käytätkö huumeita galluppi
Uskoisitko jos sanoisin en... ?
[q]typo:
wEzzU unohti nyt ajattelemisen kokonaan lollottelujensa seassa. Huume, eli laiton huumausaine. Kofeiini on laillinen aine. Eron tekee laillisuusstatus.
Alkoholi on päihde, mutta laillinen sellainen, joten alkoholi ei ole huume. Kannabis on päihde, mutta laiton sellainen, joten kannabis on huume.
.pi.
[/q]
Eikös se olisi selkeintä käyttää englanninkieleen pohjautuvia termejä illegal drugs & drugs?)
[q]T0mbstone:
Eikös se olisi selkeintä käyttää englanninkieleen pohjautuvia termejä illegal drugs & drugs?)
[/q]
Miksi pitäisi käyttää englanninkielisiä termejä, kun meillä on ihan kotimaisetkin. Puhutaan sitten vaikka päihteistä ja laittomista päihteistä - sama asia.
.pi.
[q]typo:
Miksi pitäisi käyttää englanninkielisiä termejä, kun meillä on ihan kotimaisetkin. Puhutaan sitten vaikka päihteistä ja laittomista päihteistä - sama asia.
.pi.
[/q]
Tarkoitin toki että kääntää ne omalle äidinkielellemme.
Musta vaan on turhaa säätöä tommonen "tämä on päihde, tämä ei ole huume" "tämä on huume,ja se on päihde mutta laiton sellainen" jnejne ja noi lauseet tuntuu looppaavan koko ajan forumikeskusteluissa.
edit:
Eikös voisi tehdä semmosta huumetopic faq listaa missä sit on noi kaikki itsestäänselvyydet väiteltynä valmiiksi niin keskustelu voisi teoriassa olla myös objektiivista ja asiakeskeistä?)
Joo, on se jännä miten tää aihe liittyy aina bilettämiseen niin vahvasti. Ikävä kyllä leimaantuu nekin jotka tajuu että ei sitä tarvi muuta kuin sen musan kun se olo muuttuu ihkuksi.
Oon muuten huomannu että ne jotka ei oo vetäny yhtään mitään bilettää jopa pidempään. Perustuu ihan omien tuttujen tuntemukseen molemmista ryhmistä. Itse en ole koskaan vetänyt yhtään kemikaalia tai edes luontaistuotteita, mutta sen ole hokannut jo viime vuosituhannella että alkoholi tahmaa tanssifiilistä aika pahasti. Ehkä tästä syystä ne humenet on niin kova juttu kun halutaan irtautua todellisuudesta musan tahtiin.
No joka tapauksessa voisin kehoittaa rohkeuteen. Kannattaa rohkeasti unohtaa itsensä ja eläytyä musiikkiin. Toisille on vaikeaa edes astua tanssilattialle selvinpäin, oli musiikki sitten kuinka imuisaa tahansa. Se askel kannattaa kuitenkin ottaa ja unohtaa kaikki muu. Päihteet ihan ensiksi. Turhaan sotkea mitään sellasella mitä ei oikeasti tarvita.
Mä tunnen paljon porukkaa jotka on ensin käyny vetää jotain sienistä, cannabiksesta tai essosta jonnekin vähän eksoottisempiin lakkoihin asti. Ja sitten nää jampat tajuu että nehän tarvii vielä musaakin että olis kivaa. Bilettäminen / clubbaaminen lähtee vasta sitten käyntiin. Taasen ne jotka on digitaaliseen musaan seonnu ihan soundien takia on monesti vuosienkin jälkeen olleet bileissä selvinpäin.
On minulla toki tuttuja jotka on löytäny lisävauhtia nimenomaan bilepiireistä. Tässä ryhmässä näen taasen, että itsepähän ovat ratkaisunsa tehneet. Silti mun mielestä se aidoin rakkaus biittiin ei löydy päihteiden kautta. Se on siinä musassa se juttu. Se on siellä jo valmiina. Tarvii vaan avata se tajunta sille ja antaa itsensä eläytyä. Jos se mystinen euforia ei tuu siitä luonnostaan niin mä nostan kädet pystyyn. Silloin se on henk. koht. ratkaistava mikä on itselleen parasta.
Jokainen napatkoon mitä tahtoo. Suurin ongelma on siinä että huumeisiin liittyy järjettömän iso vastuu itsestään ja elämästään. Ongelmat syntyy vasta siitä että niitä nappaa useimmin just ne tyypit jotka haluu eroon kaikesta vastuunottamisen ja stressaamisen taakasta. Silloin huume tuntuu ratkaisulta kaikkeen mikä mieltä rasittaa. Mä en näe ongelmana sellaista käyttöä jossa se vastuu otetaan. Aineiden kohdalla moni ei vain edes tiedä mistä missäkin kemikaalissa on esim aivojen välittäjäaineenvaihdunnan tai muun biologisen vaikutuksen suhteen kyse. Saati sitten mitä se ilopilleri tarkalleen sisältää. Ja miten sen edes voisikaan tietää, kun kyse on laittomasti tuntemattoman tahon ilman valvontaa valmistamaa.
Jokainen ottaa ihan ite sen vastuun ja kukaan ei onneksi mihinkään kokeilemiseen toista pakota. Turha siitä on siis ainakaan bileitä syyttää. Sitäpaitsi huumausaineet kuuluu joka ikisen ravintolankin arkeen ja juhlaan musalinjasta riippumatta. Enemmän tai vähemmän. Ei pelkästäään technopohjaisten musabileiden kuvioon. Porukka jauhaa näistä aineista sontaa puoleen ja toiseen, mutta kannattaa tietää mitä kokeilee / käyttää ja miksi. Bilettämisen kannalta se on silti ihan turhaa.
HÖPÖHÖPÖ!
joopa joo.. jos bileissä varsinki vähän rankemissa kemuissa suurin osa ei o jonkin sortin piristävissä tai pöllyssä ni mä olen tai uskon olevani Dalai Lama!*jiihaa*
itse en myönnä mitään ja kiistän kaiken..*piis*
[q]HacGyver, 31.3.2005 07:23:
---
Axu-T, 31.3.2005 06:31:
--kilometri tekstiä---
---
joo se on sit varmaan C äikän kirjotuksista...
[/q]
joo se on sit varmaan A quottaamisesta..
[q]T0mbstone, 28.3.2005 22:22:
---
typo:
wEzzU unohti nyt ajattelemisen kokonaan lollottelujensa seassa. Huume, eli laiton huumausaine. Kofeiini on laillinen aine. Eron tekee laillisuusstatus.
---
[/q]
Huume nimensä mukaan huumaa. Huume ei ole juridinen termi eikä huumeen määritelmä ole kytketty lakiin millään tavalla vaan huumeen huumaavaan ominaisuuteen.
Huumausaine on juridinen termi. Huumausaineen määrittelee huumausainelista, listalla olevat aineet siis ovat huumausaineita. Lista on koottu pääosin YK:n huumausaineyleissopimuksen listasta/listoista.
Huumeita on laillisia (kofeiini, nikotiini, alkoholi ja monet muut) ja laittomia (jotkin kannabinolit, jotkin amfetamiinit ja monet muut). Huumausaineita ovat vain jälkimmäiset.
Selvempää olisi kuitenkin käyttää sanaa päihde, siis päihdyttävä aine.
Gallupin tuloksesta sen verran että suurinpiirtein tuollaista olisin arvioinutkin; noin kolmannes käyttää, noin kolmannes ei. Mielenkiintoisempi olisi galluppi, jossa vaihtoehtoina: a) ei huumeita, b) alkoholi, c) kannabis ja/tai alkoholi, d) muita huumeita (ja/tai kannabis ja/tai alkoholi).
Arvelisin että pilveä kovempia käyttää vajaa kolmannes, pilveä ja alkoa reilu kolmannes ja suunnilleen kolmannes on kokonaan ilman (eh.. mutta nythän arvioni on ristiriidassa tän gallupin tuloksen kanssa, jonka mukaan pilven ja kovempien käyttäjiä on vain se reilu kolmannes..). Mitä muut veikkailisivat tuommoisen gallupin tuloksesta? pitäisikö pistää tuommoinen pystyyn?
-SpeedHawk
En ole koskaan käyttänyt, mutta täytyy myöntää että haluaisin nyt kokeilla ainakin kannabista, pilveä, maria. mutten tiedä mistä ja mitä kautta saisi?
Tietääkö kukaan? jos niin kertokaa se minulle. Minä haluaisin kokeilla tätä.
Minä olen nuori aikuinen nainen, joten osaan ottaa vastuun omasta elämästäni. Mutta nyt mulla on sellainen elämänvaihe, että haluan kokeilla kaikenlaista uutta, seikkailla, pitää hauskaa, bilettää ja olen avoin sekä luotettava.
Ja etsin myös kunnon ug reivi bileitä, jossa on musiikkia, tanssimista, sekoilua, seksiä, päihteitä tai ainakin joitakin näistä. Tiedättekö missä ja milloin niitä järjestetään esim. HKI-Lahti linjalla? Ja miten noihin pääsee mukaan?
Vastatkaa mulle suoraan sähkikseen: usva1@jippii.fi
Usva
[q]Usva, 10.4.2005 10:12:
En ole koskaan käyttänyt, mutta täytyy myöntää että haluaisin nyt kokeilla ainakin kannabista, pilveä, maria. mutten tiedä mistä ja mitä kautta saisi?
Minä olen nuori aikuinen nainen, joten osaan ottaa vastuun omasta elämästäni. Mutta nyt mulla on sellainen elämänvaihe, että haluan kokeilla kaikenlaista uutta, seikkailla, pitää hauskaa, bilettää ja olen avoin sekä luotettava.
Ja etsin myös kunnon ug reivi bileitä, jossa on musiikkia, tanssimista, sekoilua, seksiä, päihteitä tai ainakin joitakin näistä. Tiedättekö missä ja milloin niitä järjestetään esim. HKI-Lahti linjalla? Ja miten noihin pääsee mukaan?
Usva
[/q]
Pannu vaan pimeäksi sit
En ole koskaan käyttänyt, mutta täytyy myöntää että haluaisin nyt kokeilla ainakin kannabista, pilveä, maria.
[/q]
Heh, :D oliks siin nyt varmasti kaikki
Edit: bold
Usva
[/q]
Sun pitää kerätä eka ei UG-reivibileiden kautta paljon skenepojoja ja sitten pääset vasta semi UG-reivibileisii , sitten kun siellä juttelet semi UG-reivibileiden keisarille niin saat salaisen passin millä pääset sit ihan UG-reivibileisiin!
Mut oikeesti , onkoha sul skidisti vääristynyt kuva noista konemusabileistä?
[q]Axu-T, 31.3.2005 06:31:
Joo, on se jännä miten tää aihe liittyy aina bilettämiseen niin vahvasti....
....Bilettämisen kannalta se on silti ihan turhaa.
[/q]
Asiapuhetta. Aikoinaan kun reiveissä aloin käymään, menin aina ihan kännissä niihin. Aikojen saatossa alkoholi on kuitenkin jäänyt taka-alalle. Nykyään kun käyn bileissä, niin juon 0-2 bissee. Voi sitten vaikka olla autolla liikenteessä, jos huvittaa.
Huumeita en oo kokeillu, joten niistä en voi oikeastaan mitään sanoa. Joraamalla kuitenkin saa hyvät kixit ja fiiliksen kattoon ilman mitään ylimäärästä, niin mihin niitä huumeita sitten enää tarviskaan...
[q]tazit1, 31.3.2005 09:07:
joopa joo.. jos bileissä varsinki vähän rankemissa kemuissa suurin osa ei o jonkin sortin piristävissä tai pöllyssä ni mä olen tai uskon olevani Dalai Lama!*jiihaa*
[/q]
eli yli 50% ?
En käytä... ja tuli tänä aamuna semmonen tieto et mihin nekin paskat johtaa...vaikka en kaveria tuntenut mutta hyvä esimerkki taaas.....siitä on hyvä ottaa opiksi ja jättää itte väliin kokeilutkin...
Usva
[/q]
Noni lopeta jo toi urpoilu. Mee damiin siellä se kannabis on laillista. Tämä ei ole mikään diilerinurkkaus... Sekoilua ja seksiä saat muuallakin kuin "UGREIVIBILEISSÄ".
Lupaan että ainakaan noilla postauksilla et pääse minnekkään ;D
Ps. kannattaa kokeilla postaa samat postaukset http://www.elixiria.com
okei, sanotaan nyt niin että, en ole kiinnostunut kokeilemaan mitään muuta päihteitä kuin alkoholia ja sitähän saa alkosta ja se on laillista ja yleisesti hyväksyttävää.
Mutta olen silti kiinnostunut noista ug reiveistä. Miten niihin pääsisi? Ja vain siksi että niissä voi tanssia, kuunnella hyvää musaa ja pitää hauskaa.
Usva
[/q] HALOOOOO!!!!? aivan käsittämätön läppä. toi ei mee läpi. EI NÄIN!
[q]Usva
Mutta olen silti kiinnostunut noista ug reiveistä. Miten niihin pääsisi?[/q]
[q]Juhgu, 11.4.2005 13:49:
Pääset helposti UG-reiveihin kun järjestät sellaiset
[/q]
Nii esim minä, mul on joka päivä ja varsinki viikonloppusin ug reivit kotona, ne on nii ug.t ettei edes ug.immat tyypit tiedä niist..saa olla iha yksinää jos joku yrittää niihin nii alan whinee