tai ei. Muutosta tarvitaan, siitä en ole eri mieltä.
PS. Eikö tuollaisen hampputukkahippien pitäisi olla niitä positiivisia ja PLUR:ia viljeleviä ihmisiä, joita eivät häiritse tällaiset kyyniset paskat? =)
Kaikille niille jotka ovat vakuuttuneita siitä että Euroopan huumepolitiikka on menossa liberaalimpaan suuntaan (ja kyseessä vielä usein mallimaana pidetty Hollanti):
[q]
Julkaistu: 12.10.2007 20:05
ap
EVERT ELZINGA / AP
[size=13]Hollanti kieltää huumesienten myymisen[/size]
Hollanti aikoo kieltää hallusinaatioita aiheuttavien sienten kaupan.
AMSTERDAM. Hollanti kieltää hallusinaatioita aiheuttavien sienten myymisen, oikeusministeriön tiedottaja kertoi perjantaina. Päätös astuu voimaan muutaman kuukauden kuluttua.
Hollannissa ovat saaneet viime aikoina laajaa julkisuutta tapaukset, joissa sieniä syöneet turistit ovat joutuneet onnettomuuksiin. Eniten huomiota herätti teini-ikäisen ranskalaistytön kuolema maaliskuussa. Hän hyppäsi rakennuksesta syötyään huumesieniä.
Vapaamielisestä huumepolitiikastaan tunnetussa Hollannissa marijuana ja hasis ovat periaatteessa laittomia, mutta pieniä määriä voi pitää hallussaan ilman, että poliisi puuttuu asiaan.
[/q]
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Hollanti+kielt%C3%A4%C3%A4+huumesienten+myymisen/1135230996993
[q]Damien, 7.12.2008 14:30:
Korvaushoito on järjetön metodi mitä ihmiset on koskaan keksineet, siis kuka hoitaa viinariippuvuutta kiljulla?
[/q]
Mä en nyt tiedä miten tosissasi tämän kirjoitit, mutta jotain sanottavaa siitä silti on. Korvaushoidolla harvemmin riippuvuutta hoidetaan vaan saadaan narkomaanit lailliselle tielle, ja niiden ei tarvitse käyttää epäpuhdasta ja laadultaan vaihtelevaa heroiinia. Teoriassa tällä tavalla narkomaanit saavat puhdasta ja laillista tuotetta ja esim. yliannostuskuolemat vähenevät. Herskanistiltä menee myös järjettömät rahaa herskaan ja sitä usein rahoitetaan rikoksilla tai diilaamisella.
Kolikon kääntöpuoli tässä on vaan se, että bupresta on tullut heroiinia suurempi ongelma Suomessa, joten hieman nurinkurista se kieltämättä on.
[q]REivaaja, 7.12.2008 15:19:
---
Android, 7.12.2008 15:16:
Mä en nyt tiedä miten tosissasi tämän kirjoitit, mutta jotain sanottavaa siitä silti on. Korvaushoidolla harvemmin riippuvuutta hoidetaan vaan saadaan narkomaanit lailliselle tielle, ja niiden ei tarvitse käyttää epäpuhdasta ja laadultaan vaihtelevaa heroiinia. Teoriassa tällä tavalla narkomaanit saavat puhdasta ja laillista tuotetta ja esim. yliannostuskuolemat vähenevät. Herskanistiltä menee myös järjettömät rahaa herskaan ja sitä usein rahoitetaan rikoksilla tai diilaamisella.
---
Ja tää seikka ei sitten auta riippuvuuteen?
[/q]
Heroiiniriippuvuuteen kyllä. Jos ymmärsin Damienin oikein hän viittasi siihen että yksi riippuvuus (heroiini) vaihdetaan toiseen (buprenorfiini).
[q]Mai, 24.1.2009 13:47:
Kuulostaa lähinnä mielipuoliselta ajattelutavalta mun korvaan. Ja siltä että on joskus ollut ongelma kenties amfetamiinin kanssa. Harva ihminen alkaa kahvia vertaamaan amfetamiini - kuitenkin kaksi niin eri asiaa. Toki varmasti yliherkkiö ihmisiä löytyy mutta pahasti kuulostaa siltä että jonginlainen ongelma tossa piilee..
[/q]
Kofeiini ja amfetamiini ovat molemmat piristeitä ja niillä on samankaltaisia (joskaan ei tietenkään täysin samat) vaikutuksia. Vedä tarpeeksi vaikkapa kofeiinitabletteja niin vaikutus muistuttaa etäisesti amfetamiinin vaikutusta.
Kannattaa tarkemmin tutustua kofeiinin vaikutuksiin noin farmakologisesti jos kuulostaa "mielipuoliselta". Kofeiinin vaikutusmekanismi on sama kuin amfetamiinien; nostaa dopamiinin määrää elimistössä.
[q]Mai, 24.1.2009 15:44:
E: Kuinka monta ihmistä tunnette jotka on pilannut elämänsä kofeiinilla? Entäs aiheuttaako se jonkinnäkösiä kofeiinipsykooseja? Kuinka suuri vaara on ottaa kofeiinin yliannostus ja mitä siitä tapahtuu? Ja miksiköhän kofeiini ei ole laitonta? Plussana vielä mainittakoon, että kofeiini on edullisempaa*nauru*
Jos ottaa kofeiinia 2 tablettia kun lähtee baariin lauantaina niin se tuskin aiheuttaa minkäänlaita väsymystä tms. enään tiistaina, vrt. amfetamiini.
[/q]
En missään vaiheessa sanonut että kofeiinin ja amfetamiinin vaarat ovat samanlaiset. Vaikutuksiltaan niiden vertaaminen toisiinsa ei kuitenkaan ole mitenkään "mielipuolista", koska niillä on paljon samankaltaisuuksia. Se ei tarkoita, että ne välttämättä olisivat yhtä vaarallisia.
Olen Unity(f):n ja pHazen kanssa samaa mieltä. Varsinkin lakka/litkuöverit ovat todella yleisiä ja vakava asia, ja todellakin vaikuttaa siltä että jotkut eivät ikinä opi. Tänäkin viikonloppuna tuli todistettua kolmet lakkaöyskät*eiei*
[q]Epailija:
---
Android:
---
Epailija:
Ei hapoissa itseään kohdata. Siinä kohdataan kemikaali nimeltään LSD.
Vitsi että oli hieno lopetus.
---
Ja metsään meni. Pahasti.
---
Olisi kiva kuulla miten. Loput tekstistäsi keskittyivät kritisoimaan esimerkkiä, jonka itse myönsin olevan todennäköisesti pelkkää legendaa.
[/q]
Ok, myönnän että lähinnä keskityin tuohon. Se, millä tavalla kohtaat itsesi LSD-tripillä on vaikeaa antaa joku yleispätevä vastaus sikäli kun kyseessä juurikin on psykedeeli eli vaikutukset voivat olla hyvinkin yksilöllisiä - juuri sen takia koska kaikki olemme yksilöitä, erilaisia sellaisia.
Yksi tärkeämmistä seikoista kun puhutaan haposta on nimenomaan egon kuolema, eli yhteiskunnassa opitun puolen pirstaloituminen tai jopa totaalinen hajoaminen sekä alitajunnan paljastaminen. Psykedeeleissä on mahdollista tarkastella itseään täysin objektiivisesti ikäänkuin ulkopuolisen ihmisen silmin. Koet itsesi ja omat tunteesi ilman niitä yhteiskunnassa opittuja raameja ja normeja joihin olet tottunut. LSD:n vaikutuksen alaisena voit esim kokea muistoja lapsuudesta jota et muuten olisi muistanut (traumaattisiakin sellaisia). Jos ei psykedeeleissä kohtaa itseään, mistä sitten johtuu että masentuneena niiden käyttö melkein poikkuksetta johtaa pahaan trippiin ja onnellisena päinvastoin? Siksi, koska ne eivät ole pakokeino todellisuudesta. Ne eivät poista ahdistusta, masennusta, väsymystä, nälkää ym. Tunnet kaikki perustarpeeet yhtä selvästi (väittäisin jopa että vielä selvemmin) kuin selvinpäin. LSD voi siis olla keino päästä käsiksi syvään alitajuntaasi, niihin tuntemuksiin ja ajatuksiin joita et tavallisesti edes tiedosta. Siksi psykedelien avulla voit päästä tutustumaan ihan uusiin puoliin itsessäsi, ts. opit tuntemaan itseäsi paremman. En kuitenkaan väitä että näin aina kävisi, psykedeelejä käytettän myös hyvin paljon väärin, jolloin pyrkimyksenä on vain äärimmäinen sekavuustila. Psykedeelien kuosaamista en itse hyväksy. Sen verran pitäisi kunnoittaa omaa päätä, että mitään järjetöntä psykedeelien kanssa leikkimistä ei rupea harrastamaan. Silloin seuraamukset ovat usein hyvinkin ikävät.
Lopuksi vielä mielenkiintoinen teksti, jonka olen poiminut yhdeltä toisela nettifoorumilta. Otan vapauden julkaista sen täällä;
Mitä mieltä olisit itse hetkellisestä tajunnantilasta, jossa ajatuksesi kulkevat 2, 3 kertaa nopeammin kuin tavallisesti ja näkisit (ihan oikea kokemus) sielusi silmin seuraavan taulun jonka aiot maalata?
Tai miltä kuulostaa ´päällejäänyt´ inspiraatio, jonka aikana ehtii tehdä sivukaupalla luonnoksia.
Tuttuja tunteita, kuten myös se, että vaikuttamiskeinonsa (itselläni musiikki / ääni) mahdollisuudet pystyy näkemään / tuntemaan fantastisella tavalla kokonaisuutena. Näin summaisin omat kokemukseni musiikin tekemisestä ja jälkituottamisesta taju laajentuneena.
Tästä voi johtaa, mitä psykedeeli tekisi vaikkapa puheenkirjoittajalle: yllättäen mieleen hahmottuu, minkälaisia ihmisiä tulee kuulemaan, kenties myös useita yksittäisiä tapauksia kuulijakunnasta. Tältä pohjalta on helppo lähteä pohtimaan, minkälaisin keinoin omat ajatukset saisi ilmaistua kuulijakunnan mahdollisten yhteisten kokemusten kautta. Ajattelu laajenee, sitähän se on. Eli tajunta laajenee.
Itämainen filosofia tarjoaa oman vastauksensa, joka pohjautuu empiirisiin havaintoihin. Sen mukaan syvällä meditaatiolla -- mielen jatkuvalla keskittämisellä yhteen asiaan (kuten hengitykseen) -- voidaan lopulta vapautua todellisuuden olemukseen liittyvistä ennakkokäsityksistä ja skeemoista, jotka ovat rakentuneet alitajuntaamme persoonallisuuden kehityksen myötä. Tavallisen aistimuksen rajoja voi kuvailla asiaan vihkiytymättömälle esimerkiksi seuraavasti: normaalisti ihmiset eivät kykene havaitsemaan monimutkaisia kuvioita tai puita kokonaisuuksina, vaan tarkkaavaisuus kiinnittyy huomioimaan kerralla vain pienen osan oliosta itsestään. Et esimerkiksi pysty havaitsemaan kaikkia puun miljoonia lehtiä ja oksia samanaikaisesti. Aistihavainnosta siis suodatetaan valtaosa (vrt. ääreisnäkö), koska se on täysin epäolennaista yksilön selviytymisen kannalta. Emme näe /puuta/, vaan mielessämme olevan representaation siitä, millaisena olemme tottuneet puun näkemään.
Huhutaan, että myös serotonergiset psykedeelit (LSD & sienet) palauttaisivat matkan ajaksi sen tietoisuuden tilan, jossa elimme ennen minäkäsityksen ja symbolifunktion kehittymistä. Tällöin pääsisimme käsiksi siihen raakadataan, jota aistimme todellisuudesta oikeasti vastaanottavat. Egoton todellisuus on todellisuus ilman identifikaatiota (mitä ilmiö on suhteessa /minuun/) ja arvottamista. Kaikki on Yksi, koska ei ole käsitteitä, joilla Ykseys voitaisiin jakaa osiin. Jotkut kutsuvat tätä tajunnan laajenemiseksi.
Itselläni LSD toi pysyvän kyvyn nähdä asiat laajassa mittakaavassa syy-seuraussuhteineen. Kiinnostuin politiikasta, syvällisistä haastatteluohjelmista joissa ihmiset todella keskustelevat yleisen höpöttämisen sijaan (olin jo aikaisemmin ajankohtaisohjelmien kuluttaja), rakastuin kvanttifysiikkaan josta nykyään tutkin plasman gravitaatio-ominaisuuksia käsitteleviä tutkimuksia. Tavallisten ihmisten mielipiteitä on suhteellisen helppo käsitellä ajatuspolkuja kuljettelemalla. Lisäksi psykologian lukeminen on mielestäni mukavaa, sillä monet oivallukset saavat tieteellisen täsmällisen määrittelyn.
Negatiivisia puolia en ole kokenut lainkaan, ellei tälläiseksi lueta kyllästyminen joihinkin ihmisiin, joiden elämä tuntuu pyörivän täysin vailla syvempiä ajatuksia työnantajan, biologian, rahan, seksin, ruoan ja jääkiekon ympärillä. Viimeisestä tuleekin mieleen, että jääkiekon seuraaminen televisiosta on nykyisin turhauttavaa, sillä ellen näe kokonaisuutta en mielestäni näe koko peliä.
[q]HRDance:
---
Angelus:
Eiköhän tuokin ole aiemmin selitetty. Suurin osa kasvaa luonnossa ja esiintyy kasvien ym. muodossa.
---
Näinhän kyllä, mut joku typerä neki on menny ottamaan käyttöön.... Huumeita vetäviä ihmisiä näkyy ihan liikaa nykyisin menee mihin vaan.. Onks se tosiaan hauskaa....!?!?!?!?
[/q]
Valtaosa viihdekäyttäjistä taitaa kyllä käyttää niitä nimenomaan siitä syystä että se on hauskaa. Poikkeuksia tosin löytyy.
- « Edellinen
- 1
- ...
- 173
- 174
- 175
- 176
- 177
- ...
- 180
- Seuraava »