IDOLS-tukilinja

Back to häröily O

[q]Miinapiina, 29.3.2007 21:48:
---
Gini, 29.3.2007 21:45:
En olis ikinä uskonu sanovani tätä, mut toivon et Kristiina on finaalissa. Siis Arin kanssa.

---

juuri näin!! annoin juuri ääneni kristiinalle !!

se on niin ihuna ja nätti ja ihana ääni söpis!!
[/q]

Joo siis, oon kuulunu tähän porukkaan "et mit.vit. se kristiina tekee siellä finaaleissa yleensäkään!!*grr*" mut tänään mun mielestä ainakin peittos Annan ihan mennen tullen. Loistavat kappalevalinnat omalle äänelle ja ihana lavakarisma!*joo*

[q]Jone, 16.3.2007 15:41:
No mun miellestäni siinä on harvinaisen vähän mitään subjektiivista, että toi Kristiinan englanti on aivan kamallaa. En menis kehumaan omaanikaan, mutta hellvetti vieköön - joku raja nyt kuitenkin.

En myöskään tajua miten pitäisi arvostaa kauhean korkeale suoritus, jonka esittäjästä huokuu ullospäin keskimääräisen tarhapupun kanssa saman verran rohkeutta ja itsevarmuutta. Ei myöskään mene jakelluun pitäisikö esittäjän äänen yksiullotteisuus llaskea jotenkin puolltavaksi tekijäksi.
[/q]

Muahah, sori, itseäni on vain aina ärsyttänyt kun kuulostaa kirjoitetaan "kuullostaa". Se on ihan asennevamma , mutta jos sen haluaa otta noin rankasti niin en suinkaan sitä estä.

Kristiinan englanti on huonoa, sitä en kiistä. Hänen esitykset ovat eleettömiä ja mitäänsanomattomia, sitäkään en kiistä. En edes kiistä viimeistä kohtaa. Kritisoin itsekin Kristiinaa vastauksessani jonka kirjoitin Sallakatille (kts. yllä). Se, ovatko hänen esityksensä "hirvittäviä" vai ei, on kuitenkin täysin subjektiivinen asia. Minusta esitys ei ollut hirvittävä, joskaan se ei erityisemmin säväyttänytkään. Itse asiassa mikään esitys ei eilen säväyttänyt - ei Arin, eikä myöskään oman suosikkini Kristianin esitys.

Itse en lähtisi hehkuttamaan Kristiinaa, mutten myöskään tuomitsemaan esitystä hirvittäväksi. Tuomio lienee pysyvän jossain noiden ääripäiden välissä.

[q]mayah, 9.2.2007 14:38:
---
Sallakat, 9.2.2007 11:14:
-- analyysiä Arin lauluäänestä --

---

Tääkin oli toki mielenkiintosta, mutta nyt haluaisin vastauksen tärkeimpään kysymykseen, eli: mitä helvettiä tossa sun avatarissa oikein tapahtuu? :D
[/q]

Sori jos pilaan Sallakatin ilon;

Kuva

Mut ehkä tärkein kysymys onkin; mitä sä luulit siinä tapahtuvan? :D

Mä en alkuunkaan usko, että Ibby on niin häiriintynyt kuin moni olettaa. Vaikuttaa pikemminkin siltä että hän hyvin tietoisesti hakee julkisuutta, koska tietää tempauksillaan myös saavuttavansa sitä. Hänen vittuilunsa koko Idols-touhua kohtaanhan on ollut aika selvää jo vuosia. Hatunnosto hänen asenteelle täältä, olipa sitten miten sairas ämmä tahansa <3

[q]Sallakat, 16.3.2007 15:08:
-clips-
[/q]

Ihan hyviä pointteja. Itseänikin Kristiinassa ärsyttää eniten eleettömyys - se on hyvin mitäänsanomaton esiintyjä. Varsinkin kun sillä on hyvin ohut ja piipittävä ääni, joka ajoittain vieläpä katkeaa hyvin kummallisella tavalla. Tämän takia, siis ei-maailman-parhaan-lauluäänen takia esitykseen pitäisi saada eloa jollain muulla tavalla. Toisaalta minusta tämä pätee, joskaan ei yhtä paljon, Annaan. Annalla on mielestäni parempi lauluääni mutta esitys on eleetön - minusta ei riitä että vaan istuu paikallaan ja laulaa kohtuullisesti.

Nuotin vierestä laulamisesta puheen ollen niin Arin falsettikohdat menivät eilen kaikista esitykstistä eniten metsään - ääni särkyi. Tätä kukaan ei kukaan kuitenkaan mainitse - onhan Ari kuitenkan...Ari.

Oma suosikki on Kristian, joka tosiaan on saanut asiallisinta palautetta tuomareilta, ja joka minusta lauloi parhaiten eilen. Piti ihan huvin vuoksi vielä youtubelta kuunnella hänen esityksensä kuulokkeilla , ei ollut järisyttävä, mutta ei yhtään hassumpi siltikään.

Ainoa esitys kaikista finaaleista, joka on jäänyt mieleen, on Kristianin "Lapin Kesä".

Pari Youtubesta poimuttua videota;

Ari - Perfect Strangers

Kristian - Lapin Kesä

<3

[q]ezzy, 2.3.2007 14:33:
Et o mistään bongannut Johannan My Immortalia ku en kuullu sitä?
[/q]

[q]MiMoSa, 9.3.2007 07:40:
edit: Eikun tuollahan se nyyhkytarina oli Ilta-Sanomien sivuilla kerrottu. Voi kyynel.
[/q]

Tarinahan on sinänsä traaginen, ei siinä mitään. Mua vituttaa se, kun tuollaisilla jutuilla kalastetaan halpoja irtopisteitä. Sitten kun vielä valtamedioissa ruokitaan tarinaa ja kyynelientäyttämiä stooreja, niin kyllä niitä ääniä sitten tietysti irtoaa. Olisi pitänyt tippua viimeistään sen Eye of The Tiger:in jälkeen, jolloin ei voinut edetä millään sympatia-aallolla.

Edit: Kaikki oli paskoja eilen, en tykännyt yhdestäkään esityksestä.

[q]Neko, 9.3.2007 14:11:
Ari vois valita edes hyviä biisejä, Maideniltakin löytyy kasa parempia. Mutta makuasioita nämä.

Heittäis vaikka Aces high (alkuhöpinöineen päivineen ;)
[/q]

Eilen vain piti omistaa biisi jollekin tärkeälle ihmiselle, niin en tiedä millä tavalla se vaikutti biisinvalintaan. Afraid to Shoot Strangers olisi myös hyvä mutta kenelle sen omistaisi? =)

Tuo Kristiinan joukkodissaaminen on kyllä niin huvittavaa <3

[q]Sallakat, 15.3.2007 14:17:
bläääääh ari. se siis meinaa vetää hevillä loppuun asti. how boring
Vaikka hevi alkaa olemaan jo uusi tango, en mä jotenkin silti näe pikkutyttöjen ihannepoikana Aria tolla hevimeiningillä.
[/q]

Hevi? Whitesnake - Here I go Again?

Aika mielenkiintoinen näkemys hevistä siinä tapauksessa. Ja ei, tämä ei edes ole pilkunnussimista, mutta tuohan on ihan poppirokkia, ei sitä nyt mihinkään Iron Maideniin edes voi verrata (ja sekin on kevyttä heviä). Tuo Whitesnaken biisihan on jopa balladimainen ajoittain.

Ei se Kristiina tänään nyt niin huono ollut, vaikka biisi oli kamala. Itse toivoisin Panun tippuvan, alusta asti ärsyttänyt ja päästäisiin niistä siirappisokeriballadeistakin eroon (toivottavasti) samalla. Ja tänään Panu oli mielestäni ihan oikeastikin huonoin.

Edit2: Annan hehkutusta en myöskään ymmärrä. Se, jos joku, on se pissis noista.

[q]Jone, 16.3.2007 14:23:
---
Android, 15.3.2007 22:53:
Tuo Kristiinan joukkodissaaminen on kyllä niin huvittavaa <3

---

Kertoisitko et mikä siinä mahtaa olla niin huvittavaa? Ko. nuori neiti laula silmittömän hirvittävän kuulloisesti ja ääntää englantia kuin mun vaarini. En oo vähään aikaa kuullut mitään yhtä piinaavaa musiikin saralla kuin toi eilinen esitys. Se oli vaan aivan käsittämätöntä paskaa alusta loppuun. Jos se olis ollut edes vaan kehnoa tai mitäänsanomatonta, niin en avautuis näin - mut kun ei.
[/q]

Itseäni huvittaa lähinnä tämä "Ari on paras lauloi miten vaan" ja "Kristiina on kamala lauloi miten vaan"-meininki joka niin selvästi paistaa läpi monissa viesteissä. On tietty suosikki ja tietty inhokki eikä suostuta ajattelemaan mitään muuta. En nyt tarkoita sinua - lähinnä tätä joukkohypnoosiin verrattavissa olevaa lynkkausmentaliteettia.

Toteat nyt että Kriistiina laulaa hirvittävän kuuloisesti ihan kuin se olisi joku objektiivinen fakta. Se on vain mielipide ja moni, minä mukaan lukien, on siitä eri mieltä. Harva viitsii perustella mielipidettään muulla kuin "kamala, hirvittävä, miten toi voi olla siellä!!11!+=?"-tyyppisillä argumenteilla. En erityisemmin tykkää Kristiinan lauluäänestä, vielä vähemmän sen biisivalinnoista. On kuitenkin jossain määrin kummaa, että suoritus joka ei ollut erityisen epävireinen tai falski saa niin paljon huonoa palautetta. Kuten jo tässä topicissa olen todennut, jos ei tykkää Kristiinan äänestä so be it, en minäkään sitä fanita, mutta se ei automaattisesti tee hänen esityksestään jotain (esim. epävireistä), jota se ei ole.

[q]Epailija, 16.3.2007 15:38:
---
Android, 16.3.2007 14:47:
Toteat nyt että Kriistiina laulaa hirvittävän kuuloisesti ihan kuin se olisi joku objektiivinen fakta.
---

Mitenkäs ne objektiiviset puolet? Kristiina ei ei pysy temmossa eikä nuotissa yhtä hyvin kuin muut. Vaikka diggaisikin äänestä, niin noista ei saa subjektiivisia virheitä kuin siinä tapauksessa, että kuulijalla ei ole sävelkorvaa taikka rytmitajua.
[/q]

Hmm. Olen puuhaillut musiikin parissa ja soittanut eri soittimia suurimman osan elämästäni, koko tarinaa en kyllä tähän jaksa kirjoittaa, joten en usko minulta puuttuvan sävelkorvaa =)

Lue vastaukseni vähän tarkemmin. En sanonut, että epävireyttä ei esiinytnyt ollenkaan. Se, onko se "hirvittävän kuuloista" vai ei, on kuitenkin täysin subjektiivinen asia. Kaikista eniten, jos puhutaan nuotin ohi laulamisesta, metsään meni Arin esitys, jonka falsettikohdat ihan objektiivisesti(kin) mitattuina menivät nuotin ohi todella pahasti.

Edit: Lue postaukseni Sallakatille jos selventää jotain =)

[q]Jone, 22.3.2007 21:21:
---
Miinapiina, 22.3.2007 21:02:
tossa vaiheessa ei pitäis alkaa kukkoilee vaan ottaa palaute vastaan ja ehkä vaikka koittaa oppia siitä!!

---

Mä en kyllä ymmärrä tätä "kun saat paskaa niskaan, niin kiitä kauniisti ja pyydä"-lisää mentaliteettia. Se ei kerro mun mielestäni mitään nöyryydestä vaan selkärangattomuudesta.
[/q]

Mä en taas ymmärrä miksi rakentavasta kritiikistä pitää kitistä. Se kertoo kypsymättömyydestä eikä "selkärankaisuudesta".

[q]Jone, 22.3.2007 21:27:
---
Android, 22.3.2007 21:23:
Mä en taas ymmärrä miksi rakentavasta kritiikistä pitää kitistä. Se kertoo kypsymättömyydestä eikä "selkärankaisuudesta".

---

Musta on aika tampiota, että se on olevinaan kypsyyskysymys haluaako kuunnella skeidaa loputtomiin sanomatta vastaan. Ollaan selkeästi täysin eri mieltä tästä.
[/q]

Ei sitä tarvitsekaan sietää, ellei tieten tahtoen lähde kisaan, jonka tarkoituksena nimenomaan on antaa sinulle palauetta ja arvioida suoritusta(si). Siinä mielessä sama pätee moniin kisoihin, joissa tarkoituksena on arvioida osallistujia.

TJEU: Topic tuoreesta missistä.

Edit: Ja tosiaan, itse erotan rakentavan kritiikin ja suoran vittuilun yms (josta ei tässä ollut kyse).

Ei jumalauta. Aivan käsittämätöntä. Monipuolisin tyyppi tippui.

[q]Hyzenthlay, 29.3.2007 19:36:
Siinä vaiheessa, jos kristiina ja ari jää jäljelle, voi kyl hävetä suomen idolstasoo ihan loputtomasti...
[/q]

Minusta se häpeä tapahtui jo viime kerralla kun Kristian, monipuolisin laulaja finalisteista, tippui.

Nyt kun kuuntelen tuon clipin uudestaan niin kuulostaa entistäkin vakuuttavammalta. Ääni on oikeastaan täysin virheetön.

[q]Pätkis, 14.1.2007 21:44:
---
Android, 14.1.2007 21:07:
Hänen vittuilunsa koko Idols-touhua kohtaanhan on ollut aika selvää jo vuosia. Hatunnosto hänen asenteelle täältä, olipa sitten miten sairas ämmä tahansa <3

---

En kyl tajua mitä helvetin hyötyä tostakin höyrypäisestä "asenteesta" sitten on, jos niikseen on että vittuilee formaatille eikä olekaan ihan täysin päästään vialla. En o ikinä jaksanut ymmärtää näitä pellejä jotka vetää kaiken överiks ja yrittää sillä tuoda jotain mielipidettään esille. Etenkään kun se mielipide jää aika pitkälti itse esityksen varjoon..
[/q]

Hyötyä? Tuskinpa mitään. En minä usko että Ibby tai kukaan muukaan koko konseptille vittuilevalle nyt oikeasti uskoo että siitä on jotain suoranaista hyötyä kenelläkään. Minä ymmärrän kuitenkin enemmän niitä pellejä jotka vetävät koko homman läskiksi, kuin niitä pellejä jotka menevät sinne ihan tosissaan, aikomuksena tulla "pop-tähti".

O