puntti & sali

Back to yleinen keskustelu O

[q]MAkeda:
NE epäkkäät:D Ootko nähnyt sen kun pätkän, ku Ruhl on ostoksilla Simonen kanssa...Sopii jotenki hyvin yhteen*nauru*
[/q]

Oon! Helkutti mikä sika!! Miksei noi ammattilaiset pistä vaikka 10% hormoonirahoistaan plastikkakirurgiaan, ja koita ees näyttää ihmisiltä? *täh*

[q]MAkeda:
*clip
[/q]

Ajattele jos bodyFitnesistä tulisi kansainvälinen, suosittu ja sponsoroitu urheilu jota olisi kyllä mielestäni mahtava seurata, ja haaveilla vaikka itse kilpailevansa!

[q]MAkeda:
*clip
[/q]

Pitäis tehä sellainen yhdistelmä kuten kymmenottelu jossa olis ensin 3erää K1 säännöillä, sitten voimannostokilpailu, kehonrakennuskilpailu, aerobic, ja viimeisenä missikisat....tai ehkä järkevintä olisi sijoittaa missikisat ensimmäisiksi *blush**nauru* Kaikista lajeista 16.6% pisteistä

Tänään pitäisi taas mennä, viikon tauon jälkeen.
Tuli rikottua viimeksi alataljassa vähän paikkoja.

Mietin tässä äskettäin selaillessani toista foorumia ja ihmetellessäni
heidän saliohjelmiaan. Jokainen heistä tuntuu tekevän yhtenä salipäivänä
vain yhtä tai kahta lihasryhmää ja vaihtaa lihasryhmiä sitten seuraavana
salipäivänä.

Itse olen kai sitten vääräoppisesti tehnyt jokaisella salikerralla aikalailla
jokaista lihasryhmää, ja päinvastoin näiden "alan miesten" oppeja en tee
koskaan samaa lihasryhmää kahdella laiteella peräkkäin. Mä teen näin
siksi niin, että en rasita yhtä lihasryhmää ja harvemmin mulla mikään
paikka on kipeänä seuraavana päivänä. Ohjelmani tarkoitus on pudottaa
painoa joten teen pitkiä sarjoja kohtuu pienillä painoilla, mutta se nyt
ei ole se pointti, vaan onko se väärin tehdä koko kroppa yhdellä
salikerralla, kolme kertaa viikossa? Ohjelmani on about seuraavanlainen:

-alkulämpö 10min
-vatsat
-ylätalja
-jalat (etureidet)
-vatsalihaskierto (mikäonkaan?)
-vinopenkki
-jalat (takareidet)
-selkä
-skottipenkki / käsipainot
-lisää vatsoja
-ojentajat
-loppulämpö 10min

[q]yusuplus, 22.1.2010 14:30:

1-jakoinen on ihan hyvä treenijako aloittelijalle. 1-jakoista lähtisin rakentaa sitä aika perusliikkeistä. Jos vaan pystyt tekemään leukoja, kulmasoutua, dippejä, pystypunnerrusta, penkkiä, kyykkyä ja maastavetoa, niin tee niitä. Noilla saa jo aika fiksua ohjelmaa aikaseksi ja koko kroppa varmasti saa kyytiä. Ite pidän sellasta perussääntöä, että mitä isompi lihas, sitä enemmän sille voi ja pitää tehdä sarjoja.

Sitten kun alkaa 1-jakoinen joskus vituttaa, niin siirry tekemään 2- tai 3-jakoista. Noissa voit luonnollisesti nostaa tehoja ja sarjamääriä verrattuna 1-jakoiseen, koska palautumiseen on varattu pidempi aika.

Onhan näistä kaikista treenijaoista ja tyyleistä vaikka mitä tutkimusta, mutta pidä treenaaminen mielekkäänä. Et sä jaksa treenaa samalla 1-jakosella kovin montaa vuotta. Vaihda aina ohjelmaa vaikka 6kk välein tai sitten kun alkaa kyllästyttää (kunhan nyt viikon välein et vaihtele).
[/q]

Jees, kiitokset tästä :)

Mulla on kyykyn kanssa vähän sellainen homma, että ei polvet ei
pidä siitä lainkaan, vanha fudistausta vaivaa niiltä osin.
Sitten vastaavasti tavallinen penkkipunnerrus koskee olkapäihin kun
painoja laitetaan +30kg, en tiedä onko tekniikassa jotain vikaa? Oon
sitten tehnyt pelkästään vinopenkkiä, joka on todella hyvä.

Kun jotkut palkkarit otetaan heti treenien jälkeen ja jotkut taas puol tuntii treenien jälkeen, niin mua askarrutta kuuluuko loppujäähdyttelyt ja venyttelyt treeneihin? Jäähdyttelyihin mulla menee vartti ja ja siihen perään kerran viikkoon tehtäviin pitkiin venytteleyihin menee puol tuntia, vähän ylikin...

Mä kävin tänään elämäni ensimmäistä kertaa hieronnassa ja vittu että teki hyvää. Ens viikolla taas.

Kävin tänää ostaa kreatiinia. Toivottavasti siitä on jotain hyötyä..

Pakkauksessa lukee että se käy myös palautumis juomaks. Tää vähän vaihtelee mulla. Välillä otan mass blastia pelkästään palautumisjuomaks välillä maitoon sekoitettuna myös välipalaksikin. Välillä taas on plautumisjuoma ja proteiinijuoma erikseen ja välillä on ollut pelkkä palautusjuoma.

Mutta tätä lukiessa tulin siihen tulokseen, että vedän nää pirtelöt loppuun ja siirryn sitte takas perinteiseen palautusjuomaan ja kenties myös proteiini juomaan..

ja yks syy löytyy kans tästä *pier**nauru*

ehkä sitä joskus tulevaisuudessa herkutellaan sitte taas*kuolaa*

[q]mikke, 8.4.2010 22:44:
Mä olen vähän miettiny että jos alottais salilla käymisen, lähinnä tosin vaan kiinteytymis, kunnonkohotus- ja painonpudotustarkoituksessa, massaa en oikeastaan haluais lisää. Minkälaisilla laitteilla tollasta harjottelua vois tehä ja onko se yleensäkään mahdollista ? Pitäiskö sitte ihan jutella asiansa osaavan personal trainerin tms. kanssa vaiko ?
[/q]

Mä oon ainakin oppinut personal trainerilta kaikenlaisia jippoja. Oon tehnyt joitain liikkeitä alunperin jopa vaarallisesti väärin. Että kyllä jonkun alansa osaavan neuvot saattais olla ihan paikallaan.

[q]Wiko, 13.10.2008 20:58:
Hmmm, pitäisköhän sitä alkaa taas oikeen treenaileen...syksy menny tässä lähinnä ylläpidon merkeissä tai oikeestaan laskusuhdannetta vastaan taistellessa. Mistähän vaan löytäs taas sellasen kunnon kipinän mikä on joskus ollu...*ding*
[/q]

Et kai sä meinaa antaa päästää kroppaas rupsahtaa... Oli meinaan ihan kiitettävästi lihaa sun profiilin kuvassa...

Vuoden laiskottelun jälkeen aloin taas käymään salilla. Alun kankeuden jälkeen nyt innostus on huipussaan ja en malttais pysyä poissa sieltä. Sain toiveiden mukaisen saliohjelman , tehtiin rasva% mittaukset ja jotain ruokaohjeitakin sain. Niitä on tosin hankalampi noudattaa ja toivoisin saavani itseäni niskasta kii ton ruuan suhteen, koska musta olis siisti nähdä tuleeko musta supertimmi oikean treenin ja ruokavalion johdosta.
Aiemmin en oo koskaan tykännyt salilla käydä, koska se on aika ykstoikkoista ja tylsää. Motivaatio on hävinny todella nopeasti kun musta ei tullutkaan timmiä kahden viikon jälkeen Elixiassa pääsee myös joogaan, pilatekseen ja muutkin ryhmätunnit on hyviä, jos se sali alkaa taas tökkii. hope not :)

Joillekkin on näköjään vaikeeta ymmärtää, että he eivät ole salin ainoita käyttäjiä kun varaavat itselleen kahta paikkaa kerralla
Ihan oma ryhmänsä ovat sitten ne kaiken tieltään jyräävät akressiiviset nappipäät*senkin*
Tänään näin jotain todella freesiä, nimittäin ainakin mulle ihan uusinta uutta on kuntopyörän pitäminen vaatetelineenä

Mielestäni jos on jättänyt pyyhkeen ym. muut kamat laitteelle, tarkottaa se että se on varattu. Ei niitä pitkäks aikaan kai saa ruveta varailemaan, mutta sen verran että lepää sarjojen välissä, vai...? Toinen juttu olis mielestäni, että yksi henkilö ei varaisi useampaa kuin yhden laitteen kerralla...? Olenko nyt ihan hakoteillä...?

[q]Wolverine, 12.12.2008 10:48:
---

ps. ku iteki vois olla puoltoista vuotta ryyppäämättä mut aika hiljaista sen suhteen
[/q]

No mä oon sellasel lääkityksellä, että on parempi olla juomatta... Ilman noita lääkkeitä tulis varmaan jonkun verran ryypättyä...

---

Kannattais vaihtaa jonnekin isoon ketjusaliin (Sats, Elixia, whatnot.) missä ei tollasta näy lainkaan.
[/q]
Onneks nää tapaukset on kumminkin aika vähissä...

[q]Kimbou, 11.3.2009 16:50:
hmmm....

Kävin nyt vihdoin ja viimein itsekkin teettämässä kunto-ohjelman. Aikaa on viime salilla käynneistä ainakin 6 vuotta ja sillon se oli aika aerobista, mitä nyt fudiksen ohella jakso sillon tällön käydä.

Tehtiin mulle aika simppeli ohjelma, jossa on aika vähän eri liikkeitä näin alkuun. Jäi vaan tosta mietityttämään kun sain sarjat valmiiksi että, mikä ois paras vaihtoehto jatkaa kun tuntu että jotkut sarjat ois voinu olla hieman raskaampia.

Onko viisainta siis pidentää sarjaa joka nykyjään on se 3x12-15 toistoa, lisätä hieman painoja lisää, vai tyytä alkuun vetelemään vaan sillä mitä kunto-ohjaaja käski? Kun nyt kerran sinne puntille menee niin tekis mieli rääkkää ittensä ihan loppuun, mutta onko sekään sitten viisasta?
[/q]

Itse henkilökohtasesti teen just niin kuin kunto-ohjaaja käskee. Sitte jos kysymyksiä tulee, niin lähetän hänelle sähköpostia. Toi hierontakin oli kunto-ohjaajan ehdotus.

[q]lohikarme, 25.5.2009 17:37:
http://www.kuntoplus.fi/Crosslink.jsp?d=1270&a=4869#result

Ihan hyödyllinen laskuri jolla saa jotain osviittaa omasta proteiinin päivittäisestä tarpeesta :)

Mulle tuo laski 110g/päivä (voima ja kestävyysharjoittelua 4-5kertaa viikossa)
[/q]

Aika ihmeelliset lukemat. Itse olen massakaudella ja proteiinia menee noin 200g/pvä. En edes dieetillä syö niin vähän kuin 110g/pvä.

Ja mulla on sentään hyvin kevyt bulkki menossa, kaloreita tulen nostmaan vielä reilusti.

Millä ihmeen makrojakaumalla ja kokonaiskaloreilla oikein menet?

[q]Minnalilla, 7.4.2009 10:16:
Pitää vielä tarkentaa tuota 10 minuuttia. Eli putkeen juu, mutta ei semmosta maksimiteholla juoksua, vaan enemmän hölkkäämistä. :) Mutta kiitoksia neuvosta, pitääpi kokeilla jos vaikka auttais tuommoinen keino
Itse suosin juoksua sen takia, et se on todella hyvä kunnon kohottaja..ja kuluttaa kaloreita. Uiminen on myös todella hyvää, selällekkin. kerran viikos tulee käytyäkin uimassa.

Sais ton pömppiksen joku kaunis päivä vielä pois
[/q]

Itse suosittelen tekemään lyhyempiä intervalleja; 30sek maksimiteholla ja 30sek-1min hölkkäämistä vuorotellen riippuen vähän siitä miten ehtii palautua. HIIT on musertavan raskasta jos sen tekee kunnolla, olipa aerobinen kunto miten hyvä tahansa. Itse olen nyt dieetillä ja teen sitä kuntopyrällä aamuisin tyhjään vatsaan (tai no, BCAA:ta ja glutamiinia tulee otettua estääkseni kataboliaa) ja kyllä se polttaa fläsää todella tehokkaasti. HIIT:in tehohan ei perustu siihen paljonko kaloreita kuluu treenin aikana vaan "afterburn"-efektiin; aineenvaihdunta kiihtyy jopa vuorokaudeksi ja treenin jälkeen kaloreita kuluu levossa enemmän.

HIIT on siinä mielessä huonoa kun treenaa tuota voimapuolta että jalkatreeniä seuraavana päivänä on turha edes uneksia HIIT:istä ellen halua vetää itseni ylikuntoon.

Edit: Tuossa linkki jossa hyödyllistä tietoa HIIT:istä http://musclemedia.com/training/hiit.asp

O