Mikä ärsyttää?
Tulorajat viittä vaille yli jo ens kuun jälkeen ei näytä tää 660e/kk riittävän mulle. Taas tää iäisyyskysymys, eli palauttaisko rahaa kelalle ja tekiskö ihan järjettömästi lisää töitä vai jättää kaikki työt tekemättä ja yrittää elää ilman tuloja. Nostakaa tulorajoja lisää kiitos
[q]Hyzenthlay, 28.9.2008 20:18:
no yleensä tiedän vasta loppuvuodesta kuinka paljon olen saanut työtä. Muutenkin ei tuntunut keväällä kauheesti kiinnostavan se juttu, että joskus loppusyksystä voi mennä tulorajat yli (=iäisyyden päästä). No, ihminen on lyhytnäköinen ja tyhmä. Mut edelleenkin mun mielestä vapaan tulon määrä sais olla isompi!
[/q]
se pitäs ottaa kokonaan pois, ei mitään järkeä että ihmistä sakotetaan siitä että jaksaa käydä töissä ja koulussa samaan aikaan.
no yleensä tiedän vasta loppuvuodesta kuinka paljon olen saanut työtä. Muutenkin ei tuntunut keväällä kauheesti kiinnostavan se juttu, että joskus loppusyksystä voi mennä tulorajat yli (=iäisyyden päästä). No, ihminen on lyhytnäköinen ja tyhmä. Mut edelleenkin mun mielestä vapaan tulon määrä sais olla isompi!
Se että oon ollu melkein 3 viikkoo saikulla ja nyt taas koulussa, jakso vaihtuu huomenna ja miulla on NIIIIIIIIIIN vitusti kirittävää et ahdistaa. Noh, onneks oon supermies ja selviin mistä vaan
niin paljon napsinu nyt kaikkea nappeja naamaan, että varmaan joku häiriö ku ihme akne iski... eilen ja varsinkin nyt aamulla voi jestas! hyh posket ja leuka ja suun ympäristö on ku perunapelto. näyttää ku ois dokannu viikon ja syöny suklaata pelkästään ja pitsaa. yritä ny sit näyttää jotenkin hyvältä
edit: tää oliki allerginen reaktio eilisestä napista. jee oon kauttaaltaan täynnä pieniä punaisia pilkkuja. ja naama on ku on oikeesti joku kukkakaali. HYVIN MENEE!
oon vaa tällänen kiukkupussi :(
[q]Hitchhiker, 29.9.2008 16:01:
Huomaat olevasi paikassa, jota voisi verrata aikuisten ihmisten päiväkodiksi, toi ei anna mulle lapiota jotta voisin rakentaa oman linnani, toi ei koskaan leiki mun kanssa ja niin edelleen. Aikuisetkin ihmiset osaavat käyttäytyä hyvin lapsellisesti ja jokaisen ihmisen pitäisi olla heidän kaltaisesta muotista valettuja.
[/q]
Mä oon tullu siihen tulokseen, ettei suuri osa ihmisistä muutu ton asian suhteen koskaan. Siitä kiukuttelusta, kateudesta, kiusaamisesta yms. tulee vaan vähän peitellympää. Se puetaan näyttämään aiheelliselta tai yritetään ainakin itse vakuuttua siitä että on oikeassa.
Huomaat olevasi paikassa, jota voisi verrata aikuisten ihmisten päiväkodiksi, toi ei anna mulle lapiota jotta voisin rakentaa oman linnani, toi ei koskaan leiki mun kanssa ja niin edelleen. Aikuisetkin ihmiset osaavat käyttäytyä hyvin lapsellisesti ja jokaisen ihmisen pitäisi olla heidän kaltaisesta muotista valettuja.
[q]H3li, 19.8.2007 08:30:
känniääliöt
[/q]
Sanopa muuta... Tulin tänään töihin 6.30 metrolla itähelsinkiin ja voi vitt.. mitä apinoita koko metro täynnä.*toktok* Yksi laattas oikein huolella pitkin ja poikin, loput piti ihan jumalatonta meteliä.*senkin* Mutta onneksi on mp3-soitin keksitty ja aurinko paistaa!*hih*
[q]noena, 1.10.2008 08:46:
hirvee nuja [/q]
Mut joo, aika monesta "melkein flunssasta" on kyl selvitty buranalla ja kofeiinilla - plus tietty mullahan on jatkuva allergialääkitys, kortisoninenäsuihkeet, isot satsit vitamiineja joka aamu, jne...
Oikeastaan välillä harmittaa ettei saa jäädä saikulle, mut sit muistutan aina itseäni että vielä inhottavampi on olla kotona oikeasti sairaana ja kuumeessa!
Paranemisia! (PS: muista syödä!)
Taitaa vedellä mun pöytäkone viimeisään. Yllättäen taas just kun menny 7kk sitten takuu tästä. Poweri reistaa, aina kun koneen käynnistää, niin parilla ekalla kerralla mylly sammuu jo ennen kun ruudulle tulee ensimmäistäkään riviä.
On kun vanhaa ladaa starttais.
[q]Annakins, 1.10.2008 09:48:
---
sapeli, 1.10.2008 08:54:
Oikeastaan välillä harmittaa ettei saa jäädä saikulle, mut sit muistutan aina itseäni että vielä inhottavampi on olla kotona oikeasti sairaana ja kuumeessa!
---
Miten niin ei saa jäädä saikulle?
[/q]
Siis siksi kun en ole pitkään aikaan ollut oikeasti sairaana. Eli en anna itselleni lupaa "lintsata" jonkun nuhan takia (vaikka välillä houkuttaisi).
Se vittu ärsyttää että vittu aamubussit ei vittu mene talviajan mukaan vittu kun bileet vittu kuitenkin vittu loppuu vittu tunnin vittu myöhempään, VITTU!
Onneks löyty mukava kaveri taksijonosta että pääsin "puoleen hintaan" himaan, mutta silti olisin ollu tunnin aikaisemmin himassa jos systeemi toimisi järkevämmin.
Kuulin bussijonossa että bussikuskit saavat tunnin "vapaata" keväällä, ja siten puolestaan olisi järkevää että tekisivät tunnin ekstraa näin syksyllä, mutta EI.
ÄRSYTTÄÄ!!!! En löytdä passia ja ens la pitäis lähteä damiin. tarkoittaa että nyt pitää yrittää järjestää aikaa ja rahaa hommata uusi passi mikä on yhtä pitkään voimassa kun edellistä oli vielä jäljellä...*eiei**poks**grr*
[q]sapeli, 21.7.2009 11:53:
Haa, nyt kun vielä muistan, täytyy listaa pari juttua mitkä ärsyttää. (Näköjään ärsyttävät kuitenkin aika vähän koska olin unohtanut saman tien.)
Ekana ärsyttää bussit jotka menee etuajassa. Siis mitä vittua?! Ymmärrän toki että on kiire ja että voi olla iso houkutus mennä nopeammin jotkut paikat tasoituksena ruuhkille jossakin muualla, mutta mun mielestä se ei ole hyvä tekosyy. Jos bussi on etuajassa pysäkillä, olisi kohtuullista odottaa siihen aikataulussa näkyvään aikaan kunnes jatkaa eteenpäin. Ei oo juuri mitään vittumaisempaa kuin lähteä töistä etuajassa että ehtisi tiettyyn bussiin ja vaihdot on jo katsottu edeltä, ja sitten bussi huristaa 3-5 min etuajassa pysäkiltä. Ja sit odotellaan seuraavaa 20 minsaa, plus mahdolliset vaihdot mietittävä uudelleen.
[/q]
Jos puhut pysäkkikohtaisista aikatauluista, et lähtöajoista päättäriltä, niin nehän arvioituja ohitusaikoja. Eihän siin olis mitään järkee et liikenteen sujuessa bussi nököttää minsan joka pysäkillä
Vai ymmärsinks mä ny ihan väärin?
Pesukone hajosi. Ja yleinen asioiden ja elämän merkityksettömyys. Ja joidenkin ihmisten tyhmyys... hankkisivat elämän.
Muanantai.
[q]crissy, 6.11.2008 16:14:
[size=11] VITTU[/size]
[/q]
huomasin tällaisen... mitä ihmettä?
[q]Annakins, 21.7.2009 13:57:
Jos puhut pysäkkikohtaisista aikatauluista, et lähtöajoista päättäriltä, niin nehän arvioituja ohitusaikoja. Eihän siin olis mitään järkee et liikenteen sujuessa bussi nököttää minsan joka pysäkillä
Vai ymmärsinks mä ny ihan väärin?
[/q]
Kyllä ymmärsit ihan oikein, ja olen itse sitä mieltä että istukoon bussi jokaisella pysäkillä vaikka sitten sen minuutin että ei ole etuajassa. Myöhästymisiä sattuu, sille ei voi mitään, mutta etuajassa olemisen voi välttää.
[q]sunbeam, 23.6.2009 22:19:
ÄRSYTTÄÄ!!!! En löytdä passia ja ens la pitäis lähteä damiin. tarkoittaa että nyt pitää yrittää järjestää aikaa ja rahaa hommata uusi passi mikä on yhtä pitkään voimassa kun edellistä oli vielä jäljellä...*eiei**poks**grr*
[/q]
Hollanti kuuluu Schengen-alueeseen eli voit käyttää matkustusasiakirjana myös virallista henkilöllisyystodistusta.