Mikä ärsyttää?
[q]MiMoSa, 20.8.2007 20:33:
Mulle ne on nyt alkanu soittelee oikein urakalla lasten kirjakerhosta vaikka joka kerta niille sanon, et ei oo lapsia eikä oo ihan hetkeen tulossakaan. Viime kerralla ne alko sit jo kyselee et löytyskö kummilapsia tai joitain muita lapsia lähipiiristä.*igor*
[/q]
Joo, mulle yrittivät kaupata aina tota Aku Ankan puuhakirjaa. No joo, kyllä mulle tuli Akkari, mutta kai ne nyt jostain sais selville, että ei tässä osoitteessa asu ketään 5-12-vuotiasta.
"Minkäs ikäisiä teidän perheessä Aku Ankan lukijat ovat?"
"No (vittu) meidän perheessä on tasan yksi lukija ja se on 25!!!"
"Jaaha, no sitten ei taideta kaivata Aku Ankan puuhakirjaa?"
"Hehe, mistäs arvasit."
[q]sapeli, 17.9.2007 08:33:
Työmatkan varrella on sellainen pitkä suora missä on aina aamu- ja iltapäiväruuhkaa, ja siinä sen sivussa kulkee jalkakäytävä jossa on 1.5m jalankulkijoille ja 1.5m pyörille. Millä kaikilla moottoriajoneuvoilla saa ajaa pyörätiellä?! Tänäänkin kaksi skootteria / moottoripyörää räjäytti siitä ohi ja säikäytti ihan kunnolla, niitä kun ei siinä autojen metelissä kuullut ennenkuin ne oli just kohdalla.
[/q]
Ainaski Itäväylällä skuutterit saa ajella siellä kevyenliikenteen väylällä. Iteki kun poljin pyörällä töihin niin välillä meinas säikäyttää, kun ne on aika hiljasia pelejä ja hurvautta ohi ihan tuosta noin vaan.
Mun serkku, jolta tuli tekstiviesti tänä aamuna.
"Sofia viettää syntymäpäiviään 20.10. klo 14. Ilmoita pian pääsettekö tulemaan."
Miksi ihmeessä pitää ilmoittaa pian? Eikö riittäisi, että kun viikon päästä anyway nähdään, niin asiasta voitaisiin silloin keskustella? Mikä on pian? Heti, tänään, tällä viikolla, milloin? Parasta ehkä, että ollaan jo sovittu, että tulisin käymään 26.-28.10. Kyllä mä ehkä voin mennä aikaisemminkin, mutta arrrrgggghhhhh...miten se aina osaa.
No en mä enää ees ymmärrä, että miksi mä tästä keuhkoon. Mutta tiedän serkkuni vaan NIIN tasan tarkkaan, että siitä on mukava pompottaa ihmisiä. Ja jos ihmiset ei siihen pompotukseen suostu, niin sitten voi leikkiä marttyyriä.
Maanantai *sydän* ja kaikki ärsyttää:
- töissä kun ihmiset suuttuu siitä, että et ymmärrä mitä ne tarkoittaa. Vika voi olla kummassa päässä tahansa, mutta rikkinäisestä puhelimesta ei kyllä kannata vetää hernettä nenään.
- möhömahat nopeiden uimareiden radalla. Onko se niin helevetin vaikeata mennä sinne mummojen sekaan pulikoimaan. Mä osaan uida ja mä osaan ohittaa, mutta jos satasella ohitat jonkun 1,5 m säteelle huitovan sedän 2 kertaa, niin kysyn vaan kumpi on väärässä paikassa.
- se kun menee kauppaan ja tietää, mitä haluaisi syödä, mutta siellä kaupassa ei ole sitä. Siitä tulee nälkäisenä ihan helkkarin moista vaiheilua.
[q]Umbala, 11.1.2008 14:20:
Vitun HUS
Ette vaan voi mokailla niin, että lähetätte väärien ihmisten papereita mulle, tai mikä pahempaa, mun papereita muille.
[/q]
Tossa on "hauskaa" se, että ne ei salli minkäänlaisia virheitä niitten omilta sidosryhmiltä, mutta kun ne mokaa, niin ne vaan kohauttelee olkiaan...
[q]Miinapiina, 1.11.2007 17:43:
siinä sit meitin taistella mun isä oli tulossa töistä, ja tää ukko alko muuttuu agressiiviseks, ja kävi huutaa et juu tuolta tulee huoltomies, sanon sille... (juu, siitä vaan, ehkä seki kuitenki tietää miten nää asiat menee)
iskä tuli siihen ja tää ukko alko huutaa sille samaa läppää musta, akka sitä ja akka tätä...
sit sille sanottiin et vois nyt pikkuhiljaa lopettaa, se ei sille asialle mitään voi ja turhat uhkailut ei auta, ni tää alkoo mesoo et haenko pumppuhaulikon??!! *toktok*
mä lähin siitä sit hakee lapsia, ja se oli viel huutanut käytävässä, et menee porukoiden oven taakke sen pumppuhaulikkonsa kanssa...
vittu saatana, mitä tästäki viel seuraa
[/q]
Eikös tommonen tuliaseella uhkailu ala mennä jo sen verran vakavaksi, että kannattaisi ottaa yhteyttä poliisiin? Tai mistä minä tiedän. Jos tuommoisia uhkailee, niin kannattaa varmaan hieman yrittää ottaa etäisyyttä siihen, eikä ainakaan provosoitua, kun tuntuu siltä, että tyypillä viiraa päässä vähän enemmänkin.
Hitto ihmisille pitäis olla pakolliset testit, ennen kuin ne saa muuttaa kerrostaloon. Selvähän se on, että elämisestä kuuluu ääniä. Esimerkiksi vessan vetäminen yöllä ei mun mielestä pitäisi herättää ketään toisessa asunnossa nukkuvaa, mutta kummasti siitä aina valitetaan. Mutta tosiaan sähän siis ihan varmaan itse et haluaisi yöllä nukkua täysiä unia, vaan pelkästään nautit siitä, että muksu huutaa
Tsemppiä nyt ja toivotaan, että asiaan löytyisi joku fiksu ratkaisu (eli se päälö muutais pois).
http://www.therasmus.fi
Ei vittu oikeesti. Siellä vaan pyörii joku helkkarin "tähti" ja soi katkelma niitten (ehkä) uudesta sinkusta. Sitten se loppuu ja alkaa uudestaan. Siellä ei ole nappulaa, josta päästä ohi tai nappulaa, jolla sen musiikin sais loppumaan. Siis siellä ei ole mitään siellä sivulla.
Ihan vaan ajattelin kattoo, että mitenkä ne alkaa keikkailemaan, että kuulinko mä oikein radiossa vai en
[q]pirpeli, 5.2.2008 09:59:
Joo, kyllä mun tarvii olla Santun kanssa samaa mieltä. Se, mitä en Hesasta kaipaa, on avohoitopotilaat, haisevat juopot ja kaikenmaailman härvääjät ratikoissa. Välillä pelotti, välillä vitutti ja pari kertaa meinasin oksentaa. Ja myös täältä päästä löytyy empatiaa ja sympatiaa ja uskoa ihmiseen, mutta joskus se vaan napsahtaa yli.
[/q]
Viime viikolla keskiviikkona, kolmosen ratikka Kallioon. Suhteellisen epäsiisti 22-24 v. kundi (ruokalistat rinnuksilla), sekä ehkä hivenen nuorempi mimmi. Kundi selittää täyteen ääneen, että mennään ensin himaan juomaan pari kaljaa ja sitte ostaan toinen puolikas, se on sen kakskymppiä. Ja sun tukasta on vähän väri lähtenyt, haluutko että pöllin sulle uuden hiusvärin. Molemmilla ilmeinen kevätflunssa, kun niiskuttivat. Mimmi oli vähän vaikeena, katteli kengänkärkiä jne.
Teki mieli sanoa sille tytölle, että älä jaksa kattella tommosta. Se oli siisteissä vaatteissa ja selkeästi vaan eksynyt ihan väärään seuraan.
Viime viikolla torstaina, kolmosen ratikka Punavuoreen. Noin 30-vuotias isä ja 7-vuotias poika, sekä isän hampilta näyttävä kaveri. Pojalle äyskitään ja tiuskitaan. Älä tee sitä, tuu tänne.... Sossusta ei ollu saanu ku 120 euroo rahaa. Isälle tulee puhelu. Kuulemma ensin vie Aleksin himaan ja sitten lähtee itikseen ostaan subuja.
Vittu että osaa joskus työnteko olla persiöstä. Kauheeta ähräämistä ollu koko päivä. Mitään muuta en oo saanu aikaiseksi, kuin hoideltua hommia, jotka olisi voinu hoitaa heti niitten ilmaannuttua, mutta jotka on jääneet viikoiksi roikkumaan, sekä itsestä, että myös muista johtuvista syistä. Helekkari.
Itte oon tilakoodissa 0 - avoin
[q]Aune-mummo, 23.4.2008 14:34:
---
juuco, 21.4.2008 15:27:
Työkaveri on hyräilly nyt koko päivän.
---
pistä paremmaksi ja viheltele vaikka eldankajärven jäätä, veikkaan että loppuu hyräilyt lyhyeen.
[/q]
Mä suosittelen sitä Biolanin mainosbiisiä, joka näin kevään korvalla on alkanut taas soimaan.
Kasvuvoimaa. Biolan, Biolan. Täsmätuote kanalan. Biolan. Puska Jussi, luottopussi. Aito luonnon Biioolan.
Hyräillen, vihellellen tai mitenkä muuten tahansa saa varmasti työkaverit raivoihinsa
[q]Jocular, 17.6.2008 19:46:
---
Lyylikki
Et huomannut ylimääräistä massia toukokuun palkassa??
Etkä lukenut palkkakuittia??
---
Oon ollu kuukauspalkkalaisena tammikuuhun asti, kuitissa ei ollu erittelyä, mikä on tuntityön osuutta ja mikä kuukauspalkkalaisen ja oli vaan nimellä lomaraha. Ei oo kristallipalloa :( Muutenki noi tuol palkkahallinnos on sellasia harakoita, ettei edes ite tiedä miten palkka määräytyy ja lomat kertyy ku kysyny
[/q]
Aika paskaa kyllä
Meille palkkiksesta varoteltiin, että "Älkää soittako tänne paniikissa heinäkuussa, kun teidän palkka on mitä on ja loma-ajanpalkka siihen päälle. Loppusumma on ihan sama." Ne kun kanssa maksetaan kaikille heinäkuussa, vaikka loma olis millon. Mut kuukausipalkkalaisena se nyt on ihan sama.
[q]Freja, 25.3.2008 12:21:
Se, kun kaikki työkaverit eivät noudata (useista sanomisista huolimatta) yhteisiä pelisääntöjämme.
[/q]
Toi on kyllä niin vitun rasittavaa.
Sitten jos yrittää ehdottaa jotakin "uudistusta" systeemiin, josta sulle itsellesi olisi älyttömästi hyötyä ja joka ei toiselta vaadi yhtään sen enempää työtä, niin vastaus on joko "Ei käy" tai "Käy", mutta silti jatketaan vanhalla systeemillä.
Toki vanhasta poisoppiminen on vaikeaa, mutta jos asiasta ei nähdä olevan suoraa hyötyä itselle, niin se tuntuu olevan lähes mahdotonta.
Ihmisten käyttäytyminen Stockkan palvelupisteessä!
Kävin eilen hakemassa itselleni lippuja Lippu.fistä (ja samoilla kassoilla palvelee myös Lippupalvelu). Saavuin paikalle ja otin itselleni jonotusnumeron. Jonoa oli suhtellisen paljon ja seurailin siinä ihmisten toimia. Jonotuslippuautomaatissa oli ylimpänä Western Unionin jononumerot, seuraavana palvelupisteen ja alimmaisena lippujutut. Lähes joka toinen tuijotti hetken laitetta ja sitten otti sen palvelupisteen numeron. Palvelupiste plimpautti, jonka jälkeen tyyppi meni kassalle ja kysyi varattuja lippuja. Kassaneiti aina selitti, että tästä saa vain postimerkkejä jne, että liput lunastaaksenne teidän tulee ottaa vuoronumero siitä alimmasta napista, jossa lukee Lippupalvelu, Lippu.fi (+ joku muu).
OK, mä ymmärrän, että ihminen on erehtyväinen, mutta että saakeli joka toinen. Paras oli yksi täti, joka otti "varmuuden vuoksi" molemmat laput ja yritti sillä palvelupisteen vuoronumerolla saada ostettua ne lippunsa.
Sinällään Stockallakin voitaisiin miettiä vähän tuota painikkeiten järjestystä. Selkeästi lippuja lunastamaan oli tullut 80 % asiakkaista, joten tätä vaihtoehtoa kannattaisi tarjota ehdottomasti "ylimpänä", eikä Western Unionia, jossa varmasti vain murto osa kaikista asiakkaista asioi.
Taksiedut lähti töistä, loparit häämöttää.
[q]C-Girl, 16.9.2008 09:31:
200e tasauslasku sähköyhtiöltä. Aika helvetin pieleen ne arvioi sitten näitä, 25m2 yksiöstä kyse ja mun äiteenkin kämpässä on pienemmät sähkölaskut...
[/q]
Paljonko sä olet maksanut sähkölaskua kuussa? Me ollaan maksettu 70 m2 kämpässä 40 euroa kuussa ja meitä asuu kolme. Ja me ollaan maksettu sitä noin 10 euroa kuussa liikaa, joten meidän tasauslasku oli pyöreät nolla euroa. 200 euroa tekisi 16 euroa lisää kuussa, joka tuntuu aika hurjalta. Itsellä nimittäin sähkölasku 55 neliön kämpässä oli muistaakseni jonkun 25 euroa kuussa.
Kannattaa ehkä katsoa sitä tasauslaskua, että onko se etäluettu se sähkömittari. Etäluenta saattaa kuulemma välillä vähän epäonnistua, jolloin asiakkaille lähtee tuskaisen suuret tasauslaskut. Jos sulla on se sähkömittari sun omassa kämpässä, niin nyt kannattaa myös seurailla sitä tai sitten pyytää sähkölaitokselta sähkömittari, jolla voit seurata omaa sähkönkulutustasi.
Tietenkään mikään tästä ei päde, jos tuppaat jättämään valot päälle ja jääkaapin oven auki 24/7 tai jos sussa on enemmänkin hortonomin vikaa tms.
[q]wiwi, 13.10.2008 12:30:
Jippu. Yks epämiellyttävimmistä julkisuuden henkilöistä tällä hetkellä. Laukoo urpoja kommenttejaan joka lehdessä ja vikisee siitä, kuinka on elänyt elämänsä "vereslihalla". Muija on 23 ja ilmeisesti kokenut elämässään jo abt kaiken. Ei mitään mahista ees yrittää kuunnella sen musiikkia koskaan kun sen persoona tappaa kaiken kiinnostuksen.
No, kukin tyylillään tai jotain. Ehkä se on vaan niin hiton suuri taiteilija että tällainen kuolevainen ei voi sitä ymmärtää.
[/q]
Sillä on ihan kiva äänenväri ja siinä on semmonen vähän erikoinen sointi siinä sen äänessä, mutta ei vaan pysty kuuntelemaan niitä biisejä. Jotenkin niissä on niin paljon yliyrittämistä niissä sanoituksissa, että huoh. Mä tykkään enemmän sellaisesta, että asioista joko puhutaan niitten omilla nimillä tai sitten jätetään kuulijan päätettäväksi, mutta että ei käytetä sellasia tekotaiteellisia vertauskuvia.
Levyn sain äitiltä joululahjaksi joku vuosi sitten, pakko oli kuunnella sitä autossa muutaman kerran. Viime vuonna sain äitiltä Irina Björklundin sahanvingutus CD:n, enkä sitäkään ole voinut kuunnella kertaakaan, sillä jokin Irinan persoonassa klikkaa myös hyvin vahvasti. FAIL
Tällä hetkellä googletalk suunnattomasti vitun paska ei päästä sisään mun google tunnareilla ja nyt löi kaiken lisäks mun tilin lukkoon. HV google.
-M
Ärsyttää yks koulukaveri, joka ei viitti käydä koulussa, mut viittii kuitenkin aina kopioida multa tehtävät. Myös kotitehtävät, jotka oon itte laskenu.
Ärsyttää toinen kaveri, jolle poikaystävä on AINA ykkössijalla kaikessa. Kaverit jää heti taka-alalle, kun poikaystävä ilmestyy näköpiiriin tai lähettyville. Myös jatkuva ihokontakti kuuluu asiaan. Plus hätääntyminen, jos toinen hetkeksi katoaa näköpiiristä. Puhelin käy kuumana kaikki koulupäivät, aivan jatkuvasti...
Kämppis ärsyttää myös. Eikö aikuisen ihmisen pitäis osata siivota jälkensä, tai ylipäätään siivota?! Onko roskien vieminen ylitsepääsemättömän vaikeeta? Onko oikein, että muut maksaa autopaikastaan, mutta tää pitää jatkuvasti autoaan vieraspaikalla?
Joo, mä tiedän että voisin itte vaikuttaa näihin asioihin puhumalla näitten tyyppien kanssa. Oon vaan niin saamaton siinä, ja sekin ärsyttää.
Näitten lisäks ärsyttää vielä tää koko kämppäasia, tää odottelu ja tietämättömyys. ARGH.
Miksi ne vuorolistat tulee aina myöhässä? olisihan se mukavaa joskus suunnitella jotain muutakin elämää. prkl
Suomen ilmasto. Helsingin 'talvi'. Siis voi ällötys, miten inhottavaa on kulkea aina lahkeet märkinä ja sukat kastuu heti. Yritin etsiä goretex -kenkiä, mutta ne mallit oli tarkoitettu ehkä noin parikymmentä vuotta vanhemmille daameille
Pitäis olla siis kumpparit, joissa on sellaset piikit pohjissa, ettei kaadu. Oispa tyylikäs.