päivän o_O
- « Edellinen
- 1
- ...
- 324
- 325
- 326
- 327
- 328
- ...
- 600
- Seuraava »
hot> kokeile jättää urheilukamat kassiin viikoksi tiukan hikoilutreenin jälkeen > karmaisevaa.
Meidän mamma on seonnut lopullisesti.
Edellispäivänä se soitti meidän äitille, että kukaan ei koskaan käy kylässä, ei edes mun sisko ja on niin yksinäistä ja kaikkea. Ja illemmalla selvisi, että siskoni olikin juuri viime viikolla ollut hänen kanssaan tuntitolkulla kaupassa ja pankissa ja hoitamassa muitakin asioita. No ei tässä mitään...
Sit tänään mammani soitti äidilleni, että vuonna -90 kun he (nykyään edesmenneen) pappan kanssa muuttivat omakotitalosta kerrostaloon, niin äitini on kuulemma ottanut sieltä mattoja ja vienyt ne hänen pyykkikorillaan, jonka hän nyt tahtoo takaisin. Kun joutuu kuulemma kantamaan pyykkinsä ämpärillä. Tuskin kuitenkaan on kantanut 14
vuotta pyykkejä ämpärillä... Sit kun se vihdoin antoi myöden, että ehkä se pyykkikori ja ne matot on jossain muualla, niin se alkoi kysellä mun isoveljen ikää... Äitini kertoi että se on nyt 28, niin vastaus oli että eihän se voi olla, kun se just oli 5...
Eli kaiketi se on seonnut lopullisesti nyt sitten...
PS. Se ilmeisesti on alkanut ostaa lääkkeitä katukaupasta, kun sillä oli aikaisemmin tapana vetää viikonkin lääkkeet aina kerralla, ja nyt sille ei anneta enää kuin yhden päivän lääkkeet kerrallaan. Rahanmeno sillä on kasvanut todella suureksi aikaisempaan verrattuna ja se tuntuu aika ajoin olevan aika aineissa.
Way to go!
Heräsin tänään tunnin liian aikaseen, ja tulin sitten sitä myötä myös duuniin turhan ajoissa.
Oisin kyllä voinut jäädä vielä nukkumaan ihan mielellään. O_o
[q]JussiS:
Tota, mistäs sanasta toi sun nickkis tulee? Sitä kutsutaan vanhuusiän dementiaksi, kun alkaa muisti pätkimään tolla tavalla.
[/q]
Mun nickki tulee itse asiassa erään roolipelin erään vampyyrilajin eräästä taidosta, mutta tiedän silti mitä on dementia.
Tolla mummelilla on tuo dementia vaan kestänyt kohta 50 vuotta... Ainakin sen mukaan mitä olen kuullut...
Mutta ehkä toi lääkkeiden yliannostaminen on edesauttanut asiaa...
[q]Dementation:
Meidän mamma on seonnut lopullisesti.
[/q]
Tota, mistäs sanasta toi sun nickkis tulee? Sitä kutsutaan vanhuusiän dementiaksi, kun alkaa muisti pätkimään tolla tavalla.
[q]Epailija: Sisäisesti (ja suun kautta) nautittuna niistä sipuleista olisi sentään ravinnoksi.[/q]
Valkoisipulilla on kait jotain ihan lääkkeenomaisiakin vaikutuksia, ja tuotteita joissa on sen vaikuttavia aineita myydään ihan apteekissa. Ps. tästä syystä buddhalaiset eivät käytä valkosipulia ruuassa - se on lääkeaine.
http://www.wetterlinggallery.com/archive/nathalia/nathalia_main.htm
Arvatkaas vaan, onko nuo oikeita eläimiä (tai ainakin mitä niistä on jäljellä) ja onko ne tapettu vaan ja ainoastaan sen takia, että tämä arvon taitelija saa toteuttaa itseään oikein helvetin taiteellisesti
[q]plaque:
---
kiiki:
löysin isäni silittämästä vaatteita o_O
---
...pelottaako?
[/q]
no ei oikeestaan, jatkais vaan tolla lääkityksellä jos se vaikka siivois seuraavaks
Lähdinpäs sitten äidin seuraksi katsomaan Kaija Saariahon oopperaa
Kaukainen rakkaus, kun faijalle tuli este. Olen pitkään ollut vannotunut anti-ooppera-ihminen lähinnä koska en pidä siitä ooppera-tyylisestä laulutyylistä (paljon meteliä, valtava vibrato ja huonosti erottuva teksti), ja mielikuvani oopperasta on sellainen pölyttynyt instituutio, jossa esitetään ikivanhoja teoksia turkkeihin pukeutuville mummoille.
Kyseinen ooppera on ymmärtääkseni Kaija Saariahon ensimmäinen, ja on herättänyt kohua maailmalla. Ehkä siitä syystä se on ollut loppuunmyyty jo pitkän aikaa (nämä liput hommattiin kesäkuussa).
Näytelmän tarina on loppujen lopuksi todella yksinkertainen, mut paljon ajatuksia herättävä. Koko näytelmä liikkuu oikeastaan ideologisella tai abstraktilla tasolla, jolla käsitellään mm. rakkautta, siitä millainen se on täydellisimmillään - onko se sitä että se ei ikinä täyty? Enempää en viitsi sitä kerrata, se on kuitenkin niin eri juttu paikan päällä ja mun yritykset kertoa siitä vaan latistaa sitä.
Myös lavastus oli aika erikoinen. Lavalla ei ollut muita lavasteita kuin kahdet kierreportaat, ja vene. Lattia oli n. 5cm syvän veden peitossa kauttaaltaan. Tunnelmat luodaan eri valoilla, joista osa on suunnattuna veteen jolloin varjot heijastuvat seinille. Käytössä oli myös jonkin sortin aaltokoneet, jolla veteen saatiin pieniä erilaisia väreilyjä kulloinkin vallitsevan tunnelman mukaan.
Musiikki oli varsin modernia, mut ei millään häiritsevällä tavalla. Sitä on mun oikeastaan vaikea eritellä sen enempää, muuta kuin todeta että se, tarina ja valaistus ilmensi ja täydensi aikalailla täydellisesti toisiaan. Äänimaailmassa oli käytetty tyylikkäästi myös uudempaa tekniikka, mm. elektronisesti tuotettuja toistoja, sampleja ja unenomaisia kaikuja.
Loppujen lopuksi kaikki nitoutui yhteen saumattomaksi ja haltiovaiksi esitykseksi. Olin aika mykistynyt.
Arvosanaksi 5/5 staraa, hands down.
Ja sitten itse oopperasta taiteen muotona. Ooppera ON hidastempoista, jos sitä vertaa vaikka Die Hard 2:een. Esitystä seuratessa ja mielen harhaillessa tuli väistämättä mieleen kuinka hävyttömän tottunut sitä on nopeaan, helppoon ja valmiiksi pureskeltuun viihteeseen. Samalla huomasi taas, kuinka vaaditun ajatuksellisen panostuksen määrä on joskus suoraan suhteessa siihen kuinka antoisa elämys on. Ts. jos ei aio periaatteesta seurata esitystä, ei sinne kannata mennä. Toisaalta jos sille antaa mahdollisuuden, voi elämys olla hyvinkin sen 58 arvoinen. Kysymys on oikeastaan siitä, uskaltaako haastaa itsensä ja antaa sille mahdollisuuden*hih*
eli päivän o_0; minä pidin oopperasta
Huhut siitä, että Bushilla on nappi korvassa väittelyn aikana saa tuulta alleen. Toisessa väittelyssä Bush jopa tiuskaisee "let me finish" jollekkin, vaikka kukaan muu ei puhu*nauru*
http://publish.nyc.indymedia.org/newswire/rate/125456/%3C?php%20echo
[q]coolcat82:
*känni* ei tunnu lähtevän millää pois?? Puoliks niinku jysäri mut osittain % viel ja salmiakkikosanderit jopa maistuu suussa vaikka join eilen *täh*
[/q]
Pullo viskiä päälle ni ei oo jysäristä eikä salmarin mausta enää tietookaa.
[q]kilobitti:
Toisaalta jos sille antaa mahdollisuuden, voi elämys olla hyvinkin sen 58 arvoinen. Kysymys on oikeastaan siitä, uskaltaako haastaa itsensä ja antaa sille mahdollisuuden*hih*
[/q]
UUF 58e!! :D
[q]Injektio:
En ymmärrä miten mä selvisin... Oli eka kuorma-auton ajotunti ja ajaa hurautin sit turun keskustan läpi.. JA OON HENGIS VIEL!!! Ei, en ymmärrä...
[/q]
entä ne muut, pyöräilijät, jalankulkijat, henkilöautot?
Mönjän koostumus on Pb(3)O(4), jossa siis 3 ja 4 on alaindeksejä... En tienny että sillekki on tietty koostumuksensa...
Potaska on taas K(2)CO(3)
Kiitos Maol
[q]Lene:
---
Saara:
Katoin rekisteristä että tänään on 4 henkilön 24 v. synttärit joiden nickissä on sana pupu...
---
Mutta 3 niistä taitaa olla sama henkilö.
[/q]
Niin, pitäiskö munkin olla täällä jollain viidellä eri nickillä?
[q]Saara:
Niin, pitäiskö munkin olla täällä jollain viidellä eri nickillä?
[/q]
Ajattele, viisinkertaisesti skenepisteitä. Vähintään!
Piti ottaa päikkärit, jotta illalla jaksais. Meen huoneeseeni ja suljen silmät. Sit kuulen jotain järkyttävää kolinaa, aluks mietin että jaahas, naapurit ne taas riehuu. Ääni kuitenkin kuului selkeästi tästä asunnosta, ja vähän ihmettelin, koska mähän asun täällä yksin. Hetki meni, mutta sitten; "tsirp tsirp". Niin se minulle valkeni, että sielläpä taitaa olla lintu... ja niin siellä oli.
Vähä ihmettelin ku ei oo ikkunoita auki muuta ku yks raollaan toisel puolel kämppää. Mut sieltäpähä löyty kakat lattialta, joten selittyy ainakin mistä kyseinen peto pääsi sisään. Seuraavaksi vuorossa oli linnun poistaminen rakennuksesta. RAID purkki esiin! No ei sentää...
Ikkuna auki, ovi kii. Ei tajua lintu, jatkaa lentelemistä päin suljettua ikkunaa. Nyt meni hermot. Laskettelulasit silmille kaiken varalta ja hätyyttelemään. Tajushan se vihdoin.
Nyt sinne päikkäreille... mikäs täältä seuraavaks löytyy, tiikeri?
*clip*
[q]Mellu-:
. sit se kaveri alko selittää jotai et se oli saanu puhelimen tai ostanu ja siin oli mun numero. *täh*
[/q]
joku kaveris o myynyt sille vanhan puhelimensa ja siinä oli tallessa sun numero.
tai si toi oli vaan joku sen avausrepliikki ja et pääsee juttelee.. varaudu pokailuyrityksiin siis =)
Tuli sitten otettua viralliset perjantaibisset
- « Edellinen
- 1
- ...
- 324
- 325
- 326
- 327
- 328
- ...
- 600
- Seuraava »