SINKKULUUKKU

Back to häröily O

Tossa kun Jone mainitsi ,että tuntee paraje joista toinen osapuoli on yhdessä toisen kanssa vaan sen takia ,että kriteerit täyttyvät niin joskus nuorempana ajattelin ,että jos sellainen sattuu kohdalle niin sellaiseen varmasti ihastuu.
No sittemmin olen kohdannut ja ollut sellaisen henkilön kanssa mutta kun tunnetta ei vaan ollut tarpeeksi niin eihän siitä mitään tullut. Olisi kiva tietää mikä sen ihastumisen ”yhtälö” on jos sellaiseen joka täyttää fyysiset ja henkiset mieltymykset ja siihen ei sitten ihastu

Toi Jonen lista tuollaisella yleisellä tasolla oli varsin hyvä ja pätee varmasti jokaiseen(tuskin kukaan haluaa olla ihmisen kanssa joka ei miellytä ulkonäöltään tai henkisesti). Jos tarkemmin lähtisin jotain noista tarkastelemaan, esimerkiksi juuri ulkonäköä niin oikeastaan yksi lähes horjumaton kriteeri on, että tyttö on pieni/siro. Toinen mistä olen aina pitänyt ,että tytöllä on pitkät hiukset ja jos tummat niin sitä parempi mutta olen tavannut henkilöitä joiden hiusten pituus tai leikkaus poikkeaa ”listakriteeristä”.

[q]Iso-D:
Hakoteillä mistä? Sinun moraalikäsityksestä?[/q]Hakoteillä perustelujenne pitävyyden suhteen. Niiden todistusarvo kun on tasan nolla.

Mutta hei, aloitit pilkunnussimisen, tästä minä pidän x)

[q]Elikkä jos nyt hyväksymme että teoriaa, joka selittäisi ihmisen toimintaa, ei ole olemassa. Tästä voimme siis päätellä että kaikki ihmiset ovat enemmän tai vähemmän yksilöitä. Tämä taas johtaa loogisesti siihen että mitään yhteistä moraalia ei siis voi olla olemassa[/q]Heh, ensinnäkään kukaan ei ole väittänyt ettei teorioita voisi olla olemassa, mutta ne aina vain juuri sitä mitä ovat, teorioita. Toiseksi, sanot että ihmiset ovat enemmän tai vähemmän yksilöitä, ja väität tämän johtavan siihen ettei mitään yhteistä moraalia voi olla olemassa? Anteeksi jos nyt yskäisen, mutta jos viittaat johonkin universaaliin totuuteen tällä suurella moraalillasi, niin olet toki oikeassa, mutta sen merkitysarvo nyt on jälleen kerran täysi nolla. Hyvin yksinkertainen ja pitävä sääntö, jota jokainen voi noudattaa, löytyy Raamatustakin (ei, älkää pitäkö minua kristillisenä hihhulina, olen eronnut kirkosta, tämä vain esimerkin vuoksi):”Tee muille kuten haluaisit heidän tekevän itsellesi”. Jokainen voi helposti löytää tuon perusteella oman yksilöllisen moraalinsa. Ja useimmissa asioissa ihmisten moraalit tuon perusteella osuvat samaan. Kärjistääkseni esimerkin vuoksi vuorostani: ”En tapa lapsia koska en haluaisi sinun tappavan minun lapsiani” tai tässä tapauksessa ”En pane muita koska en itsekään halua sinun panevan muita”. Tehdessäsi jotain, mikä satuttaisi sinua itseäsi, ihmiset yleensä ”tietävät” tekevänsä jotain pahaa toiselle sen tehdessään.

[q](vai oletko samaa mieltä että pikkupoikien nussiminen on jees, kuten jotkut katoliset papit ovat ajatelleet? Tod. kärjistetty esimerkki)[/q]Ja aika täyttä paskaa siinä samalla. Tuskinpa niiden pappien mielestäkään se poikien nussiminen oli jees, eivätköhän he itsekin tienneet toimivansa väärin niin tehdessään.

[q]koska jokainen ajattelee asiat omalla tavallaan.[/q]Kyllä, tämän takia väärinymmärryksiä sattuukin, mutta on eri asia mennä tekemään jotain minkä tietäisi satuttavan itseäänkin jos toinen niin tekisi, ja samalla vielä kieltää toiselta oikeus tehdä samoin.

[q]Tämän takia minun on edelleen kyseenalaistettava sinun moraalisi oikeellisuus verrattuna alienin moraaliin. Mikä on se asia joka tekee sinun moraalista paremman ja ”oikeamman” että se antaa sinulle oikeuden kritisoida toista?[/q]Se yksinkertainen asia, että minun moraalini perusta pohjautuu muiden hyvinvointiin ennen omaani, ja Alienilla ainakin tässä tapauksessa juuri päinvastoin.

[q]Eli nyt siis puhut omista mielipiteistäsi, jopa ensimmäistä kertaa tässä threadissa. Mielipiteesi eivät suoraan sanoen, ei millään pahalla, kiinnosta minua tippaakaan. Lähinnä siksi että jokaisella on niihin oikeus. Kuitenkin aikaisemmissa viesteissä puhuit ”totuuksia” itsevarmasti, aivan kuin edustaisit koko ihmiskuntaa. Olivatko nämäkin ”totuudet” vain mielipiteitäsi?[/q]Eivät. Ne ovat suoraan johdettu siitä asiasta, että Alien ei itse haluaisi tuota oikeutta toiselle antaa, johtuu se sitten tämän epävarmuudesta tai mistä tahansa, jolloin on pääteltävissä että asia jossain mielessä tätä haittaisi -> on pääteltävissä että Alien tietää asian haittaavan myös toista osapuolta. Tästä voidaan suoraan päätellä että tämä tietää toimintamallinsa olevan itsekäs ja väärin.

[q]Lopun parisuhdevalistus a'la demi.fi:n keskustelupalsta meni minulta aivan täysin ohi.[/q]No ehkä sinä vielä joskus opit.

No tota kemiaa juuri mietin et mikä siinä on jes toisen jutut/teot ja muutenkin kaikinpuolin ihana ihminen mutta se ”kipinä” puuttuu, sitten johonkin lähes samanlaiseen ihmiseen se voi syntyä. Näihin asioihin kyllä ei varmaan mitään yksiselitteistä vastausta ole eikä tule olemaan

Pienen pieni toivonliekki palaa, mutta mä pelkään että se sammuu

[q]Jone:
---
-xx-:
---
Jone:
Eikös lähtökohtana olisi hyvä että ensin itse täyttäisit vaatimuslistasi kohdat jossain määrin?

---

Ei tietenkään, eihän sitä tiedä mitkä jonkun toisen tyypin vaatimukset sattuvat olemaan. Todella vaikeaahan on löytää sellainen ihminen, joka sekä täyttää omat vaatimukset ja jonka vaatimukset sinä itse täytät.
SIksi olenkin luopunut vaatimuslistasta ja yritän katsoa mitä kaikkea vastaan tulee

---

Pointtini oli lähinnä se, että mielestäni on turha edellyttää toiselta jotain sellaista, johon ei itselläkään eväät riitä.

Ylipäätään vaatimuslistat on aika rektaalista IMO, joten uskoisin ton sun menetelmäsi olevan paljon toimivampi mielenkiintoisten ihmisten tapaamisen kannalta.
[/q]

Oi kaikkitietävä Jone haluisitko olla niin ystävällinen ja kertoa mullekkin, mitkä osat mun \”vaatimuslistasta\” en itse täytä? Sä kun sen näköjään näytät tietävän...

[q]hallucinogen:
Olisi kiva tietää mikä sen ihastumisen ”yhtälö” on jos sellaiseen joka täyttää fyysiset ja henkiset mieltymykset ja siihen ei sitten ihastu *ding*[/q]

Toi vois johtuu siitä että yhtälön kolmas muuttuja, kemia, ei kolahda.

[q]
Toinen mistä olen aina pitänyt ,että tytöllä on pitkät hiukset ja jos tummat niin sitä parempi mutta olen tavannut henkilöitä joiden hiusten pituus tai leikkaus poikkeaa ”listakriteeristä”.
[/q]

Ajattelen ihastumiseni aika visuaalisesti - olen ollut palavasti ihastunut yhteen tosi kauniiseen söpöliiniin joka ihastuksen hiivuttua olikin aika ruma*nauru* Toki mulla on mieltymyksiä, mut ihastus on ainakin aiemmin ohittanut ne aika helposti.

[q]bubbelgum:
Oi kaikkitietävä Jone haluisitko olla niin ystävällinen ja kertoa mullekkin, mitkä osat mun ”vaatimuslistasta” en itse täytä? Sä kun sen näköjään näytät tietävän...
[/q]

Hms, kun sulla on noin hyvä asenne, niin.... Öhs, en halua? Miksi mä haluaisin olla sua kohtaan ystävällinen sun typerien avautumistesi jälkeen, joita omani lähinnä reflektoivat takaisin?

Suuren osan vajavaisuudestasi muodostaa kykysi olla tunnistamatta sitä itsessäsi. Mä sentään tiedän ihan tismalleen millainen runkkari olen, enkä juuri muuta väitä edes itseäni kusettaakseni.

Jotkut ihmiset ei sitten kyllä tarvii edes mitään substansseja elääkseen irti todellisuudesta.

[muokattu 13.11.2003 13:38]

[q]Jone:
---
bubbelgum:
Oi kaikkitietävä Jone haluisitko olla niin ystävällinen ja kertoa mullekkin, mitkä osat mun ”vaatimuslistasta” en itse täytä? Sä kun sen näköjään näytät tietävän...

---

Hms, kun sulla on noin hyvä asenne, niin.... Öhs, en halua? Miksi mä haluaisin olla sua kohtaan ystävällinen sun typerien avautumistesi jälkeen, joita omani lähinnä reflektoivat takaisin?

Suuren osan vajavaisuudestasi muodostaa kykysi olla tunnistamatta sitä itsessäsi. Mä sentään tiedän ihan tismalleen millainen runkkari olen, enkä juuri muuta väitä edes itseäni kusettaakseni.

Jotkut ihmiset ei sitten kyllä tarvii edes mitään substansseja elääkseen irti todellisuudesta.

[muokattu 13.11.2003 13:38]
[/q]

Ehkä mun asenne on sun mielestä huono, mutta yhtä lailla sä oot tällä hetkellä mun mielestä kovinkin pelkurimainen, kun sun täytyy kirjotella vihjailevasti ja ympäripyöreesti, sen sijaan että sanoisit suoraan jos joku asia mussa ärsyttää, kuten näköjään tekee, kun täytyy mun typeryyttä näin julkisesti julistaa.. Ja sen vielä tahdon sanoa, että sä voit kuvitella että mä en tunnista omia vikojani ja puutteita, ja se on mahdollista etten sitä teekkään, mutta todellisuudessa sä et tunne mua niin hyvin että voisit sanoa yhtään mitään siitä mitä mun päässä liikkuu, tai miksi teen jotain niinkun teen..

Vielä.. Jos et sattunut huomaamaan niin mun ensimmäinen viesti piti sisällään tosiaan sanan ”vaatimuslista”.. Eli luulis jopa sun, fiksun ihmisen, tajuuvan että se oli aika leikkisällä mielellä kirjotettu viesti.. Jos tarkkaan luet sen, niin käytän myös muotoa, ”mielellään ei” ja ”olisi suotavaa”, enkä todellakaan sanele jotain ehdottomia sääntöjä..

Mutta mutta.. Loppujen lopuksi mulle on ihan sama mitä sä musta ajattelet, mutta siitä en pidä, että sä jakelet näitä sun ”faktoihin” perustuvia mielipiteitä muille.. Jos et sitten halua tahallaan aiheuttaa ihmisille musta huonoa kuvaa, tällä käyttäytymiselläsi.. Mutta toisaalta niin jos ihmiset on niin tyhmiä että sun juttuja uskoo sokeesti eikä ota itse asiasta selvää, niin sellasia ihmisiä mä en elämääni edes halua.. Tähän lauseeseen päätän tämän aiheen. _piste_

[q]merqus:
Story of my life saa nähdä onko mullakin ikisinkun kohtalo edessä
[/q]

mä oon ainaki hieman yrittäny totutella tuhon ajatukseen*joo*...*nyyh*...*slurps*

[muokattu 13.11.2003 17:54]

[q]Lene:
*vannoutuu ikisinkuksi* Eikä tämän käytännön toteuttamisessa tule olemaan ongelmia, koska a) en kelpaa niille, jotka itse kelpuuttaisin b) en kelpuuta niitä, jotka minut kelpuuttavat c) vaikka molemmat kelpuuttaisivat toisensa niin eihän siitä nyt kuitenkaan mitään tule.
[/q]

[q]merqus:
---
Lene:
*vannoutuu ikisinkuksi* Eikä tämän käytännön toteuttamisessa tule olemaan ongelmia, koska a) en kelpaa niille, jotka itse kelpuuttaisin b) en kelpuuta niitä, jotka minut kelpuuttavat c) vaikka molemmat kelpuuttaisivat toisensa niin eihän siitä nyt kuitenkaan mitään tule.

---

[/q]
teil on tytöt väärä asenne ton c) kohdan kanssa..

Sussa ainakaan Merja mitään vikaa oo, sä vaan et huoli ketään, niin miehiä kuin naisiakaan

Oikeastaan ei pitäisi liittyä keskusteluun ,mutta liityn, kun huomasin taas täällä käytävän erinomaisen kiitettävää väittelyä jossa (yllätys yllätys) on Jone provosoivana osapuolena. Epäilemättä aikansa kuluksi, mutta sitähän klubbari on.

Olen sitä mielipuolta, ettei yleistäminen peitettynä omien mielipiteiden verkkoon ja provosoivaan väittelyyn ole kovin miellyttävä tapa keskustella siitä, onko joku toinen henkilö kuin itse riittävän sitä tai tätä deittailun, seurustelun tms. suhteen. Omasta mielestäni (there we go) ellei väittelevistä osapuolista ainakin toinen ole ihastunut toiseen tms. ei ole kovin kehittävää arvostella toisen kelpoisuutta loukkaavin sanakääntein, vaikka en uskokaan että tietyt henkilöt siitä yöuniaan menettävät. Enkä menetä minäkään. Enkä usko että Joneakaan oikeasti kiinnostaa.

Ehdottaisin että Jone, jonka älyllisiä lahjoja en kiellä, enkä edes kielen terävyyttä väittelyssä, sillä sanan säilähän miehellä on hallussa, siirtyisi kokeilemaan kyynisen asenteen sijaan rakentavaa asennetta ainakin sellaisissa aiheissa joilla voi/saattaa/on mahdollisesti negatiivista vaikutusta väittely/keskusteluvastustajan minäkuvaan. Tietenkin myös kolhujen saaminen vahvistaa, mutta olen jälleen sitä mieltä (hups) että ne kolhut on syytä ottaa vähemmän turhissa ja enemmän merkitsevissä tilanteissa kuin Klubituksen sinkkuluukussa. Uskoisin tämän koskevan mm. nettifoorumeja noin yleensä. Enkä tarkoita että kaiken olisi syytä olla vaan että osan asioista todellakin VOI jättää sanomatta tai sanoa ne niin etteivät muut kärsi ellei ole tarkoitus jotakuta kurmottaa ja soimata.

Jone, tuntematta yhtään päänsisältöäsi täytyy ihmetellä että miksi ihmeessä vaivaat päätäsi sillä miten saat toisten mielen matalaksi? Enkä luule että se on edes varsinainen tarkoitus, mutta sitä suuremmalla syyllä mieti hetken kun kirjoitat. Henkilökohtaisesti ei kutkuta kovin paljoa mitään muuta ajatusta kuin että se vaikuttaa väärältä. Väärältä siinä mielessä ja sikäli kun on olemassa väärä/oikea -akseli. Tähän varmaan halutessasi löytäisit vasta-argumentin.

Tämä tuli sanottua sitten ilman mitään oikeaa mielenkiintoa asiaan. Jos juttu oli turhaa, unohtakaa. En jaksa taaskaan väittää vastaan jos esim. Jonella on siihen kärkeviä mielipiteitä, ne eivät todennäköisesti tee muuta kuin luovat kuvaa kyseisestä miehestä mun mielessä ja harmittavat hetken. Kumma kyllä mielikuva miehestä livenä ja näppiksen takana on varsin erilainen. Toinen teistä on ihan mukava, mutta se ei käytä näppistä.

Sanoisin että ajatteleminen on joskus hyvä juttu ettei sano/kirjoita mitä ajattelee.

[q]Sinza:
Jep deittipalvelu vois tosiaan olla aika hauska *nauru*. Kannatetaan!
[/q]
_o/

Kuulun vielä toistaseks tähän luukkuun, ja varmuuden vuoks vois mainita että kuulun sinkkuHETEROluukkuun, ettei tule väärinymmärryksiä tai muita ei toivottuja avautumisia. Sitä on ollut liikkeellä, frendi kerto*nauru**piis*
Ei siin mitään, mut ei tähän reikään...exit only...hehehe...

[q]bubbelgum:
Tähän lauseeseen päätän tämän aiheen. _piste_
[/q]Pöh, tylsimys. Mulla, Alienille & puolella muuta Team Sikaa oli sentään paljon enemmän urheilumieltä

no mikäs estää tapailemasta uusia ihmisiä? naisia on planeetta täynnä
[/q]

No eipä varmaan mikään. Ei ehkä nyt heti hirveesti tee mieli kun meni suhde jokin aika sitte poikki joka kesti about 4-5 vuotta...
Mutt kyllä tästä kohta...

[q]dirtyface:
OT:

---
Itis:
plurplurplur

---

Älä nyt tollasia ala ehdottelemaan. Mille me sit täällä repeiltäis jos ei Jonen teräville kommenteille?*nauru*
[/q

Ei saa pistää snoja toisen suuhun. Lue tarkemmin. Missä siellä plukee plurplurplur? Siellä on yksi hymiö. Sille voi nauraa, nauraako kaikki, siinä kysymys. Shakespersettä mukaillen.

Mun puolesta Jone ja muut halukkaat voivat levittää rikinkatkua juuri sinne minne haluavat. Jos luit tarkkaan, kommentoin vain sitä ettei se ole sen arvoista ja päinvastoin siitä ei ihan välttämättä synny mitään kovin arvokkaita ajatuksia. Painokelvottomia ehkä. Mutta sekin on mun mielipide. Jos siitä syntyy naurua niin suitsutus jatkukoon.

Ja sitten se pakastehernepussi piiloon, mä en jaksa niheltää kovin paljon, se on niin avutonta ja turhauttavaa mulle. Tunnustan täten myös olevani avuton ja turhautunut ennen kuin joku nokkelakielinen pääsee siihen lipomaan ja liukastelemaan. tms. muuta ökköä levittämään.

*heittelee kukkasia loikkii valkoisissa vaipoissa sarvet päässä huilua soitellen kedolla sorkkasilteen*

[q]alien:
kuinka voit tietää seksuaalisuudestasi, ellet ole kokeillut?? *vink**uros**nauru*
[/q]

Kuinka voit tietää ettet ole nainen, ellet ole koskaan ollut?
Paska haisee pahalle, eikä sitä tee mieli maistaa...jotkin asiat vaan tulee luonnostaan, kaikkee ei tarvii kokeellisesti todistaa...eihän erik eihän?

[q]pHaze:
Pöh, tylsimys. Mulla, Alienille & puolella muuta Team Sikaa oli sentään paljon enemmän urheilumieltä
[/q]

Sportrok!

O