puntti & sali

Back to yleinen keskustelu O

[q]enrg, 24.1.2006 21:32:
missäs te kalliolaiset lennkeilette talvella?
[/q]

Töölönlahden ympäri o hyvä kirmaa*joo*

Tässä tulee ihan huono omatunto kun lukee näitä postauksia...
No huomenna meen ekaa kertaa salille, ja aion käydä sen kolme kertaa viikossa, ja jatkaa pilatesta kotona. Saan käydä ilmaseks duunissa salilla, eli ei maksa mittään, ja pilates-dvd on tosi hyväksi todettu, ja myös erittäin koukuttava. Eli voi jumpata kotona kun ei kerkeä salille, niin ei tuu yhtä huono omatunto.
Menisin jo tänään, mutta heräsin puol kolmelta yöllä, enkä saanu unta enää, joten täytyy päästä kotiin nukkumaan.

Kyllä tästä vielä vauhtiin päästään. Kun saa vaan rutiinit istutettua.

[q]Epailija, 5.2.2006 22:56:
---
S-T, 4.2.2006 18:27:
Mä kun yritän salilla saada niin paljon rautaa ilmaan kuin mahdollista (mikä olisi kyllä kaikille suotavaa, jos on oikeasti kiinnostunut kehittymisestä, eikä vain näön vuoksi salilla heilumisesta), niin muutkin tosissaan nostavat luo hyvän tsemppitunnelman... toisin kuin laitteissa pikkupainoilla sadan toiston sarjoja nitkuttavat kynikset *eikä*

---tääl ei kyl näytä kukaan tietävän kuntosalihommista hevonvittuakaan ni kannataaks näist edes alottaa nimim.12 vuotta salilla nysvännyt

No ei sadan toiston sarjojen tekeminen pikkupainoilla ole mitään näön vuoksi salilla heilumista. :D Eivät kaikki kuitenkaan hae saleilta ensisijaisesti lihasmassaa tai välttämättä edes voimaakaan. Itseään trimmaavilla ja kiinteyttävillä kestävyystreenaajilla on ihan yhtäläinen oikeus olla saleilla kuin teillä beefcakeiksi pyrkivilläkin. ;)
[/q]

[q]S-T, 4.2.2006 18:27:

No... toiveensa kullakin. Mä kun yritän salilla saada niin paljon rautaa ilmaan kuin mahdollista (mikä olisi kyllä kaikille suotavaa, jos on oikeasti kiinnostunut kehittymisestä, eikä vain näön vuoksi salilla heilumisesta), niin muutkin tosissaan nostavat luo hyvän tsemppitunnelman... toisin kuin laitteissa pikkupainoilla sadan toiston sarjoja nitkuttavat kynikset *eikä*
[/q]

Näillä kyniksillä voi olla paljon järkevempiäkin syitä vetää näitä liikkeitä, kuin se et nostaa vitusti rautaa. JA tosiaan toi "saada niin paljon rautaa ilmaan kuin mahdollista" ei todellakaan ole kaikille suotavaa varsinkaan ellei ole liikeradat ja tekniikka kunnossa. Esim sullakin voi piileä selässä yks tai kolme välilevynpullistumaa mitkä ei tosiaankaan tykkää siitä kun kyykkäät 150kg vedit kuinka oikein tahansa. Järki ja terveys ennen tuloksia.

Imo siinä ei ole mitään pahaa jos jotkut tulee narsismin takia treenaa. Jokainen tyylillään kunhan suo muille treenirauhan. Mieluummin mä niitä kattelen kuin sellaisia jotka kattelee väheksyvästi toisia "ei toi nosta mitään, pah" -ilmeellä.

[q]ville, 4.2.2006 19:53:
Henk koht vaan koen aika turn offiksi tyypit jotka äänillä ja hajullaan (ja käytöksellään) hallitsee koko punttista ihan kuin he olisivat jotain kingejä. Tuollainen painojen paiskominen on imo tosi tökeröä ja ihan oikeesti häiritsee muitakin kuin allekirjoittanutta. Treenata voi tehokkaasti ja tuloksia saamalla ilman, että siitä pitää tehdä niin suurta meteliä että kaikki salilla olevat huomaavat paljon sulla on tangossa rautaa.
[/q]

[SIZE=15]"RRRROOOAARRRRR!!!!"[/SIZE]

Aivan. Nää ei mua sinäänsä häiritse, mut kun tekee sarjaa ja kuulee jotain vastaavaa ulinaa viereisestä huoneesta niin sitä vahingostakin repee eikä pysty keskittyä. Onneks löyty MD-soitin satojen ihanien settien kera ^^

Jokaisella on omat eri tavoitteensa ja tyylit toteuttaa niitä, joten pitäähän sitä arvostaa. Vihjeitä kyl voi mielestäni antaa toisille jos ne tekee väärin jotain liikettä ja jos on ihan varma siitä.

[q]miikkah, 4.2.2006 22:15:
joskus tullut törmättyä salilla barbeihin, jotka voihkivat ylätaljan kanssa kuin pokefilmiissä konsanaan.. tuottaa hieman keskittymisvaikeuksia treenausta yrittäville uroksille..
[/q]

ahahah :D

Ei hemmetti kyl tos joutuis kanki kovana treenaa kun muutenkin testosteroni tasot ovat treenin aikana korkeella. "anteeksi, voisitko olla voihkimatta että täällä voi keskittyä treeniin ilman et kaikki veri on yhdessä lihassa" :D

[q]Jammailija, 18.2.2006 10:19:
---
Avernian, 18.2.2006 09:48:
---
Tomb, 17.2.2006 23:34:
--- Näin ehkäistään flunssan jälkeen ylimääräisellä rehkimisellä aiheutetut mahdolliset jälkitaudit saatika sitten pienen flunssan aikana harjoittelu, josta voi pahimmassa tapauksessa seurata jopa sydänlihastulehdus.

---

Ymmärtääkseni pienen flunssan aikana treenaaminen on ihan okei. Kuumeessa tulee sitten noita sydänlihastulehduksia.

---

näin mäkin oon käsittäny. Tosin jos flunssassa ite treenaan lujaa, ni siitä saattaa sit lihasjumituksen myötä kehittyä kuumetta, jonka jälkeen taas kannattaa pitää sitä taukoa. Itelläni oli flunssa keskiviikkona ja perjantaina treenasin täyttä häkää. Ja nyt lauantaina voin todeta, että hyvin meni päätökset*hymy*.
Muutenkin 1,5 kk:n treeni- ja ruokakuuri purrut pirun hyvin: Vatsalihakset alkaa erottua selkeesti ja lihaksiin tullut muotoa. Tään saman meiningin ku saisi pidettyä kesään saakka, ni selkeitä tuloksia on odotettavissa. Rasvat pois ja lihaserottuvuus paremmaksi.
[/q]mikset me podi-kisoihi, jätkällä iha tajuttomat lihat. Iha huiput. Varmaa tän palstan isoimmat.

Nyt kun on flunssa sairastettu, ni voi jatkaa hyvin alkanutta treenikautta*jesH*
Aamuisin ennen aamupalaa aerobista tunnin verran, joko ulkona tai salilla, säästä ja fiiliksestä riippuen ja 4kertaa viikossa lihastreeniä. Eiköhän tää tästä*pepsodent*

[q]Ozie, 27.9.2006 19:25:
Mun mielestä jos kunnolla harjottelee ni 16-18v.

Täl viikol olis tarkotus alottaa taas salil käynnit. Eli kesäkuntoon -07 alkaa!
[/q]

Mä yhdyn kans tähän ikähaarukka-arvioon.. Sitä ennen on kuiteski viel kasvuiässä. Hyvin sitä kerkee pusertaa vanhempanaki.

Mä aloitan kans taas ens viikolla. Kuukaus menny vahingossa ohi ku teloin käteni fillarin kans. Nyt alkaa vihdoin tuntua että uskaltais pusertaa tällä kyynärpäällä.

[q]Looney, 31.8.2006 17:42:
---
JereBBA, 15.6.2006 07:31:
mites porukoilla on tuo HST toiminu??!? ite voin kyl sanoo, et omal kohdal ainaki on toiminu, mut tosin en tuota ohjelmaa tee ilman omia modauksia ;)

...tai jos joku on koittanu west side barbellia, niin olisi mukava kuulla miten muilla se on toiminut :) ja onko muuten sitten ollut muilla huomattavia apuja lankkupenasta, boxkyykystä tai pukkivedosta?

---

HST on testattu, ekalla kerralla ei mennyt ihan nappiin kun laiskana jätin vähän painot arvailujen varaan. Tokalla kerralla sitten viisaampana testasin kaikkiin liikkeisiin 15, 10 ja 5 toiston maksimit ja johan pelitti.

Ja mitä modauksiin tulee, niin eihän se ole enään HST, jos tekee omia modauksia...

West sidea en ole (vielä) testannut, mutta mielenkiintoisia ovat ideat siellä taustalla.
Lankkupenkki kai käsittääkseni on hyvä liike, jos loppuojennus on se mikä tökkii penkkipunnerruksessa. Lattiapenkki on myös hyvä liike noston loppuosaa varten.

Box-kyykkyä olen tehnyt nopeustreenipäivinä, eli pysäytys alhaalla ja räjähtäen ylös,
painot tietenkin 50% maximista.

Pukkivetoa en ole koskaan harrastanut, mutta kai se on hyvä liike jos mavessa noston loppuvaihe tökkii...

Jos voimatreeni kiinnostaa niin ohjelmia ja artikkeleja löytääpi esim. tuolta -> http://www.voimaharjoittelu.net/ohjelmat-t-2.html
[/q]Meinasitsä barbelin ohjelmia? Mä treenasinb jonkun aikaa niitä silmällä pitäen ja oli aika mielenkiintoista jonkun aikaa. Ensin meni aika rikki treenesistä, varsinkin kun roikotti kettingejä penkissä tangonpäissä, on muuten vitun raskas nostaa loppusentit ja saa kyllä kaiken powerin tohon pamauttaa. Jotenkin mull avaan tuntui että en oo enää yhtään niin puhki reenin lopussa, kun mun omilla normaaleilla menetelmillä. Mä kyl treenaa enemmän kehonrakennusta kuin voimaa, joten ei toi mun juttu niin ollutkaan, mut helveti tehokkaita ja kekseliäitä juttuja sieltä löytyy...

Kannattaa testaa...

[q]JereBBA, 13.7.2006 07:53:
noh mut mite tua salimusa, mikä porukoilla pauhaa salilla ja mikä ei missään nimessä saa soida ku salilla ollaan? ite vois sanoo, et joku tollane mättö, hard trance/dance vois parhaite sopii sykettä nosteleen, ja sit taas ehdottomasti turn down ois joku kiva radiokanava mis vaa puhutaa paskaa ja tulee yks biisi puoleen tuntii ja seki on joku surkee viisu.. esim, huono radiokanava tällä logiikalla on yle x ja muut tollaset..

muuut mites muilla??
[/q]Mun mielestä salimusaks ei sovi minkäänlainen konemusiikki, no ehkä jotain poikkeuksia voi olla, mut harvemmin.
Kyllä se fiiliksen mä saan ainakin just ac/dc, metallica yms shitistä, metallia ylipäätänsä.

[q]JussiS, 5.10.2006 10:19:
---
Loyal, 2.10.2006 17:23:
Mun mielestä salimusaks ei sovi minkäänlainen konemusiikki, no ehkä jotain poikkeuksia voi olla, mut harvemmin.
Kyllä se fiiliksen mä saan ainakin just ac/dc, metallica yms shitistä, metallia ylipäätänsä.

---

Siel salil mis mä käyn on jäbä, jolla on Rocky I:n soundtrackki mukana kasettimankassa!
[/q]Ui vittu, mis käyt? Tossa on jo asennetta *Nauru*

[q]La Petite, 26.10.2006 07:56:
ennakkoasenteet kunniaan... *pökr*

Kehonrakennus terminä on kyllä oikeasti hyvin laaja... Ei pelkkää testoa perseeseen menoa...
(otetaas nyt vaik huomioon tää "Classic Bodybuilding" sarja)

Ja tietty on vielä olemassa todella paljon ihmisiä, jotka harrastavat kehonrakennusta ilman että menevät kisoihin! Noi kisaajat on hiukan eri asia ;)

Itse henk. koht. "rakennan kehoani" eli treenaan tietoisesti sillä tavalla, että lihakset kasvais näteiks ja muodokkaiks. Tietty etunani on vankka urheilutausta jo lapsesta asti, mut miksiköhän en oo jääny kääpiöks

en muutenkaan kehoittanut edellisessä viestissäni pistämään testoa perseeseen (mikä termi), vaan mietin sitä, onko kyseisen voimannostoa harrastavan ihmisen tavoitteena todellakin juuri nostaa mahd suuria painoja? vai olisko sittenkin tavoitteena THE body

ai niin... en oo ees karvanen
[/q]

Ennakkoasenteet pois joo. Kuhan olin piikikäs noita kiireellisiä kohtaan. Itse kans treenannut kymmenisen vuotta lähes samalla asenteella, lähinnä voimannosto piireissä. Toki vituttanut kun painot/tulokset ei nouse, niinkuin kavereilla jotka nostaa sen 80kg enemmän penkistä kuin minä, mutta toki en haluakaan olla yhtä muodokas kuin ne haluu. Kehonrakennusta tosiaan on joo monenlaista. Mutta lähinnä vedin noi ääripäät esiin ihan sen takia, kun ihmiset (lähinnä kundit) nii kovasti haluu olla isompia ja voimakkaampia nopeammin ja nopeammin ja sit mutkutetaan, kun ei painot nouse. Siihen en oo nähnyt viel tähän mennessä kovin montaa lääkettä, muutakuin vitullisen pitkäveteisen treenaamisen ja itseensä uskomisen. Sitäpaitsi naiset treenaa hieman eri tavalla joka tapauksessa. Ja kääpiöks ei jää jos urheilee pienestä asti. Oonhan mäki aina urheillu. Puhuin ison raudan nostamisesta. Ikävä kyllä tosi nuorena aloittaneet voimannostajat tai vastaavat tapaa jäädä normaalista pituuskasvustaan hieman taaksepäin.

Mul on itsellä tarve olla isompi, ku oon aina ollu tällanen pitkä laiha honkkeli. Ja koen hirveitä antipatioita itseäni kohtaan, jos en pääsekään hetkeen treenaamaan, ja paino heilahtaakin kilon alas päin. Olen siis neuroottinen urheilija joka haluaa väkisinkin olla suht hyvässä kunnossa..

Posliini onkin parasta. Onneks et oo karvainen.

[q]Avernian, 26.10.2006 10:19:
Cjet & LaPetite, jos tuo kaikki-tänne-nyt-heti-vine! juttu oli mulle suunnattu, niin aika metsään meni...
Useita vuosia kuitenkin on tullut salilla käytyä. Aika on mennyt lähinnä täysin liikkumattoman nuoruuden vahinkojen paikkailuun ja jonkinlaisen perusvoiman kehittämiseen. Kroppa voi ehkä jonkun muun mielestä olla paremmassa kunnossa kuin random jätkän kadulta, mutta paskat siitä.

Jos itselle ei kelpaa tulosten puolesta niin eihän se kivaa ole.
Ärsyttää lähinnä kun kohta kymmenen viikkoa yrittänyt juurruttaa painonnoston (siis tempauksen ja rinnallevedon&työnnön) liikeratoja itseensä, mutta parannusta ei vain ole tullut juurikaan. Ei sitä treenaamista pääse edes aloittamaan ennen kuin osaa ne liikkeet.

[/q]

Ei ollu kenellekään suunnattu henkilökohtaisesti. Peace. Ja mä lopetan aiheesta keskustelemisen nyt ennenkuin ärsytän ketään enempää mun kyynisen humoristisen kärkevillä paska mielipiteillä.

Keep on working bro! Kyl se siitä koht lähtee. Tekniikan hiominen vie aikaa. Mä en osaa tempausta ja noita olleskaa....

[q]skywalker, 27.10.2006 17:28:

meinaatko sä et pallit jää pysyvästi rusinaks horkalla?*nauru*,tuskinpa pysyvästi.
toisekseen tääl nyt tuskin mistään mormoneista kannattaa puhua edes mitään,sitä varten varmaan löytyy ihan toisia saitteja.
ai lihakset tulee sivutuotteena voimassa?onks sun mielestä ihan sama miltä sä näytät,kuhan tulee voimaa?laatikkokroppa ja silleen....
mä treenaan aika pitkälle voimapohjalla+liikkeillä mitkä tuo muotoa.silti mä katson itseni kehonrakentajaksi,tosin vaihdan ens kesänä kokonaan kehoon ku on saanu ton perusvoimapohjan kuntoon(toivottavasti).
[/q]

Kukin taaplaa miten tykkää. Oma ystäväni päätyi pysyvästi lapsettomaks kundiks niiden takia. Henkkoht oon aina ollu NoNoForHormone. Lähinnä vedin ääripäitä huvikseni kehiin, ei kannata ottaa kaikkea niin vakavasti. Sitä varten kannattaa mennä sinne pakkotoisto.comiin jos haluu vakavasti ottaa.

Ja kyl se mun mielestä aika pitkälle muotoa tuo se voimaharjoittelukin. Ei ehkä ihan yhtä rakenteellista muotoa, mutta henkkoht en kaipaa mitään mieletöntä bodarikroppaa itselleni.

Nyt on kyllä sellainen ohjelma ja motivaatio ollut päällä et ei voi muuta kuin pelätä ylikuntoon joutumista, eikä talvikaan mikään paras vuodenaika ole alhaiselle rasvaprossalle. Ihanaa olla taas kunnossa, Viva le naturale! (tjsp:D)

[q]Ozma, 8.12.2006 23:46:
Pitää itsekkin ottaa taas niskasta kiinni ja ruveta tekamään jotain. Rakentelin tossa 3x koko kroppa per viiko ohjelman ja sen lisäksi aamuisin 5km lenkki. Peruslihaksia harjoitukseen (rinta,haba,ojentaja,reidet,pohkeet,vatsat ja selät) sitten kesään asti ja katsoo mihin pääsee. Siitä sitten toinen ohjelma kesäksi käyttöön.

Tän vuoden alussa oli (kun aloitin itse salilla käynnin ekaa kertaa) etten tajunu syödä kunnolla. Nyt sitten uskomattomalle tonnikalalihotuskuurille äijä ja puntteja nostelemaan. Jos vaikka riisikepin ympärille saatais muutama pekonisuikale
[/q]Siis meinaatko tosiaan kerkeä tehdä 3x koko kroppa per viikko?
Mä kävin viimesen vuoden 4-12 kertaa salilla, eli amuisin ja illoin yleensä.
Sai sillä aika hyvä lihaserottuvuuden ja tietty lihasta lisää, mut mun nivelet kului ja nyt odotan leikkausta, koska kummastakin ranteetsta on vivelsiteet poikki. Tullut liiasta treenaamisesta.
Myöskin omasta hölmöydestä, et oon treenannu kaikke amuuta paitsi ranteita koko ajan.. nyt heikoin petti sit..

Kannnattaa kyllä käydä maksimissaa 4x viikko salilla ja yrittää siihen saada noi
jalat,selkä,rintakädet ja muuttaa sitä ohjelmaa vaikka kolman viikon välein...

[q]Ozma, 9.12.2006 13:39:
---
Loyal, 9.12.2006 13:21:
---
Siis meinaatko tosiaan kerkeä tehdä 3x koko kroppa per viikko?
Mä kävin viimesen vuoden 4-12 kertaa salilla, eli amuisin ja illoin yleensä.
Sai sillä aika hyvä lihaserottuvuuden ja tietty lihasta lisää, mut mun nivelet kului ja nyt odotan leikkausta, koska kummastakin ranteetsta on vivelsiteet poikki. Tullut liiasta treenaamisesta.
Myöskin omasta hölmöydestä, et oon treenannu kaikke amuuta paitsi ranteita koko ajan.. nyt heikoin petti sit..

Kannnattaa kyllä käydä maksimissaa 4x viikko salilla ja yrittää siihen saada noi
jalat,selkä,rintakädet ja muuttaa sitä ohjelmaa vaikka kolman viikon välein...

---

Tossa nivelien kulumisessa määrää kans aika hyvin painot mitä käyttää ja meikäläisellä se lähtee todella alhaalta. Voipi tosin olla, ettei paikat kestä. Sitä on vaikea ennustaa, mutta kyllä se elimistö sen sitten kertoo, ENNEN ku se menee noin rikki. Alkuvuodesta oli kyynärpää aika jumissa ja vihlo penkkiä tehdessä tietyissä kohdissa. Asian kuitenki sai korjattua riittävällä ojentajan venytyksellä ja riittävällä alkulämmöllä.

Toi 4-12x salilla on aika HC. Mä en ees koskaan ajattelis tommosta. Tosin 4x vois käydä, jos taas tekis 2-jakoisen ohjelman, mut se on aika max jo. Lenkkeily sinänsä semmosta rentoa menoa, jossa hengästyy kuitenkin, jotta hapenottokyky kasvais.
[/q]Joo noi ranteet meni pystysoudussa , ne on aina rutissu siinä tosi pahasti. Eipä sitä tarvii enää tehdä. Onneks on muita vastaavia liikkeitä olemassa niin paljon...

[q][Nuclear], 9.12.2006 12:33:
---
ALIEN, 9.12.2006 00:26:
Nyt on kyllä sellainen ohjelma ja motivaatio ollut päällä et ei voi muuta kuin pelätä ylikuntoon joutumista, eikä talvikaan mikään paras vuodenaika ole alhaiselle rasvaprossalle. Ihanaa olla taas kunnossa, Viva le naturale! (tjsp:D)
---

Mitäs jos hei tehtäis silleen et treenaat vaan niin paljon ku jaksat ja sit ku sulle alkaa tulee ylikuntoo, niin siirrät sitä kuntoa muhun ja jatkat edelleen treenaamista rankasti?
[/q]

oolrait eli missä muodossa haluisit, kiinteessä vai nestemäisessä? xP

[q]salama jack:
Mömmöissä on semmonen vaikutus että ne pakkaa lihakset täyteen nesteitä ja tää tekee niistä suuremman näkösiä vähäks aikaa
[/q]

No kreatiini kerää nesteitä ja sitä kautta tulee sitä voimaa lisää

[q]
Se on semmonen myyntikikka.
[/q]

Mitä helvetin kikkaa tossa nyt on. Tolla tavalla kreatiini toimii

[q]
Sit ku ei syökään enää pirtelöitä niin turvotus laskee
[/q]

Mistäköhän pirtelöistä sä nyt puhut..jostain susta-oxy-dnp-piri söösseistä vai proteiini+hiilihydraatti -palautusjuomista?

Jos kreatiinia meinaat, niin tottakai nesteitä lähtee, ku lopetat sen käytön

[q]
Mut miks kiirehtii lihaskasvun kanssa? Mutsikin aina jauhaa että ”hiljaa hyvä tulloo”! Mä uskon tohon täysin kokemuksen pohjalta.
[/q]

Jos jotain tulosta oikeesti haluu, niin sen eteen pitää tehdä vitusti töitä. Ei ne lihat itsestään tule. Meijän salilla on paljon keski-ikäsiä äijiä, jotka treenaa samoilla painoilla sellasta hauskan näköistä egotreeniä. No ne ei oo kasvanu pariin vuoteen senttiäkään. Ne ehkä kans uskoo, et hiljaa hyvä tulee

[q]
Kun kokeilin viime vuoden puolella protskui ja parii hiilihydraatti pirtelöitä, toki tehon huomas ja lihakset turpos.
[/q]

No jos sä jotain maltoo kiskot koko ajan, nii kai sä turpoot, ku läskii ja nesteitä tulee ;-)

[q]
Sit kun alkoi tuloksii kalastaa liian voimakkaasti ja yli-innokkaasti niin loukkaantumiset lisäänty ja hyöty muuttui haitaksi.
[/q]

Ylikunto

O