käytätkö huumeita galluppi

Back to päihdekeskustelu O

[q]kuiluJa siitä, et se, siis alkoholi, on monella tasiolla vaarallisin päihde!
[/q]

Saisko vähä faktoja? Jos juttu on noin niin miksi kummiskin alkoholia saa kioskeista ravintoloista kaupoista jne, eikä douseja?

[muokattu 8.4.2003 23:03]

[muokattu 8.4.2003 23:04]

Lightsi:[q]Jos juttu on noin niin miksi kummiskin alkoholia saa kioskeista ravintoloista kaupoista jne, eikä douseja?[/q]
Tuo juttu johtuu aika pitkälle poliittisista syistä, eikä varsinaisesti päihteiden vaarallisuuksista, vaikka niilläkin on joissain tapauksissa toki tekemistä asian kanssa. En nyt tosin jaksa alkaa kaivelemaan faktoja ja syitä googlella tähän quotattavaksi.

Lightsi:[q] Jos juttu on noin niin miksi kummiskin alkoholia saa kioskeista ravintoloista kaupoista jne, eikä douseja?[/q]

Tradition voima. Alkoholi on vakiinnuttanut taloudellisen
asemansa yhteiskunnassa vuosituhansien aikana, ja
käytännössä esim. kannabiksen laillistamista vastustavat niin
tupakkateollisuus, alkoholiteollisuus kuin osin myös
lääketeollisuus, omia markkina-asemia turvatakseen.
Kyse on lobbauksesta, ei todellisista terveyshaittojen
suhteista.

ja pitänee taas kerran mainita, että myös mm. kofeiini ja
valkoinen sokeri ovat epäterveellisiä, ja terveyshaitat ovat
molemmilla tuotteilla huomattavia jo senkin takia että
niitä käytetään päivittäin ja runsaasti. Kofeiini aiheuttaa
levottomuutta ja ahdistuneisuutta, valkoinen sokeri puolestaan
edistää aivojen rappeutumista, ja edesauttaa mm.
alzheimerin taudin kehittymistä. Nämä siis esimerkkinä
siitä, että tutkittuja haittavaikutuksia on arkisimmillakin
kulutuselintarvikkeilla, mutta haitoista ei juuri puhuta.

Kannattaa edelleen lukea vaikkapa Zen and the Brain, joka
on yksi kattavimpia ja samalla kansantajuisimpia
selvityksiä eri aineiden ja mm. meditaation neurokemiallisista
ja neurologisista vaikutuksista. [MIT Press, ISBN:
0262511096]

Netistä löytyi ainakin aiemmin http://www.brain.com ista hyviä
artikkeleita ja tutkimustietoa eri elintarvikkeiden,
lääkkeiden ja luontaistuotteiden vaikutuksista.
Valkoiseksi jalostetun sokerin haitoista:
http://biorganic.ifrance.com/biorganic/sugar.htm

google auttaa, ja ylipäätään asioista kannattaa ottaa selvää,
muuten jää propagandan armoille.

Eiiiii kiiitoooos.......

No niinpä niin...

Enpä taida jaksaa alkaa riidellä tästäkään asiasta joten ilmaisen vain mielipiteeni....

Doupit sucks!!!*dissaa*

eewol:[q]Enpä taida jaksaa alkaa riidellä tästäkään asiasta joten ilmaisen vain mielipiteeni....

Doupit sucks!!!*dissaa*[/q]
Kai sä tajuat senkin että perusteettomat mielipiteet sucks!!! Jos ihmisellä ei ole mitään järkisyitä tai perusteita mielipiteensä tukemiseksi, eikä tämä kykene enää kumoamaan vastapuolen perusteluja, niin kannattaa yleensä osoittaa sen verran kypsyyttä että kykenee myöntämään olleensa väärässä ja vaihtamaan mielipiteensä. Näin ihmiset viisastuvat ja kehittyvät.

Mä niin rakastan ns Pohjanmaa-asennetta johon törmää aika usein "aikuisissakin" ihmisissä: "Ei me mitään traktoreita täällä tarvita, mokomaa hömpötystä, kyllä nää pellot on ennenkin hevosella käännetty". Ts. "Mä oon oikeessa koska mun tunteet sanoo näin, vaikken millään pysty järkisyillä perustelemaan miksi näin on".

[muokattu 9.4.2003 10:48]

eewol:[q]No niinpä niin...

Enpä taida jaksaa alkaa riidellä tästäkään asiasta joten ilmaisen vain mielipiteeni....

Doupit sucks!!!*dissaa*[/q]

No niinhän ne tekee , mutta kaipa tuo on jokaisen henkilökohtainen asia .... itse en ainakaan viitsi muita arvostella ...

Niin no...

Tämä oli mun henkilökohtanen mielipide, joten kuten aikasemmin sanoin: Tehkää omat päätöksenne ihan itse ja miettikää omilla aivoillanne, mikäli kemikaalit ei oo niitä täysin sulattanut...*ding*

En tietenkään tarkoita että alkoholi olisi sen terveellisempää!!
Ei missään nimessä, mut kylhän te sen ymmärrätte ett parempi olla alkoholisti ku pirinisti!!*justjoo*

En tietenkään toivo kumpaakaan kenellekkään ihmiselle...

Musta tuntuu ett tää asia on semmonen ett täs ei voi olla täsin oikeessa tai väärässä...

Mut pitäkää huolta ittestänne ihan missä olotilassa vaan!!*piis*

eewol:[q]Ei missään nimessä, mut kylhän te sen ymmärrätte ett parempi olla alkoholisti ku pirinisti!!*justjoo*
[/q]

Mä ymmärtäsisin ton jos saisin faktoja kehiin.

Ainoo ymmärtämäni järkiperäinen 'paremmuus'
alkoholismissa on se, että sitä saa kaupasta

eewol:[q]Niin no...

Tämä oli mun henkilökohtanen mielipide,
[/q]
Nii no... Kuten olen aiemminkin sanonut, niin typerillä mielipiteillä ei ole mitään arvoa ja moiset kannattaa vaihtaa fiksumpiin. Jokainen mielipide perustuu johonkin. Jos omasi perustuu vain siihen että "musta tuntuu tältä", niin silloin kannattaa tosiaan käyttää niitä omia aivojaan ja miettiä onko mitään järkeä pitää sellaista mielipidettä vain sen takia että se on "mun". Katsos kun se seuraavakin mielipide (juu, ne kyllä ihan oikeesti muuttuu elämän aikana) on sitten taas ihan yhtä paljon "mun". Ainoa ero on se että todennäköisesti tuon muutoksen takia olet taas hieman viisaampi, koska olet löytänyt järkevämmän mielipiteen.

[q]Tehkää omat päätöksenne ihan itse ja miettikää omilla aivoillanne, mikäli kemikaalit ei oo niitä täysin sulattanut...*ding*[/q]
FYI, (ja nyt minua saa korjata jos olen väärässä tässä koska puhun hieman perseestäni) kemikaalien vaikutukset aivoissa kohdistuvat aika monissa tapauksissa muihin kuin nimenomaan ajattelukykyyn (mm. muistiin), mutta alkoholi taitaa aika suoraan silottaa aivojen ryppyisyyttä ja enemmän keskittyä ihmisen tyhmentämiseen sanan varsinaisessa merkityksessä tuhoiltaan?

[q]Ei missään nimessä, mut kylhän te sen ymmärrätte ett parempi olla alkoholisti ku pirinisti!!*justjoo*[/q]
En rupea väittelemään tuosta, koska melko pitkälti uskon siihen itsekin, vaikka mitään järkisyitä minulla ei ole antaa että miksi näin muka olisi.

Mutta ymmärrätkö sinä, että ihminen, joka jää koukkuun alkoholiin, ei välttämättä jää koukkuun piriin? Ihmisillä on erilaiset henkilökohtaiset ominaisuudet jotka sanelevat kuka millekin helpoitin koukuttuu, ja alkoholin ja pirin vaikutukset tuossa suhteessa ovat melko päinvastaiset; Alkoholi sekoittaa päätä, piri skarppaa sitä.

Eli on täysin mahdollista hallita täysin pirin käyttönsä mutta silti päätyä alkoholistiksi.

[q]Musta tuntuu ett tää asia on semmonen ett täs ei voi olla täsin oikeessa tai väärässä... *blush*[/q]
Elämä tulee vielä opettamaan ettei ole olemassa asioita joissa voi olla täysin oikeassa tai väärässä. Ja tässä olen tietenkin täysin oikeassa.

[muokattu 9.4.2003 14:16]

Eiks nää forumit nimenomaan oo sitä varten ett tänne voi laittaa mielipiteitä(oli ne muiden mieleen tai ei)?

Ja jos lähetään puhumaan siitä mitä alkoholi/huumet tekevät eri ihmisille niin siin pHaze olet ihan oikeassa että nillä on erilainen vaikutus erilaisiin ihmisiin.

Olen tarpeeksi seurannut vierestä mitä huumet voi (huom.VOI) aiheuttaa monen vuoden "tapa- tai viikonloppukäytön" vuoksi... (Keskittymisvaikeudet, "hitaus", muistinhuonontuminen, mielisairaudet, laskut, nitkut, kuolema, ym...)

Ja kun vertaa niitä alkoholin aiheuttamiin vaurioihin, nii kyl mä pidättäydyn siinä alkoholissa.

eewol:[q]Eiks nää forumit nimenomaan oo sitä varten ett tänne voi laittaa mielipiteitä(oli ne muiden mieleen tai ei)?

Ja jos lähetään puhumaan siitä mitä alkoholi/huumet tekevät eri ihmisille niin siin pHaze olet ihan oikeassa että nillä on erilainen vaikutus erilaisiin ihmisiin.

Olen tarpeeksi seurannut vierestä mitä huumet voi (huom.VOI) aiheuttaa monen vuoden "tapa- tai viikonloppukäytön" vuoksi... (Keskittymisvaikeudet, "hitaus", muistinhuonontuminen, mielisairaudet, laskut, nitkut, kuolema, ym...)

Ja kun vertaa niitä alkoholin aiheuttamiin vaurioihin, nii kyl mä pidättäydyn siinä alkoholissa.[/q]

no ootsä vastaavasti nähny mitä se alkoholi VOI aiheuttaa? Lista on vähintään yhtä pitkä..

-M

Joo mut mä muistaakseni sanoin ett en väheksy alkoholin aiheuttamaa vaaraa...

Kohtuus on kaiken a ja o...*iloinen*

Muistakaa että ne pienet napit mitä vedätte tai mitä ny ikinä vedättekin nii ei välttämättä aina ole sitä mitä luulette!!

Käyt hakee alkosta kossun nii ei tarvii miettii ett onks sitä jatkettu härän kiimalääkkeillä..*vink*

[muokattu 9.4.2003 14:46]

eewol:[q]
Muistakaa että ne pienet napit mitä vedätte tai mitä ny ikinä vedättekin nii ei välttämättä aina ole sitä mitä luulette!!

Käyt hakee alkosta kossun nii ei tarvii miettii ett onks sitä jatkettu härän kiimalääkkeillä..*vink*

[muokattu 9.4.2003 14:46][/q]

joo, eli jos r-kiskalta sais nipsuja, niin uskosit että ne on puhtaita ja vetäsit niitä? Sen takia ku niitä saa laillisesti ja voit olla varma puhtaudesta?

-M

eewol:[q]Eiks nää forumit nimenomaan oo sitä varten ett tänne voi laittaa mielipiteitä(oli ne muiden mieleen tai ei)?
[\q]

Toki forumit ovat juuri mielipiteiden ilmaisua ja keskustelua
varten, mutta yleensä järkevässä keskustelussa on
suotavaa että esitetyt mielipiteet perustellaan.

Tietty on "ihan kivaa" vain laukoa mielipiteitä tyyliin "Jokerit
on perseestä!" "HIFK on paras!", mutta mitä helvetin iloa siitä
kenellekään on?

[\q]

Toki forumit ovat juuri mielipiteiden ilmaisua ja keskustelua
varten, mutta yleensä järkevässä keskustelussa on
suotavaa että esitetyt mielipiteet perustellaan.

Tietty on "ihan kivaa" vain laukoa mielipiteitä tyyliin "Jokerit
on perseestä!" "HIFK on paras!", mutta mitä helvetin iloa siitä
kenellekään on?

[muokattu 9.4.2003 14:48]

[muokattu 9.4.2003 14:48]

eewol:[q]Eiks nää forumit nimenomaan oo sitä varten ett tänne voi laittaa mielipiteitä(oli ne muiden mieleen tai ei)?[/q]
Kyllä. En tainnut muuta väittääkään? Mutta yleensä forumin tason ylläpitämiseksi ja keskustelun mielenkiintoisuuden kannalta on melko oleellista että niitä myös perustellaan jotenkin. 200kpl "Juu" tai "ei"-vastauksia ei varmasti kiinnosta ketään. Lisäksi muilla on myös oikeus kyseenalaistaa niitä perusteluja ja näin luoda keskustelua. Ja vielä tämän lisäksi meille kaikilla on mahdollisuus oppia ja viisastua osaltamme siitä mitä muut sanovat, ja tämän takia niin täällä kuin missä tahansa muuallakin kannattaa aina olla valmis kyseenalaistamaan omia mielipiteitään, uskojaan ja tietojaan jotta myös viisastuu samalla kun vanhenee.

Toki sinulla on oikeus mielipiteeseesi ja sen ilmaisemiseen, mutta ennen äskeistä viestiäsi en oikein nähnyt syytä että miksi vaivaudut sen ilmaisemaan jos et kerran vaivaudu sitä myös perustelemaan. Se äänestysnappi on siinä ylhäällä jos haluaa vain vaikuttaa tilastoihin.

[q]Olen tarpeeksi seurannut vierestä mitä huumet voi (huom.VOI) aiheuttaa monen vuoden "tapa- tai viikonloppukäytön" vuoksi... (Keskittymisvaikeudet, "hitaus", muistinhuonontuminen, mielisairaudet, laskut, nitkut, kuolema, ym...)[/q]
Kaikki päteviä syitä olla käyttämättä. Kyse on kuitenkin valinnoista. Pseudofilosofiaa: Kaikessa on hyvät ja huonot puolensa.

Mutta: Vaikka topicci taas tyhmästi niputtaa huumeet yhdeksi ainoaksi ryhmäksi, niin tälläisessä keskustelussa pitäisi jo ruveta puhumaan eri huumeiden aiheuttamista haittavaikutuksista eikä niputtaa noita kaikkia efektejä tyyliin "näin tapahtuu kun käytät huumeita". En minäkään laske alkoholiin denaturoituja lasinpesunesteitä ja perustele niillä alkoholin vaarallisuutta ja kaikkia sen aiheuttamia haittavaikutuksia.

eewol:[q]Joo mut mä muistaakseni sanoin ett en väheksy alkoholin aiheuttamaa vaaraa...[/q]
Mutta silti se ei sukkaa vaikka onkin vaarallista ja aiheuttaa ongelmia, mutta huumeet sucks!!! samasta syystä?

[q]Käyt hakee alkosta kossun nii ei tarvii miettii ett onks sitä jatkettu härän kiimalääkkeillä..*vink*[/q]
Muista sitten ettet koskaan juo vieraiden tarjoamia juomia tai kavereiden itsetekemää kiljua tai kotiviiniä. Siellä voi olla seassa vaikka sitruuna.

[muokattu 9.4.2003 14:56]

[q]pHaze:Mutta: Vaikka topicci taas tyhmästi niputtaa huumeet yhdeksi ainoaksi ryhmäksi, niin tälläisessä keskustelussa pitäisi jo ruveta puhumaan eri huumeiden aiheuttamista haittavaikutuksista eikä niputtaa noita kaikkia efektejä tyyliin "näin tapahtuu kun käytät huumeita". En minäkään laske alkoholiin denaturoituja lasinpesunesteitä ja perustele niillä alkoholin vaarallisuutta ja kaikkia sen aiheuttamia haittavaikutuksia.[q/]

Tämä pitää paikkansa...

Pitäiskö nyt sit avata "Eri huumeiden haittavaikutukset" topic?

mitä mitä jos vastaa että käytän niin käyttääkö silloin joka päivä jos vastaa että ei käytä niin ei käytä ja jos vastaa että on kokeillu niin onko kokeillu vain yhden kerran vai luetaanko mukaan satunnainen nauttiminen hähä.. minul on taas vaikeeta! täytyy jättää väliin

O