kuunteletko jotain muuta kuin technoa

Back to musiikki O

Tälläkin hetkellä soi Fear Factoryn Soul of a New Machine-levy. Muita raskaamman sarjan suosikkeja ovat Paradise Lost, Sepultura, Faith No More, ja hiljattain pitkän tauon jälkeen uudelleen löytämäni Iron Maiden.

Taisin jo aikasemmin laittaa tähän topicciin myös kevyemmän ei-elektronisen musiikin suosikkini.

Ihan lähes jokaiselta musiikin osa-alueelta löytyy sellasta jota kuuntelen.
Suomi-pop on tosin sellasta, jota EN pysty kuuntelee.*vink*

Lähinnä sydäntä ovat AINA olleet Dire straits ja Gary Moore.
Klassista kuuntelen myös melko paljon. Yömusiikkina etenkin.

Hyvää ja kiwaa joulun odotusta kaikille!!!

Oikeastaan pystyn kaikkea kuuntelemaan tiettyyn rajaan asti, mutta kaupallinen mitäänsanomaton perseenheilutushomoilupurkka hip-hop tyyliin pikku g, eminem, jopa nykyään jay-z:kin on yksinkertaisesti hirveetä. Mulla menee oikeesti aina kylmät väreet, kun kuulen ja näen pikku g:n nuoriso-biisin vai mikä onkaan livenä tv:stä. Muutenkin 99.9% MTV:llä pyörivistä hiphop-artisteista on täyttä paskaa.
Mielummin kuuntelen suomipoppia kuin munatonta räppiä.
Radiossa soi parhaillaan kapasiteettiyksikkö*justjoo*
Open Recordsin ensimmäisessä kokoelmassa oli sentään jotain*muistelee miten pelinappula-biisi menikään*

[muokattu 15.12.2003 10:49]

Mä kuuntelen prokerokista aina heviin... kaikki joka on mukavaa ja tarpeeksi törkeetä.*hali*

Minulla niinkuin aika monella täällä, menee lähes kaikki musiikin eri lajit. Kaikista eniten muusta musiikista kuin konemusiikista, tykkään vanhasta (sinatra, sammy davis jr., Dionne warwick, beatles) ja sitten siitä vihatusta, rakastetusta hiphopista. Erilainen musiikki antaa kuitenkin niin paljon eri tilanteisiin. Konemusiikki voi kuulostaa pahalta kauneimmissa joululauluissa ja virret vähän hassulta kello kuudelta aamulla valojen välkkyessä

Kukin taaplaa tyylillään.

aika jännä..Aloin kirjoittaa tähän ni tolla edellisellä oikeestaan oli JUST samatjutut mitä olisin laittanu.*hymy*
Ava kin on sama..okrait. Kaikki menee (mutta virsiä en kuuntele mielellään ,enkä niitä eppuja yms juntti suomalaista..)hehee.
niin joo..ja se Sinatra ON hyvä..*joo*

...outs ...Paitsi että TYKKÄÄN siitä ”konemusiikista” eli siis muuten samat.

Lionel Richie

poikkeaa aika lailla muusta mitä kuuntelen, mutta Endless Love yms. siirapit kyllä toimii Ja joku rauhallinen tyyliin Lamb (Gabriel) voisi toimia, mutta en ole oikein perehtynyt tohon puoleen..

[muokattu 15.12.2003 21:56]

todettiin kaverin kanssa baarissa, että hiphoppi on läskien ihmisten musiikkia, sillä siinä ei tarvitse liikkua nopeasti ja kuluttaa energiaa

niin no voihan kaikkea musiikkia tanssia eri ”nopeuksilla”.Ei se näytä välttämättä hyvältä, jos yrittää tanssia hiphoppia kauheella vahdilla

[muokattu 15.12.2003 22:47]

Se sinatra on kyllä mies paikallaan, selkäpiitä karmii kun se mies laulaa, miten onnellinen on, kun on löytänyt jonkun ” For once in my life, i have someone who needs me...”

Ja konemusiikki on niin hyvää..*pihkassa*

meidän tieteellisen tutkimuksen lähdeaineistona olikin highlightin tanssilattia.

kai sitten jotain lähdekritiikkiä pitäis harrastaa

takasin aiheeseen?

-Kyllä.
Vaikkakin varsinki viimeaikoina tullu melkeinpä ainoastaan konemusaa kuunneltua.. Radiosta tulevan paskan lisäks siis.

Konemusan jälkeen eniten tulee kuunneltuu kaikenlaista \'mustaa musiikkia\'. Varsinki vanhempaa hiphoppia + jotain uuttakin, tyyliin:
-Tribe called quest
-Mos def
-Talib Kweli
-Ghosface Killah
-Jay-Z
-The Roots
-Outkast (uus levy aikas jees*joo*)

Jos joku kiduttamaan haluu ruveta, ni ei muuta ku laittaa euro/suomipoppia tai kunnon mitäänsanomatonta \'aikuisrokkia\' tulemaan ja kovaa*eiei*

rap on mun mielestä hyvää vastapainoa konemusiikille...*pelle*
tällä hetkellä teho kuuntelun alla Zion-i

Mulla menee oikeestaan kaikki muut musiikkityylit paitsi Räppi. Mä en kestä sitä alkuunkaan. Juur tuo Älä tule myöhään kotiin, tais olla spesialistin, niin siinä meni niin paljon hermot. Se oli siis niin ärsyttävä kappale.
Toinen artisti mitä en siedä on Pikku G. On se sinäänsä hyvä et nuorena pääsee jo maistelemaan miltä tuntuu olla suosittu, mutta vanhentuessa se on taas perseestä kun se suosio nousee päähän.
Kolmas saman alan artisti on toi Eminem.. Sitä ei jaksa... Sitä mieltä että vaalea mies ei osaa räpätä. Mutta ei sitä räppiä silti jaksa kuunnella.

Täytyy aika tiukka puristi musiikin suhteen olla, jos ei myönnä minkään ei-techno -bändin tai edes biisin kuulostavan hyvältä*hmph*. Hyvät biisit on hyviä biisejä. Eli tietysti suurin osa kuuntelee muutakin musiikkia siinä kaikkiruokaisessa mielessä, että automatkat on viihtyisiä pelkällä radioannillakin (itse tottunut kun aina unohtuu levyt kotiin). Mutta siinä mielessä en itse muuta samalla lailla kuuntele, että jostain genrestä pitäisin yhtä bändiä laajemminkin. Ja kyllä kaikista vuosien varren levyostoksista harva vain on tukenut ja kannustanut minkään muun tyylin artisteja *vink*. No myönnetään, heti napsterin ilmestymisen jälkeen on tullut artisteja riistettyä armotta genrestä riippumatta. mp3 ei naarmuunnu*hih*. No tietenkään jonkun uuden kotimaisen aloittelevan trancelupauksen biisejä en imuta... niitä kun on aivan turha odottaa kazaan löytävän
No tavallaan kyl sellanen tietyntyylinen nopeahko ja hilpeä jazz kuulostaa hyvältä, vähän sen tyylistä tuli pari päivää sit Mel Brooksin leffassa Sweet and lowdown. Se kertoo 30-luvun jazzympyröistä jenkeissä, ja jopas jopas runsaasti musiikilla höystettynä.
En tiiä miksi tämän tyylistä tarkemmin kutsutaan, kai sille on ytimekkäämpikin nimi ku ”sellanen nopeahko ja hilpeä jazz”. Jazziakin on niin monenlaista, suurin osa pistää vieläpä yleensä vaihtamaan kanavaa. Mutta tällanen aika nopeatempoinen, taustalla on sellanen jatkuva tasainen kontrabasson dum-dum-dum-dum ja rumpujen tsih-tshi-tsih-tsih, ja sit joku vetää trumpetilla kai yleensä tai pianolla -leffassa kitaralla- silleen et ei uskois kymmenen sormen riittävän moiseen. Viimeistään sit jos ja kun on ite yrittäny saada trupetilla edes jotain ääntä aikaseks ni hämmästelee. Kai siin sellanen ennalta-arvaamattomuus kuulostaa kivalta, ku ei kuule mitään kaavamaisuutta eikä mee silleen normaalisti tahdissa. Onko oikein sanottu, tarkotan et keskenään pysyy toistensa tahdissa, mut ei oo musiikki silleen nelitahtisesti osissa, vaan menee vaan sellasena tasasena dum-dum-dum-virtana. Onko se sit yksitahdissa? No ihan sama, se olis kuitenki toinen juttu mikä technon ohella kuulostaa hyvältä. Vaikka en samoissa määrin kuuntele.

skunk anansieta, guns n´rosesia, slash´s snakepitia, vanhempia rokrok klassikoita.. ja skedeleffoissa on nykyää hyviä biisejä paljon.
marilyn mansonia, aikasemmin kornia jne, enää ei oikein uppoo. suurin osa mätöstä on kuunneltavaa ja melkein kaikki missä on hyvä rytmi. elektroa ja trancea tulee kuunneltua kunnon teknomätön lisäks aika lailla. ja välillä sortuu radioon..

Melkein laidasta laitaan. Riippuu ihan fiiliksistä.

oon allerginen pelkästään tanssilavahumpalle... *yök!**sars*

onko kone musiikki ainoa oikea sinulle*täh*
vai lämpeetkö myös jollekkin muulle tyylisuunnalle*täh*

[muokattu 20.10.2002 18:20]

O