päivän o_O

Back to häröily O

[q]Dave^, 30.9.2005 08:03:
Heräsin herätyskelloon tuntisit (herätyskelloon, missä ei oo ollu pattereita vuoteen)
[/q]

*whaat**whaat**whaat**whaat*no huh huh.

[q]Mellberg, 30.9.2005 00:33:
mun mielialat vaihtelee ihan liikaa
[/q]
Soot nainen, mitä sä oikein kuvittelet? Ota hormooneja, niin loppuu tollanen. Tai sitten ei.

Silminnäkijä: Miesvihaajat. Muistan lukeneeni ohjelman aiheesta jotain pientä Tukholmassa ollessani, mutta en muistanut tahi tajunnut menoa noin sairaaksi. Ihan uskomatonta. Pistää vihaksi tuollainen idiotismi.

Oon ruvennut syömään suklaata vaikken edes tykkää siitä

[q]flygfisk, 29.9.2005 18:01:
---
zasga, 27.9.2005 23:52:
---
PieceOfMind, 27.9.2005 21:00:
-clip_
---
-clip-

---

Taisi laivalla baarimikkona ollessaan keksiä. (Älkää kysykö mistä mä tän tiedän)*hih*
[/q]

Juurikin näin.

Oot selkeesti luupannut soppamiestä

[q]zasga, 27.9.2005 23:52:
---
PieceOfMind, 27.9.2005 21:00:
-clip_
---
-clip-
[/q]

Taisi laivalla baarimikkona ollessaan keksiä. (Älkää kysykö mistä mä tän tiedän)*hih*

Yksi pieni poika sanoo mua aina töissä SEDÄKSI (!!???) O_o

[q]Epailija, 3.12.2008 22:17:
---
Juhgu, 3.12.2008 20:22:
Hämmennys successful. Eiks 1+2+3...+ääretön = ääretön?
---

Näinhän sitä voisi luulla. Joka tapauksessahan 1+2 on jo enemmän kuin 1/12, joten ei tuossa maalaisjärjellä ole mitään, noh, järkeä. Summa 1+2+3... voidaan kuitenkin esittää toisessakin muodossa (Riemannin zeta-funktio arvolla -1, kts. linkit) ja sitä kautta sille voidaan laskea arvo. Periaatteessahan tuollainen äärettömän monen termin summa ei taida olla hirveän hyvin määritelty siinä mielessä, että "ääretön" on vähän ongelmallinen käsite. En minä oikein muuta porsaanreikää keksi, mutta toisaalta enhän minä olekaan mikään matemaatikko.
[/q]

Eikös tuo summa pitäisi olla -1/12?
Niin, ja eihän se tuon sarjan "oikea" summa tietenkään ole, vaan analyyttisen jatkamisen avulla saatu tulos, jota sitten voidaan jossain käyttää hyödyksi.
Ja eihän niissä äärettömissä sarjoissa mitään ongelmaa ole, jos ne suppenevat (ts. niiden summa on äärellinen). Esimerkkinä vaikka tuo Riemannin zeta-funktio arvolla 2, eli
1 + 1/4 + 1/9 + 1/16 + ... = Pi^2 / 6. Muutaman ensimmäisen termin kun laskee, näkee että se lähestyy juuri tuota arvoa.

Summa 1+2+3+4+... taas hajaantuu, joten sen "laskemiseen" pitää käyttää jotain kikkoja, joita en edes teeskentele ymmärtäväni kunnolla.

Toinen hassu asia joka noista äärettömistä summista seuraa, on se, että alueen, jonka ympärysmitta on äärettömän pitkä, pinta-ala voi olla silti äärellinen.

Niin ja mieleen tuli vielä Banachin-Tarskin paradoksi, jonka mukaan yksi pallo voidaan hajottaa ja koota takaisin kahdeksi alkuperäistä vastaavaksi palloksi.
http://en.wikipedia.org/wiki/Banach%E2%80%93Tarski_paradox

Mul on ollu pari päivää melkee 39 astetta kuumetta. Ei siinä mitään, se on vaan aika sairasta etten tunne sitä ollenkaan. Normaalisti oon kuollu ku on 37 lämpöä. Täysin normaali olo !!
(mittarissa EI ole vikaa)

lol, äm-irk kolmantena :D

[q]Juhgu, 31.10.2005 17:36:
---
Exlex, 31.10.2005 17:32:
galtsu
---

W to the T to the F
[/q]

is [iso]MASSIVE[/iso] 666

galtsu

[q]Timce, 26.9.2005 11:46:
wtf?

J:sus christ action figure
[/q]
WANHA :D

[q]onni3mk, 28.9.2005 12:11:
H&M Rowells lähetti postia:

Kutsu
Ota kevään muoti vastaan ensimmäisten joukossa. Tutustu kevän inspiroivaan muotiin ennen muita! Tilaa kevään ennakkokuvasto jo nyt!
[/q]

Heheh, mäkin oon täs ihmetelly et kaikki kuvastot tulee aina vaan aikasemmin ja aikasemmin.

Nimim. Ikean ja Elloksen kuvasto 2007:ää odotellessa...

Mulla on palanut oikea käsi ja vasen jalka, mutta muuten oon ihan valkonen

[q]T0mbstone, 5.5.2007 21:38:
Täydellinen niitti täydelliselle päivälle/viikolle. Parvekkeen tuhkakuppiin jäi näköjään kytemään edelliseltä tupakkereissulta savuke ---> koko ****** käytävä haisee nyt tököltä. Pitää vaan toivoa, että naapurit ei älyä yhdistää sitä minuun.
[/q]

Ai muillaki nirsoja talopoliiseja naapureina..? Tääl talos on niin hirvee kyylä-ämmä et voi helvetti.. Viimekesänä talkoovoimin pilkottuja puita tän kämpän asukkaat ei saa käyttää, vaikka hakkasin niitä halkoja ja pinosin hiki hatussa Sitte ku aamulla olin vitunmoisella kiireellä lähös duunii, ni alko tulee saarnaa, kuinka "teiltä tulee neljäntee kerroksee asti hirvee hassiksenhaju" ??? Ei meillä edes polteta ku tupakkaa ja sitäki terassilla Sitte sen oma poika on tappanu kirveellä jonku joskus... että varaa on sanoa hirveesti yhtään mistään.

[q]PieceOfMind, 27.9.2005 21:00:
Mulle väitettiin tänään, että salmiakkikossu - melkein meidän kansallisjuoma - on alunperin Jari Sillanpään keksimä! Yritettiinkö mun sisäistä blondia taas huijata, vai onko joku muu kuullu saman legendan? Jos toi on totta, ni siinä meni sen juoman vähäinenkin hohto
[/q]

Kyllä se totta taitaa olla ikävä kyllä, sillanpää oli vissiin joskus baarimikko tai jotain.

kuuntelen PMMP:tä *ding**whaat**toktok**pepsodent*

Mulle väitettiin tänään, että salmiakkikossu - melkein meidän kansallisjuoma - on alunperin Jari Sillanpään keksimä! Yritettiinkö mun sisäistä blondia taas huijata, vai onko joku muu kuullu saman legendan? Jos toi on totta, ni siinä meni sen juoman vähäinenkin hohto

Pikkulintu oli päässyt jostain meidän rappuun. Ei muuta kuin ikkuna-avain himasta ja availee rapun ikkunoita, että se raukka pääsis ulos. Mutta se lens vaan aina seuraavaan kerrokseen pakoon. No, kolmas yritys ja kerros sit onnisti ja se lens ulos.
Kerran oli rapus orava, ja se vasta oli epeli ulospäästettävä..*hikoil*

O