IDOLS-tukilinja

Back to häröily O

[q]Sallakat, 9.2.2007 11:14:
tarkoitatko että laulu meni virheettömästi nuotilleen vai mitä kenties mahdat tarkoittaa virheettömällä äänellä? Jos Ari laitettaisiin laulamaan mittariin, hän tuskin saisi täysin tasaista taajuutta aikaiseksi lauluäänellään, se ei ole hirveän helppoa edes soittimella.
Arin laulukaan ei mennyt koko biisin ajan täysin nuotilleen, tuli jonkin verran alavireisenä jossain korkeissa kohdissa, sen kuuli todella helposti, mutta kaveri osasi korjata sen nopeasti.
Mikään ei kuitenkaan poista sitä faktaa, että kaverilla on erityinen ääni, jota hän osaa käyttää monipuolisissa biisivalinnoissa.
[/q]

Virheettömästi oli kieltämättä vähän huono ja epäselvä ilmaisu. Virheetöntä laulua on miltei mahdotonta saavuttaa ja itse 13 vuotta kitaraa soitelleena on tullut tutuksi, että ei se soittimellakaan aina perin helppoa ole (nyt puhun siis taajuuksista ja esim. virityksestä).

Mä en vaan tällä hetkellä löydä mitään hirveän hyvää adjektiivia korvaaman tuota "virheetöntä". Noh, jos sanotaan että IMO erinomainen suoritus, huomioon ottaen että kyseessä ei ole mikään ammattilaulaja.

Ari on Ari, helvetin hyvä laulaja ja vetää koko ajan tasaisesti, mutta tänään kyllä Kristian on se suurin onnistuja.

Annan portugalilaisbiisi oli kyllä todella hyvin vedetty, musiiikkityyli ei vaan itselleni uponnut. Pisteet hänelle siitä kuitenkin. Mutta Ari oli parempi ja Ari voittaa anyway.

[q]Epailija, 17.2.2007 11:51:
---
Super-Kerttu, 16.2.2007 22:04:
Kristian veti kyl pirun hyvin, mut meinasko se välillä seota sanoissa tai unohtaa ne?

---

Jep. Muistaakseni jopa kolme kertaa. Pieni ihme, ettei tuomaristo antanut siitä palautetta, mutta muuten esitys oli kyllä helvetin rautainen. Eilisessä jaksossa ei ollut yhtään huonoa suoritusta, eikä tämä paljon hehkutettu Ruslanaskaan vaikuttanut tässä seurassa mitenkään erikoiselta laulajalta. Oikea mies meni jatkoon.
[/q]

Meinasiko se todella seota sanoissa, vai oliko biisi oikeasti niin "sekava"? Nehän mainitsikin, että se on valinnut todella vaativan biisin. Kun mun mielestä se "sekosi" sanoissa samassa kohtaa biisiä joka kerta, eli ihan kuin se olisi kuulunut biisiin

Tosin biisi on mulle tuntematon, joten saatan olla aivan väärässä. Jos jokin tietää paremmin, valaistakoon minua.

[q]crissy, 22.3.2007 12:45:
1. Kristian Meurman
Patricia Kaas: Ceux Qui N´ont Rien
[/q]

Tästä tulee mielenkiintoinen. Tosin Kristianhan on asunut Ranskassa joten kieli ei liene ongelma hänelle.

Ei tuo tenavatähti nyt ollut mitään verrattuna siihen Eye of The Tiger:in raiskaamiseen. Yöh.

[q]lostgone, 8.3.2007 20:15:
Missä on se numero, että voi tiputtaa Remun jatkosta?
[/q]

Joo, Remun voisi kyllä tiputtaa ekaksi. On kyllä niin jäässä koko ihminen et oksat pois.

[q]RiD, 8.3.2007 21:04:
En kyllä arvosta että Panu kalastelee sympatiapisteitä, olkoon vaikka vaimo jäänny jyrän alle, tolla se sai varmaan liian monen ylimääräsen viirupillun silmät kostumaan.

Buu!
[/q]

x2

Tuollainen siirappimeininki on muutenkin niin...Yöh.

Toivon että Panu tippuu, vaikka se onkin hyvin epätodennäköistä kun luultavasti tuolla biisillä sai niin monien ihmisten sympatiat. Nyyh. Sitäpaitsi se ei osaa laulaa mitään muuta kuin balladeja - monipuolisuus puuttuu täysin. Ja on yksinkertaisesti aivan liian siirappimainen olemukseltaan.

[q]LooPy, 9.3.2007 12:32:
---
Sallakat, 9.3.2007 12:06:
en tajua miten mia tippui. Esim Ari veti ihan luokattoman huonon biisin jonka takia ekaa kertaa häntä kuuleva ois voinu kuvitella, ett jätkä ei osais laulaa.
---

Tietääkö joku sen originaali biisin minkä Ari lauloi? Onko siinäkin säkeistöjen melodia epävireessä.
[/q]

Ei ole epävireessä, Iron Maiden:in versio on valovuosien päässä tuosta Arin versiosta, joka mielestäni meni aika pahasti penkin alle. Kertosäkeistön "korkeat" kohdat pelastivat joo vähän, mutta hyvin vähän.

[q]RiD, 11.3.2007 11:19:
---
Chatte, 11.3.2007 11:05:
---
Birgie, 9.3.2007 14:52:
tällä hetkellä tuntuu että se likka on kaunis kuori, mut sisällä on pelkkä tuhnu!

---

Oho, uskaltaako telkun katsojan "asiantuntemuksella" sanoa noin? Eiköhän ihminen pitäisi ensin tuntea, voidakseen tehdä tuollaisia analyysejä? No, jos sinusta siltä tuntuu, eipä siinä mitään. Kuka peliin lähtee jne.

---

Kyl mäkin voin sanoa että britney spears tuntuu tyhmältä lehmältä vaikka en naista tunne.

[/q]

Jep, jos lähdettäisiin liiikkeelle sellaisella logiikalla, että jos ei tunne ihmistä, hänestä ei voi tehdä analyysia, niin ei hirveästi voisi sanoa yhtään mitään. Itselleni tulee mieleen aika paljonkin ihmisiä, joita en ole tavannut, tai koskaan nähnyt oikeassa elämässä, mutta joista silti uskaltaa sanoa yhtä sun toista.

Oikea tyyppi tippui!

[q]Miinapiina, 15.3.2007 21:48:
---
Super-Kerttu, 15.3.2007 21:28:
Mussa ja mun kuulossa on varmaan jotain vikaa, mut mä tykkään tosta Kristiinasta..*sydän* Onhan se vähän epävireistä, mut mä tykkään silti sen saundista..

.....

---

mä kans
[/q]

...Ja minä. Jossain määrin.

Kristiinan tämänpäiväinen esitys ei ollut niin epävireinen ja falski kuin viestit täällä antavat ymmärtää. Jos ei tykkää hänen omalaatuisesta äänestä niin se on ihan ok, mutta se ei tee laulusta epävireistä. Siinä on "pieni" ero.

[q]Pätkis, 15.3.2007 22:55:
---
Android, 15.3.2007 22:53:
Tuo Kristiinan joukkodissaaminen on kyllä niin huvittavaa <3

---

No vähän tunnetta nyt mukaan hei. Se et sä haluut kuulla ens kesän radiosta minnihiirtä monta kertaa päivästä ei periaatteessa oikeuta sua naureskelemaan meille, jotka ei haluta*nauru*

Mut iha vapaasti, oo vaan meitä ylempänä*hymy*
[/q]

Minulla ei ole radiota, joten ei huolta siitä. En minä Idols-musiikkia muutenkaan kuuntele.

[q]Epailija, 16.3.2007 16:09:
Sain tuosta vähän sellaisen kuvan, että Kristiina ei voisi kritisoida kuin subjektiivisin perustein.
[/q]

Ei ei ei, ilmaisin itseni huonosti siinä tapauksessa. Kaikkia esiintyjiä kuulukin arvioida myös objektiivisin perustein, siinä määrin kuin se mahdollista on. Joistakin viesteistä vain puuttuu asiallinen arviointi kokonaan - tähän lähinnä yritin kiinnittää huomiota.

[q]
Ok, voi olla, että Ari lauloi tällä kertaa falskimmin, vaikka tuo on kyllä vielä pakko erikseen tarkistaa. Arilla on sen verran paljon miellyttävämpi ääni, että falskit kohdat eivät aiheuta samanlaista "Aagh! Kvik, change tö channel!"-ilmiötä kuin minun korvaani aika hemmetin ikävältä kuulostava Kristiina (joka on vähän kuin Nylon Beatin Jonna, mutta munattomampi).
[/q]

Onhan Arilla minunkin mielestä paljon, paljon parempi ja miellyttävämpi ääni kuin Kristiinalla. Siitä en ollenkaan ole eri mieltä. Jos voin valita niin en erityisen mielelläni Kristiinaa kuuntele.

Jeps, Ari selkeästi näyttää haistattavan paskat koko Idols-hommalle (etenkin tuomareille) nyt. Idolsia hän ei enää tarvitse oikeastaan mihinkään - menestys on jo taattu. Tuollainen kapinointi ei ole ominaista sellaiselle joka todellakin kisaa haluaa voittaa.

Anna on kyllä taas ihan yhtä hermorauniota, äänikin "tärisee".

[q]satumetsä, 22.3.2007 21:19:
En tajua miksi Ari sai vain punaista.
[/q]

Koska Idols-tuomarit haluavat kuulla muuta kuin "heviä". Simple as that.

Ai niin joo, Kristian oli paras ja ainoa sympaattinen tyyppi noista. Ei muuta.

[q]-Alex-, 22.3.2007 21:43:
Kristiinalla on koko jengin paras lauluääni. Anna on kans ihan jees. Nää jätkät vois mennä laulaa hevikaraokee jonnee kulmakuppilaan.
[/q]

Olisi kyllä ihan mielenkiintoista tietää, millä tavalla Patricia Kaas on "heviä". Tai millä tavalla "Lapin Kesä" oli heviä. Kristian on itse asiassa se, joka eniten on laulanut kappaleita laidasta laitaan.

O