päivän o_O

Back to häröily O

hillitön nälkä vaikka just söin puuroo ja hedelmiä aamiaiseks.
kai se tässä duuniin lähdettävä ja selvittävä johki kolmeen asti o_O
*murinaa vatsassa*

[q]soturi, 30.10.2007 21:53:
---
Individual, 30.10.2007 19:32:
Mielenkiintoinen käänne tuossa TEHY-kiistassa. Nyt sitten eivät irtisanoutuvat olekaan irtisanoutumassa ja TEHY on haastamassa työantajapuolta oikeuteen siitä, että he ovat laitaneet hakuun ne työtehtävät, mihin irtisanomiset ovat kohdistumassa.

"Järjestön mukaan työnantajilla ei ole perusteita julistaa työtehtäviä haettaviksi, koska joukkoirtisanoutuminen on työtaistelutoimi, jonka tarkoituksena ei ole lopettaa palvelusuhteita lopullisesti." -http://www.yle.fi

Eli mitähän hittoa tuossa nyt oikein meinataan? Uhataan, että irtisanoudutaan, joka nyt kaikella maalaisjärjellä tarkoittaa oman työsuhteen lopettamista ja sitten kun työnantajapuoli on valmistautumassa mahdollisiin joukkopakoihin yrittäen saada tilalle uusia työntekijöitä, se ei käykään. Kyllä minä ymmärrän sen, että tässä on mennyt sairaanhoitoväellä se kuuluisa kuppi nurin lopullisesti, mutta en oikein pysy enää kärryillä tässä touhussa.

---

Tehy ei kyllä mun mielestä ole perunut joukkoirtisanoutumista, vaan työnantajat ovat ''ystävällisesti antaneet mahdollisuuden'' työntekijöille perua irtisanoutumisensa tuohon 29.10. mennessä. Ja osa (oisko ollu joku vajaa 300) työntekijöistä sen peruikin.
[/q]

Kerro mulle millainen irtisanominen on se, jossa säilyy oikeus samaan työpaikkaan, vaikka sen irtisanomisen on tehnytkin? Eli sama jos sinä huomenna sanoisit itsesi irti työpaikasta x ja työnantaja ei saisi ottaa ketään siihen tilalle, koska sinä voit tulla takaisin. Sitä siis meinasin tuolla "peruttamisella", että jos nyt ollaan huolissaan siitä, että niille paikoille, jotka ollaan jättämässä, palkataan mahdollisesti muita ihmisiä, niin ei kai silloin oikeasti ollakaan irtisanoutumassa, ts. ei uskalleta pelata sitä peliä loppuun asti, mikä on aloitettu.

[q]Annakins, 5.3.2009 09:08:
Tajusin just, et mun Jenkkiviisumi ei oo vielä tullu ja lauantaiaamuna pitäis lähteä...
[/q]

Tulihan se

[q]soturi, 30.10.2007 22:12:
No en mä tiiä. Siks kommentoinkin vaan siihen, että Tehy ei ole perunut joukkoirtisanoutumista, vaan pieni osa yksittäisistä työntekijöistä on perunut oman irtisanoutumisensa.
[/q]
Joo no siinä tuli käytettyä vähän huonoa ilmaisua. Eivät siis ole tuota 300 hengen joukkoa lukuunottamatta, mutta siis kun itse tosiaan olin siinä uskossa, että jos irtisanoutuvat, irtisanoutuvat sitten lopullisesti ja kun nyt näin ei sitten haluta kuitenkaan käyvän ja mahdollisista irtisanoutumisista huolimatta vaaditaan, että työntekijät voivat sitten palata samoihin työpaikkoihin, on homma vähän niin kuin "peruutettaisiin". Eli kai sitten TEHY:n näkemys hommasta, niin kuin esille toitkin, on se, että hoitajat uhkaavat irtisanoutumisilla, jotka toteutuessaan lamauttaisivat sairaanhoidon, mutta koska kyse on työtaistelutoimesta, hoitajat ovat vain "irtisanomisen tilassa", eli ikäänkuin lakossa sillä erolla, että ovat oikeasti irtisanoutuneet sillä erolla, että eivät oikeasti olekaan. Ja nyt sitten väännetään peistä siitä, että mitä se irtisanominen oikeasti tarkoittaa työtaistelutoimenpiteenä.

Mielenkiintoinen käänne tuossa TEHY-kiistassa. Nyt sitten eivät irtisanoutuvat olekaan irtisanoutumassa ja TEHY on haastamassa työantajapuolta oikeuteen siitä, että he ovat laitaneet hakuun ne työtehtävät, mihin irtisanomiset ovat kohdistumassa.

"Järjestön mukaan työnantajilla ei ole perusteita julistaa työtehtäviä haettaviksi, koska joukkoirtisanoutuminen on työtaistelutoimi, jonka tarkoituksena ei ole lopettaa palvelusuhteita lopullisesti." -http://www.yle.fi

Eli mitähän hittoa tuossa nyt oikein meinataan? Uhataan, että irtisanoudutaan, joka nyt kaikella maalaisjärjellä tarkoittaa oman työsuhteen lopettamista ja sitten kun työnantajapuoli on valmistautumassa mahdollisiin joukkopakoihin yrittäen saada tilalle uusia työntekijöitä, se ei käykään. Kyllä minä ymmärrän sen, että tässä on mennyt sairaanhoitoväellä se kuuluisa kuppi nurin lopullisesti, mutta en oikein pysy enää kärryillä tässä touhussa.

Kun keskustelu nykytaiteesta pitenee, todennäköisyys, että joku mainitsee Teemu Mäen kissantappivideon, lähenee yhtä.

[q]KooKie, 27.10.2007 22:42:
Matka takaisin asemalle sujui tosi rauhallisesti (en päässyt kai kertaakaan maksiminopeudella ajamaan, kun osui niin paljon punaisia valoja tielle) ja mainitsinkin inssin pyytäessä minua arvioimaan ajoani, että suht hitaasti tuli mentyä.
[/q]

ok, ymmärrän, että olet vasta korttia ajelemassa, mut se ettei esim korttelin-kahden välillä pääse 40km/h vauhtiin, on aivan käsittämätöntä :) Toki jos on ruuhkaa tms niin se on eri asia.

Miksi, oi, miksi ei suomessa ole pelkkiä automaattivaihteisia autoja tai miksi niihin ei tutustuteta autokoulussa ollenkaan. Itsekään en ajanut automaatilla kertaakaan autokoulussa.

Suurin osa naisista, vanhuksista ja muuten vaan epävarmoista kuskeista vois keskittyä ajamiseen sen sijaan, että miettis kokoajan mikä vaihde on tai miten lähteä liikkeelle valoista sammuttamatta autoa. Se on vaan oikeasti helvetin hieno keksintö. Itse en vaihda enää ikinä manuaaliin, kun on molemmilla autoilla tottunut automaatin vaivattomuuteen ja pehmeyteen ja ripeyteen valoista lähtiessä jne jne.

Rauhallisuus liikenteessä on ihan jees, no harm done. Epävarmuus ja jännittäminen kannattaa treenata pois heti alkuunsa ajamalla paljon ja tutustumalla kaupunkeihin ihan kunnolla.

Onnittelut kortista!

[q]domi, 27.10.2007 15:29:

Mä oon tän kans nähnyt, tosin "paljas perrrrse"-huudoilla varustettuna :D En tiiä mikä se tossa iässä pakottaa olemaan aina ilman vaatteita :D
[/q]

joo en mäkään tajua... tuolla se nytkin leikki alaosa paljaana, vaikka monesti oon sille pikkarit jo jalkaan laittanut

muoks: haha uskomaton tenava, tuli pyytää vettä ja sanoin et sit saat ku on pikkuhousut jalassa. no se laitto ne jalkaan ja joi lasin tyhjäks ja heitti housut pois

[q]Miinapiina, 25.10.2007 10:33:
haha, repesin...
mä en oo ihan niin pikkunen et lavuaariin mahtuisin

muoks: enkä muutenkaan käsitä, et miks ne vaatteet pitää koko ajan heittää pois, ei miro ollut pienenä tollanen... mut kait se on joku tyttöjen juttu
[/q]
Mä käsitän. Alasti on paljon mukavampaa!

Äiti kertoo aina juttuja siitä, miten mä otin salaa pois vaatteita, kun äiti yritti pitää niitä mun päällä. Mentiin sitten eräänä päivänä papan 50-vuotisjuhlille, jonne piti pukea hienoksi. Ei tiedä kukaan, missä välissä olin ehtinyt taas tehdä oman pääni mukaan, mutta kun sitten hame päällä haarat levällään istuskelin papan syndeillä, niin meinas saada pappa sydänkohtauksen, kun sattu huomaamaan, että "Eihän tuolla tytöllä ole taaskaan housuja jalassa!!"

Edit: Tämä siis joskus 3-vuotiaana. :)

[q]josbe, 25.10.2007 10:03:

Puhutko sä nyt itestäs? :D
Aika hämärä kyl. :DD
[/q]

haha, repesin...
mä en oo ihan niin pikkunen et lavuaariin mahtuisin

muoks: enkä muutenkaan käsitä, et miks ne vaatteet pitää koko ajan heittää pois, ei miro ollut pienenä tollanen... mut kait se on joku tyttöjen juttu

yli 200 :n puhelinlasku.. *pökr**pökr**pökr**pökr**poks*

siis mitä helvettiä :O

[q]Zenni, 23.10.2007 18:56:
Kastelukannusta quotattua:

---
Itsestäni on tosi kiihottavaa, mennä kylppäriin trikoohousut ja futissukat jalassa ja pidätellä virtsaa ja lopulta antaa valua pitkin jalkoja. Jos kakattaa niin antaa tulla, mutta se on välillä aika työn takana. Lopuksi masturboin nuo vaatteet päälläni.
---

MITÄ VITTUA :DDD
[/q]

Ahahaha! *lmao**super*

Se et joku oikeesti leikkaa pizzaa saksilla! :D

Sori, oli pakko.

Tapahtuipa eilen inssissä.

Naikkonen istui kyytiin ja kysyi, missä asuin. Sanoin, notta tossa ************* ja naikkonen kysyi, että missäs se on, hän kun ei täkäläisiä ole. Selostin sitten vähän ja hän käski sitten ajaa kotiin.

Voittaja fiilis, se matka kun sattuu olemaan tuttu kuin pullon pohja* ja kun inssi käski vielä parkkeerata omalle paikalle, niin siinähän riemu repes, kun pääsin parkkeeraamaan mahdollisimman helposti, eihän hän tiennyt, mikä meidän autopaikka on. Matka takaisin asemalle sujui tosi rauhallisesti (en päässyt kai kertaakaan maksiminopeudella ajamaan, kun osui niin paljon punaisia valoja tielle) ja mainitsinkin inssin pyytäessä minua arvioimaan ajoani, että suht hitaasti tuli mentyä. Oma ajomaikka tuli istumaan takapenkille kuulemaan tuomion.

Siinä sitten naikkonen älähti, että miten voin arvioida ajamistani siten, kun olin kuitenkin ajanut räikeästi ylinopeutta: 45km/h kolmen kympin alueella omalla kotitielläni. Mä siinä sitten mainitsin, ettei siinä kyllä kolmen kympin aluetta ollut missään vaiheessa, vaan nainen on käsittänyt väärin. Siinä hetki tivattiin ja naikkonen siirtyi pariin muuhun virheeseen, jotka tein ja antoi mulle 4 ajotuntia lisää.

Mä otin tietenkin suutuksissani pettymyksestä hatkat ja mun ajomaikkani huuteli mua autokoululle viemään papereita. Kun sinne päästiin, niin maikkani loihe lausumaan, että hänhän oli varoittanut mua "muistamasta ulkoa" nopeusrajoituksia, koska ne voisivat milloin vain muuttua. Mä sanoin maikalle, että ko. paikassa ei tosiaan ollut kolmen kympin aluetta, koska me oltiin yhdessä ajettu siitä samaisesta paikasta samana aamuna harjoitellessa ja juteltu juuri siitä, että koska tiellä ei muuta merkitä, niin siinä nopeusrajoitus on 50km/h ja myöhemmin näkyvä "30 nopeusrajoitusalue päättyy" merkki on osoitettu risteävälle tielle. Maikka rypisti kulmiaan, tarkisti vielä multa tarkan paikan ja muisteli itsekin, että inssihän oli sanonut mun nimenomaan ajaneen ylinopeutta sillä kotitielläni.

Ajomaikkani sanoi heti, että tästä tehdään valitus - olin todella helpottunut, että ajomaikka oli istunut takapenkillä kuulemassa koko arvion ja sanoi, että hän tukee mua sataprosenttisesti. Mä lähdin kotiin odottamaan ja puolen tunnin päästä pirisi, notta voisin tulla hakemaan ajokorttini.

Siis ei helvetti mä mietin, olisiko tosta mitään hyötyä (muille) tehdä valitus, koska jos mä en olisi jääräpäänä tivannut tota asiaa, niin mä makselisin nyt lisää ajokoulumaksuja ja uuden inssin jne. Mitä helvettiä joku ulkopaikkakuntalainen ajeluttaa täällä ihmisiä, ei tunne paikkoja ja vielä lukee liikennemerkkejä väärin?!?!?

* Eh... En keksi uskottavaa tekosyytä.

Edit. Hui, mikä avautuminen. Yksi hassu ja erikoinen tarina lisää, jolle nauraa myöhemmin.

sain työsuhdepuhelimen. ihan tuliterän luurin. ja oman työpisteen. olin aika yllättyny.

[q]mayah, 14.4.2008 20:21:
hevosen kikkeliskandaali
[/q]

Toi perhe kuulostaa tosi vahvasti lestadiolaisilta. Olivat varmaan pohjoisesta?

[q]kottarainen, 18.10.2007 18:14:
Ahhaha*nauru* On tuo kaupassa käyminen toisinaan aika stressaavaa*joo*
[/q]
Sanos muuta*nauru*

[q]pirpeli, 5.3.2009 09:51:
Voi kun meikäläiseenkin tarttus tommonen urheiluinto...Missähän maassa niitä urheilukärpäsen puremia voi käydä vaanimassa...
[/q]

Mulla pysyy urheiluinto, kun vaan vaihdan lajia tarpeeksi usein Mitä ilmeisemmin oon vähän kyllästyväistä sorttia.

Salilla käyn epäsäännöllisesti, välillä tulee puuska, samoin uimassa, lenkillä, sauvakävelemässä, pyöräilemässä, ryhmätunneilla jne. Lisäksi vaihtelen "säännöllistä" liikuntaa. Tullut tanssittua tässä ensin vuosi Ndomboloa ja kun se alkoi maistumaan puulta, niin vuoden vaihteessa lajit vaihtuivat sirkusakrobatiaan ja uimahyppyihin.

Onneksi olen oppinut tunnistamaan itsessäni tuon kyllästymisen. Vaikka uutta lajia kokeillessani aina olen ihan kiisseleissä, että "Tää on mun juttu" niin kuitenkin jossain kohtaa harjoittelu alkaa maistua puulta, treeneihin joutuu menemään pakottamalla ja treenejä alkaa jäädä väliin. Silloin on aika vaihtaa lajia.

[q]domi, 15.10.2007 09:24:
---
crissy, 15.10.2007 09:22:
http://www.duggarfamily.com/index.html

---

Mut on niillä messevä talo*joo*

Voiski alkaa uskovaiseksi, jos niillä on raha-asiat noin hyvin kunnossa
[/q]

no oli joo! vituttais mua ainaki siivota tollasta linnaa..

paljonko on muuten 7000sqft nii neliöis?

O