puntti & sali

Back to yleinen keskustelu O

[q]JereBBA, 13.7.2006 07:53:
noh mut mite tua salimusa, mikä porukoilla pauhaa salilla ja mikä ei missään nimessä saa soida ku salilla ollaan? ite vois sanoo, et joku tollane mättö, hard trance/dance vois parhaite sopii sykettä nosteleen, ja sit taas ehdottomasti turn down ois joku kiva radiokanava mis vaa puhutaa paskaa ja tulee yks biisi puoleen tuntii ja seki on joku surkee viisu.. esim, huono radiokanava tällä logiikalla on yle x ja muut tollaset..

muuut mites muilla??
[/q]

itse otan oman hi-md soittimen taskuun ettei tartte kuunella salilla tulevaa hittimusiikkia.
energinen musaa toimii hyvin salilla, itse kuuntelen siel kaikenlaisia hardtrance/freeform mixtapeja.

ite käyn työpaikan salilla, mikä on kohtuu mesta paikka. hyvä äänentoistopuoli ja alan laitteet, ei mitään hydrauliikka leluja, vaan raakaa rautaa.. hyvänä puolena on myös se, ettei näin kesäaikaan sielä ole melkein ikinä ketään.. muutamat miksit ite väsäilly ja ottanu salil mukaan.. toimii ni pirun hyvin.. kummasta saa enemmän agrea.. hyvästä musiikista, mikä voi joillain jopa nostaa motivaatiotasoa ;D tai sitten joku aivan paska piisi mitä ei pysty yksinkert. kuuntelemaan.. esim joku 50cent:in raastava rallatus.. siinä tulee sellainen iso agre päälle ja vitutus..sen kun purkaa romuihin ni hyvää tulee :)

[q]Super-Kerttu, 13.7.2006 08:54:
Jäänyt kyllä kesällä kaikki urheilu..*igor*[/q]
Mulla myös on valitettavasti jäänyt sali sitten toukokuun alun. Harmittaa, vaikka teenkin ruumiillista työtä jossa kädet saa kyllä pientä "treeniä" mutteivät tarpeeksi. Toisaalta olen toukokuun alun jälkeen polkenut pyörällä yhteensä yli 1300 km työmatkoja (joka päivä 15 km yhteen suuntaan), joten jalat on varmaan ihan ok kunnossa. En vain yksinkertaisesti ole jaksanut salille mennä, vuorotyö + 30 km pyöräilyä päivässä (ja viimeiset viikot vielä tässä helteessä) + raskas työ jo itsessään on ollut mehut imevä yhtälö ainakin minun kohdallani. Syksyllä sateiden tullessa kuitenkin lopetan pyöräilyn ja sitten on taas suunnattava askeleensa salille. Kaikesta huolimatta on kuitenkin vähän huono omatunto.

[q]Super-Kerttu, 13.7.2006 08:54:
Jäänyt kyllä kesällä kaikki urheilu..*igor* No pitää elokuussa ottaa taas itseään niskasta kiinni kunnolla, ettei ihan pääse rupsahtamaan takasin viime syksyiseen kuntoon..*joo*
[/q]

Mulla on just toisinpäin. Nyt kesällä kun tulee polettua päivässä 36km pyörällä, niin salillakin tulee käytyä viikossa 3-4 kertaa. Ja jalkapalloa ja rantalenttistä tulee kanssa pelaitua aika paljon. Vissii ku meikäläinen pääsee kerran käyntiin niin sitte liikutaan oikein urakalla.

[q]JereBBA, 13.7.2006 14:31:
ei saa kestävyysurheilla, ettei laihdu ;D
[/q]

Ei ihme, ettei muhun liha tartu ;D

jaahas.. se rupeepi kohta syksy tuleen ja voi taas vaihtaa kiertoo.. :) aah, niin virkistävää

[q]Flash, 13.3.2008 17:14:
kesä tulossa.. dieettiä ei oo mitään järkeä vielä tässä vaiheessa vuotta alottaa.. tosin riippuu missä kunnossa on.. mut ihanteellisin aika olisi aloittaa toukokuun alussa.. kesäkuu kuitenkin melko hiljaista.. sit on heinäkuussa hietsukunnossa <3
[/q]

Äläs ny, mä kun lähden Mallorcalle juhannuksena*joo* Eli dietillä ollaan!*igor*

e: Meinasin tänään lähteä salille mutta taidan jättää sittenkin väliin. Tällä viikolla kuitenkin jo 5krt salitreenit tehty ja tänään menossa lenkille.

[q]yusuplus, 13.3.2009 19:29:

- venyttele paljon
- ennen treeniä huolellinen veryttely ja lämmittely

[/q]
Tähän vielä tarkennuksena eli venyttelyä ei kannata tehdä juuri ennen voimasuoritusta, heikentää merkittävästi tuotettua voimaa lihaksen ollessa jo valmiiksi venytetyn (jos siis tavoitteena voiman lisääminen). Aktiivinen dynaaminen verryttely/lämmittely ilman staattisia venytyksiä sen sijaan on paikallaan.

viite: http://www.nytimes.com/2008/11/02/sports/playmagazine/112pewarm.html
ja toinen mielenkiintoinen: http://www.bmj.com/cgi/content/abstract/337/dec09_2/a2469

Kävin tänään tekemässä 2-jakoisen ohjelman ja fiilis on kun aloittaisi salikäynnit alusta. Ainakin mun toive vapaista painoista huomioitiin, täältä tullaan mave ja pena! Menee kyllä tekniikan opetteluun hetki, oli hivenen vieras olo niitä irtopainoja "riuhtoessa". Traineri paniotti myös hiiiitaita liikkeitä, joten siihenkin pitää vielä ihan erikseen keskittyä. Kuvittelin velä tehneeni liikeet aiemminkin hitaasti.

En vielä muista kaikkia liikkeitä mutta jako meni jokseenkin näin:
pv1 jalat, selkä, hauikset
pv2 ojentajat, olkapäät, rinta ja vatsat
Sarjat menee pääsääntöisesti 3x8, yhteensä 9 liikettä/pv.

Sunnuntaina alkaa!

[q]OlliS, 13.3.2009 19:41:
---
yusuplus, 13.3.2009 19:29:

- venyttele paljon
- ennen treeniä huolellinen veryttely ja lämmittely

---
Tähän vielä tarkennuksena eli venyttelyä ei kannata tehdä juuri ennen voimasuoritusta, heikentää merkittävästi tuotettua voimaa lihaksen ollessa jo valmiiksi venytetyn (jos siis tavoitteena voiman lisääminen). Aktiivinen dynaaminen verryttely/lämmittely ilman staattisia venytyksiä sen sijaan on paikallaan.

viite: http://www.nytimes.com/2008/11/02/sports/playmagazine/112pewarm.html
ja toinen mielenkiintoinen: http://www.bmj.com/cgi/content/abstract/337/dec09_2/a2469
[/q]

Tähän viellä lisäys.. Venyttelyn tulee tapahtua, vasta kun lihakset ovat lämpöset..

edit. Tais olla mainittukkin jo ....

siirsin kaikki "hifistely-ohjelmat"sivuun taas ja siirryin voimapohjaseen treeniin.Vetää 2 kovaa viikkoa voimaa ja 1viikon kehoa taas ni tulee erilailla muotoa lihaksiin ja voimaa.Vetää tota taas puol vuotta läpi siirtyy taas enemmän kehon puolelle.
Sit ku on hyvä kaveri joka piiskaa joka päivä ni on hyvä treenaa*super*

joo hyvin lähti syksy käyntiin, heti kun alotin treenaan uudella ohjelmalla ni paukahti kauhee kuume ja nuha päälle , nyt vaan lepoa ja viitamiineja ja sit uudella inolla rautaa rankaseen

[q]JereBBA, 15.6.2006 07:31:
mites porukoilla on tuo HST toiminu??!? ite voin kyl sanoo, et omal kohdal ainaki on toiminu, mut tosin en tuota ohjelmaa tee ilman omia modauksia ;)

...tai jos joku on koittanu west side barbellia, niin olisi mukava kuulla miten muilla se on toiminut :) ja onko muuten sitten ollut muilla huomattavia apuja lankkupenasta, boxkyykystä tai pukkivedosta?
[/q]

HST on testattu, ekalla kerralla ei mennyt ihan nappiin kun laiskana jätin vähän painot arvailujen varaan. Tokalla kerralla sitten viisaampana testasin kaikkiin liikkeisiin 15, 10 ja 5 toiston maksimit ja johan pelitti.

Ja mitä modauksiin tulee, niin eihän se ole enään HST, jos tekee omia modauksia...

West sidea en ole (vielä) testannut, mutta mielenkiintoisia ovat ideat siellä taustalla.
Lankkupenkki kai käsittääkseni on hyvä liike, jos loppuojennus on se mikä tökkii penkkipunnerruksessa. Lattiapenkki on myös hyvä liike noston loppuosaa varten.

Box-kyykkyä olen tehnyt nopeustreenipäivinä, eli pysäytys alhaalla ja räjähtäen ylös,
painot tietenkin 50% maximista.

Pukkivetoa en ole koskaan harrastanut, mutta kai se on hyvä liike jos mavessa noston loppuvaihe tökkii...

Jos voimatreeni kiinnostaa niin ohjelmia ja artikkeleja löytääpi esim. tuolta -> http://www.voimaharjoittelu.net/ohjelmat-t-2.html

[q]Troy, 3.4.2008 02:02:
Yksityissali on, mut mistä motivaatio...siinä pulma.
[/q]

Esim. tavoitteista:

1. Määrittele itsellesi tavoite.
2. Laadi personal trainerin tms. ammattilaisen kanssa henkilökohtainen ohjelma joka palvelee em. tavoitetta.
3. Pyri saavuttamaan tavoite & harjoittele säännöllisesti pitäen tavoite mielessä.

[q]Dementation,
Toi combatti myös yllätti mut, koska ennen kuin menin sinne ekan kerran luulin että mulla on kohtuu hyvä tai ainakin keskivero kunto. (koko ikäni jonkun verran tanssinut ja polkupyöräillyt paljon jne) Tuolla sit ekalla kerralla olin melko varma että kuolen, mutta nyt pari kuukautta myöhemmin alkaa mennä tosi kivasti ja kun vielä on tosi mahtava ohjaaja meidän salilla ko. tunneilla, niin todellakin motivoi käydä.
[/q]
Kukas siellä tällä hetkellä tunteja vetää? Oletan, että käyt Kotkassa kuntomyllyssä?
Itse tuli kesällä 2004 käytyä siellä kun olin KOKS:ssa töissä, aivan mahtava Combat-vetäjä ja siitä sekin innostus heräsi, nyttemmin tosin combat vaihtunut muuksi (Capoeira).

Mun mielestä jos kunnolla harjottelee ni 16-18v.

Täl viikol olis tarkotus alottaa taas salil käynnit. Eli kesäkuntoon -07 alkaa!

mikä on mielestänne sopiva ikä aloittaa punttiharjoittelu? koska tänään pääsin todistamaan karseaa näkyä,joukkueemme kehityspelaaja..ehkä painaa 50 kiloo ja on ku keitetty makarooni,tuskin edes omanpainon harjotuksia pystyy kunnolla tekemään oikein niin oli meidän vanhusten mukana puntilla ja valmentaja teetti samoja juttuja kun meillä *toktok* raukka on varmaan 16 vuotias ja pelkkää luuta ja nahkaa ja löysä kun mikä, ei puntille mun mielestä ennen kun täyttää 18,kasvu on loppunut ja pohja on kunnossa..sitten.. huih... kyllä mä sieltä taustalta sitten rääyin neuvoja kun valmentajat ei niitä osanneet antaa.kauhidtelin vain.. että semmosta..

joopa,mut jos alottaa kauheen nuorena ni ei kyl oo kauheen hyväs jamassa varmaan 15-30v päästä tosin jos on ammattitaitoi valmentaja ni tuskin pistää puntteja nostelee 13v.. tyyliin.. koska tekniikkaa pitää hioo kuiteski jonku aikaa ennen ku laitetaa painot perään.

[q]Mellu-, 27.9.2006 18:25:
mikä on mielestänne sopiva ikä aloittaa punttiharjoittelu? koska tänään pääsin todistamaan karseaa näkyä,joukkueemme kehityspelaaja..ehkä painaa 50 kiloo ja on ku keitetty makarooni,tuskin edes omanpainon harjotuksia pystyy kunnolla tekemään oikein niin oli meidän vanhusten mukana puntilla ja valmentaja teetti samoja juttuja kun meillä *toktok* raukka on varmaan 16 vuotias ja pelkkää luuta ja nahkaa ja löysä kun mikä, ei puntille mun mielestä ennen kun täyttää 18,kasvu on loppunut ja pohja on kunnossa..sitten.. huih... kyllä mä sieltä taustalta sitten rääyin neuvoja kun valmentajat ei niitä osanneet antaa.kauhidtelin vain.. että semmosta..
[/q]
kyllä kai sitä ylä-asteella voi mennä jo puntille jos on kunnon ohjaus.ainakin lätkä ja jalkapallo aikana meidät laitettiin ylä-aste ikäisinä,oiskohan oltu seiskalla,eli mitäs sillo ollaan 13v tai jotai.
mua tosin ei pahemmin niihin aikoihin kiinnostanu puntti...*pepsodent*
paikat vaan menee aika helposti varmaan paskaks jos tekee liikkeet väärin ja liian isoilla painoilla.luulis et nivelet ja jänteet voi olla kovilla,viitaten tohon jos valmentaja pistää tekemään isoilla painoilla ilman oikeeta tekniikkaa....*pökr*

[q]salama jack:
Mömmöissä on semmonen vaikutus että ne pakkaa lihakset täyteen nesteitä ja tää tekee niistä suuremman näkösiä vähäks aikaa
[/q]

No kreatiini kerää nesteitä ja sitä kautta tulee sitä voimaa lisää

[q]
Se on semmonen myyntikikka.
[/q]

Mitä helvetin kikkaa tossa nyt on. Tolla tavalla kreatiini toimii

[q]
Sit ku ei syökään enää pirtelöitä niin turvotus laskee
[/q]

Mistäköhän pirtelöistä sä nyt puhut..jostain susta-oxy-dnp-piri söösseistä vai proteiini+hiilihydraatti -palautusjuomista?

Jos kreatiinia meinaat, niin tottakai nesteitä lähtee, ku lopetat sen käytön

[q]
Mut miks kiirehtii lihaskasvun kanssa? Mutsikin aina jauhaa että ”hiljaa hyvä tulloo”! Mä uskon tohon täysin kokemuksen pohjalta.
[/q]

Jos jotain tulosta oikeesti haluu, niin sen eteen pitää tehdä vitusti töitä. Ei ne lihat itsestään tule. Meijän salilla on paljon keski-ikäsiä äijiä, jotka treenaa samoilla painoilla sellasta hauskan näköistä egotreeniä. No ne ei oo kasvanu pariin vuoteen senttiäkään. Ne ehkä kans uskoo, et hiljaa hyvä tulee

[q]
Kun kokeilin viime vuoden puolella protskui ja parii hiilihydraatti pirtelöitä, toki tehon huomas ja lihakset turpos.
[/q]

No jos sä jotain maltoo kiskot koko ajan, nii kai sä turpoot, ku läskii ja nesteitä tulee ;-)

[q]
Sit kun alkoi tuloksii kalastaa liian voimakkaasti ja yli-innokkaasti niin loukkaantumiset lisäänty ja hyöty muuttui haitaksi.
[/q]

Ylikunto

O