Mitkä pelit syyhyttävät sormianne ATM?

Back to yleinen keskustelu O

just nyt tekis mieli pelaa civilizationii... anyone for a round?

[q]hallucinogen, 3.2.2006 21:46:
---
Inso, 3.2.2006 21:21:
Enemmän siitä WoWista joutuu aluksikin maksamaan. Sen jälkeen joka kuukausi tulee se ~20e lisää eroa.

---

Mitä tarkoitat? Pelihän on aivan samanhintainen ja kuukausimaksuton jos ei ole muuttunut. Jos tarkoitit sisällön arvoa niin se on toinen asia, guild warsia oon pelannut n. 10h ja hyvä peli se on mutta tolla kokemuksella en osaa sanoa sen arvosta suhteessa wowiin. wowissakin olen uusi tekijä mutta sitä enemmän seuranneena sille hivenen 10e päälle kuukausimaksulle saa aika paljon vastinetta.

Tarkoititko mahdollisesti sitä, että GW on pelattu "loppuun" noin 2kk päästä ja wow elää kuukaudesta toiseen tuoden aina uutta jolloin ei tarvitse muuta peliä kuin sen ja näin ollen "säästyy" muiden pelien ostamiselta?
[/q]

Tarkoitin ihan rahallisesti. Mutta näemmä hinnat on nykyään muuttuneet, kun molempia saa siihen noin ~40 euroon. Omani hankin nimittäin ~puoli vuotta sitten.

http://80.81.189.232/f//00/23/69/98/28693044.jpg

[q]Real Charly, 4.2.2006 11:21:
Kattos kun realistisuudella tarkoitetaan paljon muutakin kun niitä "osumapisteitä". Siihen se sitte F.E.A.R:n osilta jäikin?
[/q]

Njaa. Itselle, kun sanotaan "realistinen FPS", mieleen tulee ensinnäkin kohtalaisen todenmukaisiin tai -kaltaisiin tilanteisiin perustuva peli. Yleensä siis (kun tässä meidän mualimassa eletään) jokin historian tai nykyajan todelliseen tai kuvitteelliseen sotilaalliseen konfliktiin perustuva peli. MUN näkökulmasta siis ei paljoa auta, jos vihollisella on normia pidempi pätkä koodattu tekoälyä, jos pelin voi kuitenkin voittaa rynnimällä sisään ja streiffaamalla ampuen tipauttaa jokaisen vastaantulevan äijän/mörön.

Ei siis tarvitse käsittää väärin - pelasin erittäin viihdyttävän F.E.A.R.-demon läpi ja itse pelin kyllä aion hankkia, mutta en siltikään pidä sitä pelkästään fysiikkamallinnuksen (joka on ollut aika perusjekku sen jälkeen, kun Max Payne 2:ssa ja Half-Life 2:ssa käytettiin lisensoitua HAVOK-fysiikkamoottoria) ja tavanomaista paremman tekoälyn perusteella realistisena. ;)

[q]Rujo Mutantti, 5.2.2006 10:25:
Deus Ex pc:lle marketista 2.90e ns. aika hyvä ostos. Työn alla samalla Golden Sun GBA:lle.
[/q]
Maksoit kyllä ylihintaa, kaveri sai marketista saman pelin tasan kahdella eurolla :D

[q]Real Charly, No vittu LOL! :D
[/q]

Aina näyttää hyvältä quottaa kaks kappaletta vastatakseen muutamalla sanalla, vieläpä täysin sisällöttömällä. Et vittu LOLLERI LOO itelles. :D

[q]Real Charly, 4.2.2006 11:21:
Kattos kun realistisuudella tarkoitetaan paljon muutakin kun niitä "osumapisteitä". Siihen se sitte F.E.A.R:n osilta jäikin? "Osumapisteet", kuka alkaa arvostelee peliä "osumapisteiden" takia, kun voi miettiä realistisuudella esim. objektiivien käyttäytymistä, vihollisten omaa ajattelua (blokkaa pelaajan eteen JÄRKEVÄSTI esineitä suojaksi, hakee suojaa ympäristöstä, jakelee käskyjä, pelaa JÄRKEVÄSTI tiimiin toisten pahiksien kanssa eikä sählää skriptatusti, kuten aiemmin peleissä on ollut tapana!). Pelissä toimii mm. valoefektit aivan törkeän hyvin (harmi ettei oma kone toistaiseksi pyöritä peliä täysillä grafiikoilla.. ensimmäinen kerta kun harmittelen kyseistä asiaa!) tehty ja eikä "kuolema animaatioissakaan" ole hirveemmin kritisoitavaa.
[/q]

I hate to burst your bubble, mutta skriptattua tekoälyä se FEARinkin tekoäly on oli se sitten kuinka taitavasti skriptattua tahansa (allekirjoittanut ei näkemänsä perusteella ole hirveän vaikuttunut). Itse en lähtisi realismia hirveästi peleistä hakemaan, sillä sen suhteen tulen itse ainakin pettymään vielä pitkään. Uskottavuus ja immersio ovat sitten asioita erikseen ja niiden suhteen pärjää vähän pienemmilläkin eväillä.

Mun undead tier2 epix mage tulee ja gänkkää teiät kaikki senkin nördet!! WOW FTW!!

./cry

[q]hardikaveri, 6.2.2006 12:16:
sen pelin pelaajia kun täällä on useampikin ja ne jutut tosiaan vie tilaa keskusteluista nyt sen puolet!
[/q]
Helpompaa ois jos säkin vaan alistuisit ja alkaisit wowaamaan :D

[q]Juhgu, 6.2.2006 02:30:
---
kap-pu,
Ja: kaunis threadini on liittynyt WoW-fanipoikien (ja tyttöjen) temmellyskentäksi. :<
---

Toi on kyllä harmillista miten keskustelut muuttuu heti EVVK:ksi kun wowinpelaajat avaavat suunsa :D
[/q]
Niin ja pelihän se wowikin on joten ei se kovin OT oo ainakaa ku otsikkoa kattelee :)

[q]Juhgu, 6.2.2006 12:01:
Pari viikkoa sitten tapasin baarissa tyypin, joka ei koko sen parin-kolmen tunnin aikana kun siinä istuin, puhunut (minullekaan) mistään muusta kuin wowista. Oikeesti. Se oli kuulemma muutaman viikon raatamisen ansiosta jonkun serverin x rodun x ensimmäinen pelaaja jolla oli joku harvinainen esine x. Se oli sen mielestä tosi hienoa.
[/q]
Sori Juhgu, että pilasin sun illan :D

Mutta joo. Mä en (tietääkseni) ainakaan puhu wowista ellei toinen satu pelaamaan sitä myös. On hiton ärsyttävä puhua siitä jollekin, joka ei vaan tajua

joo mut eiks otsikko ole lyhyesti et mikä peli on just kool nyt..

silloin wow yksityiskohtien kertomiset on offtopiccii..
ja kun sitä on kaikissa muissakin peli thriideis noin puolet niin olis kyl kaikinpuolis terää tehä se om thriidi jo wowille..

sen pelin pelaajia kun täällä on useampikin ja ne jutut tosiaan vie tilaa keskusteluista nyt sen puolet!

jos tähän thriidiin tulee viel muutama wow viesti niin MÄ teen teille oman official wow mega nerd thriidin

Mennyt vähän nostalgiapelailuksi viime viikkoina: The Secret of Monkey Island, Indiana Jones and the Fate of Atlantis ja Gabriel Knight 3: Blood of the Sacred, Blood of the Damned tullut koluttua läpi. Noin ylipäätään ei tule hirveästi enää nykyään pelailtua kun noita uusia seikkailupelejä julkaistaan niin harvoin.

Ai niin ja toissapäivänä asentui Day of the Tentacle koneelle, sen pariin voisi palailla tossa illemmalla.

[q]kullannuppu, 1.2.2006 15:32:
Tällä hetkellä kuumin hitti on Star Control 2 : The Ur-Quan Masters. Aivan helmi!

Ja tietysti Jumping Bird eli J-Brid vuodelta 1983, elämäni ensimmäinen peli! :) Kultani sai sen Dos-Boxin kautta toimimaan, ai nostalgiaa.

Tietty WoW kiinnostaa, mutta Ultima Online onnistui jo aikoinaan koukuttamaan niin tehokkaasti, etten viitsi edes kokeilla, ennenkuin on aikaa pelata. Milloinkohan sekin päivä sitten koittaa.. Toisaalta on ihan parasta pelata retropelejä oman kullan kanssa. Retropeli on paras peli. :)
[/q]

Eiku eiku eiku, Alley Cat!!! Retropelit kunniaan. :D

super nintendol Street Fighter. klassikko *sydän*

Tietysti WoW - 60lvl TrollFemaleMage Stormreaverilta Astuu Palvelukseen ja puhuu juhgulle ja kumpaneille evvk juttuja *plur*.

Tosin kun on mukamas hc mmrpg:taja ni pitäähän sitä pelaa classikkoa aina samal. Eli UltimaOnline se aina Ja tarkoitan AIna syyhyttää sormia vaiks vain autoMinerin voimal XD

Ja tietysti NFS MostWanted On pakkopeli Labtoppiin. Kyllä siinä vasta on Timangi autopeli.

kyll nyt ton psp:n tultua niin pakkohan ATm Parasta käsikonsolia on aina kun vain aikaa on jyystellä. Ja silloin sitä haluaa pelaa Breath Of fire3: Kunnon JapanStyled SeikkailuRopee. sekä Tietysti NFS MostWantedia tälläkin. On se vaan niin hyvä peli =P

Nintendo syyhyt.

Ja Gameboy Adwancelle sp:lle tietysti AD wars Dualwars. Sekä Game gubelle adwanced warsin Batalion Wars. <- Eli vuoropohjaista Sotastrategiaa MANGA Söpöilyllä UUUHHHH miten katu-uskottavaa =P

Tossahan niitä on jo paljon mitkä sormia syyhyttää.

Tietysti täytyy mainita mtg: Gang of four sekä tietysti texas poker Ihan näin yleisesti korttipeleistä jotka syyhyttää niin livenä kuin netissä niille varatuilla netti siteillä =P

Niin ja Muuten teille kaikkille Wow rakastajille ja vihaajille.. Olin muuten servuni eka horde jolla oli exalted cenarion circlellä reputaatios eiks oookin ihan VIIIIITUN SIIISTIII...*justjoo* XD

[q]kotivalo, 5.3.2009 20:03:
Dead Space vähän syyhyttäis, mut tuli hulluja painajais-unia jo sen takia, ni taitaa olla parempi pistää myyntiin koko peli, ja keskittyä vaikka Skaten pelaamiseen...[/q]

:D On kyllä vähän ristiriitainen pelikokemus, samoin kuin vanha klassikko Aliens vs. Predator mariinilla pelattuna. Tunnelmallinen, intensiivinen ja koukuttava, mutta siinä määrin ahdistava, ettei välillä oikein tiedä nauttiiko pelaamisesta vaiko ei. Allekirjoittaneella kokonaisuus jää kuitenkin todella vahvasti plussan puolelle, mutta toisaalta olenkin välttynyt painajaisilta tyystin. Kyttäkainaloista on sen sijaan tullut kärsittyä jo yhteensä reilun 14 tunnin ajan. ;P

[q]ALIEN, 6.2.2006 20:34:

GRATS! =D

Mä jätän koko AQ:n väliin ja odottelen mieluummin sitä aikaa kun pääsee the Lich Kingiä paiskoo menemään yms. AD:lle kohta exalted, kuin myös Trolleille sekä UC:lle. Orgille ja TB:lle exalted. Itseasiassa olin servun eka kuka oli exalted Thunder Bluffille Kodolla siis ratsastin örkkinä :)
[/q]

Juu itekin oon töissä aina sellasiin aikoihin, Että mulla ei oo aikaa tai varaa saada itelleni tier2sen equja tai parhaita equja sitä kautta. Mulla ei ole edes vielä Azuresongia vaan pelleilen jollain zulgurubin paska aseel XD

Mutta toisaalta mulla on aikaa pelata parhaisiin "rauhallisimpiin" farmaus aikoihin Joka tarkottaa sitä, että kaikki reput mitkä pystyy järkevästi farmaa tai "ostamaan" on kyllä täpissä.

Oma hyötynsä siitäkin on kun saa kaikkee kivaa extra itemii ja muuta. Esim onhan se kiva olla Furbolgien trinku jolla saa muutaman minuutin välein summittua Söpön Ghosti furbolgin healaa mua XD

Kyllä mä aq:s meinaan käydä aina kun pystyn. Mutta koska aq:hun tulee meidänkin killal eri dkp ni en oo sieltä ikinä saamas mitään "kunnes kaikilla on kaikki" ja sit voin taas kerätä jämät kun kukaan ei enää tarvii.

T.Repufarmari stormreaverilta =P

[q]ALIEN, 8.2.2006 00:33:
T. Repufarmari Shadowsongilta (tosin joskus väkisin mursin tieni läpi furbolgien et pääsin moongladeen / winteriin tajuamatta et se repu menee alas päin. Saatana hated nyt niiden kaa =D
[/q]
Toisilla on teleportti moongladeen ;) Tosin, mulla on nyt unfriendly niiden kanssa joten pääsen menee siellä ihan vaivatta. Winterspringiin ei tosin oo vähään aikaan mitään asiaa

Metal Gear Solid 4

O